Ronde van Catalonië geeft Uno-X unieke wildcard, Alpecin-Fenix ontbreekt
foto: Cor Vos
vrijdag 14 januari 2022 om 10:14

Ronde van Catalonië geeft Uno-X unieke wildcard, Alpecin-Fenix ontbreekt

De organisatie van de Ronde van Catalonië heeft zeven wildcards uitgedeeld voor dit jaar. De meest opvallende ploeg die een uitnodiging heeft ontvangen, is Uno-X. Voor het Noorse team is het de eerste WorldTour-ronde ooit. Alpecin-Fenix kreeg automatisch een wildcard, maar heeft deze afgeslagen.

Naast Uno-X, dat vorig jaar met een aanvallende koerswijze indruk maakte in het peloton, zijn ook Gazprom-Rusvelo en Arkéa-Samsic welkom. En natuurlijk hebben de vier Spaanse ProTeams een uitnodiging ontvangen: Burgos-BH, Caja Rural-Seguros RGA, Equipo Kern Pharma en Euskaltel-Euskadi.

In totaal staan 25 ploegen aan de start van de Volta a Catalunya, want de achttien WorldTeams zijn verplicht om deel te nemen. De WorldTour-rittenkoers wordt verreden van 21-27 maart. Het parcours van de Ronde van Catalonië werd in november al gepresenteerd, inclusief twee bergetappes naar La Molina en skigebied Boí Taüll.

RIDE Magazine
63 Reacties
Sorteer op:
14 januari 2022 10:28
Mooi voor ze. Zeker verdiend.
14 januari 2022 10:41
Hopelijk de eerste van meer. Door hun attractieve manier van koersen een aanwinst voor elk peloton.
    14 januari 2022 14:21
    mee eens, leuke groep van noren en denen, zullen best wel een paar ""groeiers"" tussen zitten
14 januari 2022 10:57
Leuke ploeg. Nooit te beroerd om het lont in het kruidvat te steken.
14 januari 2022 11:09
Goede leerschool voor de talentvolle klimmers in deze ploeg.
14 januari 2022 11:41
Hier 25 ploegen in koers. Ik dacht dat 24 deelnemende ploegen zowat het maximum toegelaten was.
    14 januari 2022 15:13
    Het gaat om het aantal renners in een koers, daar is een max aan. In een grote ronde is dat 22×8, hier 25x7. Das ongeveer hetzelfde. Met zes of met vijf per team mag je er nog meer.
14 januari 2022 14:14
Joepie, Rasmus Tiller in de WorldTour.
14 januari 2022 14:26
Tsja, Alpecin heeft vorig jaar mooie sier gemaakt door Matje overal en nergens naar voren te schuiven (waarna hij lang niet altijd op kwam dagen, cq. iets liet zien), daar trappen ze nu natuurlijk niet in.
En Merlier en Philipsen gaan in dat rondje ook het verschil niet maken. Dan snap ik Uno wel.
    14 januari 2022 14:37
    Aangezien de ronde van Catalonie net na Milaan sanremo valt en tijdens : Brugge-Depanne, E3-prijs en Gent-Wevelgem ben ik 99,9% zeker dat geen enkel van die 3 aan de start zou staan.
    Alpecin is nu eenmaal een ploeg voor de klassiekers/sprints en heeft uiteindelijk niet veel te zoeken in zo'n 'heuvel/klim' rondje
    14 januari 2022 14:56
    Alpecin kon gewoon meedoen, ze hadden een wildcard
    14 januari 2022 15:05
    AF is gewoon startgerechtigd. Ze kiezen zelf om niet te koersen.
    14 januari 2022 15:37
    Die competitievervalsing is idd nog steeds bezig. Lotto, Cofidis, Wanty en Arkea mogen in hun strijd voor een WT-statuut hun budget spreiden om ook in klimkoersen als deze enigzins goed voor de dag te komen. De shampoo-jongens mogen ondertussen hun budget vol inzetten op hun core-business (sprinten en klassiekers) aangezien ze nergens hoeven te starten. Leuk dat ze een gouden kip hebben die op z'n eentje voor een berg punten zorgt, maar het trekt de spelregels wel volledig scheef.
    14 januari 2022 15:49
    Dat is dus niet de schuld van Alpecin maar het hele WT idee dat uitgaat van ploegen die voor alle niches een ploeg afleveren kunnen.
    14 januari 2022 16:14
    Het gaat er niet meteen om wie 'zijn schuld' het is, wel dat het unfair is en gisteren moest afgeschaft worden.
    14 januari 2022 16:38
    Waarom moeten die ploegen hun budget spreiden? Als die ploegen voor dezelfde 'niche' kiezen als Alpecin en net zo goed presteren, hebben ze geen klimmers nodig om WT-status te behalen/behouden. Dan halen ze met gemak zat punten.
    14 januari 2022 16:38
    Alpecin won (zelfs zonder hun grote leider mee te tellen!) in alle 3 de GTs een etappe. Wel grappig dat die nu worden weggezet als eenmansteam ;)

    Wat overigens niets afdoet aan het feit dat een 'gratis' wildcard voor alle WT koersen een beetje buitenproportioneel is...
    14 januari 2022 16:49
    Die gratis wildcard is nu ook weer niet zo relevant. Ze zijn meer dan goed genoeg om in de niche waarin ze willen presteren altijd uitgenodigd te worden zonder die wildcard. Beetje een overbodige discussie wat mij betreft
    14 januari 2022 16:58
    Vraag even aan Lelangue of Hilaire of het een overbodige discussie is. Alpecin is geen eenmansteam, maar het is wel door 1 man (en een reglementgedrocht) dat ze hun bijzondere status hebben kunnen bereiken. Andere teams moeten gun budget spreiden omdat ze verplicht zijn om aan dit soort wedstrijden mee te doen. Ze hebben daardoor niet de optie om vol te kopen voor hun niche, waar ze wel dat WT-statuut nodig hebben.
    14 januari 2022 17:28
    AF is er in geslaagd om juist veel meer te worden dan een eenmansploeg, dat verdient complimenten. Merlier en Philipsen zijn uitgegroeid tot toppers in de sprint en met Matthieu als uithangbord voor de klassiekers is de ploeg goed in balans. Dat ze gebruik maken van een lacune in de regelgeving is niets iets wat je hun kunt aanrekenen, ook niet via omwegen. Dat is helemaal op het bordje van de UCI te schuiven. Het continu oprakelen is wat mij betreft mosterd na de maaltijd. Lelangue en Hilario moeten met hun eigen ontwikkeling bezig zijn en bij Wanty zie je al duidelijke keuzes en daardoor resultaten en een eigen smoel. Bij LTS is Lelangue vooral bezig zijn eigen verkeerde keuzes (Gilbert en Degenkolb) recht te breien.
    14 januari 2022 17:50
    Dat probleem van die ploegen is een 'probleem' van het noodzakelijk WT moeten/willen zijn. Dat was zonder Alpecin niet anders geweest, dus is het overbodig om die erbij te halen.
    14 januari 2022 18:04
    Tuurlijk willen ze WT zijn. Ze hebben immers geen gouden kip en reglementslacune waarmee ze van onderuit overal juichend kunnen binnen wandelen. Ik reken Alpecin dan ook niets aan, maar het is zeker iets wat opgerakeld moet worden, te midden van al het feestgedruis van hoe goed ze het wel niet doen. Het zet alles immers in het juiste perspectief. Ze vechten met andere wapens. Kan je Lelangue zijnde wel met je eigen shizzle bezig zijn, sta je daar in Catalonië proberen je gezicht te reden terwijl Alpecin rustig z'n klassieke kern uitbouwt.
    14 januari 2022 18:20
    Ik vind het allemaal wat Calimero gezeik eerlijk gezegd. Boehoe, zij hebben Van der Poel, dat is niet eerlijk..
    14 januari 2022 18:38
    Als de Calimero-kaart getrokken wordt, zijn de argumenten meestal op. Zo kan je geen enkele onrechtvaardigheid meer aankaarten natuurlijk, zonder voor Calimero versleten te worden.
    14 januari 2022 18:40
    edit wf: niet doen
    14 januari 2022 18:48
    Alpecin wordt er met een kinderachtig toontje bijgehaald. Kun je zelf alleen reacties op de inhoud willen, maar dan is het wellicht verstandiger om een toon te kiezen die niet zo duidelijk als gejank over komt.
    14 januari 2022 19:00
    Welk kinderachtig toontje Morgenstern? Ik post een mening en argumenten. Jouw zint het niet dus ga je de man spelen, schelden en andere kinderachtig noemen. Vrij triest en armoedig. Bijna zo triest als xistnc z'n volwassen bijdrage.
    14 januari 2022 19:05
    Het toontje dat doorklinkt in de woorden waarmee je die shampoo ploeg met hun gouden ei beschrijft en als oneerlijke concurrentie ziet van de oh zo zielige ploegleiders van ploegen die het zonder die oneerlijke voordelen moeten doen
    14 januari 2022 19:14
    Dat is maar net wat jij er van maakt dan. Ik vind shampoo-boys best netjes, sympathiek en ludiek, zeker als je het vergelijkt met, ik zeg maar iets, keffer van Schepdaal, waarop ik jou, als toon-analyser, trouwens nog nooit op heb weten reageren. Raar. De credits voor de 'kip met het gouden ei' ga ik niet claimen, die komen Romans toe geloof ik. Ook deze vind ik trouwens treffend en met een kwinkslag beschrijvend.
    'Oh zo zielige ploegleiders' is dan weer voor jouw rekening. Zielig vind ik ze immers niet, ook al moeten ze opboksen tegen de oneerlijke concurrentie waarmee de shampoo-jongens (sorry) bediend worden.
    14 januari 2022 19:23
    Ja, jij vindt je toon uitstekend, ik vind dat er Calimero neigingen in doorklinken (nu ook weer door één of ander verhaal over een term die ik nog nooit heb gelezen, waar ik ook op had moeten reageren, want nu zeur ik alleen op jou en dat is niet eerlijk).

    Maar goed, zal het wellicht alleen anders klinken dan je bedoelt
    14 januari 2022 19:28
    @Beer als het een probleem is voor Lelangue, dan kan hij de WT licentie teruggeven en proberen de beste Pro conti ploeg te worden.
    14 januari 2022 19:28
    Ik weet dat Beer niet bepaald neutraal is tov Van der Poel, maar ik beschouw mezelf wel als een vrij neutrale wielerliefhebber, met overigens veel bewondering en sympathie voor Van der Poel.
    Maar hier omschrijft Beer het toch wel heel netjes allemaal en heeft hij objectief gezien gewoon een punt. Calimero lijkt me hier niet aan de orde, en die verbastering van jullie vind ik maar kleintjes.

    Het is gewoon een voordeel als je overal gegarandeerd aan de start mag verschijnen maar niet moet. Chefspijker stelt dat ook WT ploegen zich op een niche kunnen richten, wat zo is, maar stel dat je als WT ploeg niet investeert in klimmers, ben je wel verplicht hen naar rittenwedstrijden te sturen waar dat type renners kansloos zijn. Waar Alpecin hen kan inschrijven in 1.1 wedstrijden die hen liggen en waar door het puntensysteem van de UCI relatief gezien vrij veel punten te rapen vallen.

    Het is absoluut bewonderenswaardig hoe Alpecin haar team uitgebouwd heeft de laatste jaren én met meerdere renners prestaties halen. Ze hebben uiteraard ook gelijk dat ze van dat voordeel gebruik maken, er valt hen werkelijk niets aan te wrijven. Maar doordat ze zo'n goed team geworden zijn, beter dan heel wat WT teams wat de ranking ook aangeeft, schiet die regel van de UCI haar initiële doelstelling wel voorbij, nl de beste 'kleine' ploeg de kans geven om aan alle grote wedstrijden deel te kunnen nemen waar ze willen.
    Ik vind daar objectief geen speld tussen te krijgen, en het is ook allerminst een aanval op Van der Poel.
    14 januari 2022 19:35
    Morgenstern; jammer dat je nu ook nog vervalt in liegen. Je komt hier vaak genoeg denk ik om al eens over de keffer van Schepdaal te mogen gelezen hebben. Je bodem is wel bereikt denk ik.

    Lalsacien; zo werkt het natuurlijk niet. Zo trek je het wat in het belachelijke, maar het blijft een oneerlijk reglement, waar Alpecin weliswaar (voor hen) geweldig mee omgesprongen is.
    14 januari 2022 19:47
    Ik heb werkelijk geen idee in welke draadjes ik die term had op moeten pikken. Doet er ook niet toe verder, want blijkbaar interesseerde het me te weinig om het op te pikken. Een vrijheid die iedereen hier heeft, zonder daar verwijten over te krijgen bij andere onderwerpen.

    Maar goed, naast hypocriet nu ook een leugenaar genoemd dus en dan heel druk doen als anderen je posts negatief beoordelingen en 'schelden'.
    14 januari 2022 20:11
    Ik vind vooral de hypocrisie aangaande competitievervalsing heerlijk, neem QSA, Belgische ploeg nietwaar of zitten die eigenlijk juridisch in Luxemburg zodat ze de belgische belastingen kunnen ontwijken. Daarmee hun wel in Belgie gevestigde concurrent (want hoofdsponsor is overheidsbedrijf) extra treffen want Lotto kan die stap niet maken, en daarmee minder geld aan de fiscus kwijt zijn (luxemburg heeft daar wat leuke constructies voor) wat ze kunnen gebruiken om hogere salarissen te betalen en dito bonussen. In beide gevallen maakt een ploeg gebruik ruimte van de lacunes die er zijn in wet en regelgeving maar slechts in één geval brult de Beer over zoveel onrecht.

    Op alle terreinen is de afgelopen jaren gebleken dat AF beter beleid heeft gevoerd dan LTS en dat uit zich natuurlijk ook in de resultaten. Lelangue heeft een kapitale blunder gemaakt door vol in te zetten op Gilbert en Degenkolb als de mannen voor het voorjaar en heeft met Wellens nog een dure kracht die niet de doorbraak heeft gemaakt die ze hem eerder toebedeelden. Bij een krimpend budget tellen dit soort misperen zwaarder mee.
    14 januari 2022 20:20
    Wow, we sleuren er wat belastingtechnische shit bij om toch maar niet te moeten erkennen dat Alpecin profiteert van een mismaakt reglement. Sneertje naar beertje mag ook weer niet ontbreken. Anyway, redelijk off topic en het is niet om dat regel A niet correct is, we ook maar moeten aanvaarden dat regel B ook niet correct is.

    Lelangue heeft idd fouten gemaakt, Roodhoofd heeft goed geboerd, maar vooral geprofiteerd van de ontbolstering van MVDP. Met dit startrecht als mooi, maar misplaatste bonus.
    14 januari 2022 20:33
    Elke ploeg is toch vrij om hun WT licentie in te leveren en zich in te schrijven als ProTeam en zo voor de 'gratis' wildcard te gaan. Dus hoe is dit exact oneerlijke concurrentie?

    Met een WT licentie heb je meer zekerheid, en dat kan voordelen hebben voor het aantrekken van sponsoren. Alpecin heeft die zekerheid niet. Ze hebben wél mazzel dat ze op dit moment eigenlijk de enige Pro ploeg zijn met genoeg kwaliteit om deze plek in te nemen, maar dat is niet hun probleem. Maar als bv. Quickstep volgend jaar zijn WT licentie zou inleveren worden zij 'gewoon' beste ProTeam en pakken ze deze plek en al het startrecht over en moet Alpecin aan hun sponsoren uitleggen waarom ze niet aan race X mee kunnen doen.
    14 januari 2022 20:52
    Gaat toch nergens over thorsten. Lotto, Wanty, Cofidis en Israël leveren allemaal hun WT-statuut in en gaan met Arkea en Total strijden voor het golden ticket. Dan zijn er uit dit voorbeeld 5 teams die niets hebben. Dan beter de zekerheid van de WT.
    14 januari 2022 21:02
    Een puntenranking zonder WT waarbij de eerste 15 teams startrecht verwerven lijkt me stukken beter. Punten van overstappende coureurs door de helft tussen oude en nieuwe ploeg, voordat dat een discussie wordt. En dan alleen recht en geen plicht waardoor elk team in elke koers de plek weggeven kan aan de organisatie als wildcard.

    Naast dat te teams dan meer specialiseren kunnen heb je ook meer vrijheid als organisatie om een passender startlijst te krijgen voor je koers. Dit gaat overal het ideale deelnemersveld opleveren.

    Kortom niet Alpecin dit stramien uit maar iedereen er in. Dat hele achterlijke WT circuit is gewoon een bobobaksel om een geld put te vullen bij aanvang. Als dat nodig geld is kun je het ook via gages ondervangen.
    14 januari 2022 21:09
    Organisatoren gaan niet mee zijn met een plan waarbij iedereen zijn startrecht zo weer in kan leveren.
    14 januari 2022 21:20
    Murcia, nu doe je toch een beetje aan whataboutism. Uiteraard zijn er wel meer mistoestanden en ongelijkheden. Degene die jij beschrijft is er ook eentje, maar dat is geen argument of iets anders wel of niet wenselijk is.
    En mij gaat het echt niet om Alpecin, het is niet hun schuld, en niet hun probleem. Mocht QuickStep van deze regel gebruik maken dan zou de situatie nog veel schever zijn.

    Kijk, het idee achter de regel lijkt me duidelijk. De WorldTour is de Champions League van het wielrennen, en de beste ploegen uit de eredivisie krijgen de kans zich af en toe met die topploegen te meten wanneer ze dat willen. Mooie gedachte. Maar als een topclub de Champions League aan zich voorbij laat gaan en keer op keer voor de titel in de eredivisie gaat, dan schiet de regel zijn doel voorbij.
    Ik ga er trouwens van uit dat Alpecin zich volgend jaar wel klaar acht voor de WorldTour en het probleem dan van de baan is.
    Hopelijk geven ze daar ook tijdig uitsluitsel over, zodat de ploegen in degradatiegevaar weten waar ze aan toe zijn.
    14 januari 2022 21:39
    @Maiilot
    Vind ik met alle respect niet, competitievervalsing vind je op tal van terreinen in de wielersport en bij topsport in het algemeen. Waarom zou ik niet mogen wijzen op een andere misstand die een ploeg de kans op een gelijk speelveld ontneemt? Dat Beer alleen negatief aanslaat op alles wat met Matthieu of Alpecin te maken heeft is algemeen bekend en ik kan gewoon slecht tegen dit soort huilstruik reacties van hem die geen enkel ander doel dienen dan zijn antipathie tegen deze renner, zijn familie en diens ploeg te etaleren. Daar zit geen oprechte woede over deze 'misstand' bij maar puur een stok om de hond mee te slaan.
    Bij de 'benadeelde' ploegen hoor je er helemaal niks over en met een goede reden want iedereen weet dat er ondanks alle geroeptoeter vooraf geen enkele ploeg daadwerkelijk gaat degraderen, De UCI past de regels wel weer aan, zo flexibel als wat in Zwitserland als bv Sylvan Adams namens ISN naamgever wordt van een nieuwe vleugel aan het hoofdkantoor.
    Kortom een storm in een glas water en niks anders dan een rituele (beren)dans.
    14 januari 2022 22:36
    @murcia
    Natuurlijk mag je andere wantoestanden aankaarten. Ik zeg enkel dat ze niet relevant zijn in het bepalen of de stelling van Beer al dan niet terecht is.
    Ik ben het met vele stellingen van Beer niet eens, maar hier wordt duidelijk voornamelijk gereageerd op wie het zegt en niet wat hij zegt.

    Die degradatie is trouwens wel degelijk een dingetje dit jaar, zeker omdat er zoveel kandidaat WT ploegen zijn.
    Maar dat heeft hier verder helemaal niets mee te maken want Alpecin speelt sowieso in een ander speelveld.
    14 januari 2022 22:46
    Maar de stelling is toch dat het oneerlijk is naar die ploegen toe? Dat Alpecin niet alleen veel beter is, maar ook nog de luxe heeft om naar keus WT-koersen te rijden. Want voor wie is de regel anders oneerlijk?
    14 januari 2022 22:52
    @murcia; trek je ook even alle registers open volgende keer REV/QS/Patje hier worden aangepakt, uitgescholden, bespot, etc... Thanks! ;-)

    @Morgenstern; de regel is op zich oneerlijk tov alle WT teams. Velen ondervinden er op zich weinig tot geen rechtstreeks nadeel aan, ook al kan Alpecin zich in zijn niche sterker opstellen doordat ze niet moeten investeren in klimmers. Bovendien laat het hen toe om vol te scoren in kleinere wedstrijden. Voor de teams die in de degradatiestrijd verwikkeld zijn is het probleem veel directer.
    14 januari 2022 22:53
    @Maillot
    Ik kan een heel eind met je meegaan en durf best toe te geven dat één persoon waarschijnlijk ook mij triggert om er wat harder in te gaan.Maar dat komt omdat we al heel snel afdwalen van de kern hier en dat is volgens mij het falen van de UCI toen ze deze kans boden aan een Pro-conti ploeg om wel de lusten en niet de lasten te dragen. In plaats van een discussie daarover die laten we wel wezen inhoudelijk en dus een stuk korter zou blijken te zijn wordt het weer een reden om pro of contra AF te reageren en raken de gemoederen verhit en daardoor de kern steeds verder uit het zicht. Ik ben niet Roomser dan de paus en kan zelf er dan ook maar beter het zwijgen toe doen als het die kant op gaat maar soms wint mijn gepassioneerd zijn het van mijn verstand. LOL
    14 januari 2022 23:11
    Nou murcia, dat mag volgens jouw de kern zijn, feit is wel dat het Alpecin is dat er van profiteert. Hun goed recht, maar het mag even goed benoemd worden. De manier waarop jij en enkele anderen hier op hun achterste poten gaan staan omdat er 'iets' wordt gezegd over 'Matje's team' is beneden alle peil.
    14 januari 2022 23:31
    @morgenstern
    Het is een voordeel tov alle WorldTour ploegen.

    Voor de ploegen in de degradatiezone is het inderdaad een groter probleem. Maar dan niet vanwege Alpecin, maar omdat hun rechtstreekse concurrent Arkéa ook dit voordeel heeft.
    14 januari 2022 23:48
    Maar is het dan niet juist beter dat het met Alpecin nu een ploeg is die toch veel sterker is dan de degradatie kandidaten? Wanneer het een gelijkwaardige ploeg zou betreffen, dan lijkt er me eerder een probleem op te treden met deze regel (die in basis vooral goed bedoeld was denk). Wat dat betreft begrijp ik de extra aanzet richting Alpecin totaal niet, dat is nu net een ploeg die deze hele regel niet nodig heeft en er in die zin dus ook niet van profiteert.
    15 januari 2022 00:44
    In het kader van de degradatie zou je dat zo kunnen zien, maar Alpecin profiteert wel degelijk, publicitair en qua ranking. Het is uiteraard fijner om pakweg Mareczko in juni te laten sprinten in de ZLM Tour dan dat je hem naar de Dauphiné moet sturen omdat je tegelijk ook naar Zwitserland en niet genoeg renners voor dat type koersen hebt.
    De regel is goed bedoeld, maar Alpecin is die bedoeling intussen ruim ontgroeid. Als je nr 9 staat, hoor je bij de grote jongens en zou je aan dezelfde regels moeten voldoen.
    15 januari 2022 07:33
    Dan moeten we dus doen alsof het in het wielrennen relevant is om 'negende te staan'. En dat we op basis van die relevantie kunnen doen alsof WT-status een verplichting is die bij zo'n ranking hoort. Terwijl WT zijn natuurlijk altijd een keuze moet blijven en het iedereen vrij moet staan om het zonder die zekerheid te doen.

    Alpecin heeft die vrijheid evengoed als iedereen. Het idee dat ze daarmee nu buitensporig profiteren van een regel die oneerlijk is gaat er bij mij niet in. Want wat levert die regel ze nu werkelijk op? Ze hebben tenslotte de kwaliteit en de renners om ook zonder die regel alle koersen te rijden die ze willen rijden. Jouw voorbeeld is wat dat betreft een hele goede: ZLM of Zwitserland zou ook zonder de regel een keuze zijn die ze hadden.

    De enige manier om te doen alsof er een probleem is met de huidige status van Alpecin en er oneerlijkheid zou zijn, is wanneer je de opvatting hebt dat WT-status niet iets is waar je voor kiest als ploeg, maar dat hij je opgedrongen kan worden op basis van een ranking. Wat mij dan weer oneerlijk in de oren klinkt.
14 januari 2022 18:02
Hoe zit het eigenlijk met die promotie/degradatie op basis van de punten van 20-21-22? Aan het eind van dit seizoen zou die er normaalgezien moeten komen. Alpecin heeft er al meer dan genoeg om er bij te zijn. Israel, Intermarché, Lotto, Arkea en Cofidis dan met vijf voor de laatste drie plekken als elke ploeg WorldTour wil worden/blijven.
    14 januari 2022 18:05
    Dat is dan ook het belang van mijn bovenstaande posts.
    14 januari 2022 18:24
    Dat is inderdaad de concurrentiestrijd waar het om gaat, tussen de minste ploegen die in aanmerking komen voor de licentie. Daar hebben betere ploegen nauwelijks invloed op.
    14 januari 2022 18:39
    Betere ploegen zonder WT-licentie bedoel je Vlek?
    14 januari 2022 18:50
    Nee, al betere ploegen die zo'n licentie willen en hem op basis van hun kwaliteit makkelijk binnenhalen. Die ploegen zijn geen concurrenten van de ploegen die onderling vechten voor de laatste licenties.
    14 januari 2022 19:02
    Klopt, maar wat draagt het bij aan Cochise zijn post?
    14 januari 2022 19:08
    Het draadje bevat ook een verwijzing naar het belang van bovenstaande post en mijn opmerking stelt dat dat belang dus niet zo groot is.
    14 januari 2022 19:18
    Voor de grotere en rijkere teams is het belang idd niet zo groot. Voor de kleinere teams is het echter de harde realiteit. Het is ook voor die teams dat deze regel bedoelt is. Het heeft dan geen enkele zin om die grotere teams erbij te sleuren.
    14 januari 2022 19:19
    Exact, die betere ploegen zijn geen (oneerlijke) concurrentie
    14 januari 2022 19:40
    Die betere ploegen zijn dan ook niet betrokken en hebben met deze discussie dus niets te maken.
    14 januari 2022 19:49
    Fijn dat je het betrekken van ploegen die beter zijn dan deze vijf ploegen ook onzinnig vindt nu.
    14 januari 2022 19:50
    Nooit anders geweest. Jij begon erover.

Reacties zijn gesloten.