Stijn Devolder wil nog een paar jaar doorgaan

zondag 20 december 2015 om 12:18
Stijn Devolder wil nog een paar jaar doorgaan

Foto: Sirotti

Stijn Devolder denkt voorlopig nog niet aan stoppen. Zijn twee jaar jongere ploeggenoot Cancellara stopt aan het einde van 2016, maar de 36-jarige Belg (wiens contract eind 2016 afloopt) wil nog enkele jaren doorgaan.

“Ik zie wel wat er op mijn weg komt, maar ik hoop nog een paar jaar door te kunnen gaan”, vertelt de tweevoudig winnaar van de Ronde van Vlaanderen aan Cyclingnews. “Ik wil nog twee of drie jaar doorgaan, maar dat valt op het moment lastig te zeggen. Ik zal zien hoe het gaat.”

Aan motivatie is er bij de West-Vlaming geen gebrek. “Ik probeer altijd een goed voorjaar te rijden, vooral tijdens de kasseienklassiekers. Die wedstrijden motiveren mij nog enorm. Ik ga proberen om een wedstrijd te winnen in het voorjaar. Daardoor blijf ik gemotiveerd”, legt hij uit.

Voorafgaand aan de voorjaarsklassiekers rijdt Devolder de Dubai Tour, de Ronde van Algarve en Parijs-Nice. Daarna volgt zijn favoriete periode. “Fabian zal weer onze kopman zijn en ons doel is om een klassieker te winnen. We weten wat onze taak is”, aldus Devolder, die blijft hopen dat er een mogelijkheid komt om voor eigen succes te rijden. “Er komen nog veel kansen dus misschien kan ik op een dag mijn kans grijpen.”

Dit artikel delen:

10 Reacties

zoetepap 20 december 2015 om 14:33

Moet dat nu echt? Eerst VDB en nu dit pfff

Romāns Vainšteins 20 december 2015 om 15:13

Ook zo’n mooi Vlaams figuur dit, gewoon lekker blijven rijden en lijden, vooral dat laatste kan hij als geen ander.

6129ak2 20 december 2015 om 17:05

Sinds vermoedelijk reeds enkele seizoenen het potje leeg is , is het
huilen met de pet op met Stijn

Lothlòrien 20 december 2015 om 17:18

Vorig jaar 13de in de Ronde, dat is niet slecht… Heeft bakken ervaring en kan de jongeren, Stuyven en Theuns, bijstaan in hun ontwikkeling. Winnen wordt moeilijk maar je weet maar nooit…

Boum05 20 december 2015 om 19:57

Stijn moet is goed bij zichzelf te rade gaan, en dan tot de conclusie komen,
dat het de laatste jaren niet veel soeps meer was.
Hij kan heel dankbaar zijn dat hij nog een contract voor een jaar heeft gekregen.
Maar ik ben bang dat 2016 ook niets wordt.

Plaggie 20 december 2015 om 23:11

Echte flandrien. Laat hem en lekker zijn droom hebben dat er misschien nog een kans komt.

zoetepap 20 december 2015 om 23:29

Dan hopelijk wel clean en niet plots meer uit het niets.

DMenchov 21 december 2015 om 09:14

Heerlijke renner. Ik denk een van de hoogste pijngrenzen van hetpeloton!

Romāns Vainšteins 21 december 2015 om 13:11

Loop niet zo te miepen op stoere Stijn zoetepap, dat verdient deze Vlaemsche Bickkelaer niet.

Nick Nuyens 21 december 2015 om 13:14

Is ook gewoon van goudwaarde geweest in de tweel laatste ronde zege’s van Cancellara. In dwars door Vlaanderen er zelf is niet veraf gezeten en 2013? BK. Dan mag je nog wel even door.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair