Tadej Pogacar wint nationale veldrit in Ljubljana, ondanks kleine valpartij

zondag 26 december 2021 om 15:11
Tadej Pogacar wint nationale veldrit in Ljubljana, ondanks kleine valpartij

foto: Cor Vos

Tadej Pogačar heeft 2021 in stijl afgesloten. De Sloveen won zondagmiddag een nationale veldrit in Ljubljana. Een valpartij kon daar geen verandering in brengen.

Halverwege de cross zag het er nog niet naar uit dat Pogačar de cross zou gaan winnen. Landgenoot Luka Mezgec, wielrenner bij BikeExchange, reed tot die tijd op kop van de wedstrijd. Een comeback in het laatste half uur bracht de Sloveen van UAE Team Emirates dan toch de overwinning. Mezgec werd tweede.

Pogačar ging tijdens de cross nog even naar de grond, maar kon zijn weg zonder erg vervolgen. Op beelden is te zien hoe de Sloveen een kleine schaafwond op zijn neus heeft. Het is niet de eerste keer dat de Tour-winnaar in het veld is te bewonderen. In 2018 werd Pogačar Sloveens kampioen bij de beloften.

Dit artikel delen:

16 Reacties

Baukema Tomoulin 26 december 2021 om 15:16

Wat kan hij niet? Ik schrijf hem op voor Ronde van Vlaanderen 2022

Dantiest 26 december 2021 om 15:32

Hij kan ook waanzinnig mountainbiken.

Dikke Man 26 december 2021 om 16:43

Aan de hekwerken te zien was de organisatie doodsbang dat die vrolijke familie opeens een vuurpijl uit de tas toverde.. is toch geen porem dit..

ChefSpijker 26 december 2021 om 17:53

Lijkt me eerder een ‘natuurlijke’ afrastering die er altijd staat dan iets dat door de organisatie is neergezet. Op links zie je gewoon de armen met mobieltjes over het parcours bungelen.

Dikke Man 26 december 2021 om 18:09

Ah die vrolijke familie zit natuurlijk in dat internaat. Nu heb ik hem door!

legrandbornand 26 december 2021 om 16:48

Leuk, goed gedaan, toffe training. Maar laten we nu niet gaan overdrijven. Mezgec werd tweede. Mocht Mezgec vandaag gestart zijn in Dendermonde werd hij 38ste ofzo. Ik bedoel maar, laten we alles even in het juiste perspectief plaatsen jongens.

Michelangelo 26 december 2021 om 17:08

Haussler werd vandaag geloof ik op 3 ronden gereden. En die schat ik als crosser toch wel wat hoger in dan Pogacar.
Leuk dat Pogi daar weet te winnen in eigen land, maar ik ken niet 1 Sloveense veldrijder en dat zegt alles over het niveau.

Ach ja, hopelijk heeft hij er veel plezier aan beleefd.

Handige Harry 26 december 2021 om 17:33

Toch zou ik hem weleens in een topcross willen zien.
Komt waarschijnlijk wel te kort op de top maar niet zoveel als de meeste denken.

Steven_E 26 december 2021 om 18:23

Je wordt uit koers genomen als je wordt gedubbeld, hoe kan je dan op 3 ronden eindigen?

Gebruikersnaam 26 december 2021 om 19:10

Die presteert hetzelfde als Van Vleuten toen ze eens aan crossen meedeed. Wordt dus net wel of net niet gedubbeld.

Michelangelo 26 december 2021 om 18:32

Door 3 ronden voor het einde gedubbeld te worden?

Steven_E 26 december 2021 om 19:07

Correct maar dan ben je niet op 3 ronden gereden, maar op 1 ronde

xistnc 26 december 2021 om 19:26

Op het moment dat je gedubbeld wordt wel. Maar daar moet je dan nog de resterende rondjes bij optellen.

Steven_E 26 december 2021 om 23:14

Ok maar dan word je niet “op 3 ronden gereden”

xistnc 26 december 2021 om 23:54

Zie de UCI-uitslag, klik.

"-3 laps" oftewel op 3 ronden.

Kelder is de Man 27 december 2021 om 00:23

Ja Xistnc.. het staat er. Maar is gewoon op 1 ronde gereden en had hij door mogen gaan, was het 1,5 geweest.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair