Robert Gesink weer naar Tour en Vuelta

maandag 25 januari 2021 om 08:29
Robert Gesink weer naar Tour en Vuelta

foto: Cor Vos

Robert Gesink heeft zijn wedstrijdprogramma voor het seizoen 2021 uit de doeken gedaan. Net als afgelopen jaar gaat de klimmer van Jumbo-Visma, die in de lente 35 jaar wordt, in zowel de Tour de France als de Vuelta a España van start.

Gesink trapt zijn seizoen op 6 maart af met Strade Bianche, waarna hij ook in Tirreno-Adriatico start. Daarna gaat hij via de Ronde van Catalonië naar de heuvelklassiekers, waaronder ook de Amstel Gold Race. Dan rijdt hij het Critérium du Dauphiné in aanloop naar de Tour, waar hij een dienende rol vervult voor zijn kopmannen Primož Roglič en Steven Kruijswijk. Of Tom Dumoulin daar ook bij is, is nog onbekend nu hij voor onbepaalde tijd zijn carrière on hold heeft gezet.

Na de Tour rijdt Gesink ook opnieuw de Vuelta a España, waar Steven Kruijswijk en Sepp Kuss de beoogde kopmannen zijn bij Jumbo-Visma. De Nederlander sluit het jaar in Italië af met de Ronde van Emilia, de GP Bruno Beghelli en de Ronde van Lombardije.

Programma flag-nl Robert Gesink voor 2021
flag-it Strade Bianche
flag-it Tirreno-Adriatico
flag-es Ronde van Catalonië
flag-nl Amstel Gold Race
flag-be Waalse Pijl
flag-be Luik-Bastenaken-Luik
flag-fr Critérium du Dauphiné
flag-fr Tour de France
flag-es Vuelta a España
flag-it Giro dell’Emilia
flag-it GP Bruno Beghelli
flag-it Ronde van Lombardije

Dit artikel delen:

19 Reacties

Beer 25 januari 2021 om 08:48

Hele belangrijke pion. Genoten van zijn rijden in 2020.

Yeez 25 januari 2021 om 08:54

Kruijswijk
Kuss
Gesink
Oomen
Vingegaard
Hofstede
Tolhoek?

Allemaal geven ze aan de vuelta te rijden. Dan heb je al 7/8 namen op papier staan, al denk ik weleens dat oomen naar de tour kan gaan voor dumoulin.

S. Morgenstern 25 januari 2021 om 09:01

Tolhoek staat alleen op de longlist voor de Vuelta. Zes renners geven aan hem te rijden, waarvan er waarschijnlijk één nog naar de Tour wordt overgeheveld.

Yeez 25 januari 2021 om 09:08

Aangepast!

S'mon 25 januari 2021 om 09:16

Top!

Frank V 25 januari 2021 om 22:54

Tolhoek, die zagen we eigenlijk voorbestemd voor een plek in de ondersteuning die Kuss nu invult. Maar het is Sepp die een meteorische groei doormaakt.

Marik 25 januari 2021 om 08:54

Dat we nog maar lang mogen genieten van het typische Gesink-hoofdschudden tijdens diverse koersen.

fietsvriend 25 januari 2021 om 09:21

+1

Ben toch ook wel heel benieuwd wie ze mee gaan nemen naar de Tour ipv Dumoulin. Toch weer Bennett? Arme knul – hoewel AK Giro en in dienst Tour moet kunnen.
Heel koe-in-de-kont-kijkerig zullen ze bij TJV toch wel spijt hebben dat ze De Plus niet wat meer geld geboden hadden. Maar goed als-als-als hadden we dit jaar eindelijk weer eens een gele trui winnaar.

Japiejo 25 januari 2021 om 11:33

Heb me afgelopen jaar meer zitten irriteren als Gesink weer eens een kansloze inspanning aan het doen was (niet zijn schuld, maar die van de ploegleiding).

vevie 25 januari 2021 om 16:48

Dan moet Bennett weg na dit seizoen. Zou vorig jaar ook al kopman zijn in de Giro en heeft toen zijn eigen kansen moeten opofferen. Als hij dit jaar weer moet doen, dan zou ik weg gaan. Dan nemen ze hem niet serieus genoeg. Dan maar liever bij Qhubeka ofzo rijden in een mindere ploeg, maar niet je eigen kansen steeds op offeren.

Frank V 25 januari 2021 om 17:16

Kan zijn pietje de dood stijl ook wel waarderen.

kelderfan 25 januari 2021 om 11:30

Ja, die Bennett lijkt mij de meest logische om Roglic bij te staan.

tvm 25 januari 2021 om 15:39

Ideale knecht voor Jumbo-Visma. Iemand die geen vraagtekens plaatst bij de tactiek van de ploegleiding.

En ja, dit is een cynische opmerking n.a.v. de docu "code geel".

Dit is tegenstelling tot bijv. Dumoulin, die achteraf toch zijn gelijk bewees.

Mocht Tom niet meer willen koersen: wellicht is de functie van mental coach/ploegleider wat voor hem? Tactisch hoort hij in ieder geval bij de beteren. Daarnaast heeft hij (als geen ander) oog voor het totale-mens-principe.

Frits van Jumbo 25 januari 2021 om 21:37

Echt serieus, Dumoulin mental coach?! Lach me ziek.

SCIC 25 januari 2021 om 19:17

De waarde van Gesink in een grote ronde wordt wel eens onderschat. Als hij dit jaar twee rondes voor zijn rekening neemt, is hij Nederlands recordhouder voor wat betreft deelnames aan een grote ronde. Voorwaar geen kleine prestatie.

Frank V 25 januari 2021 om 22:41

Oh? Dat verdient een trofee. Meen ik echt.

tdola 25 januari 2021 om 21:01

Vingegaard zou wel eens de vervanging van dumoulin in de tour kunnen zijn, staat denk.ik nu op 1e reserve plek als hij de lijn van de vuelta doortrekt. Was daar laatste week paar keer erg sterk.

achterhoeker 25 januari 2021 om 21:06

Ik begrijp dat hij de meesterknecht is maar oh wat had ik hem nog een groot podium of een mooie bergetappe gegund…
Maar goed..zie en op deze manier nog wel een paar jaar doorgaan met zijn grote motor en mentaliteit/ervaring

jooprioolpijp 25 januari 2021 om 21:12

Exact. D’r zijn helaas niet veel geloofwaardige scenario’s waarbij hij nog een keer een grote persoonlijk prijs binnenhaalt, maar wat zou ik het hem gunnen. Gelukkig lijkt hij daar ook niet erg mee bezig. Als hij heel blijft gaat hij vast nog wel even zo door.

Headlines

Materiaalzone

Populair