Slagter na sterk optreden: “Blij dat het er nu al uitkomt”

Door Koen Middendorp, zaterdag 20 januari 2018 om 11:02

Foto: Sirotti

De kans is groot dat Tom-Jelte Slagter de Tour Down Under zal eindigen op het podium. De Nederlander wist vannacht als derde boven te komen op Willunga Hill, een positie die hij nu ook bekleedt in het algemeen klassement. Tegenover RTV Noord geeft de puncheur aan tevreden te zijn met zijn klassering. “Ik ben heel erg blij dat ik nu al presteer”, aldus de 28-jarige Groninger.


De winnaar van 2013 geeft na afloop ruiterlijk toe dat Porte nog maar eens onklopbaar was op de slotklim. “Iedereen verwachtte dat hij zou uithalen. Ik heb geprobeerd om me zoveel mogelijk te sparen, met het oog op de laatste kilometer. Daar moest het voor mij gebeuren.”

De kans is aanzienlijk dat Slagter morgen in Adelaide het podium op mag als nummer drie in de eindstand. Een prestatie waar hij naar eigen zeggen meer dan tevreden mee is. “Je wilt uiteraard goed aan het seizoen beginnen. Je voelt als kopman de druk, en je wilt graag laten zien dat je die rol waard bent. Daarom ben ik blij dat het er nu al uitkomt.”

19 Reacties

Romāns Vainšteins 20 januari 2018 om 11:20

’s Neerlands beste wachtwachtpoeffer in aanleg en nu ook dus goed in orde, zou mooi voor hem zijn wanneer hij weer eens een topseizoen draait.

Bikeage 20 januari 2018 om 11:46

Wachtwachtpoeffer, schitterend woord. Iemand moet toch de Waalse Pijl gaan winnen als Valverde met pensioen gaat?

wulu 20 januari 2018 om 11:56

@RV wachtwachtpoefer hahaha briljant

Kwibus 20 januari 2018 om 12:01

Het zou mooi zijn als deze wachtwachtpoefer weer op het niveau komt van toen hij parijs nice ging winnen, totdat hij viel.

Bij cannondale was hij onzichtbaar.

Kwibus 20 januari 2018 om 12:03

2014, toen was tj top. Altijd maar een korte piek in het jaar, maar dan was hij wel goed.

Jean Dumas 20 januari 2018 om 12:16

Hopelijk zien we hem in Parijs-Nice, waar een paar leuke ritjes voor hem liggen.

Mwielerfan 20 januari 2018 om 13:40

En de ech te wereldtop in korte steile hellingen is in ta dus in pn is veel kans

Myp 20 januari 2018 om 14:25

Ik denk dat we vanaf nu in elke voorbeschouwing een nieuwe term lezen. Wachtwachtpoefer, geweldig!

martbiemans 20 januari 2018 om 14:59

In dat geval is Froome een wachtwachtpuffer.

maklukzat 20 januari 2018 om 15:39

Benieuwd waarom Slagter nu wel op nivo is. Blijkbaar op betere manier getraind. dan bij Cannondale.

Mwielerfan 20 januari 2018 om 15:55

Een aantal mensen zijn terug van winterslaap? Door het aanhoudend negatief gebruik afgelopen maanden heb ik helaas vooral een negatief gevoel bij wacht wacht poef.
Wel grappig om nu te zien dat anderen er vers in komen en het waarderen, dwingt me afstand te nemen van dat gevoel. De term is op zich best leuk als degene die hen gebruikt het niet als gezeik bedoelt

Laatste man 20 januari 2018 om 16:14

Zo slecht was het niet bij Cannondale hoor. Alleen maar een paar keer echt goed per seizoen en voor de rest beetje tegenvallend. Maar goede resultaten in Canada, P-N, 5e WP, 6e Luik, 8e San Sebastian,14e Milaan en Down Under eerder.

schipperaar 20 januari 2018 om 16:20

@makluk
De foto spreekt boekdelen, explosiviteit en strak int vel zo te zien.
@mw
Sagan is overigens verre van een wwpoef strijdlustig als ie is ook tijdens de koers en twee keer tsjakka is leuk maar verzin dan weer eens wat anders.

dumoman 20 januari 2018 om 16:29

Kijk dat is tenminste een goeie reactie van een wielrenner, blij zijn met je prestatie, dat is heel wat beter dan tevreden zijn…..;)

Fort 20 januari 2018 om 17:41

Zou mooi zijn als die ons, en vooral zichzelf nog meer gaat verassen. TJ zou toch in staat moeten kunnen zijn om nog een paar grote zeges te gaan boeken wanneer alles op z’n plek valt. Zometeen zijn er bijna geen wedstrijden op hoog niveau meer waar we als NL niet meer mee doen voor de knikkers.

Covadonga 20 januari 2018 om 20:24

@MWielerfan
Ik denk dat het allemaal alterego’s zijn van rv.

Manuel Beltran 20 januari 2018 om 22:31

Wachtwachtpoefer, verschrikkelijke gevonden, gemaakte en bedachte omschrijving. Ik moet er van kotsen, zeker nu blijkt dat meer mensen het leuk vinden. Bah. Wacht wacht kots. Niets persoonlijks, ik steun RV op het gebied van Bowlingballisme.

Djoop 20 januari 2018 om 23:06

Ducrot quotes zouden sowieso verboden moeten worden. Het is abject, infaam, een nare bijwerking van leukotomie en bovendien fout in de oorlog.

Mwielerfan 21 januari 2018 om 12:28

Ik vind blij zijn heel anders dan tevreden. Blij zijn ben je nu en is een gevoel dat naar buiten komt. Prima. Tevreden ben je achteraf en na analyse. Als je afstandelijk gaat doen is en interview sowieso minder leuk om te zien en als analyse is het ton te kort. Sporters die hun emoties laten zien zijn mi veel leuker. En sport is nu eenmaal entertainment.
Ik heb bijvoorbeeld een hekel aan de dooddoener ik besef het nog niet. Vooral als er mensen heel blij staan te zijn. Zeg gewoon dat je blij bent dan! Hoezo je beseft het niet, je bent toch niet bewusteloos? Kijk dat je de impact van een topprestatie op de rest van je cariere of leven nog niet overziet snap ik. Maar hoezo geen besef? Het is gewoon elkaar napraten en oppervlakkig gelul en ook nog eens niet om aan te zien.