Steve Cummings reed Tour uit met twee gebroken ruggenwervels

zondag 6 augustus 2017 om 14:30
Steve Cummings reed Tour uit met twee gebroken ruggenwervels

Steve Cummings heeft de laatste dagen van de Tour de France op zijn tanden moeten bijten om Parijs te halen. De renner van Dimension Data kwam in de zeventiende rit naar Serre-Chevalier hard ten val en blijkt daar twee gebroken ruggenwervels aan overgehouden te hebben.

De 36-jarige Brit zal daarom niet in actie komen tijdens de Ronde van Spanje. “De hitte en de beklimmingen baren mij niet zo veel zorgen, dat hoort bij het wielrennen. Maar ik moet nu rust houden”, schrijft Cummings op Twitter.

Dit artikel delen:

13 Reacties

TykkeThor 6 augustus 2017 om 14:32

Gebeurd tijdens die duikeling in het gras waar Kittel ook bij betrokken was?

Martin van den Bosch 6 augustus 2017 om 14:35
Quote:
Gebeurd tijdens die duikeling in het gras waar Kittel ook bij betrokken was?

Volgens dit artikel wel

LutsenkoFan 6 augustus 2017 om 15:27

Flinke pijnstillers

Sagan=hulk 6 augustus 2017 om 16:06

En die heeft zelf nog veel op kop gereden in de vlucht voor Pauwels daarna. Wat een bikkel.

Bergje over 6 augustus 2017 om 16:25

Die duikeling door het gras leek vrij onschuldig. Een soort van glijer. Zo zie je maar hoe snel iets gebroken is en dan toch nog knechten ja, sterke kerel.

Rondo 6 augustus 2017 om 16:29

Werkt de röntgen apparatuur van de Franse ziekenhuizen even slecht als de jury ?

Polleke 6 augustus 2017 om 17:24

Die ploegdokters zitten ofwel te veel aan de bar of zijn blind, alle twee kan ook…. hoe vaak lezen we niet dat hun renners met breuken allerhande verder sukkelen…

Wielrennertje 6 augustus 2017 om 17:47

@Polleke Er zijn ook renners die na een val zeggen dat er niks aan de hand is en geen pijn hebben. Dan zal een ploegdokter in principe niet uitgebreid gaan onderzoeken etc.

Polleke 6 augustus 2017 om 18:49

Tja Wielrennertje… niet simpel idd maar als een breuk een maand later zichtbaar is dan moet dat toch eerder ook zo zijn…

Shinzawai 6 augustus 2017 om 19:03

Hopelijk is hij op tijd weer fit voor de Tour of Britain.

nederbelg 6 augustus 2017 om 22:29

Het wachten is op twee komieken met een goeie ruggenwervel-sketch: Dan Cummings en Steve Martin?

Dick H. 6 augustus 2017 om 23:58

Ik heb hier geen bewondering voor. Net zo min als voor de renners die doodziek aan een etappe beginnen om dan na 20 km af te stappen. Allemaal zinloos macho-gedoe.

G99prblms 7 augustus 2017 om 07:50

Ik denk dat je macho-gedoe met doorzettingsvermogen verwart Dick H.

Headlines

Materiaalzone