Tom Dumoulin: “Ik kijk uit naar de slottijdrit”

maandag 18 maart 2019 om 19:11
Tom Dumoulin: “Ik kijk uit naar de slottijdrit”

foto: Cor Vos

Tom Dumoulin kende geen problemen in de voorlaatste etappe van Tirreno-Adriatico. De kopman van Team Sunweb kan zich nu richten op de afsluitende tijdrit in San Benedetto del Tronto. “Ik kijk ernaar uit”, zo vertelt Dumoulin na afloop.


De zesde etappe eindigde dan wel in een massasprint, het was volgens Dumoulin zeker geen gemakkelijke dag. “Er werd snel gereden”, aldus de 28-jarige ronderenner. “Vooral in de laatste vijftig kilometer. De jongens hebben me echter goed beschermd, waardoor ik nooit in de problemen was.”

De vraag is of Dumoulin zijn Tirreno-Adriatico op een goede manier kan afsluiten. Twee jaar geleden eindigde hij slechts als dertiende in de tien kilometer lange afsluitende tijdrit. Zijn achterstand op Jakob Fuglsang – de nummer drie in het klassement – bedraagt bijna anderhalve minuut.

Dit artikel delen:

13 Reacties

WernerFranke 18 maart 2019 om 19:25

Eerste zege voor Sunweb?

DrJ 18 maart 2019 om 20:15

Van Emden, Campenaerts, Roglic, Dennis, Küng, Martin, Castroviejo, Lampaert. Brede concurrentie.
Misschien heeft ploegmaat Kragh Andersen nog een kansje ook.

Vinyakke 18 maart 2019 om 19:30

Dat denk ik niet met onder meer roglic, campenaerts maar vooral Dennis aan de start. Een dumoulin in vorm kan iedereen aan maar dat is vrees ik nog niet het geval. Ik verwacht wel wat van de vocsnor…!!!!

Jonasty 18 maart 2019 om 19:31

Benieuwd naar de Vocsnor! Rijdt zijn eerste ITT na zijn hoogtestage in Namibië.
Het podium van het WK zou morgen zomaar omgekeerd kunnen worden!

Gerben 18 maart 2019 om 19:34

Het zal niet voor Dumo zijn, te kort.
Hopelijk kan Jos voor de stunt vd dag zorgen!

ikbenprocycling 18 maart 2019 om 19:48

Zijn Cervelo krijgt vannacht nog wat spannende updates in het parc fermé.

Romāns Vainšteins 18 maart 2019 om 19:50

‘brrrrrrrrrrroemmmmmmm’

vanSpringel 19 maart 2019 om 00:14

Verwacht dat zijn schijremmen eraf gaan.

dumoman 18 maart 2019 om 20:08

Als het maar geen astana, quickstep of Yates is…..

DrJ 18 maart 2019 om 20:16

Ik denk zelf podium:

1.Küng
2. Campenaerts
3. Dennis

Ik hoop Jos op 1.

xistnc 18 maart 2019 om 21:21

Dat zijn er drie die zich sinds de ploegentijdrit hebben gespaard voor morgen. Dus grote kans dat je gelijk hebt, eventueel in willekeurige volgorde.

Turtlehead 18 maart 2019 om 22:46

Fopsnor was laatste vandaag, die heeft lekker de kleine molen gedraaid en zijn borst getatoueerd onderweg in de bus. Het zou toch hilarisch zijn als ie won. In de TTT zag hij er iig goed uit. De klassementsmannen toch in het nadeel denk ik.

Liefhebbertje 19 maart 2019 om 11:53

Hopen dat Dumoulin laat zien wie de Koning (weer) is. Zal hem veel vertrouwen geven voor de rest van het seizoen.