Steven Kruijswijk: “Dromen doe ik niet, maar ik denk wel dat ik de Tour kan winnen”

maandag 22 juli 2019 om 16:30

Met nog een week te gaan in de Tour de France houdt Steven Kruijswijk het volle geloof in een glansrijk einde van de Tour de France. De nummer drie van het algemeen klassement denkt dat hij in staat is de gele trui te winnen. “Dromen doe ik niet. Maar ik denk wel dat ik de Tour kan winnen”, zei hij op de persconferentie op de tweede rustdag.


“Ik voel mij heel goed en fit. En ook wat er nog gaat komen ligt mij denk ik heel goed”, zegt Kruijswijk. De kopman van Jumbo-Visma staat momenteel op een achterstand van 1:47 minuut op geletruidrager Julian Alaphilippe.

In de top van het algemeen klassement zijn de verschillen met nog zes ritten te gaan erg klein. De nummers twee tot en met zes staan op minder dan een minuut verschil van elkaar. Geraint Thomas (tweede, +1:35), Thibaut Pinot (vierde +1:50), Egan Bernal (vijfde +2:02) en Emanuel Buchmann (zesde, +2:14). “Ik heb de jongens allemaal al een keer geklopt in een duel, maar nu moet ik het drie dagen op rij doen in de Alpen.”

Alles verkend in de Alpen
Om zich zo goed mogelijk voor te bereiden heeft Kruijswijk de ritten in de Alpen uitvoerig verkend. “We zijn tien dagen naar Tignes geweest. Die finale klim daar heb ik zeker zeven of acht keer opgereden. Die aankomst gaat geen verrassingen voor mij hebben. De andere ritten heb ik één keer verkend, maar dat is genoeg voor mij. Ik ga uiteraard voor het allerhoogste en dat is winnen in de Tour. Zolang dat binnen bereik is, ga ik daar voor.”

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

99 Reacties

Chasse_patate 22 juli 2019 om 16:47

Dat is de spirit Steven. Zet hem op knul.

RodyTur10 22 juli 2019 om 18:25

Blij dat hij het vertrouwen heeft in eigen kunnen en zich dus uitstekend voorbereid heeft op de Alpenetappes. Kruijswijk heeft wel de uitstraling van een Tour-winnaar.

boomcie 22 juli 2019 om 21:53

Hahahaha. De uitstraling van een Tourwinnaar. Classic joke.

coenj 22 juli 2019 om 16:50

Dat klinkt erg goed, worden nog leuke dagen

Jean Dumas 22 juli 2019 om 16:58

Steven is beter dan vorig jaar.

skylimit 22 juli 2019 om 17:00

Eerst maar eens zien hoe het er voor staat na de Galibier. Volgens mij hebben de jongens die hij bedoelt hem vaker geklopt dan andersom, hij droomt niet, maar de realiteit zal toch anders zijn dan dat hij hoopt.

StonedCamel 22 juli 2019 om 17:32

Quintana heeft hem ook vaker geklopt, die gaat niet winnen kan ik je alvast verklappen. Al die renners die zogenaamd vaker hebben gewonnen van hem (dat valt qua grote rondes ook wel mee overigens, de top 7 telt 2 podiumplekken en 1 overwinning) zijn ook ooit begonnen met winnen.

De voortekenen zijn goed (ritten op maat, sterke ploeg, goede benen), maar de concurrentie is groot dus het kan fantastisch eindigen maar ook in een zeperd. Mooie koers wordt het in ieder geval.

Ed De B 22 juli 2019 om 18:03

Wel een beetje nu of nooit verhaal. Zo’n kans gaat Kruiswijk niet snel meer krijgen. Ik gok toch wel op top3 voor hem.

Kirsipuu 23 juli 2019 om 09:01

Na de Giro van 2016 werd ook gezegd dat Kruijswijk zo’n kans nooit meer zou krijgen… Blijft onderschat worden. Hopelijk doen zijn concurrenten dat ook!

NCK17 22 juli 2019 om 17:04

Vol zelfvertrouwen zo te horen. Ik hoop dat hij wint, er is geen renner die ik het meer gun dan Kruijswijk.

Jean Dumas 22 juli 2019 om 17:22

Het moet nog echt beginnen. Op Buchmann heeft hij bv maar 27sec voorsprong, ondanks een fantastische ploegentijdrit, een goede tijdrit en een uitstekende prestatie op de Tourmalet.

Evan Evans 22 juli 2019 om 17:27

Gaat ‘m niet worden. Bij de eerste vijf hooguit.

Jooop 22 juli 2019 om 17:42

Stoere taal. Of ook weer niet. Er is namelijk niemand die hoger gaat eindigen dan een plek bij de eerste vijf. Ik voorspel zelfs dat de winnaar bij de eerste vijf zal eindigen. Is daar ook op in te zetten ergens?

Merlinappa 22 juli 2019 om 17:46

Altijd mooi om te zien hoe de Tour nieuwe azijnzeikerts op dit forum aantrekt, zoals Evans Evans. Welkom, en een beetje positiviteit maakt je dag een stuk dragelijker ;)

Sauerpraum 22 juli 2019 om 18:53

Ohja Marlinappa, tuurlijk, want je mag hier alleen maar reageren als je fanboy bent of niet? Ik zou jouw door de media opgehypte hoofd graag willen zien als Steven de tour niet wint.

Evan Evans 22 juli 2019 om 19:42

Azijnzeikerd? Mag ik hier net als iedereen niet een inschatting maken van het komende verloop van de tour. Twee dagen achtereen verliest Kruijswijk terrein….Is dat mijn schuld?
Kruijswijk overschat z’n kansen. Achter Pinot aan gaan fietsen? Laat anderen die hoger staan het vuile werk opknappen en ga niet de stoere jongens uithangen. We hebben gezien waartoe dat leidt..

Merlinappa 22 juli 2019 om 19:48

Natuurlijk mag je je mening geven, maar op zo'n denigrerende manier vind ik het toch altijd een beetje jammerlijk overkomen. Alsof je het hem uberhaupt niet gunt.

Enneh, we hebben inderdaad gezien waar blufpoker toe leidt, in de Giro. Dat was me toch een partijtje jammer.

@Sauerkraut
Dan zal ik best even sip zijn ja. En dat mag ook gewoon ;)

mark vv 22 juli 2019 om 20:12

Evan Evans +1. Gewoon realistisch.

Jooop 22 juli 2019 om 22:43

Er is niks realistisch aan om met zoveel zekerheid te zeggen dat een vijfde plaats het hoogst haalbare is. Vooral niet als dat je enige statement is zonder verder argumenten te geven. Dan wil je vooral even lekker negatief zijn.

Net zo zinloos en dom als met zekerheid beweren dat Kruijswijk de tour gaat winnen. Maar voor die domme positiviteit heb ik dan net wat meer sympathie als voor deze domme negativiteit.

Evan Evans 23 juli 2019 om 00:25

Jooop, als er eentje denigrerend is dan is het wel Kruijswijk zelf. Uitgerekend hij is van de eerste zes de enige die hoog van te toren blaast, terwijl hij nog niets bijzonders heeft laten zien. En ja, dan kan je van mij een korte reactie verwachten. Hij vraagt er om.

mentsjov 23 juli 2019 om 00:31

@Evans

Jeetje, heeft Steven je geen goedemorgen gezegd bij de plaatselijke buurtsuper? Wat heb jij een lange tenen zeg.

Jooop 23 juli 2019 om 09:16

Haha. Natuurlijk, Kruijswijk blaast hoog van de toren. Zet al zijn mediaoptredens van de afgelopen weken maar op een rij. En dan niet alleen op de koppen af gaan.

Evan Evans 23 juli 2019 om 09:58

Ik reageer inderdaad op de kop die hoor boven staat. Wat is daar mis mee….? Ik denk wel dat ik de tour kan winnen’…
Nog niets bijzonders laten zien. Op de enige twee dagen dat het er op aankwam verloor hij tijd.
De uitspraak is nergens op gebaseerd.

rennerske 23 juli 2019 om 10:15

“Ik ga uiteraard voor het allerhoogste en dat is winnen in de Tour. Zolang dat binnen bereik is, ga ik daar voor”. Een topsporter die zich uitspreekt: Mooi. Om zoiets “ hoog van de toren blazen” te noemen: Onzin.

Evan Evans 23 juli 2019 om 10:25

Rennerske, u kunt niet lezen. Dat staat hier niet geschreven.
Er staat: Ik denk dat ik de tour kan winnen’.
Maak er dan niet iets anders van.

Ik denk dat hij hooguit vijfde wordt. Dat mag ik hier blijkbaar niet zeggen….

Jooop 23 juli 2019 om 11:26

Als je niet snapt dat je niet alleen op een kop af moet gaan heeft het weinig zin om het er verder nog over te hebben.

rennerske 23 juli 2019 om 11:35

@ jooop. Zo is het jooop. Tegen domheid strijden zelfs de goden vergeefs.

Evan Evans 23 juli 2019 om 11:44

Over domheid gesproken..

‘Ik denk dat ik de tour kan winnen’!

Sonsbach Allstars 22 juli 2019 om 17:48

Mooi om te horen; ambitie durven uitspreken en de druk bij jezelf leggen. En nu er voor gaan. T zal moeilijk worden.

rennerske 23 juli 2019 om 13:38

@ Sonsbach. Zal hartstikke moeilijk worden, daarom waardering dat hij zich niet achter dooddoeners als ” er kan nog veel gebeuren”, “ ga mijn best doen” verschuilt. Ambities uitspreken en vervolgens eventueel op je bek gaan, van mij mag het. Graag zelfs.

mr-prins 22 juli 2019 om 17:49

de tour winnen? laat hem nou eerst maar eens een etappe winnen. steven is een net niet rennen zelf in die gruwelijk goede giro won hij geen etappe de tour winnen nee hooguit 3

Merlinappa 22 juli 2019 om 17:58

De tour winnen =/= etappe winnen. Ga je eens verdiepen in wielrennen voordat je je onzin over de enige koers die je volgt hier verkondigd.

Scott Sunderland 22 juli 2019 om 18:35

@ Merlinappa een eindklassement winnen geldt als een overwinning maar niet als een etappezege natuurlijk.

De laatste en enige officiële rit in lijn etappezege van Kruijswijk is een etappe in Ronde van Zwitserland 2011.

De Arctic Race Norway won hij zonder etappezege in 2014.

Daarna geen individuele zeges.

Scott Sunderland 22 juli 2019 om 18:37

Het is trouwens “verkondigt” en niet “verkondigd” in jouw zin. Tegenwoordige tijd.

Merlinappa 22 juli 2019 om 19:49

Snap ik, ik bedoel meer te zeggen dat een etappe winnen iets heel anders is dan een drieweekse rittenkoers winnen, en dat de kwaliteiten die je daarvoor nodig hebt best wel uiteen kunnen liggen. Je hoeft namelijk geen etappes te winnen om de gele trui te pakken.

Sebas 23 juli 2019 om 07:46

Je vergeet de ITT in die Giro, want Foliforov is geschrapt…. Alleen weet niemand dat nog.

Merlinappa 23 juli 2019 om 08:15

Ja, die tijdrit van Foliforov was inderdaad absoluut geen zuivere koffie. Foute tijdmeting, motortje, doping; ik weet niet of we het ooit zullen weten maar het is een hele extreme piek in zijn carriere geweest..

greeny 23 juli 2019 om 08:33

lol dus kruijs wordt 2e (op hoeveel duizendste ook alweer?) tussen allemaal bewezen en onbewezen dopeurs en is natuurlijk de enige zuivere. knap van die steven hoor.

S. Morgenstern 23 juli 2019 om 08:42

Wat is dan je argument om dat niet een hele onrealistische uitschieter van Foliforov te vinden?

greeny 23 juli 2019 om 08:50

oh het is zeker zeer eigenaardig, maar bedoel meer dat zo’n sebas die foliforov al schrapt en anderen het geen zuivere koffie noemen…. nee want die 2e plek daar tussen al die eigenaardige coureurs (nr 3 en 4 even oprakelen?) is wel zuiver natuurlijk. daarom heel knap van die steven.

S. Morgenstern 23 juli 2019 om 08:58

Het verschil niet kunnen zien tussen Foliforov en Kruijswijk… Knap hoor..

Merlinappa 23 juli 2019 om 09:18

Foliforov had dit als praktisch enige uitschieter. Kruijswijk rijdt al jaren rond dit niveau, en zoals we deze tour zagen wordt zijn vlakke tijdrit ook alleen maar beter.

greeny 23 juli 2019 om 11:28

lol droom lekker verder dat er ook maar iemand niet in het zeer donkergrijze gebied opereert (vooral eentje die een verdomd hoge piek had dat jaar en niet alleen dat dagje)

Retro Lex 22 juli 2019 om 17:51

Dat Jumbo gisteren achter Landa aanreden vind ik nog steeds een tactische blunder.
Hij zegt Ja maar Flip zat alleen !! Ja dat was de bedoeling . Flip isoleren dan moet ie zelf alleen de shit oplosssen. Reken maar dat ie was gaan stressen.
Tempo rijden op de één na laatste klim is prima. maar eenmaal boven. Dan pokeren en zeggen Hé het is niet aan ons om te rijden. Ineos FDJ Flip doe maar jullie willen toch winnen ?
Nu waren de topknecht klimmers opgesoupeerd. In de afdaling en in de vallei.
Bennet zei het na afloop zelf ook. We hadden moeten pokeren . Ik had graag later in de finale mijn werk gedaan. ( lees bergop )
Wie nam die beslissing ? Stevie zelf of was dat vanuit de auto ?
Wat was het strijdplan 's ochtends ? Op wie gaan we letten ? Landa stond buiten de top 10 op meer dan 3 minuten en had ong 20/30 sec voorsprong op dat moment

Ik hoop en denk echt dat Stevie de tour kan winnen. Maar hoe dan ? En dan zal het ondanks ipv dankzij Peppie en Kokkie in de volgauto zijn.

S. Morgenstern 22 juli 2019 om 18:09

Wat een onzin. Flip was altijd de laatste geweest die zich druk had gemaakt om Landa. Het enige reëele alternatieve scenario was er één waarin ze de groep aan hadden laten dikken tot Ineos of FDJ een extra mannetje had gehad om kopwerk te doen. Klein bier en op geen enkele manier doorslaggevend voor de kansen van Kruijswijk.

Retro Lex 22 juli 2019 om 18:17

Klimknechten in de finale zijn al tijden een groot issue bij de Jumbo's
Deze mannen opsouperen in de afdaling en op het vlakke is onjuist gebruik van hun kwaliteiten. Ik had graag gezien dat de Plus en Bennet er zo lang mogelijk bij hadden gezeten zoals de dag ervoor.
En Bennet zegt het echt na de finish. We should have pokered. Ik had graag later in de finale mijn werk willen doen.

En klein bier ? Stevie heeft al geen wapens. En dan ook nog op tactisch nivo flaters slaan.
Astana heeft geen sprinters maar winnen erg veel. Door superieur tactiek inzicht. ( en dat zit bij DCQS ook wel snor )

S. Morgenstern 22 juli 2019 om 18:26

Ze waren gisteren niet minder belangrijk dan eergisteren. Leuk om op de slotklim l klimknecht lang tempo te kunnen rijden, maar dat maakt voor de strijd van de kopman met zijn concurrenten uiteindelijk niet het verschil. De aanval van Pinot was ook dan op dat stijle stuk ingezet. Dat maakt dit gelul over een tactische blunder klein bier.

Retro Lex 22 juli 2019 om 18:43

Jumbo’s rijden hier om te Tour te winnen met Stevie. Het ontbreken van een tactisch plan vind ik geen klein bier.
Overigens heb ik gisteren geen enkele kenner, oud renner, analist of wie dan ook horen zeggen dat het verstandig was. Ze beginnen allemaal met ja achteraf gezien …..
Zag je het gezicht gisteren van Zeeman die bij Dionne zat toen het ter sprake kwam door Stef ? dat sprak boekdelen.

tetedelacourse 22 juli 2019 om 22:49

Hier gaat het mis. Jumbo is hier om podium te rijden met Kruijswijk. En ritten te winnen met Groenewegen.

Dat is: óf gelukt, óf op schema. Daar verandert een keertje in een afdaling op kop rijden niks aan.

MichielH 22 juli 2019 om 23:18

Wat was er dan gebeurd als Bennett bergop ging helpen? Rijdt Kruijswijk sneller in het wiel van een ploegmaat dan in het wiel van Poels of Thomas?

Pietspeed 23 juli 2019 om 08:14

Retro lex heeft gelijk. Als één team is dat de Tour wil cq 'moet' winnen, bijvoorbeeld alleen al vw hun budget, dan is het Ineos. Of bijv. FDJ, in de persoon van Pinot die in de vorm van z'n leven lijkt/is. Bovendien hele grote druk van Franse media en verwachting volk nu ook. Dan is het vanzelfsprekend een blunder om als TJV de rest een lift naar boven te geven, en dan te horen : bedankt voor de lift hé, poefff.. en weg zijn ze. Zeker ook omdat Kruijswijk niet die punch naar de finish heeft. Uiteraard mag Kruijswijk winnen, maar de uitstraling van een tourwinnaar heeft hij (a la TD) idd niet. Kan mss komen als ie m wint.

S. Morgenstern 23 juli 2019 om 08:33

Waar zijn echter de argumenten voor dat gelijk?

Kruijswijk had er exact hetzelfde voor gestaan wanneer ze anders hadden gereden. De aanval van Pinot was ook op exact dezelfde plek geweest. Enkel de achterstand van Landa was mogelijk een stuk kleiner geworden.

Ik zie hier vooral weer veel de Pavlov reactie van 'de wielervolger' die iedere meter kopwerk zonder duidelijk succes achteraf als dom bestempeld. Dat er naast het ontbreken van succes, ook geen negatieve gevolgen aan te wijzen zijn, wordt echter totaal genegeerd, terwijl dat nu net hetgeen zou zijn waardoor je wel van falen zou kunnen spreken.

Wheely 23 juli 2019 om 08:50

@morgenstern
Nou echt exact dus juist niet, vermoedelijk was Landa dan voor Pinot geëindigd in de rit en dat scheelt weer boni’s.

S. Morgenstern 23 juli 2019 om 08:59

True

Jean Dumas 23 juli 2019 om 10:39

Het is een goede keuze om je ploeg in te zetten om Landa binnen schootsveld te houden. Wanneer die niet aanvalt is het een stuk makkelijker; dan spaar je je knechten voor de slotklim. Achteraf heeft iedereen gelijk.

tvm 22 juli 2019 om 17:58

Wil hij winnen zal hij echt een stuk sterker moeten zijn dan sommige renners, maar bovendien wat geluk hebben. Ik vind een 3e of 4e plek realistischer maar gun et hem natuurlijk wel, die overwinning.

Jean Dumas 23 juli 2019 om 10:46

Kruijswijk lijkt alles zorgvuldig voor te bereiden, maar heeft geen turbo, geen konijn uit de hoge hoed en geen tweede kopman om uit te spelen. Ineos kan dat wel, tenzij Thomas of Bernal erdoorheen zakt. Als dat gebeurt wordt het een man-tegen-mangevecht. Ik verwacht niet dat hij dan tot de beste klimmers behoort en een derde plaats is het maximum.

AnderJ 22 juli 2019 om 17:58

Dat Kruijswijk de tour kán winnen lijkt me juist, of dat waarschijnlijk is, is weer wat anders. Daar zegt Kruijswijk (natuurlijk) niets over. Lijkt me dat realistisch gezien nog een man of 6 de tour kán vinden, maar ik denk niet dat Kruijswijk de grootste kanshebber is… Kan op het podium lijkt me nog wel aanzienlijk, al zal dat ook nog best lastig worden.

deux-vitesse 22 juli 2019 om 18:08

Je kan bij de hele top 6 wel vraagtekens zetten over de laatste week. Enige zekerheid is dat flip er doorheen gaat zakken. Hoogte, hitte, alpen, 3e week. Kruis doet mee voor podium.

Ultras100 22 juli 2019 om 18:24

In theorie: (sterke 3e week, redelijk hitte bestendig, bijna sterkste ploeg berg op, klimmen die hem liggen) gaat hij de tour winnen!
Hopelijk werkt de praktijk ook mee ;-)

DirkDeWolf 22 juli 2019 om 18:38

Ik geloof hem

de winnaars 22 juli 2019 om 18:42

Natuurlijk mag hij dromen 10% kans heeft ie meer niet

Bulcke 22 juli 2019 om 18:52

Ik waag me niet aan een kansberekening, maar bij 10% kans op de tourzege is er naar 1 logisch ding om te doen. Er vol voor gaan. !

Max01 22 juli 2019 om 18:50

Ga zo door Steven, dromen doen wij wel

Haanaf 22 juli 2019 om 18:57

Helemaal mee eens. Van mij mag hij zelfs nog wel wat stelliger zijn:

“Ik ga voor niets anders dan de winst!”

Dank zij hem (en zijn collega toppers natuurlijk) zitten wij weer op het puntje van onze stoel. Een gele trui in Parijs zou de ultieme bekroning zijn. Zo niet, dan hebben we wel een mooie tour gezien (tot nu toe dan).

Gilberto 22 juli 2019 om 19:32

Dit wil ik horen Steven!

VerstandOpNul 22 juli 2019 om 20:00

Ik gun het Kruiswijk ontzettend..
Maar hij zal iets extra’s moeten brengen.. Het is makkelijk praten vanaf de bank, maar ik had gister echt de indruk dat waar Alaphilippe en Pinot tot het uiterste gingen, Kruiswijk als altijd voorzichtiger bleef..

Cap 22 juli 2019 om 20:13

Pinot heeft het heel goed uitgelegd. Hij ging op het steile middendeel van de klim bewust in het rood, dat kon omdat hij wist dat het daarna gemakkelijker werd. Zo kon hij dan zijn concurrenten afschudden (tenzij die net zo redeneerden) om vervolgens te consolideren. Kruijswijk heeft aangegeven dat ie niet mee ging omdat hij Pinot te snel vond gaan, maar hield er dus geen rekening mee dat je even in het rood mag gaan omdat het daarna wat afvlakt. Kruijs dacht dus niet vooruit, Pinot wel.

skylimit 22 juli 2019 om 20:13

Kruijswijk heeft weinig wapens om nog iets extra’s te kunnen brengen. Volgens mij zat hij gisteren en eergisteren al aardig aan zijn limiet. De anderen zullen mindere dagen moeten hebben, wil Kruijswijk kans maken op het podium of zelfs Tourwinst.

VerstandOpNul 22 juli 2019 om 20:28

Precies!
En ook Froome kon op een berekende manier in het rood gaan en daarna weer temporiseren.. Ik vind dat Kruiswijk daar (te) veel in tekortkomt..

Gras 22 juli 2019 om 21:00

Het is een van de trainingsstekken van Pinot…Hij kent elke meter daar en ging op een plek waar hij precies weet hoeveel hij moet leveren, hoe lang, hoe veel pijn dat doet etc. De anderen weten dat niet precies en maakt ze voorzichtiger. Slim gedaan van Pinot.

Neemt niet weg dat Kruiswijk niet gaat winnen, als hij nergens een verschil kan maken. Dus afwachten of en zo ja, hoeveel hij verbetert.

rennerske 22 juli 2019 om 20:23

@ skylimit. Meest waarschijnlijke scenario voor Kruijswijkwinst. Harde afvalkoers waarbij de concurrentie langzaam opgerookt wordt en Kruijswijk met een outsider, Landa, Fuglsang, stand houdt.

jibi verboort 22 juli 2019 om 20:24

Palmares Steven Kruijswijk

Op wvcycling.com zag ik dat de 32 jarige Steven Kruijswijk in 2011 de 6e etappe won in De ronde van Zwitserland en in 2014 won hij de Arctic race of Norway.

In de grote ronden werd hij 4e in de Giro van 2016, 5e in De Tour van 2018 en 4e in De Vuelta van 2018.

In de Klassiekers kwam hij in 17 deelnames nimmer bij de eerste 25.

S. Morgenstern 22 juli 2019 om 20:30

Goede informatie. Ik vind op Procyclingstats dezelfde uitslagen, dus dan zal het wel kloppen.

Kingstown 22 juli 2019 om 20:49

Klopt. Kruijswijk is geen winnaar.
Geen idee waarom velen hier denken dat hij nu wel gaat winnen. Vermoedelijk meer hoop dan realiteitszin.

Plavka 22 juli 2019 om 21:55

Sastre was ook geen winnaar en waar er 5 renners over waren, ging hij in de aanval, die meteen ook de eerste was van de favorieten en won ook de tour. Alles kan dus….

Maar als Steven wil winnen, kunnen ze het beter morgen proberen op de kant te gooien, dat kan Pinout niet. Dan heb je al een minder…

Groentje 22 juli 2019 om 22:01

Cadel Evans was een wieltjesplakker en werd een aanvaller. Sean Kelly was een sprinter en werd een klimmer. Dumoulin was een tijdrijder en werd een klassementsrenner. Zoetemelk was de eeuwige tweede en won toch nog. Valverde reed alleen podiumplaatsen op wereldkampioenschappen en won toch nog. Verandering staat om de hoek, het kan zomaar gebeuren – al hebben de meesten er erg hard voor gewerkt. Je kan plots een winnaar worden, zelfs al je daar niet eens een etappezege voor nodig hebt.

Jean Dumas 23 juli 2019 om 12:02

Sastre had al een tourrit gewonnen en won de Tour 2008 door een minuut voorsprong te pakken in de laatste bergrit naar Alpe d’Huez. De broers Schleck hielden Mentsjov, Valverde en Evans in de gaten. Frank Schleck reed toen in het geel, zeer opmerkelijk.

Scott Sunderland 22 juli 2019 om 21:42

Pinot en Bernal lijken me sterker bergop en zijn in het klassement heel dicht genaderd op Kruijswijk. Thomas lijkt ook nog te verbeteren. Van Alaphilippe verwacht ik dat hij het podium nog afstaat. Landa gevaarlijke klant, maar die zal wel vierde worden.

Niet onmogelijk nee. Maar ik vrees dat Pinot, Thomas en Bernal op het podium gaan staan, Kruijswijk en Landa daarna. Buchmann ook niet vergeten trouwens.

MichielH 22 juli 2019 om 23:28

Bernal en Buchmann: sterk, maar jong en misschien nog niet de hardheid om drie weken er te staan

Pinot: ik hoor hier over dat Kruijswijk in het verleden geen winnaar is gebleken, maar Pinot heeft elke grote ronde nog een zwak moment gehad (buiten pech en valpartijen om)

Landa: Moet toch best al wat tijd goed maken

Thomas: Kan hij zich herpakken in de alpen? Ik vermoed van wel

Alaphilippe: zou me verbazen

Thomas is mijn favoriet, maar wel met Kruijswijk op twee, omdat ik denk dat de anderen nog een zwak moment gaan krijgen, maar Steven eindigt drie keer bij de beste vijf

Het kan echter alle kanten op, en dat maakt dit de mooiste tour in vele jaren.

Jungle Man 22 juli 2019 om 23:39

Landa zal alles of niets spelen
Thomas rijdt mee om in een laatste km winst te nemen
Pinot valt gewoon aan tot ie al dan niet instort
Kruiswijk volgt maar heeft geen versnelling in huis
Flip zakt er doorheen
Buchmann is goed, maar net niet goed genoeg
Bernal wint de tour denk ik

TeamNL 23 juli 2019 om 01:37

TJV en Kruijswijk hebben vol ingezet op de Alpen, daar is ook alles verkent. Een col heeft hij acht keer opgereden, daar zal alles uit de kast gehaald worden. Weet hij precies wat hij maximaal eruit kan halen.

Hij moet ook wel een keer alles of niets spelen, dat zal in die bewuste etappe gaan gebeuren.

52voor11achter 23 juli 2019 om 07:51

Precies, en laat dat nu net de laatste etappe zijn waar je het verschil kan maken.

  • 1
  • 2