Sepp Kuss verlengt contract bij Jumbo-Visma tot en met 2024

Sepp Kuss verlengt contract bij Jumbo-Visma tot en met 2024

foto: Cor Vos

vrijdag 19 maart 2021 om 16:54

De sportieve toekomst van Sepp Kuss bij Jumbo-Visma is voor drie extra seizoenen verzekerd. De 26-jarige Amerikaan had een aflopend contract aan het einde van 2021. De rasklimmer en de Nederlandse WorldTour-ploeg hebben nu een overeenstemming bereikt over een contract tot het einde van 2024. De komende jaren wil Jumbo-Visma hem ontwikkelen tot kopman.

Kuss laat weten erg blij te zijn met de contractverlenging. “De afgelopen drie jaar heb ik me heel goed gevoeld in deze ploeg. De begeleiding en de renners vormen gewoon een fijne omgeving. Ze begrijpen me als renner, maar belangrijker nog, ook als mens en dat vind ik het bijzondere. Op die manier halen we het beste in elkaar naar boven.

“Ik krijg altijd mijn kansen en dat helpt om gemotiveerd te blijven. In deze ploeg streven we altijd grote doelen na en dat is heel spannend en speciaal. Dus ik hoop zo verder te gaan en samen mooie momenten te beleven”, aldus de Amerikaan, die sinds zijn komst naar het geel-zwarte team al successen boekte in de Tour of Utah, de Vuelta en de Dauphiné.

Volgens ploegleider Merijn Zeeman is Kuss een van de beste klimmers van het peloton. “Zo is hij uitgegroeid tot een renner die eigen kansen pakt, maar ook superbelangrijk is in de ondersteuning van de kopmannen. Hij wordt meer en meer zelf een leider en we gaan hem de komende jaren begeleiden bij het ontdekken van zijn grenzen.”

Dit artikel delen:

23 Reacties

lo squalo dello Stretto 19 maart 2021 om 16:57

5 jaar geleden was dergelijke “WhatsApp-filmpje” heel origineel

rahimns 19 maart 2021 om 17:08

Hij maakte het nieuws bekend in een Q&A met supporters

Murcia 19 maart 2021 om 16:57

Uitstekend nieuws, De ploeg blijft de sterkhouders aan boord houden. Mooi dat zijn ontwikkeling binnen de ploeg gestalte kan krijgen.

Turtlehead 19 maart 2021 om 16:58

Nou, alleen maar positief natuurlijk. Dacht dat Vaughters hem misschien zou oppikken, maar niet dus.

Spirit 19 maart 2021 om 17:00

Voor beide, goed nieuws!

josi 19 maart 2021 om 17:01

Mooi nieuws, zo’n renner wil je natuurlijk altijd binnenboord houden.

Frank V 19 maart 2021 om 17:10

Slag geslaan. Er zullen kapers op de kust gelegen hebben en ik meende dat Sepp er ook wel oren naar had. Ze mogen tevree zijn.

Murcia 19 maart 2021 om 17:15

Met name Vaughters zal wel interesse hebben gehad maar die heeft erg weinig dollars, ik denk dat de combinatie van een dik belegde boterham bij TJV + het project kopman hem over de streep hebben getrokken. Overigens is dat nog best een opgave voor Sepp, hij moet de wisselvalligheid kwijt zien te raken en zijn tijdrit is natuurlijk erg mager. Daar staat tegenover dat hij in topvorm absoluut een van de allerbeste klimmers is in het huidige peloton.

Frank V 19 maart 2021 om 18:02

De absolute rondekopman van een team zie ik 'm niet worden. Meer levensgenieter dan het plaat-voor-de-kop prof type Froome of Roglic. Hij zou in de constellatie van een team als Astana vaker in die frivole stijl van 'm kunnen dartelen wat ons als kijkers dan weer ten goede zou komen.

Dave87 19 maart 2021 om 17:16

Heel erg goed nieuws. Mooi signaal ook naar eventuele versterkingen dat er veel renners voor langere tijd verlengen.

Erik33 19 maart 2021 om 17:24

Er is ook toegezegd dat Wout voor Sepp gaat knechten in de Vuelta. Zou mooi zijn.

bloemist 19 maart 2021 om 19:33

Wout gaat helemaal geen Vuelta rijden, maar dat weet jij ook wel. Is gewoon de naam van Wout er te pas en onpas bij slepen met een ondertoon van minachting erbij.

jooprioolpijp 19 maart 2021 om 19:55

een bloemist is een bloe die wel eens wat mist.

OT In huize Rioolpijp zijn we ook heel tevree dat Kuss blijft. Alleen al vanwege hoe hij op de fiets zit.

Michelangelo 19 maart 2021 om 17:34

Benieuwd welke stappen deze gast nog gaat zetten. In vorm is hij bergop absolute wereldtop, maar het lijkt alsof zijn vorm van dag tot dag wisselt.

Mooi dat hij bij TJV blijft, wat mij betreft echt van toegevoegde waarde. Zou hem graag een keer als kopman uitgespeeld zien worden in een klimrondje. Danwel wat meer de vrije hand zien hebben in bepaalde etappes in grote rondes.

kelderfan 19 maart 2021 om 17:38

Sepp Kuss heeft in tegenstelling met Roglic/Van Aert een aantal koersen nodig om top te zijn. Dus wisselvalig is hij niet.

Abraham Olano 19 maart 2021 om 17:57

Dan kan ie nog steeds wisselvallig zijn toch? :-)

Groetjesaandevoetjes 19 maart 2021 om 18:17

Van Aert en Kuss vastgelegd tm 2024. Roglic en Groenewegen (en Oomen) tm 2023. Goed om te zien dat ze dus al 4 kopmannen zo lang vast hebben liggen.

Wheely 19 maart 2021 om 18:23

Maar ja voor je het weet hebben ze er van de ene op de andere dag geen zin meer in. ;)

Erik33 19 maart 2021 om 18:20

Goede knechten zijn goud waard.

mooiman 19 maart 2021 om 19:05

Mooi nieuws hoor, ik ben fan van Sepp

steven2743 19 maart 2021 om 19:37

Een berg van de buitencategorie geeft geen enkele tekening op zijn gezicht. Ik vroeg mij al af wat zijn stoïcijnse uitdrukking kan breken. Pogacar lukte het niet; een nieuw contract kennelijk wel.

tendam 19 maart 2021 om 20:14

Het lijkt me dat bv. UAE wel interesse had om deze jongen over te nemen, en die hebben geld genoeg. Dus dit is zeker een big deal, de beste klimknecht van het peloton behouden. En misschien kan hij zelf ook wel een klassement rijden in een grote ronde, al zal dat er dan wel een met heel veel klimwerk moeten zijn want z’n tijdrit is prut.

Wim Kruithof 19 maart 2021 om 20:56

eens.

Gezien zijn karige tijdrit geloof ik niet direct in grote rondes. Een meerdaagse van een week als Baskenland met beperkte tijdrit zou wellicht wel haalbaar zijn.

En in grote rondes als superknecht fungeren. Jumbo-Visma geeft in alles blijk van een langetermijnvisie die hout snijdt. Prachtig.

Headlines

Materiaalzone

Populair