Team Sunweb met Kelderman en Matthews naar Ronde van Lombardije

dinsdag 11 augustus 2020 om 16:03
Team Sunweb met Kelderman en Matthews naar Ronde van Lombardije

foto: Cor Vos (archief)

Team Sunweb heeft zijn selectie op papier voor de Ronde van Lombardije van aanstaande zaterdag. De Duitse ploeg rekent op Wilco Kelderman en Michael Matthews. “Beide renners hebben laten zien in vorm te zijn”, zo vertelt ploegleider Luke Roberts.

Kelderman reed afgelopen weekend nog naar een zevende plaats in de Ronde van Polen. Voor de Nederlandse klimmer is het niet de eerste keer dat hij aan de start staat van de Ronde van Lombardije. Kelderman werd drie jaar geleden nog achttiende in Lombardije, wat tot nu toe ook zijn beste uitslag is.

Matthews reed nog maar een wedstrijd sinds de coronabreak, maar de Australische sprinter werd afgelopen zaterdag wel meteen derde in Milaan-San Remo. De vraag is of Matthews ook kan schitteren in een zware klimklassieker als de Ronde van Lombardije. Hij reed in het verleden wel naar top 10-noteringen in Luik-Bastenaken-Luik en de Waalse Pijl.

De selectie bestaat verder uit Nico Denz, Chad Haga, Chris Hamilton, Florian Stork en Jai Hindley. Die laatste kan wellicht verrassen in de Ronde van Lombardije. Hindley won dit jaar de Herald Sun Tour en werd in aanloop naar de Italiaanse klassieker veertiende in de Ronde van Polen.

Selectie flag-de Team Sunweb voor flag-it Ronde van Lombardije (15 augustus)
flag-de Nico Denz
flag-us Chad Haga
flag-au Chris Hamilton
flag-au Jai Hindley
flag-nl Wilco Kelderman
flag-au Michael Matthews
flag-de Florian Stork

Dit artikel delen:

15 Reacties

S. Morgenstern 11 augustus 2020 om 16:10

Oomen ziek of gevallen? Zat zondag nog in de kopgroep in Frankrijk, maar uiteindelijk een DNF en nu nergens opgesteld.

SnellePelle 11 augustus 2020 om 16:40

Dan zal hij wat onder de leden hebben.

ivo001 11 augustus 2020 om 16:42

Hij is ook al van de startlijst van de Dauphiné gehaald.

Wildebert 11 augustus 2020 om 16:12

Lijkt bijna of hij even niet bestaat zo stil is het rondom hem.

Domestique 11 augustus 2020 om 16:21

Leek me anders ook wel iets voor Benoot, maar die zal in het Tour-‘traject’ zitten?

koos1 11 augustus 2020 om 17:36

Benoot rijd de Dauphine met de ‘tourbubbel’ van Sunweb

hartstikkebedankt 11 augustus 2020 om 16:26

Kelderman zou heel z’n carrière er mee ophalen, het moet in een koers goed vallen zoals bij Bauke vorig jaar (al dwing je dat ook deels af, verdere parallellen lopen spaak). Evenepoel en daarachter Fuglsang lijken me duidelijk favoriet voor Lombardije, met daarna misschien Schachmann, Nibali en Mollema.

assen 11 augustus 2020 om 16:46

Oomen toch geen problemen met lies heh?!?!?!?!?!?

Joaquim Agostinho 11 augustus 2020 om 17:24

Schone taak weggelegd voor WF: wat is er aan de hand met Sam Oomen en waar hangt Laurens de Plus uit?

Wheely 11 augustus 2020 om 17:36

Zal niet de eerste zijn bij wie die operatie niet meteen succesvol is.

Joaquim Agostinho 11 augustus 2020 om 17:44

Hij was teleurgesteld dat hij geen TdF mocht rijden, maar tegelijkertijd vroeg hij zich af hoe hij er voor stond.
15 augustus wordt hij 25jr., een van de leukste en ongecompliceerde renner van het peloton

josi 11 augustus 2020 om 18:24

Ik begrijp niet dat Matthews een van de kopmannen is. De Ronde van Lombardije is echt veel te zwaar voor hem.

KennyKlimmen 11 augustus 2020 om 20:07

Schijnt vorig jaar wel veel aan klimcapaciteiten te hebben gewerkt…

FritsvanHoefelen 13 augustus 2020 om 08:51

Heeft nu vooral nog teveel last van zijn hand.

Marik 11 augustus 2020 om 22:21

Zou leuk zijn als Wilco een duidelijke rol in de finale kan spelen. Gun hem zoveel meer dan dat er nu uitkomt.

Headlines

Materiaalzone

Populair