Sepp Kuss: “Aanvallen van Tadej Pogacar kwamen als een verrassing”

dinsdag 19 juli 2022 om 17:42
Video

De aanvallen van Tadej Pogačar in de zestiende etappe van de Tour de France kwamen als een verrassing voor de renners van Jumbo-Visma. Dat vertelde Sepp Kuss na afloop van de rit.

Kuss keek terug op een goede eerste dag in de Pyreneeën. “Iedereen van ons zat op de goede positie. We maakten gebruik van het aantal renners dat we nog hebben. We hadden het onder controle”, zei de Amerikaan na de rit tussen Carcassonne en Foix.

De renners van Jumbo-Visma werden overvallen door de aanvallen van Pogačar op de klim van de Port de Lers. “Ze waren verrassend, want we reden aan lage snelheid. We bleven rustig en Jonas Vingegaard zat meteen op het wiel, en we wisten dat we nog renners van voren hadden.”

Kuss voelt zich nog goed in de derde week van de Tour, vertelde hij. “We hebben nog twee zware dagen te gaan. Ik voel me goed na de rustdag. Ik voel me weer fris en kijk uit naar de komende dagen”, zei hij tot slot.


Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

9 Reacties

Aart van Woud 19 juli 2022 om 17:48

Wel grappig dat hij verrast is, Pogacar kondigt het al de hele week elke dag aan dat hij gaat aanvallen..

0
Murcia 19 juli 2022 om 17:52

Maar ze waren het wel, Pogi pakte echt een gat de eerste keer maar de manier waarop Jonas er vervolgens naar toe reed was indrukwekkend. Dat ging in zijn hoofd zitten. Pogi moet zich nu al dagen over andere dingen zorgen maken. Vandaag verliest hij weer een knecht waardoor hij de koers meer moet ondergaan als anders. De frustratie op de tweede klim was dat weer van Aert er voor zat waardoor de afdaling al geen aanvalsterrein meer was en Majka leek mij minder dan Kuss.

0
xistnc 19 juli 2022 om 17:54

Dat gat was voor een deel omdat Jonas wat ingesloten zat.

0
bartp25 19 juli 2022 om 18:00

ze hadden het niet daar verwacht

0
jooprioolpijp 19 juli 2022 om 18:11

ja, als die Jumbo’s nou ’s avonds voor het slapen gaan even dit forum lezen, dan weten ze wat gaat komen…

0
Aart van Woud 19 juli 2022 om 19:38

Dan zijn ze in elk geval goed geïnformeerd Joop ;)

0
chasse patat 19 juli 2022 om 17:56

Vanuit een laag tempo kun je toch juist een aanval verwachten? Kuss moet maar geen wielerkapitein worden.

0
Alfred Issendorf 19 juli 2022 om 18:08

Wegkapitein bedoel je waarschijnlijk. De meest overschatte rol in het peloton. Meestal toebedeeld aan oude uitgerangeerde renners die tegen de jonkies roepen: “Nu moet je volgen!” en daarna afhaken.

0
Blackcanyon 19 juli 2022 om 18:39

Als je geen wegkapitein kunt worden kun je nog altijd een poging wagen om Zeeman op het droge te worden.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone