Tim Merlier na eerste seizoenszege: “Nu gaan we voor meer”

dinsdag 8 maart 2022 om 17:51
Tim Merlier na eerste seizoenszege: “Nu gaan we voor meer”

foto: Cor Vos

Tim Merlier was vanzelfsprekend erg blij dat hij in Tirreno-Adriatico zijn eerste overwinning van het seizoen kon pakken. In Sovicille beschikte de sprinter van Alpecin-Fenix over het beste eindschot.

De nieuwe RIDE is nu verkrijgbaar!
Gravel, kasseien, modder, zand, met tassen, zonder tassen: dat zijn de thema's van de nieuwe RIDE die eind september verschijnt. Bestel nu ons najaarsnummer online en krijg hem binnen enkele dagen thuisbezorgd. Bestel hem hier

“Dit voelt erg goed. Mijn vorm is al een tijdje goed, maar dat kwam niet naar voren in de uitslagen. Ik ben blij dat ik hier in Italië mijn eerste overwinning kon pakken”, vertelde Merlier na afloop van de etappe in het flashinterview. De sprinter keerde afgelopen maand met een tweede plaats terug uit de Volta ao Algarve. Daarna was hij twaalfde in Kuurne-Brussel-Kuurne en zag hij in Le Samyn zijn kansen in het water vallen, toen hij op een beslissend moment in de graskant terecht kwam.

Het was een hectische etappe, concludeerde de 29-jarige. “Eerst moest ik de beklimmingen zien te overleven, dat was het eerste doel”, keek hij terug. Daarna moest de ontsnapte Marc Soler nog worden teruggehaald. “Het was chaotisch, want we wisten de verschillen niet. Uiteindelijk waren we er en reden we het gat dicht. Toen moest ik slechts de jongens vertrouwen die me in de goede positie moesten brengen. Daarna moest ik het afmaken aan de finish.”

Nu Merlier zijn eerste zege op zak heeft, smaakt het naar meer. “Hopelijk kunnen we morgen weer voor de overwinning rijden. De eerste is in ieder geval binnen, dat was het doel van de ploeg. Nu gaan we voor meer.”

Dit artikel delen:

14 Reacties

siepelstad 8 maart 2022 om 18:30

Knappe sprint gereden

0
Franco Ballerini 8 maart 2022 om 18:45

Merlier is duidelijk ​een betere sprinter dan Philipsen. Maar zoals dat met sprinters (en ook met tijdrijders) gaat: morgen kan het weer totaal anders zijn.

0
adelaarvanantwerpen 8 maart 2022 om 20:05

Op pure snelheid heeft Merlier een streepje voor op Philipsen, maar Philipsen heeft van alle sprinters mss wel de beste positionering itt Merlier. Merlier mist wel vaker een sprint door zwakke positionering. Dus ik zou hem zeker geen duidelijk betere sprinter noemen.

0
Zadelsnuffelaar 8 maart 2022 om 18:46

Eigenlijk is Kooij gewoon sneller en beter.

0
tramontana 8 maart 2022 om 20:01

Feitelijk is hij gewoon tweede achter Merlier. Leve de scorebordjournalistiek!

0
Deel Koeper 8 maart 2022 om 22:23

Ik heb al jaren geen sprint meer gezien waar er geen Nederlander (ongeacht van waar die eindigde) intrinsiek veruit de snelste was.

0
Beer 8 maart 2022 om 22:41

Jakobsen, Groenewegen en Kooij.

Dan heel lang niets.

Dan Dekker.

En dan Ewan en Bol.

;-)

0
Gebruikersnaam 8 maart 2022 om 22:51

Daar worden Arvid de Kleijn en Bram Welten toch serieus tekort gedaan. Die horen echt wel boven Ewan. Zoals ik die al van de 11e naar de 4e plek heb zien jumpen in de laatste honderden meters, ongezien.

0
Zwarte Panter 8 maart 2022 om 19:27

En waar waar maak je dat op uit dan….

0
Zwarte Panter 8 maart 2022 om 19:30

Vaak word een sprint al gereden voor een sprint

0
dit is mijn voorwiel 8 maart 2022 om 22:16

Als je naar een sprint toe moet sprinten ben je al uitgesprint voordat de sprint een sprint wordt…

0
Romāns Vainšteins 9 maart 2022 om 07:29

Mooie juich foto. Gewoon er over heen plakken en zeggen dat dit hem was, weten die kleinkinderen veel.

0
Kopinkas 9 maart 2022 om 07:56

Waar overheen plakken? Mooie foto, dat sowieso, met als leukste detail zijn tricolore mouwtjes en die met de regenboog van Sagan broederlijk tegen elkaar aan.

0
Alfons Haavers 9 maart 2022 om 08:10

Ik vermoed de foto van de eerste Tourzege met het mysterieus opduikende vingertje.

Als de kleinkinderen vragen ‘Opa opa, wat betekende dat vingertje?’, is het zo stom om tegen die opa met bewonderende blikken aankijkende oogappels te moeten zeggen: dat was iets tussen mij en Jonas, kinderen.

Deze inderdaad veel beter.

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone