Sepp Kuss beste renner Jumbo-Visma in proloog: “Heb mijzelf verbaasd”

dinsdag 27 april 2021 om 19:04
Sepp Kuss beste renner Jumbo-Visma in proloog: “Heb mijzelf verbaasd”

foto: Cor Vos

Sepp Kuss was, toch enigszins verrassend, de beste renner van Jumbo-Visma in de proloog van de Jumbo-Visma. De Amerikaanse klimmer eindigde na vier kilometer in Oron als dertiende, op zestien seconden van ritwinnaar en klassementsleider Rohan Dennis. “Ik heb mijzelf wel verbaasd”, stelt Kuss.

“Ik heb hard gewerkt aan mijn tijdrit”, aldus Kuss. “Dit geeft vertrouwen voor de rest van de week en de tijdritten die nog gaan komen. Ik kijk uit naar de komende bergetappes, waar de verschillen gemaakt worden.” De andere klassementsrenner van Jumbo-Visma, Steven Kruijswijk, eindigde als 33ste op 24 seconden achterstand van Dennis.

Ploegleider Jan Boven noemt het een ‘prima tijdrit’ van Kruijswijk, maar benadrukt de prestatie van Kuss. “Sepp reed hier zijn beste tijdrit tot nu toe. We hebben er de laatste tijd ook veel op getraind en dat betaalt zich nu terug. We focussen ons op onze eigen wedstrijd en we zullen van dag tot dag een plan maken om hier een goed klassement te rijden”, vertelt Boven.

Dit artikel delen:

18 Reacties

Baukema Tomoulin 27 april 2021 om 19:11

Ik vond het niet een prima tijdrit van Kruijswijk. Hopelijk is hij in tegenstelling tot eerdere rondjes dit jaar bergop nu wel goed en de tijdrit wat minder

Murcia 27 april 2021 om 19:17

Ik vond het bij Steven ook niet prima als je het vergelijkt met zijn eerdere optredens in Catalonie en Parijs-Nice maar als hij bijvoorbeeld zaterdag mee kan met de INEOS trein ben ik alsnog tevreden. Sepp heeft er aan gewerkt en hopelijk betaald dit ook zondag uit in de slottijdrit. In dit deelnemersveld is een goed AK van beide heren toch wel iets wat je mag verwachten.

S. Morgenstern 27 april 2021 om 19:24

Dit was een korte proloog, niet echt zijn ding. Volgens mij is deze positie voor Kruijswijk daarom wel prima.

Davide Lappartiente 27 april 2021 om 19:17

Mocht Sepp op de fiets van Wout rijden? ;-)

bartp25 27 april 2021 om 19:23

Wat voornamelijk het verschil is dat Kuss het verschil kan maken bergop en kruijswijk niet. Ik hoop een aanvallende Kuss te zien, liever proberen te winnen en de man met de hamer tegen komen dan dat eindeloze volgen.

harryjohan71 27 april 2021 om 20:26

vroeg aanvallen heeft geen zin. Daarvoor is INEOS veel te sterk. Het wordt wachten tot de laatsteklim op zaterdag.

bartp25 27 april 2021 om 23:03

Op een slotklim kun je ook aanvallen en zo sterk is ineos bergop ook niet. Dennis, porte en Thomas, ik zeg absoluut niet dat ze geen sterk team hier hebben maar voor een trein bergop kun je er zo 5 a 6 noemen die sterker zijn bij ineos.

harryjohan71 28 april 2021 om 08:15

Als Kuss goed is, gaat hij op de laatste klim heus wel aanvallen. Ik verwacht alleen niet dat hij dit voor zaterdag doet, omdat de kans op succes in de andere etappes klein is.

josi 27 april 2021 om 20:29

Kuss was vandaag inderdaad een aangename verrassing. Uiteraard was de slotkilometer in zijn voordeel, maar op het vlakke hield hij de schade ook goed beperkt. Kruijswijk viel me wat tegen gezien zijn eerdere sterke tijdritten dit seizoen, hoewel dit korte werk natuurlijk ook niet echt zijn ding is.

Joop Zoetemelk 27 april 2021 om 22:53

Kruijswijk lijkt al wat jaren niet meer op de renner die hij nooit is geweest.

Geef die jonkies een dik contract voor de centen die je uitgeeft aan een Kruijswijk.

S. Morgenstern 27 april 2021 om 22:58

Minder dan twee jaar geleden nog derde in de Tour de France.

Wim Kruithof 27 april 2021 om 23:54

aldus vergane glorie, Zoetemelk.

Kruijswijk is juist heel constant in zijn prestaties. Hij zit er altijd bij, maar komt net tekort voor de zege. Is een enorm toegewijd prof en lijkt me juist iemand waar de jeugd zich aan op kan trekken.

Edwin Jansen 27 april 2021 om 23:02

Grappig/raar hoe 1x een fout maken tijdens een afdaling mensen kan doen besluiten om een renner compleet af te branden alsof hij nooit wat bereikt heeft en nooit een fatsoenlijk niveau gehaald heeft. De gast stond een paar zomers terug nog als derde op een tour podium. Mensen hebben blijkbaar een heel kort geheugen tegenwoordig. Zeg dan gewoon dat je geen fan bent.

Posterix 28 april 2021 om 07:06

Ik denk niet dat het om die ene stuurvrouw gaat. Ik denk dat het komt omdat hij zich telkens als AK kopman laat uitspelen. Daar is hij gewoon niet goed genoeg voor bij het huidige Jumbo. In mijn ogen heeft hij de Gesink-afslag gemist. Lekker knechten voor de mannen die het net WEL hebben en houdt op met die AK wensen. Of hij had de Mollema keuze kunnen maken, lekker zijn eigen weg gaan i.p.v. in het Hollandse keurslijf blijven rondzwemmen. Dat zou maar een Nederlander kunnen op dit moment en die is met onbetaald verlof.

Posterix 28 april 2021 om 07:07

Waarbij stuurvrouw = stuurfout

Bulcke 28 april 2021 om 09:13

Ik ben blij dat kruijswijk en alle andere ronderenners die meestal niet hoger eindigen dan plek 3 niet naar jouw advies luisteren. Dan had het een stuk saaier geworden om de grote rondes te volgen. Juist als mensen die niet de meest logische eindwinnaar zijn lang meedoen zijn rondes extra de moeite waard om te kijken. Een Alaphilipe die lang in het geel rijdt, of een Voeckler. Perrero die zelf wint. Kruijswijk die de giro leek te gaan winnen. Dat kijkplezier hebben we te danken aan renners die in jouw optiek als ronderenners tot de net niet renners behoren.

Posterix 29 april 2021 om 07:00

@bulcke ik schrijf geen advies, ik geef mijn redenatie op. @Edwin Jansen stelt iets in zijn post. Ik weerleg dat aan de hand van hoe ik het zie in mijn reactie.
Hij neemt toch een kopmannen plek in bij Jumbo? De andere AK mannen bij Jumbo zijn (veel) beter. Vandaar mijn redenatie dat er andere mogelijkheden zijn binnen Steven zijn carrière. Wat niet wegneemt dat als de ploeg en hijzelf blij zijn, daar niks mis mee is… het is maar een mening op een forum hé? Zeker geen advies…

Lidewij 28 april 2021 om 00:23

Gewoon goed gedaan.

Volg hier

Headlines

Materiaalzone

Populair