Rohan Dennis naar ziekenhuis, moet passen voor wegrit Commonwealth Games

zondag 7 augustus 2022 om 11:25
Rohan Dennis naar ziekenhuis, moet passen voor wegrit Commonwealth Games

foto: Cor Vos (archief)

Rohan Dennis zal vandaag toch niet aan de start verschijnen van de wegrit van de Commonwealth Games. De Australiër, die donderdag nog naar tijdritgoud wist te snellen op het sportevenement, werd vanochtend ‘met wat ongemak’ wakker en is naar een plaatselijk ziekenhuis gebracht voor aanvullende onderzoeken.

“Rohan Dennis zal op medisch advies niet meer deelnemen aan de Commonwealth Games van 2022 in Birmingham. Dennis, die donderdag dus goud pakte in de individuele tijdrit bij de mannen, werd vanochtend niet lekker wakker en vervolgens naar een plaatselijk ziekenhuis gebracht voor aanvullende tests en observaties”, laat de Australische wielerfederatie weten in een korte verklaring.

Het gaat naar omstandigheden goed met Dennis, die normaal uitkomt voor Jumbo-Visma. “Dennis kreeg uit voorzorg het advies om zich terug te trekken voor de wegwedstrijd van vandaag, maar hij voelt zich ‘comfortabel’ en blijft nu onder observatie. De Australische Commonwealth-ploeg wenst hem een spoedig herstel. Er nemen nu nog vier renners deel aan de wegwedstrijd, met Luke Durbridge, Luke Plapp, Miles Scotson en Sam Fox.”

Dit artikel delen:

28 Reacties

vincenzo 7 augustus 2022 om 11:42

Problemen met het hart?

0
YogiBear 7 augustus 2022 om 11:50

Heb je een link op basis waarvan dit blijkt of is het een gok?

0
vincenzo 7 augustus 2022 om 12:36

Een gok. Veel dingen kunnen het niet zijn afgaande op de beschrijving in het artikel. Veel meer dan vroeger hebben (top)sporters de laatste tijd last van hartproblemen.

0
jeffrey222 7 augustus 2022 om 13:26

Laat me raden: komt zeker door de coronavaccinaties? Noem dan eens 10 wielrenners die hier last van hebben in de 2 jaar met vaccinaties? En dan zal ik in een zelfde tijdspannen zonder coronavaccinaties een aantal opnoemen.

On topic: Hij heeft waarschijnlijk problemen met zijn maag, zoals dit jaar. Bijv. door een bacterie als Helicobacter pylor..

0

Het is echt pure onzin dat (top)sporters meer last hebben van hun hart dan vóór corona. Ga de cijfers er maar op na. Het verschil is dat het nu meer wordt uitvergroot in de media als het zo is. En jij trapt daar in, Vinzenco ;)

0
Michiel 7 augustus 2022 om 15:04

Topsporters zijn ook mensen…tenzij ze Wout van Aert heten. Als we het over mensen hebben houd ik mn hart vast.

https://www.hartstichting.nl/nieuws/hartklachten-na-ernstige-coronabesmetting

0
Brabander 7 augustus 2022 om 15:25

Het speculeren is alweer in volle gang zie ik. ‘De corona’ en de vaccinaties ertegen worden ook weer van stal gehaald

0
Mr_Japio 7 augustus 2022 om 11:51

was ook 1e wat ik dacht, na de omslachtige manier vh nieuws vertellen

0
oostrijck 7 augustus 2022 om 11:59

Bij “aan wat ongemak” denk ik aan een opgezwollen bal of een prostaat of iets van dien aard. Niet gelijk aan het hart.

0
Het Jachtluipaard van de Provence 7 augustus 2022 om 13:20

Voor dat soort klachten laten ze je niet ter observatie blijven in het ziekenhuis.

0
Draadband 7 augustus 2022 om 12:12

Hmm, “met wat ongemak”, “niet lekker”, en gelijk naar het ziekenhuis en daar blijven voor tests en observaties. Klinkt als symptomen die op iets ernstigs kunnen duiden. Als het leek op voedselvergiftiging of verkoudheid of een andere triviaal wielrennerskwaaltje zouden ze dat gewoon gezegd hebben, denk ik. Zoals anderen hierboven, denk ik dan ook al snel aan iets in de hartstreek. Ook al omdat ik het laatste jaar meer mensen ken met plotselinge hartproblemen dan in de halve eeuw daarvoor, dus dan komt die gedachte sneller op dan een paar jaar geleden.

0
jeffrey222 7 augustus 2022 om 13:29

Haha blijven doorklikken.

0
Wheely 7 augustus 2022 om 12:32

Deze omschrijving leidt uiteraard tot allerlei speculaties, hopelijk valt het allemaal mee.

0
roeleur 7 augustus 2022 om 12:54

Begint een Dumoulinnetje te worden. Paar keer per jaar een tijdrit en dat is het dan weer.

0
hjjanssen1973 7 augustus 2022 om 13:18

Klinkt mij ook als hartklachten, hartritmestoornissen.

0
Kelder is de Man 7 augustus 2022 om 14:58

Waarom klinkt dat dan zo?

0
Johnnie Doe 7 augustus 2022 om 13:49

Voor wakker worden met wat ongemak… en dan naar het ziekenhuis… tsja dan denk ik eigenlijk ook maar aan 1 ding… maar dat kan niet zijn… het is veilig. Toch… tsja we gaan het mogelijk te lezen krijgen. Maar dat hoeft niet daar medisch geheim, hetgeen we moeten respecteren.

0
Dikke Vrouw 7 augustus 2022 om 13:53

Ooh nee rohan hopelijk niks ergs :(

0

Ik kan ook maar aan een ding denken als ik dit lees.. En dat is dat ik niet weet waarom hij in het ziekenhuis ligt. Kan van alles zijn, van covid tot een tumor tot aan geen gevoel meer in z’n grote teen, dus laten we vooral niet gaan speculeren gebaseerd op onderbuikgevoelens.

0
Brabander 7 augustus 2022 om 15:28

Zo is dat. Alles wordt weer van stal gehaald, terwijl je NIETS wijzer wordt van het artikel.
Hartstoornissen als gevolg van ‘de corona’ zie ik ook alweer langskomen pfff

0
Limal 7 augustus 2022 om 16:13

Het is op zich erg lovenswaardig dat volgens de Nederlandse wetgeving een werkgever geen medische details de wereld in mag sturen, maar soms zou een meer open communicatie toch nuttig zijn om speculaties de kop in te drukken. Niets staat Dennis natuurlijk in de weg om dat zelf te doen. In elk geval te hopen dat hij in goede gezondheid de Vuelta haalt!

0
Handige Harry 7 augustus 2022 om 16:28

Schijnt dat hij een sexspeeltje te diep heeft ingebracht…

0
Retro Lex 7 augustus 2022 om 16:52

Ik gok op Apepokken. En wil graag een joker inzetten

0
De Dikke Dromedaris van Diemen-Zuid 7 augustus 2022 om 17:00

Dan ga ik voor kattenaids.

0

Ik ga voor h5n1. Ik zet de verdubbelaar in, stop de tijd.

0
Johnnie Doe 7 augustus 2022 om 19:56

Ik voor Apekoppen….

0
Johnnie Doe 7 augustus 2022 om 19:59

Je moet er alleen niet teveel van eten dan wordt je smorgens wakker ‘met wat ongemak’.

0
JumbowintdeTour 7 augustus 2022 om 17:39

Niemand nog ketonen genoemd? Valt me weer tegen.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone