Søren Kragh Andersen past ook voor Strade Bianche

donderdag 7 maart 2019 om 11:04
Søren Kragh Andersen past ook voor Strade Bianche

foto: Cor Vos

Søren Kragh Andersen is nog altijd niet hersteld van de ziekte die hem ook al deelname aan de Omloop Het Nieuwsblad kostte. De Deen van Team Sunweb heeft dan ook een kruis gezet door zijn deelname aan de Strade Bianche van komende zaterdag.

Eerder deze week gaf de Duitse WorldTour-ploeg nog aan dat Kragh weer voldoende hersteld was van het virus dat hij opliep in de Volta ao Algarve. De Strade Bianche zou voor Søren de eerste keer worden dat hij samen met zijn broer Asbjørn in het tenue van Team Sunweb zou koersen, maar dit feest gaat nu niet door.

In de selectie voor de wittewegenkoers wordt de 24-jarige vervanger door Jai Hindley. De 22-jarige Australiër zal zijn debuut maken op de Toscaanse grindwegen. De Nederlander Sam Oomen en de Australiër Robert Power zijn bij Team Sunweb de voornaamste speerpunten van de ploeg.

Selectie flag-de Team Sunweb voor flag-it Strade Bianche (9 maart)
flag-dk Asbjørn Kragh Andersen
flag-au  Jai Hindley
flag-de Nikias Arndt
flag-ch Marc Hirschi
flag-nl Sam Oomen
flag-au Robert Power
flag-ie Nicolas Roche

Dit artikel delen:

10 Reacties

Romāns Vainšteins 7 maart 2019 om 11:11

Hoog tijd voor een 'rijdt niet' – sticky waar dit alles gebundeld wordt want het begint chaotisch te worden zo redactie. Kan je de hele tijd UPDATE!UPDATE! op doorvoeren.

Verder > O wat jammer, jeetje wat zijn er toch veel afzeggingen zeg poe poe.

hardfietser 7 maart 2019 om 11:22

Zie net op twitter dat Fraile ook past voor de Strade na zijn val in de Emiraten vorige week.

FritsvanHoefelen 7 maart 2019 om 11:47

” De Strade Bianche zou voor Søren de eerste keer worden dat hij samen met zijn broer Asbjørn in het tenue van Team Sunweb zou koersen, maar dit feest gaat nu niet door.”

In de Omloop stonden ze ook al samen.

Dure ziekte zo

Retro Lex 7 maart 2019 om 11:51

@ Frits. In de omloop stonden ze alleen maar samen op de voorlopige startlijst.

Mystery Rider 7 maart 2019 om 13:50

Wow, deelnemersveld van favorieten voor Strade wordt zo wel sterk uitgedund – geen Valverde, geen Sagan, geen Bardet, geen Stuiven, geen Teunissen, geen Kwiatkowski, geen Kragh,….interesse in de wedstrijd lijkt me een beetje te verdwijnen met oog op verdere doelen + alle zieken en al de crashes van de voorbije weken. Spijtig voor de Strade, verdient een dikker deelnemersveld!

Wordt een walkover voor Quickstep met een beetje weerstand van GvA lijkt me en WvA opnieuw als derde op het podium! Of zou de heer Mollema met een nummertje komen?

ippglobal 7 maart 2019 om 13:58

Ik geloof niet dat Oomen het ideale speerpunt is voor de Strade, hijzelf waarschijnlijk ook niet. De Strade is op het lijf geschreven voor Kragh, jammer dat hij niet meedoet, zie nu weinig mogelijkheden voor Sunweb.

Bever 7 maart 2019 om 16:00

Robert Power werd vorig jaar 6e.

doorak 7 maart 2019 om 14:04

Erg jammer, zie hem graag koersen en je weet maar nooit hoe hij uitpakt.

Mwielerfan 7 maart 2019 om 14:07

Strade begint op Roubaix te lijken. Mensen zijn te gesloopt daarna dus alleen rijden als je 2 weken erna geen doel hebt

Belkin 7 maart 2019 om 18:01

Waarom rijdt Tom hier niet? Toch een koers voor hem lijkt me en hij start in de Tireno. En te zwaar lijkt het me toch ook niet in dit weer? 4 dagen herstel tot de Tireno.

Headlines

Materiaalzone

Populair