Tom Dumoulin kent zijn programma richting WK wielrennen

Tom Dumoulin kent zijn programma richting WK wielrennen

foto: Cor Vos

maandag 18 juli 2022 om 19:15

Tom Dumoulin heeft zijn programma richting de WK wielrennen in het Australische Wollongong is samenspraak met Jumbo-Visma samengesteld. Dumoulin rijdt op zaterdag 30 juli de Clásica San Sebastián, vervolgens de Ronde van Denemarken (16 tot en met 20 augustus) en daarna nog de Bretagne Classic – Ouest France (GP Plouay) op 28 augustus.

De WK wielrennen vinden plaats van 18 tot en met 25 september, maar door de lange reis en het tijdsverschil hebben de renners zeker een week nodig om aan de omstandigheden te acclimatiseren. Dumoulin komt daar in actie op zowel de tijdrit als de wegwedstrijd.

Dumoulin zou in eerste instantie de Benelux Tour en de Ronde van Polen rijden, maar doordat de eerste rittenkoers dit jaar is geannuleerd moest zijn programma worden aangepast. Hoe het programma van Dumoulin uitziet na het WK-wielrennen is nog niet bekend. Momenteel is de Limburger samen met ploeggenoot Lennard Hofstede op hoogtestage in het Italiaanse Livigno.

De Maastrichtenaar zou het liefst nog enkele Italiaanse klassiekers rijden en zijn loopbaan vervolgens op zaterdag 8 oktober met Il Lombardia willen afsluiten.

Op vrijdag 3 juni maakte Dumoulin in de aanloop naar de Profronde van Maastricht bekend dat hij aan het einde van dit seizoen definitief stopt met wielrennen. Het WK-tijdrijden in Australië wordt zijn laatste grote doel.

Wedstrijdprogramma Tom DUMOULIN

RIDE Magazine selecteert zes Tourwijnen
Verslaggever en wijnliefhebber Raymond Kerckhoffs volgt voor de 33e keer de Tour de France. In al die jaren heeft hij ook de vele Franse wijnstreken leren kennen. Voor WielerFlits en RIDE Magazine selecteert hij zes wijnen langs het Tour de France-parcours.

Bestel hier het wijnpakket


Niets missen uit de Tour de France? Kijk de WielerFlits Update!

Dit artikel delen:

27 Reacties

Secondant 18 juli 2022 om 08:37

Je hoopt toch ergens dat Dumoulin wereldkampioen wordt in een van de twee disciplines. Dat zie ik als enige mogelijkheid om hem langer in het peloton te houden. Tom is altijd een sieraad voor de sport geweest en een vroegtijdig wielerpensioen zou echt jammer zijn. Zelfs als hij niet meer voor het podium in grote rondes zou meestrijden hoop ik nog vurig dat hij een paar jaar te bewonderen zal zijn.

fransestinkkaas 18 juli 2022 om 10:56

LIjkt me eigenlijk dat Dumoulin niet meedoet aan de wegrit

EricV 18 juli 2022 om 21:39

Nee tom is geen teamplayer en het enige onderdeel waar hij kans maakt is de tijdrit

Wheely 18 juli 2022 om 08:50

In de tekst staat dat hij zowel de tijdrit als de wegwedstrijd rijdt, in zijn programma zie ik dat vervolgens niet terug. Wat is nu jullie beleid?! ;-)

Hendrik 18 juli 2022 om 21:44

Sst.. straks wordt je reactie nog weggegooid. Deze sowieso:-)

Hendrik 18 juli 2022 om 22:10

We kunnen ook stellen dat het beleid kwantiteit is, en niet kwaliteit.

the student 18 juli 2022 om 08:55

Hee Hofstede die was ik allang vergeten. Die moet ook echt bidden om volgend jaar nog ergens een contract te hebben.

Kopinkas 18 juli 2022 om 09:38

Hofstede staat bij mij toch altijd met Stip genoteerd in the Dutch mountains…

Kopinkas 18 juli 2022 om 09:48

Er is bij Dumoulin al een zekere gelatenheid in geslopen. Zilver lijkt me het maximaal haalbare, maar mijn gevoel zegt: een ondankbare 4de plek.
En zo’n naspel in de Italiaanse herfstklassiekers… voor wie of wat? Gaat hij daar in dienst van de ploeg (Roglic) rijden, of is het meer zaak om zich nog een laatste keer te tonen in het land waar hij zijn grootste succes behaalde?
Nooit top tien gereden in een monument, en van de vier keer dat hij in Lombardije startte maar één keer uitgereden, op een 18de plek.
Zijn enige noemenswaardige resultaat in een eendagswedstrijd voor een renner met zijn klasse, blijft die (ook al ondankbare) 4de plek op het WK 2018.

Brabander 18 juli 2022 om 10:58

Hij heeft ook 1 goede Strade Bianche gereden

Jacco van Stierop 18 juli 2022 om 11:29

Zou de Crono des Nations op 16 oktober geen mooie afsluitende wedstrijd voor hem zijn?

Reutemeteut 18 juli 2022 om 11:41

Als je écht roemloos ten onder wil gaan wel ja.

Cen Morawec 18 juli 2022 om 12:35

Gaat het leuken met Ronde van Denemarken op 16 augustus?

Tom rijdt op 14 augustus nog Profwielerronde Etten-Leur

https://www.bndestem.nl/etten-leur/wielrenner-tom-dumoulin-neemt-in-etten-leur-tijdens-laatste-ronde-op-nederlandse-bodem-afscheid-van-fans~a48b74fe/

Sjoerd102 18 juli 2022 om 12:52

Iemand een idee tot wanneer Dumoulin logischerwijs in Livigno zit? Ben volgende week vlakbij. Altijd leuk om wat renners te spotten.

Michiel 18 juli 2022 om 14:30

Je hebt niets te willen, Tom.

Marik 18 juli 2022 om 14:57

Gelukkig heeft Tom, net als veel mensen, zijn eigen behoeftes. Het lijkt mij dat de enige Nederlandse grote rindewinaar van de laatste 40 jaar enorm veel krediet heeft en dus genoeg mag willen.

Michiel 18 juli 2022 om 16:03

Bij TJV is het krediet helemaal op. Mss de profronde van Schubbekutteveen als afsluiter.

klootje kriekeljon 18 juli 2022 om 16:30

Ik mag het wel hopen Marik. En voor de mensen die dat nu nog niet kunnen, komt dat in de toekomst nog wel.

Marik 18 juli 2022 om 18:26

edit wf: niet doen

Alfred Issendorf 18 juli 2022 om 19:42

Michiel heeft gelijk. Zijn werkgever mag hem nu nog anderhalve ton per maand betalen om hem te laten pieken op een evenement met nul procent publiciteitswaarde voor de sponsors?

Michiel 19 juli 2022 om 02:28

Boreale wereld. Wow, wat heb je gerookt Marik? Bizarre reactie van je,

Alfred. Het is gewoon klaar. Mooie carrière gehad en jammer dat het zo moet eindigen.

Dr. Freakowitz 18 juli 2022 om 17:48

Hij kent zijn programma maar kent het programma hem nog wel?

jan jansen 18 juli 2022 om 20:40

Het lijkt een kwetsbaar persoon die waarschijnlijk niet de juiste begeleiding heeft gehad om zijn kwaliteiten meer te laten zien

advocaat van de duivel 18 juli 2022 om 20:52

Zo’ licht programma…

Fikret 19 juli 2022 om 00:00

Jammer dat hij de Vuelta 2022 niet meepakt met de eerste 3 ritten in Nederland. Lijkt me een mooie kans om nog 1 keer vol voor het klassement te gaan.

ssj 19 juli 2022 om 07:41

Op basis van de resultaten in de afgelopen 2 jaar lijkt het me niet dat hij een selectie verdient. Genoeg andere renners bij TJV die het kunnen en willen rijden.

I Langof 19 juli 2022 om 15:03

Volgens mij wilde Tom echt nog Vuelta rijden, maar alleen de nederlandse etappes, omdat in Australië is ITT training al op 17.9 vroeg en Tom wilde al 1 dag of tien eerder daar naar toe om te acclimatiseren.

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone