Tolhoek mist Ronde van Catalonië door kniepijn

Door , zaterdag 17 maart 2018 om 09:33

foto: Sirotti

LottoNL-Jumbo zal het in de Ronde van Catalonië, die maandag van start gaat, moeten stellen zonder Antwan Tolhoek. De Zeeuwse klimmer laat op Twitter weten teveel last te hebben van op training opgelopen kniepijn.


De 23-jarige Tolhoek begon het seizoen sterk met een 16e plaats in de Abu Dhabi Tour, na een tiende stek in de afsluitende koninginnenrit naar Jebel Hafeet. Door het wegvallen van Tolhoek verliest de Nederlandse WorldTour-formatie een belangrijke pion bergop voor kopmannen Steven Kruijswijk en George Bennett.

Dit artikel delen:

12 Reacties

Piet Lut 17 maart 2018 om 09:39

Aanvulling: Bram Tankink is zijn vervanger (bron: PCS)

storm-biker 17 maart 2018 om 10:55

Me knie… Als Antwan toch niet gaat koersen hier nog een tip: http://wp.digischool.nl/nederlands/home/spelling/me-mn-of-mijn/

ikbenprocycling 17 maart 2018 om 11:13

Jammer voor nu. Gast van wie ik hoop dat er nog serieus mooie progressie in zit komende jaren. Lastig te peilen.
Wf, binnenkort eens een diepte-interview met’m ? (zonder spellingcorrectie).

123poetertjes 17 maart 2018 om 11:13

Misschien dat het wel over gaat na een goede nacht slaap

kelderfan 17 maart 2018 om 12:37

shit, ik had die jongen graag zien rijden in Volta Ciclista a Catalunya.
Dat lijkt mij zeker een gemis voor ’t team.

horsm 17 maart 2018 om 13:04

Slap. Als ik naar de foto kijk dan zie ik wel dat hij pijn heeft, maar dat hij nog wel kan fietsen.

Sebas 17 maart 2018 om 13:13

Leuke reacties .. Toch een serieuze aderlating. Hopelijk komt hij er vanaf. Knieblessures kunnen akelig doorsluimeren en het belemmerd zijn progressie, want hij had van uitstekende waarde kunnen zijn in Catalonië. Jammer jammer jammer!

schipperaar 17 maart 2018 om 13:43

@sebas
Over belasting wellicht of plaatjes verkeerd afgesteld, luistert nogal nauw.

ikbenprocycling 17 maart 2018 om 13:49

Misschien naar Jumbo-gele plaatjes van Shimano voor meer speling. Oogt minder pro, so what als jouw (hoogstpersoonlijke) knie ontzien wordt?

(uiteraard heb ik geen idee welk type plaatjes hij gebruikt)

LB108 17 maart 2018 om 18:05

Slaappilletje en alles komt goed jongen

ddijkers 17 maart 2018 om 20:10

Me-sschien is een korte rustpauze wel het beste.

Romāns Vainšteins 17 maart 2018 om 22:49

Heeft iemand een grotere foto zodat ik kan zien of het idd aan de plaatjes ligt ?