‘Toekomstig Tourwinnaar’ maakt indruk in het wiel van Dumoulin en Ten Dam

dinsdag 8 februari 2022 om 11:23
‘Toekomstig Tourwinnaar’ maakt indruk in het wiel van Dumoulin en Ten Dam

Ten Dam en Dumoulin als ploegmaats bij Team Sunweb - foto: Cor Vos

Laurens ten Dam en Tom Dumoulin vertoeven momenteel in Colombia, waar ze pittige trainingsritten afwerken. De twee Nederlanders werden eerder deze week tijdens een fietstocht verrast door een zeer jonge wielerfan.

Op de Instagram-pagina van Tem Dam is op een filmpje te zien dat een 12-jarige Colombiaanse renner probeert aan te haken bij onder meer Dumoulin, Ten Dam en Rigoberto Urán. “Ik voelde me nog goed dat ik deze groep met kampioenen kon volgen, tot deze jonge kerel op kwam dagen. Hij is slechts twaalf jaar oud, maar was minimaal vijftien kilometer in staat om het tempo te volgen”, laat de ex-renner van Rabobank, Team Sunweb en CCC weten.

De inmiddels 41-jarige Ten Dam was duidelijk onder de indruk. “Hij bleef maar aanhaken. Het talent in Colombia is echt te gek. Ik denk dat ik vandaag een toekomstig Tourwinnaar heb gespot!”

Dit artikel delen:

19 Reacties

lo squalo dello Stretto 8 februari 2022 om 11:28

Doet me denken aan al die honderden filmpjes van voetballende kinderen en nieuwe Pelé’s.

0
Lalsacien 8 februari 2022 om 13:00

Die meten zich niet met profs.

0
Marik 8 februari 2022 om 14:26

Ben je even hardop aan het mijmeren als lo squalo zijnde, komt lasacien even langs om je hard op de vingers te tikken.

0
ThorHushovd 8 februari 2022 om 11:35

Toch heel leuk dit!

0
Diskob 8 februari 2022 om 11:47

Voetjes op de grond. Eerst maar eens zien of het na drie weken ook nog lukt. Steile cols zijn ook nog een vraagteken.

0
Japiejo 8 februari 2022 om 12:37

En ik moet nog maar zien hoe het gaat in de afdalingen.

0
Panache 8 februari 2022 om 12:58

Lazen we destijds niet "dit is een dermate groot talent dat hij niet hoeft aan te tonen iets te kunnen, hij zal moeten aantonen het niet te kunnen"? Uitgangspunt is dus, zoals de titel van het artikel, een toekomstig Tourwinnaar en tot zijn 29e krijgt hij de tijd die belofte in te lossen.

0
Romāns Vainšteins 8 februari 2022 om 12:00

Dat iedereen hier in trapt joh, LtD en de EF gast zitten hier gewoon Quintata te f*cken

0
Lalsacien 8 februari 2022 om 13:02

Bernal was de eerste Colombiaanse winnaar.

0
Kelder is de Man 8 februari 2022 om 17:23

Gewoon Parra of Herrera die al wat gekrompen zijn.

0
Panache 8 februari 2022 om 12:04

Bah, een wieltjesplakker.
Maar stel je eens voor dat deze kerel over 8 jaar zijn debuut in de WT maakt, dan is dit een gouden filmpje. De toegankelijkheid van de wielersport mooi in beeld gebracht.

0
Japsie 8 februari 2022 om 12:14

Dit is gewoon Pozzovivo hoor!

0
JaBo 8 februari 2022 om 12:43

Benieuwd hoe Evenepoel hier naar kijkt? Niet goed voor zijn moraal.

0
Refie 8 februari 2022 om 13:45

@japsie

0
Wheely 8 februari 2022 om 14:07

Die Ten Dam is ook een mafkees (in de positieve zin) dat hij hier nog met die gasten aan het trainen is in Colombia. Wel leuk dat Uran ook gezellig mee is, good vies!

0
Reutemeteut 8 februari 2022 om 14:17

Hé, een kreet van LtD zonder dat ‘ie over de Tour van Bau en Lau begint!

0
Covadonga 8 februari 2022 om 19:26

Pijnlijk dat een 12-jarig jochie een van Nederlands beste profrenners weet bij te houden. Die is nog niet op zijn best.

0
Michiel 8 februari 2022 om 19:32

Is bij jou het glas altijd leeg?

0
JTR 9 februari 2022 om 07:13

TD heeft last van de hoogte man. Hij zegt in noord-Holland met Terpstra trainend toch ook niet tegen een ventje van 15 die met hun meerijd, hier rijd een Parijs/Roubaix winnaar

0

Net binnen

Populair

Materiaalzone