Richeze (38) zit zonder ploeg: “Ik denk nog niet aan stoppen”

dinsdag 12 oktober 2021 om 10:01
Richeze (38) zit zonder ploeg: “Ik denk nog niet aan stoppen”

Richeze (uiterst rechts) in het tenue van UAE Emirates - foto: Cor Vos

Maximiliano Richeze hoopt ook volgend jaar nog actief te zijn in het peloton, maar heeft voorlopig nog geen werkgever voor 2022. UAE Emirates besloot zijn aflopende contract niet te verlengen. “Ik heb de intentie om door te gaan, maar er is voorlopig nog niets concreet”, laat de Argentijn weten in gesprek met BiciGoga.

Richeze stond jarenlang bekend als een van de beste sprintaantrekkers in het peloton, maar heeft naar eigen zeggen een moeilijk jaar achter de rug. “We zochten vergeefs naar resultaten, maar het ging aan het einde van het seizoen wel weer wat beter. Ik werd steeds beter en wist zo langzaam weer terug te keren op mijn oude niveau.” Zo wist Richeze in de voorbije Giro di Sicilia Juan Sebastián Molano naar twee etappezeges te piloteren.

Gesprekken 
Het bleek echter niet genoeg voor een contractverlenging. “Ik heb inmiddels al met andere ploegen gesproken, maar er ligt nog geen concreet voorstel op tafel. De intentie is er om door te gaan. Ik denk nog niet aan stoppen, maar het kan ook zomaar mijn laatste jaar zijn. Mocht dit inderdaad het einde zijn, dan wil ik afscheid nemen (als renner van de Argentijnse selectie, red.) in eigen land. En dat zal ik dan doen in de Vuelta a San Juan”, aldus Richeze.

Richeze geeft zichzelf echter nog enkele weken om een nieuwe ploeg te vinden. De ervaren renner werd prof in 2006 en kwam in het verleden onder meer uit voor CSF Group-Navigare, Lampre-Merida, Quick-Step en UAE Emirates. Op zijn erelijst prijken overwinningen in de Giro d’Italia, Ronde van Zwitserland, Ronde van Turkije, de Vuelta a San Juan en de Tour de Langkawi.

Dit artikel delen:

14 Reacties

hartstikkebedankt 12 oktober 2021 om 10:09

Het beste is er wel vanaf, maar voor een sprinter als Nizzolo zou hij zeker nog iets toe kunnen voegen denk ik.

Ab Normaal 12 oktober 2021 om 10:20

Denk ik ook. Prima lead out, neem aan dat er echt nog wel sprinters zijn die zo’n goede kunnen gebruiken.

Wheely 12 oktober 2021 om 10:35

Moet Nizzolo wel eerst zelf nog een ploeg hebben.

Scott Sunderland 12 oktober 2021 om 12:03

Ja, dan moet hij eerst weten waar Nizzolo gaat rijden volgend jaar. Die werd aan Cofidis gelinkt maar daar hebben ze inmiddels al een aantal andere sprinters vastgelegd.

NiM 12 oktober 2021 om 13:52

Ik liet me vertellen dat Nizzolo liever zonder lead out rijdt vanwege zijn stuurkunsten. Gaat in zijn vrije tijd met de moto op t circuit racen.

Chasse_patate 12 oktober 2021 om 10:25

Misschien een goede aantrekker voor Dekker?

Dikke Vrouw 12 oktober 2021 om 10:35

Toch ook zo n mannetje dat vooral rendeerde, en zelf zelf won, bij Quickstep

Mwielerfan 12 oktober 2021 om 10:57

Denk dat het voor een sprint aantrekker ook wel uitmaakt of je alles alleen moet doen, of meestal 2 man voor je hebt. En daarnaast is het naïef om te verwachten dat iemand bij 37 even goed is als met 33

Aart van Woud 12 oktober 2021 om 10:56

Misschien jaartje TJV om daar de sprint aan te trekken? En en passant kennis over te dragen?

Scott Sunderland 12 oktober 2021 om 12:05

Het geeft vooral aan dat Gaviria genadebrood moest eten bij UAE. Zijn salaris verminderd en zijn persoonlijke helper weg. Gezien zijn leeftijd zie ik Richeze inderdaad nog een jaartje in Argentinië koersen en dan schluß

ivo001 12 oktober 2021 om 12:19

Lijkt me de perfecte renner om jong sprinttalent te ondersteunen.
Bora lijkt al vol te zitten voor 2022, maar misschien als ondersteuning van Dainese bij DSM, Moschetti bij Trek, Kooij/Dekker/Aert bij Jumbo, Ghirmay/Thijssen bij Intermarché of Kanter/Garcia bij Movistar.

Titaantje 12 oktober 2021 om 19:50

Mss met Viviani naar EOLO? Zou een mooie combi zijn e kunnen in de giro nog wel wat top 3 plekken pakken.

Innsbruck 12 oktober 2021 om 20:37

Kan zeker nog van waarde zijn.

Patrick1987 12 oktober 2021 om 22:55

Prima lead out voor Merlier/Philipsen bij Alpecin-Fenix

Headlines

Materiaalzone

Populair