Tejay van Garderen: “Het voelt geweldig om hier te winnen”

donderdag 25 mei 2017 om 19:05

Met een ritzege in de zware Dolomietenrit, maakte Tejay van Garderen zijn Giro toch nog een beetje goed. “Het waren een aantal moeilijke jaren in grote rondes, met betrekking tot het klassement. Ik heb mijn best gedaan om het moraal hoog te houden. Dit is mijn eerste overwinning in een grote ronde en dat is een ongelofelijk gevoel”, vertelde hij na afloop van de rit.

Dit artikel delen:

12 Reacties

ONCE 25 mei 2017 om 19:35

Het is m gegund. Sterk gereden ook

Romāns Vainšteins 25 mei 2017 om 19:37

Erg goed dat deze geplaagde renner weer eens mag winnen, na Rolland nu 2 dagen op rij noeste werkers aan de champagne, goed zo.

jojo2511 25 mei 2017 om 19:43

Wie zit er behalve Dumoulin en ten Dam eigenlijk nog meer in dat Sun team? O ja Geshke zou mee moeten kunnen in de bergen, waar was ie? En de rest, die zelf niets noemenswaardig presteren en ook hun kopman niet kunnen helpen. Dat is ook al voor het zoveelste jaar! Afscheid nemen van deze renners door Sun. Goede helpers aankopen. Of Tom zelf afscheid nemen van Sun

Guushovd 25 mei 2017 om 19:57

Mooi, gunde het Rolland gister en gun het hem net zozeer.

En op zn Belgisch benadruk ik dan ook even dat hij een halve Nederlander is. (Hoe vaak heeft Van Bellegem vandaag gezegd dat Dumoulin in België woont pffff)

123poetertjes 25 mei 2017 om 19:58

Het komt hem toe, slim de tamelijk onvoorspelbare Hirt uitgeschakeld in de afzink en knap afgemaakt tegen de Baskische stuiterbal. Ik ben zeer benieuwd naar zijn plan voor de toekomst. Meer van dit of toch maar weer voor die toptien? Zie hem straks in de Dauphiné in elk geval wel nog voor winst meedoen.

Weer eentje van de tamelijk succesvolle rondegeneratie 1986-1988 bij wie we een ritzege kunnen afstrepen.

jojo2511 25 mei 2017 om 20:01

Vaak krijgen teamleden van leiderstrui vleugels, bij Sun lijken ze achteruit te vliegen!

jojo2511 25 mei 2017 om 20:14

Keek en luisterde altijd graag naar de Belg, beter dan commentaar van Mart Smeets, die voor een weekend wordt heen en terug gevlogen!

Fast Freddy 25 mei 2017 om 21:13

@jojo
Dit bericht gaat over van Garderen…

ikbenprocycling 25 mei 2017 om 21:15

Leuk voor TJ, en gisteren rollende Piet

reusjen 25 mei 2017 om 23:16

Hahaha jojo, je maakt me echt aan het lachen:) Gewoon ff een nieuwe totaal irrelevante post erin gooien als er niemand wil reageren, zalig!

jojo2511 26 mei 2017 om 03:00

Leuk, ben je hier voor het eerst sinds een paar uur, wordt je door het “welkomst” comité , fast freddy en reusjen ingewijd? Waar is trouwens jullie commentaar op van Garderen?
En Reusjen maak altijd graag iemand aan het lachen, hihi, waarom moet ik een reactie van iemand verwachten? Is gewoon mijn mening en moet hier blijkbaar precies onder juiste item geplaatst worden.

Vlinder 26 mei 2017 om 10:12

Prachtige en verdiende zege voor van Garderen, het komt hem toe. Ook knap dat hij zich heeft weten te herpakken, hij was toch aardig aangeslagen na de tijdsverliezen in het AK! Mooi ook die intense emotie/ontlading vlak na de finish.