Tirreno: Deceuninck-Quick-Step met Alaphilippe, Ballerini en Almeida

maandag 8 maart 2021 om 12:53
Tirreno: Deceuninck-Quick-Step met Alaphilippe, Ballerini en Almeida

foto: Cor Vos

Deceuninck-Quick-Step heeft zijn ploeg voor Tirreno-Adriatico bekendgemaakt. Wereldkampioen Julian Alaphilippe vervolgt er zijn seizoen na zijn tweede plaats in Strade Bianche. João Almeida, die vorig jaar vijftien dagen het roze droeg in de Giro, en de winnaar van Omloop Het Nieuwsblad, Davide Ballerini, maken deel uit van het team.

Alaphilippe keer na een jaar afwezigheid terug in Tirreno-Adriatico. Bij zijn enige deelname in 2019 won hij twee etappes en eindigde hij zesde in het eindklassement. Dit jaar maakte hij al indruk in de Tour de La Provence, waar hij als derde over de streep kwam in de rit naar de Mont Ventoux en tweede was in de eindstand. Zaterdag, in Strade Bianche, moest hij enkel in Mathieu van der Poel zijn meerdere erkennen.

Almeida was dit seizoen al derde in de UAE Tour, nadat hij op de openingsdag in de juiste waaier zat en daarna zijn hoge positie wist vast te houden in de tijdrit en de twee bergetappes. Ballerini schoot dit jaar uit de startblokken met twee etappezeges in de Tour de La Provence. Vervolgens won hij ook Omloop Het Nieuwsblad. In Strade Bianche zag hij door een lekke band zijn kansen in rook opgaan.

Stempel drukken
“We hadden een degelijk koersweekend in Italië en nu willen we doorgaan”, zegt Davide Bramati op de ploegsite. “We komen naar Tirreno-Adriatico met renners die deze wedstrijd goed kennen. Deze ploeg kan op alle fronten meestrijden en heeft de ambitie om meer goede resultaten neer te zetten. We wedstrijd heeft voor elk wat wils en we willen onze stempel drukken op de etappes. We willen dezelfde Wolfpack-spirit laten zien die ons al acht zeges bracht.”

Deceuninck-Quick-Step voor flag-it Tirreno-Adriatico 2021
flag-fr Julian Alaphilippe
flag-pt João Almeida
flag-dk Kasper Asgreen
flag-it Davide Ballerini
flag-co Alvaro Jose Hodeg
flag-cz Zdeněk Štybar
flag-be Bert Van Lerberghe

Dit artikel delen:

18 Reacties

blix 8 maart 2021 om 13:14

Voor Hodeg lijkt me dit toch wel het jaar van de laatste kans bij DQS, lijkt helemaal stil te staan in zijn ontwikkeling als sprinter.

lo squalo dello Stretto 8 maart 2021 om 13:15

Wat een ploeg zeg. Hodeg mag me ongelijk bewijzen maar vind hem een blok aan het been en weet niet waarom ze geen (meester)knecht in zijn plaats meenemen. De koers hard maken en Ballerini/Alaphilippe laten jumpen/sprinten lijkt me een betere optie.

harryjohan71 8 maart 2021 om 13:32

Dit team is niet in staat om de koers hard te maken. Daarvoor zijn vooral Lerberghe en Hodeg niet sterk genoeg. Stybar heeft ook niet de vorm van enkele jaren geleden. Het zal vooral van Ballerini, Allaphilippe en Almeida moeten komen met tempobeul Asgreen. Ze branden zich eerder zelf op dan dat ze andere teams in de problemen brengen. In UAE was Almeide ook niet de sterkste klimmer.

lo squalo dello Stretto 8 maart 2021 om 14:02

Vandaar dat ik zeg dat ik Hodeg zou thuislaten en vervangen door iemand die dat wel kan.

harryjohan71 8 maart 2021 om 14:13

Dan zijn we het eens

Deel Koeper 8 maart 2021 om 14:48

Van Lerberghe en Stybar zijn perfect in staat om een koers mee hard te maken. Anders krijg je geen contract bij Quickstep.

Daarom extra bizar dat Hodeg als half unicum daar maar kansen blijft krijgen.

harryjohan71 8 maart 2021 om 15:31

@Deelkoeper Stybar is een uitstekende renner om oorlog te maken. Alleen is hij wel in vorm? In zijn wedstrijden kon hij niet volgen. Dit is de reden dat ik een vraagteken plaats of hij dit in Tirreno wel kan. Lerberghe heb ik nooit van begrepen waarom DQS hem gehaald heeft. De wedstrijden Monsere en Le Samyn hebben dit voor mij alleen maar bevestigd.

jappe666 8 maart 2021 om 18:28

Bij Stybar niets te maken met vorm, maar met de naweeën van zijn val in openingsweekend.

fietsvriend 8 maart 2021 om 13:15

Kan dat Wolfpack gewauwel niet meer aanhoren.

On topic: Benieuwd of Almeida na UAE kan bevestigen in dit veld met kleppers.

Ala voor AK zou ook wel geinig zijn, gewoon omdat het kan. Maar goed zal zijn ritjes wel uitzoeken om te kunnen pieken in MSR.

harryjohan71 8 maart 2021 om 13:37

Alle toppers gaan denk ik voor het klassement. Iedereen kan door het wedstrijdverloop hoog eindigen. Grote verschillen zijn namelijk niet te verwachten.

lo squalo dello Stretto 8 maart 2021 om 14:02

Geen grote verschillen? Toch een aardige bergrit en die zondagrit lijkt me ook te kunnen uitdraaien op een slagveld

harryjohan71 8 maart 2021 om 14:27

Vorig jaar waren de verschillen in de bergrit ook klein. Die etappe van zondag verwacht ik pas aan het eind dat de toppers zich gaan mengen. De ploegen die een renner in de top 10 hebben gaan namelijk controleren. De renners die in de top 10 staan gaan niet vroeg aanvallen uit angst hun top 10 te verliezen. Ik hoop dat het anders is, maar verwacht het niet.

jappe666 8 maart 2021 om 18:33

“We hadden een degelijk koersweekend in Italië en nu willen we doorgaan”, zegt Davide Bramati op de ploegsite.

Lol ‘degelijk’… Je bent 2de met Alaphilippe op zaterdag en 1e met Vansevenant op zondag (en als je er Laigueglia bijtelt nog eens 3de erbij). Als dit maar degelijk is, is het dan enkel goed als ze het voltallige podium bezetten ofzo? :-D

Verweggistan 8 maart 2021 om 18:44

Dan zijn ze tevreden.

ProfrondeZevenbergen 8 maart 2021 om 20:02

@redactie
In hoeverre redigeren jullie teksten? Er zitten weer wat foutjes in.

Gilberto 8 maart 2021 om 20:08

Ik hoop dat je een beetje in slaap ken komen vannacht

Beer 8 maart 2021 om 20:14

Beetje geïrriteerd de laatste dagen Gilberto?

ProfrondeZevenbergen 8 maart 2021 om 21:01

Ik vermoed dat jij daar geen problemen mee hebt. Je zult vast moe zijn van al dat lezen en schrijven van nutteloze bijdragen. Deze reactie is namelijk voor de redactie. Of maak jij daar deel van uit? Dan heb ik niets gezegd.