‘Tejay van Garderen naar EF Education First-Drapac’

vrijdag 22 juni 2018 om 12:12
‘Tejay van Garderen naar EF Education First-Drapac’

foto: Sirotti

BMC dreigt een tweede kopman te verliezen door de onzekerheid over de toekomst van de ploeg. De Amerikaan Tejay van Garderen zou volgens Het Laatste Nieuws dichtbij een overstap zijn naar EF Education First-Drapac.


Na Rohan Dennis, die flirt met Bahrain-Merida, is hij een tweede belangrijke speerpunt van BMC die het schip dreigt te verlaten.

De 29-jarige Amerikaan rijdt al sinds 2012 in het roodzwarte shirt van BMC. In 2012 en 2014 finishte hij als vijfde in het algemeen klassement van de Tour de France.

Dit artikel delen:

29 Reacties

Timocycling 22 juni 2018 om 12:16

Op zich niet een vreemde transfer, hopelijk voor hem gaat hij daar wat betere resultaten behalen.

Ab Normaal 22 juni 2018 om 12:17

Kopman???

Jphernam7046 22 juni 2018 om 12:20

Is gewoon een goeie renner hoor is echt wel gewild in de transfermarkt

zipp404 22 juni 2018 om 12:20

Perfecte transfer!
Die roze POC helm zal hem goed staan!

kiryienka 22 juni 2018 om 12:24

Ben benieuwd. Er zijn maar weinig renners die de laatste jaren na een overstap naar Vaughters beter zijn gaan rijden

Samlambeej 22 juni 2018 om 12:25

Maar vooral omdat hij Amerikaan is. Mocht dat zijn prestaties ook kunnen beïnvloeden zoals in de Tour of California, dan krijgen we een Tejay van een heel ander niveau.

drikkes 22 juni 2018 om 12:25

perfect gecast voor een net-niet-ploeg

Skedel 22 juni 2018 om 12:33

@kiryienka
Hij heeft in ieder geval nog flinke marge om zich te verbeterenxD

Baukema Tomoulin 22 juni 2018 om 12:50

Volgens mij gaat dat wel een goeie match zijn. Voor beiden een goeie deal

Netraam 22 juni 2018 om 12:51

In 2015 nog de enige die Chris Froome kon uitdagen in het Criterium Dauphiné, en af en toe laat hij zien echt wel te kunnen fietsen. Maar de momenten worden steeds schaarser…

assen 22 juni 2018 om 13:06

Jammer, ik had gehoopt dat ie voor Sunweb zou gaan rijden (denk aan keuvelpartij tussen TJ en Tom in de Giro vorig jaar, die Tom bijna de kop kostte om dat Tom achteraan reed)

Baukema Tomoulin 22 juni 2018 om 13:15

@Assen ja dat is wel jammer inderdaad, met zijn Nederlandse roots. Ik ken nog wel een plekje op de Veluwe tussen Barneveld en Apeldoorn waar hij heel goed zou kunnen wonen. Prima trainingsgebied ook

Scott Sunderland 22 juni 2018 om 13:18

Best een leuke renner zolang je niet meer van hem verwacht dat hij top 10 rijdt in een grote ronde.

Veloburto 22 juni 2018 om 13:22

Ik vind die Van Garderen echt een faler. Jammer van zijn talent. Ligt ook wel vaak op de grond

roaster 22 juni 2018 om 13:46

Als TJ van Garderen zijn carriere en goede vooruitichten al niet ten einde waren, dan is dat nu wel met deze keuze.

tendam 22 juni 2018 om 14:30

@baukema tomoulin
Sunweb is een Duitse ploeg ;) (al weet ik niet of ze dat in Duitsland weten)

Timocycling 22 juni 2018 om 14:50

@Veloburto: iets meer respect mag wel, heeft bijvoorbeeld een beter palmares dan Gesink.

leegloper 22 juni 2018 om 15:21

@Timocycling,
Mwah, ik heb net beide palmaressen bekeken. Ik zou die van TJ niet hoger inschalen dan die van Gesink.

leegloper 22 juni 2018 om 15:22

Is EF Education nu dan helemaal uit de problemen? Eind vorig jaar had Uran al bijna ergens anders getekend.

Polleke 22 juni 2018 om 15:23

Mits zijn riante salaris, nog steeds gebaseerd op zijn eerste profjaren, naar beneden gaat is TJVG voor elke ploeg een aanwinst. Hij zal in de komende Tour trouwens iedereen verbazen, U las het hier eerst….

Jphernam7046 22 juni 2018 om 16:12

@leegloper
Praat nou geen onzin, gesink heeft misschien twee etappes gewonnen in de vuelta en tour en 1 top 10 in een grote ronde…. ga maar eens nog een keer kijken naar de palmares van TJ

lotto-jumbo fan 22 juni 2018 om 16:15

@Jphernam kijk die palmares nog eens goed door.

04398 22 juni 2018 om 16:18

Kopman? dat is hij volgens mij toch al lang niet meer

jdijkhof 22 juni 2018 om 19:19

Jammer dat hij niet voor Jumbo kiest.
Ideale knecht bergop geweest voor Kruijswijk en Roglic en dan kon hij even als Gesink hun ondersteunen en voor etappes gaan in de grote rondes.
Bovendien met zijn ervaring goed geweest voor helpen ontwikkelen van renners als Tolhoek en Bouwman en hij kon dan ook nog Caruso meenemen naar Jumbo (extra Italiaan voor Bianchi)
Had je een goede klimkern gehad met Kruijswijk, Roglic, Bennett, Gesink, Van Garderen, Caruso, Clement, Tolhoek en Bouwman

ervee 22 juni 2018 om 20:42

@Jpherman7046:
Kijk nog eens goed naar het palmares van Gesink en dan met name die 1 keer top 10 in een grote ronde zoals jij beweert en kom dan nog eens terug op jouw woorden wie er nu onzin praat..