Tom Dumoulin: “Klassement wordt lastig, focus nu op Wilco en ritzeges”

woensdag 27 februari 2019 om 15:56
Tom Dumoulin: “Klassement wordt lastig, focus nu op Wilco en ritzeges”

foto: Cor Vos

Tom Dumoulin liet zich even gelden in de vierde rit van de UAE Tour. Op tien kilometer ging hij voorbij aan vroege vluchter Alessandro De Marchi in de hoop de concurrentie te verrassen. Nadat hij voor de voet van de slotklim naar Hatta Dam werd bijgehaald, stelde hij zich in dienst van ploegmaat Wilco Kelderman.

“Toen ik eenmaal hersteld was van die aanval, kon ik Wilco nog altijd vrij goed bijstaan”, reageerde Dumoulin na afloop op de ploegsite van Team Sunweb. “Ik denk dat het klassement lastig wordt na gisteren, dus ik concentreer me nu op Wilco en op een ritzege. Ook is het belangrijk dat ik de koers uitrijd met een goed gevoel.”

Kelderman zesde
Dumoulin kwam uiteindelijk als veertiende over de finish en bleef daarmee zevende in het klassement. Ploegmaat Kelderman finishte als zesde en handhaafde zijn vijfde plek (op 54s van leider Primož Roglič). “De verschillen zijn nog altijd vrij klein”, meldde Kelderman. “Ik hoop elke dag beter te worden, maar het gevoel is nog niet geweldig.”

“Ik ben tevreden met mijn zesde plek, deze aankomsten liggen me vaak wel”, zei hij tot slot.

Dit artikel delen:

13 Reacties

ikbenprocycling 27 februari 2019 om 16:20

Hij legde toch maar mooi rasvluchter Alessandro De Marchi erop.

Maar het soepele allround rijden van Primoz Roglic (waarom hoor ik altijd Armstrong in mijn hoofd zijn naam uitspreken ?) zal Team Sunweb verontrusten.

0
Marcel1112 27 februari 2019 om 16:42

Niet zo vreemd. De Marchi was al de hele dag in de aanval.

0
ikbenprocycling 27 februari 2019 om 16:46

;-) ontbrak (whatsapp geeft idd minder verwarring)

0
josi 27 februari 2019 om 16:20

Mooi om Dumoulin in de aanval te zien, al was de kans van slagen dan ook minimaal. Wellicht vrijdag weer een poging. Ik heb nou eerlijk gezegd niet het idee dat Kelderman echt beter is dan Dumoulin.

0
kelderfan 27 februari 2019 om 16:30

Op dit moment is Kelderman echt wel de betere. Dus heel verstandig dat de focus op hem wordt gelegd. Die korte klimmen kan Kelderman veel beter aan. Dumoulin moet gewoon een goed gevoel overhouden uit zijn 1e. koers.

0
doorak 27 februari 2019 om 19:28

Zou mooi zijn wanneer Wilco van pech verschoond blijft dit jaar en deze week en later dit seizoen aantal mooie ereplaatsen kan rijden. Goede coureur, aardige vent ook nog maar helaas te vaak pech gehad zoals tube die afloopt, een motor die in de weg staat etc.

0
Martino87 27 februari 2019 om 16:42

Zag er vandaag wel prima uit, een paar kilometer benen getest en wat bijgetraind en daarna nog netjes in de groep geëindigd.

0
peervaneynthoven 27 februari 2019 om 20:42

Precies als Primoz Roglic dus. Ook benen getest en wat bijgetrained, alleen wat eerder dan de groep over de finish. Ook in dienst van dezelfde doelen als Tom, toch? Giro (hoofddoel) en Tour. Of zou Primoz te vroeg pieken? Denk het niet! Roglic is minstens gelijkwaardig aan Dumoulin en verbetert zich nog steeds. Dat gevoel heb ik niet bij Tom.

0
Mwielerfan 28 februari 2019 om 13:50

Dumoulin is iemand die niet hele jaar goed is, buiten zijn piek periode is hij gewoon niet echt top. Roglic lijkt meer een Valverde. Het zou mooi zijn als dumoulin zich als een nibali ontwikkeld. Niet hele jaar met de beste mee, maar wel uitschieters met grote overwinningen buiten zijn piek periode.

0
Baik-Baik 27 februari 2019 om 17:48

Wat staat hij trouwens droog zeg. Echt een ruggetje van niks heeft hij momenteel.

0
assen 27 februari 2019 om 19:00

Klasse, hij probeerde tenminste wat. Als ie het in de Tour zou doen zou ik het misschien dommig noemen, maar hier heeft ie sowieso weinig tot niets te verliezen.

0
Turtlehead 27 februari 2019 om 21:27

Hij is stukken beter dan vorig jaar, dat is goed nieuws. Als ie niet kan winnen, interesseert t hem niks, dat is wel mooi.
Dat helpen van Kelderman is alleen maar ratio, die heeft ie nog nodig. Eigenlijk wil ie zelf winnen.
Als ie zo doorgaat, wordt t top dit seizoen, mooi!

0
vlek 27 februari 2019 om 21:43

Zijn fiets blijft beter heel, maar of hij zelf ook beter is (laat staan stukken) valt moeilijk vast te stellen.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone