Robert Gesink mag rode trui aantrekken: “Een droom die uitkomt”

vrijdag 19 augustus 2022 om 21:13
Robert Gesink mag rode trui aantrekken: “Een droom die uitkomt”

foto: Cor Vos

Voor Robert Gesink is een droom werkelijkheid geworden. In de openingsetappe van de Vuelta a España, een ploegentijdrit door Utrecht, klokte de 36-jarige Nederlander met zijn ploeg Jumbo-Visma de snelste tijd. Omdat hij van zijn collega’s als eerste de finish mocht passeren, werd hij na afloop gehuldigd in de rode trui.

De nieuwe RIDE is nu verkrijgbaar!
Gravel, kasseien, modder, zand, met tassen, zonder tassen: dat zijn de thema's van de nieuwe RIDE die eind september verschijnt. Bestel nu ons najaarsnummer online en krijg hem binnen enkele dagen thuisbezorgd. Bestel hem hier

“Ik kan het niet geloven. Ik ben de jongens dankbaar, ze waren zó bizar sterk. Ik ben erg dankbaar dat ik de rode trui mag aantrekken, dat is zeker een van de hoogtepunten in mijn carrière”, zei de ervaren renner, begonnen aan zijn twintigste Grote Ronde in zijn wielercarrière, na afloop van de ploegentijdrit in het flashinterview.

Gesink en zijn ploegmaats werden onderweg op de hoogte gehouden van de tussentijden en ze wisten dan ook dat ze snel waren. “Maar je moet het natuurlijk wel afmaken. Onderweg kan er van alles gebeuren, maar de ploeg had zeker een kans om te winnen. We hebben zulke sterke jongens in deze ploeg en het zag er goed uit.”

“Of dat het plan was om zo snel te gaan? Het plan was vooral om bij Primož Roglič en de andere sterke jongens te blijven!”, lachte hij. “Mijn werk is normaal om de ploeg en Primož te helpen. Dit is een heel mooie manier van ze om me te bedanken voor mijn hulp in de afgelopen jaren. Om de rode trui morgen te dragen is een droom die uitkomt.”

Dit artikel delen:

27 Reacties

Gesink4President 19 augustus 2022 om 21:17

het is je gegund Robert

0
Orange Giant 19 augustus 2022 om 21:19

Duimpje omhoog!

0
Al Phila 20 augustus 2022 om 01:51

+1 (en nog wat letters)

0
mooiman 19 augustus 2022 om 21:20

Meer dan gegund en zeer verdiend

0
fietsvriend 19 augustus 2022 om 21:24

Wat was ie eigenlijk verlegen en ongemakkelijk op het podium, maakt het allemaal nog mooier.

0
de dorpspastoor 19 augustus 2022 om 21:43

Vond dat wel mee vallen, hij was volgens mij vooral ook aan het genieten. In ieder geval een stuk gemakkelijker dan Dumoulin destijds in Maastricht.

Morgen lekker genieten, dan de trui afgeven aan Teunissen zodat die ook een dagje met rood door Nederland mag fietsen.

0
Cen Morawec 20 augustus 2022 om 06:51
Quote:
In ieder geval een stuk gemakkelijker dan Dumoulin destijds in Maastricht.

Hellas mocht Dumoulin deze Vuelta niet meedoen. Met Tom en zijn tijdrit kwaliteit erbij was de verschiel zeker niet maar 13 secondjes.

0
luca77 19 augustus 2022 om 21:31

Fantastisch! Zeer gegund voor de Gees.

0
Sebas 19 augustus 2022 om 21:33

Geeesieee! Heerlijk. Droomscenario inderdaad. Nu vechtend ten onder in Spanje. Knechten kan altijd nog.

0
peterwinnen 19 augustus 2022 om 21:33

Na al die pech die hij heeft gehad komt dit hem meer dan toe.

0
Blackcanyon 19 augustus 2022 om 21:34

Mooi dat we morgen de rode condor van Varsseveld kunnen zien in Nederland! Gefeliciteerd Robert!

(Leek wel dat hij tijdens de tijdrit vaak het stuur vasthield in plaats van in de beugel lag. Dan steekt hij er met zijn lengte wel bovenuit en vangt hij meer wind.)

0
Shinzawai 19 augustus 2022 om 21:36

Fantastisch, het is hem gegund.

0
BartVeer 19 augustus 2022 om 21:44

Het begin had niet beter kunnen zijn. Grote klasse

0
De Dikbilgorgel van Dorestad 19 augustus 2022 om 21:48

Droomscenario, met een grote grijns teruggefietst uit De Meern.

0
CoRonald 19 augustus 2022 om 21:49

Kroon op je carrière, Robert!! Gefeliciteerd!

0
SOPJE 19 augustus 2022 om 22:03

Ik werd een beetje emotioneel van het interview. Prachtig voor Gesink, denk niet dat iemand hem dit misgunt.

0
Wim Kruithof 19 augustus 2022 om 22:50

same here. Stond te juichen aan de meet. Meer van dit iedere dag, dit is wat wielrennen zonder twijfel de allermooiste sport maakt.

0
jan jansen 19 augustus 2022 om 22:03

De leiderstrui in een grote ronde;
Iets wat hij op eigen kracht nooit heeft gekund maar wat wel in hem zat.

0
De Dikbilgorgel van Dorestad 19 augustus 2022 om 22:16

Ach, check bijvoorbeeld het eindklassement van 2008 eens en neurie daar de term ‘op eigen kracht’ zachtjes bij.

0
klootje kriekeljon 20 augustus 2022 om 05:37

Die Parijs-Nice, waar hij zich in de afdaling liet verrassen door Rebellin en zijn boys. Die Vuelta, waarin hij podium ging halen maar viel. Die ronde van California, waar Evans de hele beklimming in zijn wiel zat om de winst af te snoepen. Wat was ie goed de jonge Gees.

0
TheBigShow 20 augustus 2022 om 07:54

@Klootje

Dat was in Parijs-Nice waar Evans de hele tijd in zijn wiel zat (Mont Ventoux). In Californië won hij wel de etappe.

0
Se7en 19 augustus 2022 om 22:50

Prachtig! Morgen de trui nog houden of afgeven aan Teunissen…?!

0
Fast Freddy 19 augustus 2022 om 23:16

Kippenvel momentje met Gesink in rood op het podium. Prachtig om mee te maken.

0
bunchsprinter 19 augustus 2022 om 23:29

Het is deze man enorm gegund na zoveel tegenslagen ook. Teamplayer pur sang. Hij verdient het

0
Romāns Vainšteins 19 augustus 2022 om 23:46

Het is gewoon leuk en goed dat Gesink dit mag meemaken. Eigenlijk een soort goedmaker voor die vreselijke giro etappe dat hij sowieso ging winnen maar de ketting er af liep.

0
Shinzawai 20 augustus 2022 om 01:54

Het is een mooi eerbetoon aan de carrière van Gesink, boegbeeld van de ploeg en de man die in zeer magere jaren het Nederlandse wielrennen weer van wat hoop wist te voorzien.

0
Reutemeteut 20 augustus 2022 om 07:59

WE LOVE YOU GESINK, WE DO !!!

0

Headlines

Populair

Materiaalzone