Titelverdediger Terpstra kent ploegmaten voor Dwars door Vlaanderen

Titelverdediger Terpstra kent ploegmaten voor Dwars door Vlaanderen
maandag 23 maart 2015 om 20:02

Titelverdediger Niki Terpstra leidt woensdag de Belgische wielerformatie Etixx-Quick-Step in Dwars door Vlaanderen (1.HC). De Nederlander kan voor de derde keer zegevieren in Waregem na zijn solo-overwinningen in 2012 en 2014. Hij krijgt alleszins wereldkampioen Michal Kwiatkowski en oud-wereldkampioen Mark Cavendish in steun.

Daarnaast is ook Iljo Keisse, de recente winnaar van de Ronde van Zeeland Seaports van de partij. De selectie wordt volgemaakt door de Italiaan Matteo Trentin, Yves Lampaert, Nikolas Maes en Guillaume Van Keirsbulck.

Dit artikel delen:

18 Reacties

Quintenri 23 maart 2015 om 20:15

Cavendish hier? Als voorbereiding op Gent-Wevelgem neem ik aan?

obikliki 23 maart 2015 om 20:25

Wellicht daar Lampaert kan verrassen. Keirsbulck nog niet veel van gezien dit jaar.
Kwiatkowski zal niet te veel risico nemen op de kasseien denk ik

Wheely 23 maart 2015 om 20:27

Daar gaat mijn prognose heb alles op Łukasz Wiśniowski gezet!

vlek 23 maart 2015 om 20:28

Maken natuurlijk weinig kans met zo’n selectie_

Romāns Vainšteins 23 maart 2015 om 20:31

Gun het Trentin wel, die mag ook wel eens zo’n semi-klassieker bijschrijven.

Ivanoviclover 23 maart 2015 om 20:57

VKeirsbulck sukkelt met een maagbreuk…beetje logisch dus dat hij niet in zijn beste doen is.
Lekker ploegje toch. Eindelijk de wereldkampioen in België.

hildeke 23 maart 2015 om 21:12

Dit wordt iets voor Boasson Hagen volgens mij.

Thijs E 23 maart 2015 om 21:18

Terpstra krijgt Cavendish en Kwiatkowski in steun? Keisse, Van Keirsbulck en Maes ok, maar de rest is m.i. voor plannen B&C

Koersmaniak 23 maart 2015 om 21:38

Was het niet de bedoeling dat Kwiatkowski de heuvelklassiekers zou rijden?

Romāns Vainšteins 23 maart 2015 om 21:54

Met kwiat’s ‘stats’ mag ik hopen van wel ja.

Sportfan_ 23 maart 2015 om 22:44

Dit is toch geen ploeg die het gaat doen hoor. Ze zullen alles op Cav zetten om dan geklopt te worden.. Armoe troef hoor dat Cav hier moet starten. Die eist dat heel de ploeg voor hem rijdt, om dan als hij verliest de ploeg de schuld te geven.

vlek 23 maart 2015 om 22:46

Moest je ook zo om jezelf lachen voor Kuurne? Wij in ieder geval wel. Bedankt nog daarvoor.

Angry Lou 24 maart 2015 om 00:00

Alles op Cav? Ik denk het niet, dit gaat geen massaspurt worden. Woensdag wordt er dan ook nog regen verwacht. Neen, als Niki kans ziet op een derde winst, gaat hij die niet laten liggen. Ik verwacht hier ook geen cadeautjes meer aan ploegmaats.

dikkechaap 24 maart 2015 om 09:39

@Angry Lou
De bijdragen van Sportfan_ kun je gewoon negeren hoor. Dat doet iedereen hier.

Rikkert 24 maart 2015 om 10:25

Gaat lastig worden voor Terpstra als de te kloppen man. Alle ogen zullen op hem gericht zijn, probeer dan nog maar eens een onverwachte aanval te doen.

Sportfan_ 24 maart 2015 om 10:32

@Rikkert

Idd, iedereen gaat naar Etixx kijken omdat ze ‘zogezegd’ de beste ploeg hebben (in de kleinere koersen dan toch). Hierdoor wordt het moeilijk voor hen.

pirazzi 24 maart 2015 om 17:12

Nu heeft Cavendish startnummer 1 volgens Procyclingstats, dus wie weet gaan ze voor een massasprint bij Quickstep.

west 24 maart 2015 om 19:33

@Pirazzi
Lijkt mij een gevalletje alfabetische volgorde…

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair