Thomas: “Mijn favoriet voor morgen is Van Aert”

donderdag 18 juli 2019 om 19:32
Thomas: “Mijn favoriet voor morgen is Van Aert”

foto: Cor Vos

Geraint Thomas hoefde vandaag niet te reageren op aanvallen van zijn concurrenten, waardoor de titelverdediger energie kon sparen voor de individuele tijdrit rond Pau. “Ik hoop morgen te winnen, maar mijn favoriet voor de dagzege is Wout van Aert”, zo vertelt hij na afloop aan de verzamelde pers.


De eerste Pyreneeënetappe met aankomst in Bagnères-de-Bigorre leverde niet het gewenste spektakel op tussen de klassementsrenners. “We hadden echt verwacht dat enkele concurrenten zouden aanvallen”, is Thomas duidelijk verrast. “Het verwachte vuurwerk kwam echter niet zo vlak na de eerste rustdag.”

“Wellicht denkt iedereen al aan de komende dagen, als er zeker verschuivingen zullen plaatsvinden in het klassement. Ik werd vandaag bijgestaan door Luke Rowe en Dylan van Baarle, die echt geweldig in vorm zijn. Zij wisten de etappe mede te controleren. We hebben echt een geweldige ploeg.”

Verhoudingen 
Morgen zal Thomas het echter alleen moeten doen, als er een 27 kilometer lange tijdrit op het programma staat in en rond Pau. “We zullen wel zien wat de verhoudingen zijn”, houdt de Brit zich wat op de vlakte. “Ik hoop voor de zege te strijden, maar mijn favoriet voor de overwinning is Wout van Aert”, is Thomas duidelijk.

Dit artikel delen:

27 Reacties

Borsje 18 juli 2019 om 19:38

Edit: Zie starttijden

Jungle Man 18 juli 2019 om 19:40

In mijn ogen is Thomas zelf de grote favoriet voor de tijdrit en probeert hij deze favorietenrol naar een ander te schuiven.

thorsen 18 juli 2019 om 19:44

Toch maar ff PCS checken. Thomas heeft sinds zijn overwinning in de ITT in Algarve (Feb 2018) slechts één keer top8 gereden in een tijdrit, en dat was de afsluitende tijdrit van vorig jaar. En de afsluitende tijdrit in een grote ronde is niet heel erg representatief voor de tijdritkunsten. Dus ik zie hem zeker niet als favoriet.

ChefSpijker 18 juli 2019 om 21:55

Hij had vorig jaar de tijdrit in de Dauphiné ook met twee vingers in de neus gewonnen. Lag toen 5 sec voor of zo op Kwiatkowski toen ie viel. Maar goed, dat was wel totaal andere tijdrit, korter en vlakker. Ik weet niet hoeveel de tijdritten van dit jaar zeggen. Hij had begin dit seizoen duidelijk een achterstand, klom ook geen moment zo goed als deze Tour.

thorsen 18 juli 2019 om 19:41

Toch bizar dat er met het uitstappen van Dennis geen echte tijdrijders lijken te zijn in deze Tour (die niet ‘gewoon’ knecht of klassementsrenner zijn).

Tony Martin heeft bijvoorbeeld zoveel op kop gereden dat ik hem echt niet zie winnen.

leek 18 juli 2019 om 19:48

Kung kan wel hoge ogen gooien denk ik.

Franco Ballerini 18 juli 2019 om 20:00

Tijdritten van Kung zijn matig de laatste tijd.

hnijveen 18 juli 2019 om 19:56

Maar wat is er mer Dennis aan de hand?

rogerilli 19 juli 2019 om 00:37

OCD obsessive compulsive disorder Dennis is klaar voor een instelling

arjan leijten 18 juli 2019 om 20:05

Lampaert kan toch ook wel tijdrijden ?!

eef Dolman 18 juli 2019 om 20:22

Favorieten winnen meestal niet in deze tour

TijmenCamps 18 juli 2019 om 20:22

Ik tip Tom Dumoulin, Primoz Roglic en Chris Froome voor de overwinning. En als dark horse: Rohan Dennis.

ElAguilaDeToledo 18 juli 2019 om 20:45

Je vergeet Zoetemelk, Hinault, Anquetil, Merckx en nog een paar …

alvaro mejia 18 juli 2019 om 22:08

Honstjar, Grabsch, Olano en Rogers

RodyTur10 18 juli 2019 om 23:54

Cancellara, Wiggins, Millar en Zabriskie

rogerilli 19 juli 2019 om 00:38

Thierry Marie!

Gilberto 18 juli 2019 om 20:25

Underdog, bah

Le Douche 18 juli 2019 om 20:34

WvA inderdaad favoriet. G en retejong B ongetwijfeld goed genoeg om in de bergen defensief te blijven koersen. Dat INEOS de Tour gaat winnen, is zo zeker als Parijs ver. Zoals in de jaren Indurain en Armstrong. British Cycling in de gloria!

vevie 18 juli 2019 om 22:16

Amen. Die winnen de Tour zolang Brailsford een sponsor vindt. Niks aan te doen.

assen 18 juli 2019 om 21:07

Ben vooral benieuwd naar Kruissie. Een Steven in vorm rijdt hier sowieso top 10.

Eriknogwat 18 juli 2019 om 21:36

Ik ook, en normaal gesproken kijken wat kelderman kan, moet dit (in vorm) ook goed aankunnen.

sjoerdtjen 18 juli 2019 om 22:15

Thomas is favoriet nr 1.
WvA is zeker een uitdager, maar die heeft al veel meer moeten geven en minder ervaring in lange koersen.

Hopelijk verrast WvA morgen opnieuw (al zou het stiekem geen verrassing zijn :))

JayJay 18 juli 2019 om 22:18

Chad Haga niet vergeten

Scott Sunderland 18 juli 2019 om 22:33

Nu Dennis, Dumoulin, Froome én Roglic er niet bij zijn hou je op papier Thomas en Van Aert over.

Jongens als Küng, Lampaert en Haga waarschijnlijk toch niet.

Kruijswijk kan het goed doen en misschien erg goed.

En vergeten we Alaphilippe niet ! In het geel gaat die echt rijden alsof zijn leven ervan afhangt. En de trui behouden.

Tony Martin heeft al heel veel gegeven. En is niet de individuele tijdrijder van weleer. Dat weet men natuurlijk.

SprintMaster 19 juli 2019 om 00:09

In de ploegentijdrit zag ik Thomas een kopbeurt van 1 minuut doen. Die staat er echt wel. Denk dat hij licht favoriet is omdat hij de tijd weet.

rogerilli 19 juli 2019 om 00:39

Femke Herygers doet langere kopbeurten!

Marik 19 juli 2019 om 08:33

Thomas schiet nog in de underdog positie als hij 5 minuten voorsprong heeft op de nummer 2 vlak voor de laatste etappe naar Parijs