Simon Yates: “De eerste kilometers misschien te rustig gereden”

zaterdag 11 mei 2019 om 21:47
Simon Yates: “De eerste kilometers misschien te rustig gereden”

foto: Cor Vos

Het was zaterdag lang wachten op de start van Simon Yates. De Brit ging pas drie uur na alle andere favorieten van start, maar kon de winnende tijd van Primož Roglič niet bedreigen. Op 19 seconden besloot Yates de tijdrit op de tweede plaats: “Ik voelde me goed.”

“Ik heb er alles aan gedaan. Misschien heb ik de eerste kilometers te rustig gereden, maar dat maakte onderdeel uit van de tactiek. Je kunt niet een hele tijdrit van start tot finish full gas rijden. Ik wist dat ik heel veel tijd kon winnen of verliezen op de klim en uiteindelijk is het een beetje geworden”, vertelt de Brit op de website van Mitchelton-Scott.

Dat Yates door Roglič geklopt zou worden, kwam voor hemzelf niet als een verrassing: “We hebben allemaal gezien hoe goed Roglič het dit jaar doet. Hij heeft elke ronde dit jaar gewonnen waarin hij is gestart en daarnaast won hij ook nog eens de tijdrit in de Ronde van Romandië, dus wisten we dat hij in heel goede vorm was en dat hij op de eerste of tweede plaats zou eindigen.

“Ik ben blij dat de wedstrijd is begonnen. Ik heb lang naar de Giro vooruitgekeken en nu zijn we eindelijk daar”, besluit de gemotiveerde kopman van Mitchelton-Scott zijn relaas.

Dit artikel delen:

15 Reacties

montventoux 11 mei 2019 om 21:59

Sprak de man die dit rondje gaat winnen…

vevie 11 mei 2019 om 22:02

De kans is natuurlijk groot dat hij dat doet. Vloog toch wel de klim op en is in principe de sterkste klimmer. De tijdritten zullen bepalen of hij zijn woorden kan waarmaken

Hollow Knight 11 mei 2019 om 22:05

Hij gaat winnen hoor. Britten winnen alles in het wielrennen.

Chasse_patate 11 mei 2019 om 22:37

Mag het hopen van niet.

Covadonga 11 mei 2019 om 23:21

@hollow

Weer zijn typische reactie van jou. In het crossen en mountainbiken winnen ze trouwens helemaal niets. Daar wint een Nederlander alles. Ga je die nu ook verketteren?

mus van de maasstad 11 mei 2019 om 23:29

@vevie

Volgens mij verloor hij 1sec op die klim op roglic

Hollow Knight 11 mei 2019 om 23:44

@covadonga

Met mountainbiken valt er geen geld te verdienen. De Britten gaan daar dus niet in investeren.

Veldrijden is geen Olympische sport dus daar gaan ze al helemaal geen geld insteken.

Sinds de Olympische Spelen in Londen (2012) doen Britse atleten het uitzonderlijk goed. Dat is heus geen toeval hoor.

Alle Grote Rondes dit jaar zullen gewonnen worden door Britse renners.

En VDP heb ik al lang verketterd. ;)

west 11 mei 2019 om 23:50

Klassementsrenners heb je toch geen zak aan op de olympische spelen?

Nul verstand 11 mei 2019 om 22:04

Bal gehakt. Misschien wat Roglic wel gewoon beter, maar je gerust zeggen toch?

Random wielerliefhebber. 11 mei 2019 om 22:09

Komt wel een beetje arrogant over tot nu toe, komt z’n populariteit niet ten goede.

pirazzi 11 mei 2019 om 22:19

Hij had net als de koninklijke familie op Koningsdag geen last van de regen.

jp.vanoosterhout 12 mei 2019 om 00:46

Yates was na 6 km amper 9 seconde langzamer dan dumoulin,dus is dumoulin te veel te rustig gestart ! normaal pakt hij wel 20 of 25 seconde op Yates in 6 km.

IlPirata 12 mei 2019 om 09:08

De laatste dagen zijn de uitspraken van Yates iets te veel van het goede.
Bescheidenheid siert de mens en deze Yates had gewoon van Roglic verloren gisteren.
Neemt niet weg dat hij zeer wss de beste klimmer is hier, maar hoogmoed komt voor de val.

FDJ 12 mei 2019 om 10:50

Dit seizoen vooralsnog meer indruk gemaakt in tijdritten dan bergop. Dus dat hij hier niet wint is opzich goed nieuws.

barend99 12 mei 2019 om 14:43

Meeste renners die beter worden in tijdrijden moeten bergop ook wat inleveren. Hopelijk geld dat ook voor Yates.