Sep Vanmarcke: “Ik hoop dat het een offday was”

donderdag 23 maart 2017 om 08:35
Sep Vanmarcke: “Ik hoop dat het een offday was”

Foto: Marcel Koch (archief)

Sep Vanmarcke slaagde er gisteren niet in om zijn stempel te drukken op Dwars door Vlaanderen. In de einduitslag is hij pas terug te vinden op een 28e plaats. De kopman van Cannondale-Drapac kent na een val in Strade Bianche een lastig voorjaar en anderhalve week voor zijn geliefde Ronde van Vlaanderen begint de tijd begint te dringen. “Ik hoop dat het een offday was”, vertelt hij aan Het Nieuwsblad.

“Ik liet me overal een beetje wegdringen. Het ging gewoon niet”, vertelt Vanmarcke na afloop. “Ik was niet in orde vandaag. Telkens wanneer er bergop voluit werd gereden, kon ik niets klaarmaken. Ik kon niet à bloc gaan”, geeft hij aan. “Al van in het begin van de race had ik een slecht en slap gevoel. Ik hoop dat ik niet ziek word, want ik heb al genoeg voorgehad.”

Vanmarcke voelde nog steeds zijn ribben, al was dat gisteren niet zijn voornaamste probleem. “Ik heb er weinig van gevoeld vandaag, daar ben ik heel blij mee”, legt hij uit. “Ik ga me in elk geval goed verzorgen zodat ik me vrijdag hopelijk sterker voel. Mijn conditie is goed want ik kan diep gaan op training, maar vandaag kwam ik gewoon tekort.”

Dit artikel delen:

21 Reacties

Wheely 23 maart 2017 om 08:39

Het zal toch niet waar zijn dat Sep het zoveelste talent wordt wat niet uit de verf komt bij deze ploeg, ik gun het hem enorm om weer bij de favorieten te horen maar je voelt het eigenlijk al aankomen.

jorryt 23 maart 2017 om 08:41

Ach Van Baarle reed weer top 10 dus wie weet kan hij nog voor top 5 gaan in de ronde.

Jungle Man 23 maart 2017 om 08:46

Van Baarle in zijn huidige vorm lijkt me een sterker wapen voor Cannondale dan van Marcke in zijn huidige vorm.

TomVD 23 maart 2017 om 08:50

Vanmarcke heeft al bewezen dat hij niet veel koersdagen nodig heeft op weer zijn topvorm te hebben. Ik zie het nog wel goed komen.

Voorgeborchte 23 maart 2017 om 08:52

Het zal zeker niet zijn geweest wat Sep hoopte, maar ik vond hem toch ook niet rampzalig. Hij heeft een keer sterk doorgetrokken in de achterliggende groep. Top 10 in de ronde en mee in de finale van Roubaix zie ik beide wel nog mogelijk.

mus van de maasstad 23 maart 2017 om 08:54

Welkom in het zwarte gat wat cannondale heet

vlek 23 maart 2017 om 08:55

Vanmarcke staat er volgende koerse wel weer, zeker nu de ribben de goede kant op gaan. Beetje slappe benen komt hij wel overheen. Zeker voor Roubaix, die dit jaar voor hem wel eens regenachtig mag zijn. Hup Sep!

Bertvd 23 maart 2017 om 09:12

Wat zit er bij Cannondale in de koffie? Ik hoop maar dat het goed komt voor Sep. Van Baarle is een beetje het puntje in de duisternis.

Rikkert 23 maart 2017 om 09:13

Benieuwd of VanMarcke ooit nog zo in de buurt gaat komen van het winnen van een monument als toen hij 2e werd achter Cancellara in Paris – Roubaix in 2013. Die jaren erna is er altijd wel iets wat hem weerhoudt om echt top te zijn wanneer het moet..

nikolaivinovitsj 23 maart 2017 om 09:19

Op Cyclingnews stond een foto van hem over een hek stappend naar een wc voor de start gisteren… Hij had buikloop vertelde hij zelf. Dus dat zou goed moeten komen (hopelijk, en anders is het de vloek van Cannondale…)

tetedelacourse 23 maart 2017 om 09:19

@rikkert: vorig jaar niet naar Parijs – Roubaix gekeken? Sterkste man in koers/op de kasseien, net niet weg op Carrefour.

In de omloop zat hij er goed bij. Nog 1,5 week tot de ronde, dus het kan nog goedkomen. Niet dat ik ‘m zie winnen met de huidige concurrentie trouwens.

Mathieu Moller 23 maart 2017 om 09:30

Als iedereen mislukt bij Cannondale en van Baarle dan toch nog best goed uit de verf komt …
Stel je eens voor wat die dan zou moeten kunnen bij een andere ploeg.

theking 23 maart 2017 om 09:38

Langeveld zat ook in de groep voor vanmarcke. Is hij wellicht op de weg terug?

Komi 23 maart 2017 om 09:41

Ik las dat hij last van zijn buik had, mis ik in dit stuk. Lijkt mij de reden voor zijn off-day. Hoop hem weer mooi van voren te zien bij de E3. Go Sep!

Geraint 23 maart 2017 om 10:15

De Rikkert heeft het voorjaar 2016 in een grot doorgebracht.

Il Cavaliere 23 maart 2017 om 10:40

Sep heeft al jarenlang een offday. Of is hij gewoon niet goed genoeg voor de absolute top..

Tutu888 23 maart 2017 om 11:20

Zie het somber in voor Sep. Als je nu nog zover van je topvorm afzit ga je nooit 100% in de Ronde zijn.

LucasR 23 maart 2017 om 11:37

Sep is een steengoede renner, maar hij mist net als Terpstra explosiviteit. Dan zijn je kansen natuurlijk direct een stuk kleiner. En zijn andere nadeel is dat hij niet erg slim koerst. Niet zo dom als een Vandenbergh, maar toch. Alleen als je Sagan heet, kom je daar mee weg.

flashke 23 maart 2017 om 11:38

Il cava
Vorig jaar sterkste man in PR, en de laatste om Sagan te volgen in de Ronde. Als je 3e en 4e wordt in de heilige week ben je een topper

Piti18 23 maart 2017 om 11:57

Nees Sep dat was geen offday. Dat is Cannondale. Of zal ik zeggen Cannonfail.

Turtlehead 23 maart 2017 om 17:25

Zo’n zinnetje over ‘diep gaan op training’ wordt ik heel moe van. Ik hoop met grote hope…..

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair