Steven Kruijswijk: “Twee overwinningen en het moet nog beginnen voor mij”

zondag 7 juli 2019 om 16:58

Steven Kruijswijk wist vandaag een slag te slaan in de Jumbo-Visma in de ploegentijdrit van de Tour de France. De Nederlandse formatie won met twintig seconden voorsprong de chrono door Brussel. “Het liep super, maar als je met zulke jongens rijdt als Tony en Wout, dat is supergaaf”, zegt Kruijswijk tegen de NOS.


“Voor heel de ploeg waren de verwachtingen best hoog voor ons”, aldus Kruijswijk. “Voor mij telt vandaag alleen de overwinning in de tijdrit, met zo’n verschil is dat nog mooier. We zijn goed begonnen aan de Tour. Gister was het geen toeval, natuurlijk dan gaat alles perfect.”

Jumbo-Visma moest vroeg zonder de gevallen Dylan Groenewegen, maar dat deerde de ploeg niet. “Dylan kon niet alles na gisteren, maar hij staat zijn mannetje. Dan zie je dat we elkaar opvangen en dat dat ons alleen maar sterker maakt. Goed, kan morgen weer anders zijn. We hebben nu al twee overwinningen en dan moet het nog beginnen voor mij. Later in de Tour weten wat we verder waard zijn”, zegt Kruijswijk.

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

14 Reacties

NCK17 7 juli 2019 om 17:03

Kruijswijk kan deze tour winnen. Ik heb veel zin in donderdag.

ghostwriter 7 juli 2019 om 19:46

Dat lijkt me overdreven maar ik denk dat Kruijswijk hiermee wel een stapje richting het podium heeft gezet.

Jean Dumas 7 juli 2019 om 17:04

Hij doet lekker mee. 1.20 al op Bardet en Porte.

ChefSpijker 7 juli 2019 om 18:33

Er houden toch nog mensen met rekening met Porte. Dacht dat ze al terecht uitgestorven waren.

Paul4566 7 juli 2019 om 17:10

Wat een team. Kunnen zomaar 5 of meer ritten pakken als het meezit.

Sephiroth 7 juli 2019 om 17:13

Jup 2 overwinning zijn binnen en daarmee hebben ze hoe dan ook een voldoende voor mij deze tour. Twee etappes is m.i. bij elke ploeg iig een 6je waard.

Hopelijk kunnen ze het geel wel binnenkort aan een vroege vluchter overdragen. Dan hoeven ze wat minder te werken.

Of kruijswijk wint weet ik trouwens zo net nog niet, maar zn top 5 heeft hij een goed eerste muizenstapje voor gedaan.

henk van ingrid 7 juli 2019 om 17:56

Dus je haalt na dertig jaar de gele trui en dan geef je hem weg aan een willekeurige ontsnappeur? Ik zou ze gaan sparen als ik Teunissen was. Heerlijk toch?

Peterh14 7 juli 2019 om 18:17

Ik begrijp dat hele ‘werken want gele trui’ niet zo. Je kan toch prima gewoon niet meer dan het normale werk doen in de sprintersritten? Een mannetje bijzetten zouden ze toch al, want Groenewegen. Vluchters haal je in die ritten toch wel terug, want ook Bora/QS/Lotto willen sprinten. En is het geen rit voor jouw ploeg, dan rijd je niet, want geel houden met Teunissen is op zichzelf geen doel.

Dus doen wat je sowieso al zou doen, maar niet meer dan dat. Ik zie echt niet in waarom dat niet zou kunnen met geel in de ploeg.

Blijft natuurlijk wel verplichte persmomenten en dopingcontrole, maar zolang dat voor Teunissen is, is dat geen probleem.

Sephiroth 7 juli 2019 om 19:02

naja dat is ook een beetje wat ik bedoelde. Gewoon doen wat je blijft doen en indien mogelijk Steven zolang mogelijk die verplichte persconferenties naderhand besparen.

RodyTur10 7 juli 2019 om 19:38

Eens met Peterh14, gewoon je normale werk doen dan hou je die gele trui waarschijnlijk ook wel. Zeker in deze fase van de Tour worden etappezeges niet cadeau gedaan aan kopgroepen.

debarreman 7 juli 2019 om 17:24

Vorig jaar 1.15 min verlies. Dan is dit uitermate prettig.

vanSpringel 7 juli 2019 om 17:25

Zolang SK maar ondersteuning houdt in de bergen van LdP zie ik het nog wel voor hem zitten.

Jean Dumas 7 juli 2019 om 17:35

Hij kan nu mee in de flow, en zal niet ver van het geel zijn donderdag.

Jacco van Stierop 7 juli 2019 om 21:33

Kruijswijk staat er zo wel heel goed voor. Zou mooi zijn als hij deze Tour op enig moment het geel weet te pakken. Vraag is bij, de afwezigheid van Froome, of het een knotsgekke Tour wordt of dat niemand echt het initiatief durft te nemen. Het laatste lijkt mij een voordeel voor Kruijswijk.