Tim Wellens na openingsweekend: “Ik had er veel meer van verwacht”

Tim Wellens na openingsweekend: “Ik had er veel meer van verwacht”

© Cor Vos

zondag 28 februari 2021 om 19:03

Lotto Soudal maakte geen al te beste beurt in het openingsweekend. Philippe Gilbert redde in de Omloop nog de meubelen met een vijfde plaats, maar in Kuurne eindigde niemand in de top tien. Vooral Tim Wellens was zelf ontevreden. “Ik haalde niet mijn normale niveau.”

Tim Wellens werd respectievelijk 24ste en 74ste. Het zijn niet de uitslagen die je verwacht van een renner die drie weken geleden de Ster van Bessèges op zijn naam schreef. “Het was echt niet goed, nee. Hoeveelste was John vandaag? Gisteren heeft Phil (Gilbert, red) ons gered met een vijfde plaats. Vandaag hadden we gelukkig Frederik Frison en John Degenkolb mee voorin. Maar van mijn eigen niveau kan ik zeker niet tevreden zijn.”

Wellens ontbrak naar eigen zeggen wat punch op de belangrijke momenten. “Gisteren zat ik in goede positie bij het opdraaien van de Molenberg. Maar ik kon niet volgen. Vandaag zat ik te ver op de Oude Kwaremont, toen de koers ontplofte. Dat is jammer, ik had er veel meer van verwacht. Maar ik ga me nu ook niet onmiddellijk zorgen maken. In Bessèges was ik super goed, daarna op training ook. Alleen dit weekend valt het tegen, maar het seizoen is nog lang.”

Dit artikel delen:

15 Reacties

Murcia 28 februari 2021 om 19:14

Ik ook Tim.

DeGroteMolen 28 februari 2021 om 19:16

Tsja Tim. En nu?

Westfalen 28 februari 2021 om 21:07

De trainer aan de dijk zetten.

Cochise 28 februari 2021 om 19:57

Nochthans de topfavoriet voor de Omloop! /De Gendt

lander luypaert 28 februari 2021 om 19:57

Was al vergeten dat hij mee deed zo onzichtbaar.

HoofdIsVrij 28 februari 2021 om 20:12

Florian Vermeersch was ook echt onzichtbaar.

Limal 28 februari 2021 om 20:18

Ofwel heb je gemist dat die gisteren zwaar ten val is gekomen, ofwel was het een grapje dat niet goed aankwam…

Sven1 1 maart 2021 om 10:03

Florian Vermeersch had een lekke band op 5km van de Oude Kwaremont. Niet verwonderlijk dat hij dan niet meer terugkomt.

Ivanoviclover 28 februari 2021 om 21:34

Je zal maar sponsor zijn van de Lotto ploeg.

Verweggistan 28 februari 2021 om 21:53

Die weten in ieder geval wel dat de kans klein is dat je wint.

Peetvader 1 maart 2021 om 09:26

En een mooie sprintzege van Ewan in de UAE tour behaald hebben?

wielerliefhebbervandeweek 1 maart 2021 om 01:38

Ik ook Tim, je stelt me weer teleur

Limal 1 maart 2021 om 08:54

Inderdaad onzichtbaar dit weekend. Volgende zaterdag vindt hij wel een parcours dat volgens mij beter past bij zijn kwaliteiten. Ik weet dat 'de Lotto' graag wordt afgebroken, maar hoop toch dat hij daar lange tijd meegaat en top-10 rijdt. Het blijft voor mij een sympathieke kerel die bovendien zijn koersen op een attractieve manier wint.

CechRepublic 1 maart 2021 om 13:42

Tim is van de alles of niets school lijkt het. Levert hem ieder jaar wel paar mooie overwinningen op. Ook wat waard zou ik zeggen.

toiletduck 1 maart 2021 om 22:02

Hoor je toch vaak bij renners, dat de eerste 1 a 2 koersen na een trainingsblok niet best zijn terwijl ze qua gevoel en waardes in topvorm verkeren. Hopen voor Wellens dat het zich de komende weken uitbetaalt. Leuke coureur die ik een grote vis gun.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair