Steven Kruijswijk komt ten val in openingstijdrit, schade lijkt mee te vallen

vrijdag 1 juli 2022 om 19:46
Steven Kruijswijk komt ten val in openingstijdrit, schade lijkt mee te vallen

foto: Cor Vos

In de openingstijdrit van de Tour de France waren er vanwege de natte wegen verschillende valpartijen. Ook Steven Kruijswijk ging tegen het asfalt, maar de Nederlander lijkt in orde te zijn. Dat meldt zijn ploeg Jumbo-Visma op sociale media.

“Stevie had een kleine valpartij tijdens zijn tijdrit. Gelukkig kon hij finishen en lijkt alles ok”, schrijft Jumbo-Visma over Kruijswijk, die een belangrijke rol heeft als klimknecht van Primoz Roglic en Jonas Vingegaard. Uiteindelijk noteerde hij de 124e tijd. Zijn ploeggenoot Christophe Laporte werd nog 25e, ondanks dat ook de Fransman niet overeind bleef. Naast Kruijswijk en Laporte zagen we ook thuisrijder Mikkel Frølich Honoré en Stefan Bissegger (tweemaal) vallen.

Dit artikel delen:

22 Reacties

Oblomov 1 juli 2022 om 19:59

Het zit het vreemdelingenlegioen niet mee…

Twee valpartijen en de eerste tik in het klassement al weer te pakken.

Maar goed, Van Aert heeft zijn gedroomde groen om de schouders dus in de drie Vlaamse Jumbo winkels kan de vlag uit.

goldone123 1 juli 2022 om 20:11

vingegaard vind ik totaal niet gek dat hij tijd verliest, kijk een jaar geleden maar, gwn een goed tijdrit gereden.

Koers 1 juli 2022 om 20:15

In de winkels klinkt morgen het Brabaconne de gehele dag. Fier op dn Wout.

Chris1995tjv 1 juli 2022 om 20:03

het blijft toch apart dat jumbo visma er altijd bij ligt, 4 renners die vallen en 50% is jumbo visma…

JaBo 1 juli 2022 om 20:24

Wie zijn er naast Laporte en Kruiswijk nog meer gevallen van TJV ?

Wim Kruithof 1 juli 2022 om 20:33

Hij bedoelt dat van de 4 renners, 2 Jumbo-mannen tegen het asfalt lagen.

Niet dat de post verder inhoudelijk iets toevoegt, tenzij Chris een bron kan geven waarin staat dat Jumbo-Visma traint op het vallen, of dat hij het ‘altijd’ wat steviger kan staven.

Romerike 1 juli 2022 om 20:40

In die speciefieke bocht alleen zijn er minstens 6 gevallen. Bauer en Rutsch bevoorbeeld ook. Was heel tricky daar.

Anna 1 juli 2022 om 21:07

We hebben er maar 3 zien vallen (Laporte, Honoré, Bissegger). Ik las ook ergens dat O’Connor mogelijk is gevallen. En idd hierboven genoemde namen, waar Rutsch flinke schade had opgelopen.

platteprijs 2 juli 2022 om 08:23

Er zijn er veel meer gevallen. Zo is ook bijv Frison gevallen. De laatste 2 uur was de regie ook overgenomen door de directeur van VVV Kopenhagen en zagen we meer stadsbeelden dan renners.

bunchsprinter 1 juli 2022 om 20:18

Klopt. Raar ge val.

skylimit 1 juli 2022 om 20:56

Het blijft toch ook een stumperd, en dan moet de kasseienrit nog komen. TJV na de eerste week in de TOUR al verder zonder Nederlanders. Mede ook dankzij miskoop Dumoulin. Wet van Murphy zal wel weer opgeld gaan doen deze TOUR voor TJV.
De eerste scheurtjes zijn al daar en dan zijn we slechts 13km onderweg.

Rico. 1 juli 2022 om 20:59

Tsja, wie is hier nou de stumperd…

YogiBear 1 juli 2022 om 21:20

Dat je dit na deze eerste etappe uit je pen krijgt maakt volgens mij meer dan duidelijk wie hier de stumperd is.

cowboy van tasjkent 1 juli 2022 om 23:13

Ik snap skylimit wel een beetje. Waarom rijdr stevie niet zoals caleb ewan op zn dooie akkertje in dit hondenweer. Zijn terreinen zijn de alpen en pyreneeen om te knechten. Als je hier op 2min binnen komt. Prima toch. Onnodige risico’s genomen dus.

kleomantre 1 juli 2022 om 23:56

Ja onnodige risico’s en ze willen toch niet en laporte en van Aert kort hebben voor gele trui in week 1 en in begin van gebergte Roglic, Vingegaard en Kruijswijk kort om wat te kunnen aanvallen om druk te zetten. Lijkt me teveel van het goede. Sky gaf 1 pure helper zoals Castroviejo of Kiriyenka nog wel eens de vrije hand als dark horse voor tt maar de anderen buiten twee kopmannen konden lekker op spanning maar ontspannen hun ritje doen.

unionwagtmans 1 juli 2022 om 21:11

Tja, Steevie,

ik heb heel lang 's nachts nagedacht waarom ie in vredesnaam mee zou
moeten in de Tour (ipv voor eigen kans gaan in de Giro of, dat niet
meer mogelijk, de Vuelta).

Ik had eerst Dumoulin mee willen nemen, toen Leemreize, beiden konden
op een bepaald moment niet meer. Toen dacht ik aan Foss (zwakke Giro,
toutstart in Grand Scandinavia, goede zet om zich toch te bewijzen
zonder veel druk) ), aan Hessman (toch maar te veel druk voor dat
jochie), en uiteindelijk had ik zoiets van "dan hij in godesnaam
maar", ik zou ook niet weten wie anders.

Maar ik moest steeds denken aan 'Kruijswijk die Roglic moet helpen dat
gaat altijd ergens mis' (totaan de Vuelta van vorig jaar toen Steevie,
uiteindelijk, best wel belangrijk was voor de derde zege van Roglic).

Vanavond moet ik denken aan de Vuelta van 2019, Kruijswijk viel, niet
alleen en in een ploegentijdrit, in de eerste etappe. Snel daarna viel
hij uit en Roglic, als bevrijd, liet de teugels vieren, had in Kuss en
Bennet twee rechterhanden en in Hofstede het laatste duwtje en won
uiteindelijk zijn eerste Vuelta en eerste grote ronde.

De vurige wens is vast wel de vader van de gedachte, maar ik hoop nog
meer op een parallel en moge Primoz, eindelijk, z'n eerste Tour
winnen (en prachtig mocht Steevie, uiteindelijk, het laatste duwtje
geven).

unionwagtmans 1 juli 2022 om 21:14

NB, het is van den zotte dat in 2022 het CRLF LF “probleem” nog steeds bestaat !! !

horsm 1 juli 2022 om 21:22

Jammer van Kruijswijk. Hopelijk geen last de komende dagen.

ervee 1 juli 2022 om 21:49

Tot over 3 weken Wielerflits.nl!

Het niveau van de reacties is de laatste jaren al best gezakt, maar was toch altijd wel vermakkelijk. Maar nu de Tour de France weer is begonnen, komt echt elke trol weer onder zijn steen gekropen om zijn gelijk te krijgen!

Ik kijk na 3 weken wel weer een keer bij de reacties…

FDJ 1 juli 2022 om 23:21

Onder 1 bericht dit plaatsen is wel genoeg hoor. Of wil je nu dat we vragen of je blijft?

ervee 2 juli 2022 om 01:06

@fdj Oh boy, we hebben er eentje.. bijna beet

Blackcanyon 2 juli 2022 om 13:12

Werd bijna een kruisweg, terwijl hij op safe kon rijden omdat hij zelf geen klassement rijdt. Hoefde dus alleen maar binnen de tijd binnen te komen.
Was hij toch op de limiet aan het rijden? Dan zal hij toch wel stiekem klassementsambities hebben. Met zo’n verhaal dat als ze 3 man hoor in het klassement hebben ze hem ook nog uit kunnen spelen. Waarschijnlijk hebben ze meer aan een Kruijswijk die gewoon zijn taak doet, dan eentje die zijn eigen doelen nastreeft en vervolgens nog op hangen en wurgen op zijn fiets hang omdat hij gevallen is, danwel een uitgevallen Kruijswijk..

Headlines

Populair

Materiaalzone