Richie Porte pessimistisch over kansen op eindzege: “Impey heeft genoeg voorsprong”

zaterdag 19 januari 2019 om 19:37
Richie Porte in de Tour Down Under

foto: Cor Vos

Richie Porte hoopt vanavond voor de zesde keer op rij in de Tour Down Under de etappe naar Willunga Hill te winnen. De Trek-Segafredo-coureur denkt dat het moeilijk gaat worden om de Tour Down Under nog op zijn naam te schrijven. “Impey heeft genoeg voorsprong”, is Porte stellig tegenover CyclingNews.


“Willunga Hill is namelijk niet zo een zware klim, dus de etappe zal niet heel grote tijdsverschillen opleveren”, verklaart de Australiër zijn opmerkelijke uitspraak. “Patrick Bevin zie ik niet meer om de eindzege meestrijden. Die moet vandaag bont en blauw zijn wakker geworden na zijn valpartij. Hij zag er na de finish gister niet goed uit, dus ik denk niet dat hij nog iets uit kan richten.”

Porte kijkt in ieder geval uit naar de strijd: “Als tijdens de eerste beklimming van Willunga Hill de koers ontploft, dan wordt het een mooie koers, denk ik.”

Dit artikel delen:

22 Reacties

Verweggistan 19 januari 2019 om 19:37

Poels, Woods, Impey…

LucasR 19 januari 2019 om 19:50

Bennett…

kelderfan 19 januari 2019 om 19:54

Ja, George Bennett gaat verrassen.

Tour 19 januari 2019 om 19:54

@ wielerflitsers, doe eens iets minder onzin berichten. Ik kan het verslag van de rit van vanochtend niet eens terug vinden , of de uitslag.

Quick Stijn 19 januari 2019 om 21:38

@tour: Meen je dit? Ik vind juist dat er altijd weinig berichten op deze site geplaatst worden. Mag van mij wel meer, ook al is het minder relevant. Je bent liefhebber of je bent het niet.

Btw, duizend verslagen te vinden via Google. Of klik 2x met je muis in deze site.

Gilberto 20 januari 2019 om 04:17

Altijd maar dat commentaar leveren. Gaat gewoon Holland got talent of the voice of dat soort zooi kijken joh

xistnc 19 januari 2019 om 20:32
Quote:
Als we Willunga Hill voor het eerst oprijden, dan wordt het een mooie koers, denk ik

Vreemde zin.

We rijden Willunga Hill niet voor het eerst op. Dat hebben ‘we’ namelijk al veel vaker gedaan. Moeten we daaruit concluderen dat het geen mooie koers wordt? En waarom staat er geen punt achter, ontbreekt er een deel van de quote?

rahimns 19 januari 2019 om 22:45

@xistnc hij bedoeld toch gewoon als ze Wilunga Hill vandaag voor de eerste keer opfietsen, ze gaan er 2x op tijdens de etappe.

vincenzo 19 januari 2019 om 20:43

"It's a shame but we'll see tomorrow how much damage we can do. When the race goes up Willunga flat out the first time, it's going to be a good race I think."

Ik lees hierin: "Als er de eerste keer dat we in deze etappe Willunga Hill beklimmen, voluit wordt gereden, is er voor mij (in de tweede keer dat we Willunga Hill nemen) nog een kans om genoeg afstand te nemen van Impey en te strijden om eindwinst."

xistnc 19 januari 2019 om 21:08

Kijk. De essentie zit ‘m in dat ‘flat out’. Maar ach, maakt het uit. We laten gewoon de essentie weg uit de vertaling.

Arry1337 19 januari 2019 om 23:18

Ik heb er al vaker aan gedacht om als vertaler te solliciteren voor Wielerflits, aangezien veel teksten slecht vertaald worden..

Marveloke 19 januari 2019 om 21:20

Porte heeft wel gelijk over Bevin. Na vandaag ben ik bang dat hij morgen niet meer aan kan blijven op Willunga. Impey spant er nog om, maar anders dicht ik Luisle meer kansen toe op de eindzege dan Porte. Hopen dat Poels nog wat gaat doen morgen

Polleke 19 januari 2019 om 22:08

Wat een slappeling die Porte…spreek oorlogstaal, neem gvd het mes tussen de tanden en ram bij de eerste passage de boel uit elkaar…

Samlambeej 19 januari 2019 om 22:09

Iemand een idee hoe je de koers straks in België kunt volgen aub?
De redactie vermeldt GCN maar ik vind niks op hun facebook noch YouTube.. help pls. :p

xistnc 19 januari 2019 om 22:17

Dolfy doet hier een liveticker, toch? Je doet het er maar mee! ;)

Maar voor wie de luxe heeft om het de afgelopen week al live te kunnen volgen: is de vermoedelijke spankracht het waard om de wekker te zetten voor het laatste uur?

Samlambeej 19 januari 2019 om 22:24

Die brengt idd animatie.
Ik verwacht iig wel wat. The King of Willunga Hill tegen zijn favorieten.

Tinkerbell 19 januari 2019 om 22:29

Movistar meldt ook dat GCN het op Facebook uitzendt. Misschien is de video pas beschikbaar op het moment zelf en kan je er daarom nog niks over vinden op hun Facebook pagina? Ik weet het niet zeker. Ik kan zelf gelukkig gewoon op Ziggo kijken.

Dolfy 20 januari 2019 om 01:14

Kijk op procyclinglive, daar staan de links.

En ja straks weer helemaal live erbij…

xistnc 19 januari 2019 om 22:30

Mja, maar voorspelbaarheid ligt op de loer. Qua verloop van de finale, qua winnaar van de rit en qua consequenties voor het AK. Tenzij voor de derde plaats en resterende ereplaatsen, maar dan slaap ik liever uit.

Edit: ik zie dat Ziggo een herhaling uitzendt om 8u30. Dat lijkt me wel wat. Dan maar ff proberen niet eerst op Twitter te kijken. Wellicht heeft sebn daarvan een stream?

rahimns 19 januari 2019 om 22:50

Als Porte wint en Impey pakt geen boni’s heeft Porte 10 sec voorsprong nodig. Hij heeft dat in het verleden toch wel eens gehad op de finish, dus onmogelijk is het zeker niet.