Roglic over contractverlenging: “Ik hoefde niet lang na te denken”

dinsdag 10 september 2019 om 17:14
Roglic over contractverlenging: “Ik hoefde niet lang na te denken”

foto: Cor Vos

Vandaag werd bekend dat Primož Roglič zijn contract bij Jumbo-Visma heeft verlengd tot en met 2023. De Sloveen – die op weg lijkt naar de eindzege in de Vuelta a España – is in enkele jaren uitgegroeid tot een van de beste ronderenners ter wereld. “En onze top is nog niet in zicht”, zo vertelt hij in een perscommuniqué.


De klimmer annex tijdrijder tekende aan het einde van 2015 een contract bij de Nederlandse formatie, na enkele seizoenen bij het bescheiden Adria Mobil. De laatste tijd waren er geruchten over een mogelijke overstap naar UAE Emirates, maar Roglič blijft gewoon bij de ploeg van manager Richard Plugge.

“Ik ben blij met de rol die ik heb. Het belangrijkste argument om te blijven is dat ik hier kansen krijg. Ik houd van winnen en die mogelijkheid heb ik binnen deze ploeg. Ik heb er dus niet lang over hoeven na te denken. Ik voel me hier thuis, dus waarom niet?”, zo laat de 29-jarige renner weten.

“Je streeft altijd naar het hoogste”
“De manier van werken van deze ploeg bevalt me. Het doet me deugd er deel van uit te maken. Als wielrenner ben ik als relatieve beginneling bij deze ploeg gekomen en ik heb me – met de hulp van het team – ontwikkeld. Ik kreeg kansen en ondersteuning. Het is allemaal snel gegaan. Voor mij, maar ook voor de ploeg.”

Zo won Roglič dit seizoen al de UAE Tour, Tirreno-Adriatico en de Ronde van Romandië. Bovendien finishte hij als derde in de Giro d’Italia. “We hebben inmiddels een aardig niveau bereikt en ik geloof er heilig in dat we nog meer kunnen bereiken. Ik heb de laatste jaren al heel wat gewonnen, maar je streeft altijd naar meer en het hoogste.”

“Ik hoop binnen de ploeg voor motivatie en inspiratie te zorgen, zodat we samen blijven vechten om de beste te zijn”, zo besluit de ronderenner.

Dit artikel delen:

14 Reacties

jooprioolpijp 10 september 2019 om 17:55

Standaard persbericht-verhaal maar het klopt 100%. Ik denk niet dat de inspirerende rol van de overwinningen van Roglic (en Groenewegen) makkelijk te overschatten zijn. Heel erg blij (en niet erg verbaasd overigens) dat hij blijft.

kelderfan 10 september 2019 om 18:02

Het is toch leuk, dat hij dat benoemt. Want hij heeft met Dylan ervoor gezorgd, dat TJV die stappen kon maken. Zonder uitslagen kom je niet verder. Maar nu kan er een team worden gebouwd om Roglic, Dumoulin en Kruijswijk heen.

Jeroen VS 10 september 2019 om 18:19

Denk dat kruiswijk eerder knecht wordt.

HV 10 september 2019 om 19:13

Ik vrees het ook. Kruijswijk is echt top. Maarrrrr… Een Dumoulin of Roglic op hun best? Dan zijn ze geen van tweeën bang van Kruijswijk.

rahimns 10 september 2019 om 19:21

Ze gaan echt niet met 3 kopmannen naar de grote rondes… ze kunnen nu in alle 3 de grote rondes met 2 aan de start staan en dan heb je mannen als Bennett, De Plus, Gesink en Kuss voor de ondersteuning. Prima te verdelen.

tetedelacourse 11 september 2019 om 07:19

Ik verwacht dat de Plus ook nog wel harder op de deur gaat kloppen. In ieder geval in rollen zal gaan rijden waar hij in eerste instantie ook beschermd is.

Jean Dumas 10 september 2019 om 18:08

Hij is nuchter, zelfbewust en toch ook nederig en dankbaar. Daar kunnen we in deze contreien nog wat van leren.

lathumnees 10 september 2019 om 18:11

Super nieuws!! Heel blij mee, topper.

Romāns Vainšteins 10 september 2019 om 21:54

Er zit een goede kop op ! Dit is een hele grote !

Totdat het minder gaat natuurlijk, dan is ie mentaal zwak en kan hij de druk niet meer aan, gaat hij uiteindelijk nooit zijn belofte inlossen en vrees ik dat hij nooit meer op zijn oude niveau terugkeert.

We zullen zien !

tetedelacourse 11 september 2019 om 07:22

En de discussie onder Roglic topics zal Gesinkiaanse vormen aannemen… Je vergeet overigens ook dat het beleid van de ploeg dan spontaan slechter wordt. Dat ligt vaak aan één renner.

pro cycling 10 september 2019 om 23:26

Wat een messcherpe analyse romain met een doemscenario. Daar moet je toch minstens een psychologie opleiding voor afgerond hebben. Ik vraag mij af of je enige signalen hebt opgevangen dat hij mentaal zwak is.

thorsen 11 september 2019 om 09:33

Hij had het waarschijnlijk over alle roeptoeters hier die nog al vaak ongefundeerde uitspraken doen, die vaak geen hout snijden.

Sajarano 11 september 2019 om 12:19

Is het echt zo moeilijk om de ironie in een geschreven bericht op te pikken?

SnellePelle 11 september 2019 om 15:04

Mmmm, is hier een scenario Sunweb-Dumoulin in de maak?

Sprake van liefdevolle situatie totdat een kink in de kabel komt. De buurman dat dure preparaat wel gebruikt en de ploeg die knecht die jij zo graag wil niet weet in te lijven. Vervolgens gaat hij mokken en komt er via de zaakwaarnemer een “offer you can’t refuse” en een nieuwe soap is in de maak.