Renson keert terug als sponsor Quick-Step-Alpha Vinyl

donderdag 15 juli 2021 om 11:33
Renson keert terug als sponsor Quick-Step-Alpha Vinyl

Renson als sponsor Etixx-Quick-Step in 2015 - foto: Cor Vos

Renson keert komend seizoen terug als sponsor van Quick-Step-Alpha Vinyl, zoals Deceuninck-Quick-Step vanaf 2022 gaat heten. Het gaat om een contract van vier jaar. Eerder was het Belgische bedrijf, dat actief is in ventilatie en zonwering, tussen 2013 en 2015 al sponsor van de ploeg van manager Patrick Lefevere.

Eind 2015 vertrok Renson als co-sponsor naar Giant-Alpecin, maar nu sluit Lefevere de oude partner weer in de armen. “We keren terug in het profwielrennen als partner van een van de sterkste ploegen ter wereld, met gezonde ambities en de wil om te winnen. Renson is een Belgisch bedrijf met een internationale reputatie. Dat is iets wat we kunnen verbinden aan de elementen van deze Belgische ploeg”, legt Paul Renson, de CEO van het bedrijf uit.

Patrick Lefevere vertelt ook blij te zijn met de vernieuwde samenwerking. “Met een hoofdkwartier in België is Renson een heel belangrijke speler. We delen dezelfde roots met veel van onze andere sponsoren. We willen Renson met onze aanwezigheid in het internationale wielrennen een extra push geven om haar merkbekendheid en marktaandeel te versterken”, aldus Lefevere.

Dit artikel delen:

20 Reacties

Craig Vanderswag 15 juli 2021 om 11:44

Blijft toch apart, een sponsor die overstapt van de ene ploeg naar de andere.
Dit is al de tweede fabrikant die Lefevere kan overtuigen om niet te verlengen, maar om over te stappen naar QS. Doet ie goed!

Martijn Arensman 15 juli 2021 om 14:14

Renson sponsort dit jaar niemand. Er is dus geen sprake van overstappen, maar opnieuw instappen.

Craig Vanderswag 15 juli 2021 om 15:49

Dat had ik niet eens door, Martijn. Oeps!

Reiger 15 juli 2021 om 12:10

Patje die altijd en eeuwig zijn mond vol heeft over respect en collegialiteit. Maar ondertussen wel sponsoren wegkaapt bij bestaande ploegen. Als hij nu zo’n visionair is boort hij toch zelf een nieuwe geldschietersbron aan? Dit is heel makkelijk, heel oncollegiaal en getuigt van schijt hebben aan respect. En het zal mij voor de rest worst zijn maar laat hem dan ook nóóóit meer anderen de maat nemen op dat vlak.

plattenband 15 juli 2021 om 12:43

Bedrijven sponsoren in de eerste plaats om gezien te worden op de markt. Er wordt gekeken naar cijfers en niet naar liefdadigheid. De wielersport én de sponsors mogen blij zijn met een figuur als Patje. Want Patje is een veelbesproken figuur die al jaaaarenlang een topploeg weet op poten te zetten en Patje zorgt voor véél publiciteit!

Soudal had al een jarenlange verlenging aan Lotto toegezegd en doet dat contract uit. Ze hebben intussen al langer gezien dat Patje veel meer bekijks heeft met zijn ploeg én interessantere coureurs om volgen. Coureurs die voor véél publiciteit zorgen. Soudal is dan ook slim en springt op die kar zonder hun huidige verbintenis schade aan te doen. Lotto krijgt zo nog anderhalf jaar om een sponsor te zoeken, wat luxueus is.

Renson hetzelfde verhaal.

Er wordt zelfs gefluisterd dat Deceuninck zou gaan aansluiten bij Lotto. Mogelijk omwille van het budget. Waar past dit dan in de zoveelste zuuraanval tegenover Patje?

Patje is er de laatste 15 jaren in geslaagd sponsoren te vinden vanuit de eigen Vlaamse bodem. Vlaanderen, een prutslandje op wereldschaal. Maar wel al bijna al die tijd minstens in de top-3 van de internationale wielrennen. Waarom dan telkens weer die haat tegenover hem?

Hij doet het toch telkens weer, toch? Welke ploegmanager heeft dezelfde uitstraling en inpact als hij? Ik zoek nog steeds. Wat willen sponsors? Op de juiste manier over de tong rollen. Bekendheid scheppen! Patje zal er wel voor zorgen, garantie!

Thijs E 15 juli 2021 om 12:48

Kleine nuance: er staat een miljardair achter de ploeg “van” PL. En Vlaanderen is de wielergekste natie op deze aardbol en kent genoeg grote bedrijven met een flink sponsorbudget.

Maar eerlijk: op zakelijk gebied is PL zeker goed.

Reiger 15 juli 2021 om 13:04

Het gaat er mij ook niet om dát hij zo te werk gaat. Maar wanneer de woorden respect en collegialiteit vallen komen ze vaak uit zijn mond. En op zakelijk vlak en ook soms op persoonlijk vlak zijn het in dit geval niet de woorden die mij als eerste te binnen schieten. Laten we het eens omdraaien; alle sponsoren van Patje stappen over naar een andere wielerploeg. Welke woorden zou hij als eerste gebruiken om anderen af te fikken?

Poeksel 15 juli 2021 om 13:14

@Thijs E Is dat Bessel Kok? Of een vriendje van hem?

leffie 15 juli 2021 om 14:00

Wat betreft belisol was dit jaar geen sponsor dus kan je moeilijk zeggen dat hij deze heeft weggekaapt

Thijs E 15 juli 2021 om 17:02

@Poeksel: De Tsjechische miljardair en tevens ploegeigenaar Zdeněk Bakala. (Bron WF 2017.) Is volgens mij nog steeds eigenaar en schijnbaar (voormalig?) zakenpartner van de Bessel Kok die jij noemt.

AWestie 15 juli 2021 om 12:30

Ik dacht dat ze nog op de DSM truitjes stonden?

xistnc 15 juli 2021 om 12:37

Hier staan ze niet tussen.

Vorig jaar bij Sunweb nog op de broek, meen ik.

AWestie 15 juli 2021 om 12:57

Vergissing inderdaad, Saxo staat op de kont dit jaar.

leffie 15 juli 2021 om 14:02

Was vorig seizoen

Thijs E 15 juli 2021 om 12:43

Als ik het goed begrijp hebben ze sowieso in 2021 geen ploeg gesponsord, waarschijnlijk al langer niet, dus niks weggekaapt. Goed gedaan door PL dus.

plattenband 15 juli 2021 om 12:46

Voila!

Maar weer moet er gekakt worden om die mens. Waarom? Omdat hij zijn renners verdedigt en dit soms nogal ongemakkelijk doet?

Tja, kijk dan bijvoorbeeld eens in Nederland en Belgie hoe politiekers zich soms verdedigen en in bochten wringen. Ook niet mooi om aan te zien…

Thijs E 15 juli 2021 om 12:52

PL ligt hier niet goed omdat hij:
1. Een Grote Bek heeft
2. Graag publiekelijk met de vinger naar anderen wijst (Bennet..)
3. Hypocrisie hem niet vreemd is.
4. 1 t/m 3 ook voor nogal wat wielerflitsers geldt ;)

stalle 15 juli 2021 om 12:54

Lefevere is gewoon de beste zoals steeds trouwens.
De bewijzen stapelen zich op.

Paul Bus 15 juli 2021 om 13:19

Misschien is Patje wel een heel naar mens,volgens veel wielerflitsvolgers,maar hij is een super wielermanager,het palmares van ploegen waar hij een rol bij had of heeft is meer dan indrukwekkend.

de adelaar 15 juli 2021 om 17:44

I love PATLEV

Volg hier

Headlines

Materiaalzone

Populair