Sepp Kuss maakt indruk: “Ik kijk al uit naar de komende dagen”

donderdag 13 augustus 2020 om 19:20
Sepp Kuss maakt indruk: “Ik kijk al uit naar de komende dagen”

foto: Cor Vos (archief)

Primož Roglič won vandaag op knappe wijze de eerste echte bergetappe in het Critérium du Dauphiné. De Sloveen kon in de slotfase nog rekenen op een ijzersterke Sepp Kuss. “Ik voelde me erg goed”, aldus de Amerikaan, die de rode loper wist uit te rollen voor zijn ploeggenoot.

Kuss stond Roglič tot in de laatste kilometer bij en maakte een sterke indruk. “Het tempo van Team Ineos was hoog vanaf het begin van de klim en het was vooral een kwestie van je ritme houden en volgen. Toen die mannen weg waren, trok ik het tempo verder omhoog omdat ik wist dat Primož het op zo’n aankomst kan afmaken.”

“En dat heeft hij gedaan, en hoe! We hebben nogmaals bewezen dat we als ploeg prima kunnen samenwerken en dat het zelfvertrouwen erg groot is. Ik kijk al uit naar de komende dagen.” Kuss kwam zelf nog als elfde over de finish, op veertig seconden van de winnende Roglič. Tom Dumoulin (14e) en Steven Kruijswijk (16e) verloren nog iets meer terrein.

Morgen staat opnieuw een bergetappe op het programma naar Saint-Martin-de-Belleville. De renners finishen na een klim van net geen vijftien kilometer. Roglič koerst morgen rond in de gele leiderstrui.

Dit artikel delen:

25 Reacties

Murcia 13 augustus 2020 om 19:25

Heb van hem genoten. Zijn stijl van fietsen bergop is schitterend.

Wheely 13 augustus 2020 om 19:30

Ja, pure klimmer!

Frank V 13 augustus 2020 om 19:36

Je ziet het: als je goed bent, spreek je met bravoure. Daar heeft diene van 20 geen patent op.

Ga maar Sepp!

madeinstars 13 augustus 2020 om 19:56

Kuss wordt de Wout Poels van JV. Af en toe er volledig doorheen zakken, maar op een goede dag bij de beste 5 klimmers horen. En wat een heerlijke stijl heeft die gozer.

Boomie1 14 augustus 2020 om 11:21

Goede vergelijking inderdaad. Benieuwd of ie ook de kwaliteiten van Poels in LBL of Lombardije heeft. Zou leuk zijn als we TJV ook in de koersen eens meer vooraan zien.

ratajan 13 augustus 2020 om 19:59

Wat was hij goed zeg!

boehoe 13 augustus 2020 om 20:00

Ik had eigenlijk gedacht dat Tolhoek een dergelijke ontwikkeling zou doormaken maar die komt niet in de buurt van Kuss.

Spake Breekerd 14 augustus 2020 om 09:39

Ik heb hetzelfde idee, maar misschien is Tolhoek ook in de winning mood van TJV, en gaat hij in Lombardije helemaal los.

Vlinder 13 augustus 2020 om 20:03

Hij reed echt zo gemakkelijk, dat gezicht van hem, zo ontspannen! Ik was erg onder de indruk.

tendam 13 augustus 2020 om 20:39

Zo rijdt hij altijd, als hij goed is tenminste. De Amerikaanse Pantani.

Mischa 13 augustus 2020 om 20:07

Waar staat Sepp in de pikorde..

jooprioolpijp 13 augustus 2020 om 20:12

Vooralsnog waar hij nu rijdt: op goede dagen meesterknecht/laatste man. Als hij stabieler wordt in de toekomst meer dan dat.

S. Morgenstern 13 augustus 2020 om 20:21

In de bergritten zal het kijken zijn met Bennett wie die dag de beste benen heeft, om te bepalen wie wanneer moet werken. In de overige ritten kan hij zich zo veel mogelijk sparen.

boehoe 13 augustus 2020 om 20:22

Hij zal in kleine rondjes toch ook wel weer eens (zoals in de VS) zijn kans mogen gaan? zeker nu De Plus weg gaat.

S. Morgenstern 13 augustus 2020 om 20:34

Ja, natuurlijk kan dat. Dat kon hij bijvoorbeeld recent nog in Burgos, maar daar verloor hij in de eerste bergrit meteen minuten en was zijn kans verkeken.

Frank V 13 augustus 2020 om 20:43

Joker

horsm 13 augustus 2020 om 21:37

Eerder etappes dan klassementsrenner

Mischa 13 augustus 2020 om 20:22

Vandaag rijdt hij beter dan 2 kopmannen.. slaapt dat lekker, of juist niet? Moeilijk om van de zijkant te zien wie nu vol gaat en wie nog wat kruid over houdt.. Ik verwacht dat Tom wat met zand aan het strooien is.

tendam 13 augustus 2020 om 20:38

Dumoulin is niet met zand aan het strooien, die had materiaalpech vlak voor de slotklim en reed verder achter de feiten aan. Het ontbreekt hem ook nog aan zelfvertrouwen.

FDJ 13 augustus 2020 om 20:41

Ik vind Dumoulin, na zo’n lange onderbreking, verrassend sterk. Ik zie hem alleen nog maar beter worden eigenlijk.

Frank V 13 augustus 2020 om 20:46

Zo’n goeie acteur wil die niet zijn en ik zag toch een degelijke grimas. Kwam ondanks voorval met Pogacar over de meet die er op zijn beurt nog bij zat op 1 kilometer dus das gewoon prima. Crescendo!

Eddy Vroemm 13 augustus 2020 om 21:11

Leek er inderdaad op dat TD vanwege valpartij in ongunstige positie aan de klim moest beginnen. Daardoor was ook Gesink niet van de partij. Wellicht dat daarom Ineos het initiatief nam.

IlPirata 13 augustus 2020 om 20:46

Was vorig al waarneembaar groot klimtalent, maar qua wisselvalligheid is het afwachten. Jumbo heeft de laatste jaren gewoon goed gescout.

vanSpringel 14 augustus 2020 om 11:05

Die rijdt bergop met een gemak zoals je zelden ziet. In de heetst van de strijd kijkt ie af en toe wat om zich heen. Met een blik van ‘wanneer gaat ’t feest nu beginnen’.
Prachtige gast met vader als sportcoach in het skieen. Sepp heeft ook weer zo’n sportachtergrond in een koude omgeving, het ijshockey.

Boomie1 14 augustus 2020 om 11:20

Een echte ouderwetse klimmer! Heerlijk om hem te zien rijden en Bernal te gaan halen gisteren!

Headlines

Materiaalzone

Populair