Team DSM-aanwinst Hvideberg wint Parijs-Tours U23, Van Uden en Van den Berg twee en drie

zondag 10 oktober 2021 om 16:11
Team DSM-aanwinst Hvideberg wint Parijs-Tours U23, Van Uden en Van den Berg twee en drie

foto: Mario Stiehl/Uno-X

Jonas Hvideberg heeft zijn periode als belofte afgesloten met winst in Parijs-Tours U23. De 22-jarige Noor van Uno-X ontsnapte met een late uitval uit het peloton en hield stand. De sprint daarachter werd gewonnen door Casper van Uden (DSM U23), die landgenoot Marijn van den Berg (Groupama-FDJ U23) achter zich hield. Hidde van Veenendaal (Jumbo-Visma Development) werd zevende. Arnaud De Lie (Lotto Soudal U23) was de eerste Belg in de uitslag.

We vullen dit bericht aan.

Dit artikel delen:

11 Reacties

Franco Ballerini 10 oktober 2021 om 18:51

Waarom rijden van Uden en zeker van den Berg eigenlijk niet voor de TJV opleidingsploeg, en allerlei vage Scandinaviërs wel?

Murcia 10 oktober 2021 om 19:10

Dat zijn nu eenmaal keuzes, van de genoemde renners zelf en de ploeg die ze al dan niet contracteert. Verder begrijp ik die vage Scandinaviërs term niet zo goed. Er rijdt er nu slechts 1 die goede resultaten kan overleggen en ze halen de wereldkampioen bij de junioren die dus ook geen prutser is.

Romāns Vainšteins 10 oktober 2021 om 19:15

Misschien sluiten Scandinaviërs cultureel en mentaal een stuk beter aan op wat er van je gevraagd wordt in de tov opleidingsploeg. Polderen en slap ouwehoeren helemaal prima maar daar lever je geen kampioenen mee af.

Franco Ballerini 10 oktober 2021 om 19:17

De opmerking over de Scandinaviërs was wat gechargeerd, maar ik zou in een Nederlandse opleidingsploeg het liefst uitsluitend Nederlands talent zien.

Romāns Vainšteins 10 oktober 2021 om 19:25

En in Nederland?

Turtlehead 10 oktober 2021 om 19:46

@RV: óók in Nederland als geheel graag alleen mensen met talent wat mij betreft.

Romāns Vainšteins 10 oktober 2021 om 20:15

Maar daardoor zou toch alleen de binnenlandse definitie van talent drastisch verschuiven?

horsm 10 oktober 2021 om 20:43

Je kan niet alle Nederlandse talenten verplichten om bij TJV te rijden. Sommigen kiezen een andere weg.

Maillot à Pois 10 oktober 2021 om 23:29

Die vage Scandinavische co-sponsor zal er ook wel wat mee te maken hebben ;-)
Het lijkt me trouwens geen slechte zaak dat de grote Nederlandse talenten ook bij de beloften tégen elkaar rijden en niet enkel mét elkaar.

Chasse_patate 11 oktober 2021 om 07:53

Verrassend dat deze opmerking weer van Franco komt.

Ze halen de beste talenten van de wereld. Ze leggen ze voor jaren vast, van der Tuuk en van Veenendaal hebben de kans gehad. Maar ze hebben niet hun potentie laten zien.

van Dijke en Kooij (2 Nederlanders) zijn al doorgestroomd naar de hoofdmacht. Dekker komt van SEG (dus ze kijken voor talent ook naar andere ploegen). Je kan niet alles opleiden.

Franco Ballerini 11 oktober 2021 om 08:45

Ze zijn goed bezig met de opleidingsploeg, dat heb ik al meerdere keren aangegeven. Wat is er vreemd aan mijn wens het liefst uitsluitend Nederlands talent bij TJV te zien?

Headlines

Materiaalzone

Populair