Remco Evenepoel zet volgende stap in zijn revalidatie

Remco Evenepoel zet volgende stap in zijn revalidatie

foto: Cor Vos

Remco Evenepoel trainde dit weekend voor het eerst sinds zijn zware valpartij in de Ronde van Lombardije weer buiten. De renner van Deceuninck-Quick-Step maakte zaterdag een tocht van zeventig kilometer in de regio van zijn woonplaats.

Na een training van 2,5 uur keerde Evenepoel terug naar huis. “Ik ben erg blij met mijn eerste training en dat na bijna twee maanden”, zo laat de Belg weten op de website van zijn ploeg. “Het weer was niet fantastisch, maar ik heb van elk moment genoten. Ik heb natuurlijk eerst met de artsen overlegd.”

“Mijn eerste trainingstocht buiten valt nu per toeval samen met de start van de Giro d’Italia, waar ik normaal gesproken met The Wolfpack aan de start had gestaan. Het is toch wel speciaal om weer buiten te trainen, een grote boost voor het zelfvertrouwen. Het motiveert mij om nog harder te werken en nog sterker terug te komen.”

Evenepoel wil de komende weken vaker buiten trainen. “Als het weer goed blijft ga ik voor de komende weken mijn trainingen buiten combineren met de sessies in de gym.”

Dit artikel delen:

30 Reacties

SnellePelle 4 oktober 2020 om 10:00

Edit: Niet doen

Marik 4 oktober 2020 om 10:05

Haha jullie zijn er snel bij, binnen 4 minuten een correctie, nice hoor.

SnellePelle 4 oktober 2020 om 18:18

Dat is altijd zo typisch op WF. De 1e kritische reactie wordt geredigeerd, en een half uur na plaatsing kan je net zo kritisch zijn.

Maar komt de update van de billenveegpartij van Remco al?

vanSpringel 4 oktober 2020 om 10:06

Goed te lezen dat ie al snel weer een tijd buiten kan rondrijden. Die jonge gasten herstellen zo snel dat ik er wel eens jaloers op kan worden. De weersomstandigheden zullen ‘m de komende tijd wel parten spelen waardoor het geen straf wordt in de dzjim verder aan zijn herstel te werken. Kan niet wachten tot het moment dat hij weer in het peloton zijn intrede doet. Brengt altijd wel reuring in de wedstrijd, en… achteraf hier op wielerflits.

Cyclinglife 4 oktober 2020 om 10:09

Nog even door trainen en hij haalt de aanstaande start giro. Vuelta lijkt me te kort dag.
Maar, dit is toch “oud” nieuws? Was gisteren al bekend en werd ook besproken tijdens de giro.

Michelangelo 4 oktober 2020 om 10:23

Eerste ritje buiten. Met filmcrew en alles erop en eraan. Alles om het merk “evenepoel te promoten.

Mijn favo merk is het vooralsnog niet. Want dit merk gaat eerst fietsen zodra het kan, al sneeuwt het en ligt er ijs op de straten. Een week later gaat hij géén risico nemen op natte wegen. Om vervolgens zijn regenpak aan te trekken en op de fiets te kruipen….

Verder heb ik nog wel een marketing tip voor het merk REV (geldt ook voor WvA): breng ook tweepersoons dekbedden uit. Want typetjes als wuyts, planckaert en vannieuwkerke staan nu al in de rij!

Overigens: ben wel gewoon blij voor die jongen dat hij weer buiten kan fietsen. En ik hoop dat hij dit herstel voortzet…

-Stijn- 4 oktober 2020 om 11:31

Al de frustratie eruit?

Panache 4 oktober 2020 om 12:49

Ik lees geen frustratie, maar iemand die perfect de façade doorprikt. Uitstraling merk voelt niet in lijn met de persoon. Credibility heet dat.
De wielrenner Remco Evenepoel: ++
Het merk Remco Evenepoel: proest

Gilberto 4 oktober 2020 om 22:07

Ik ben ook geen fan van die jongen en de overdreven adoratie van een aantal Vlamingen, maar jij begint al net zo eentonig en irritant te worden in je uitdagerij als een aantal uit het andere kamp…

Dikke Vrouw 4 oktober 2020 om 10:46

Helemaal top dit!

leo jansen 4 oktober 2020 om 11:20

Ga toch fietsen man.

AdZ 4 oktober 2020 om 11:44

Sessies in de gym is ook cruisen op Zwift. Heb m vorige week al rond zien rijden met 3-4w/kg.

Erik33 4 oktober 2020 om 12:37

Hoorde dat hij morgen misschien alleen gaat winkelen, geweldig.

AdZ 4 oktober 2020 om 12:46

Zo flauw!

Natuurlijk is t nieuws als een van de nieuwe fenomenen na een horror crash weer op de fiets zit. Dat nieuws gaan we van Fabio en Dylan ook interessant vinden.

Deze jongen heeft naast al zn prestaties en de nodige bluf ook al zn portie ellende. Laten we m daarom vanaf nu wat meer respect geven. BTW Dat zeg ik als Nederlander …

Robbiebier 4 oktober 2020 om 14:02

Portie ellende,1keer gevallen, phoe dan heb je al wat mee gemaakt hoor in je leven.

leo jansen 4 oktober 2020 om 14:47

Erik, ik vond het een goeie

deluxe 4 oktober 2020 om 12:57

Het schijnt dat hij vandaag voor de eerste keer sinds het ongeluk zelf zijn kamer gaat opruimen. Hulde!

peervaneynthoven 4 oktober 2020 om 13:56

Respect inderdaad voor iedere ‘scheet’, ‘plasmoment’ en ‘de eerste trapjes weer op een fietsje’ ! Het is wel Remco mensen, het jongetje dat ‘literaire’-en verbale orgasmes bij mannen als Wuyts, Planckaert, Vannieuwkerke e.a. teweeg brengt. Een voorstel voor een nog betere merkpositionering van Remco: Rebrand b.v. het zwemparadijs “Plopsaqua de Panne” en noem het ‘Evenepoel de Panne’. Het trekt veel meer mensen want wie wil er nu niet na Michel, Eddy en Karl via de Evenepoelglijbaan het warme water in? En wat zal het daarna heerlijk zijn om op ‘Remcosbuitenterras’ een heerlijke warm ‘Evenepoeleke’ te nemen. Een heerlijk dagje uit!

Wheely 4 oktober 2020 om 14:00

Hoe gaat het met Mollema? Daar zou ik ook wel een wekelijkse update van willen.

boenk 4 oktober 2020 om 14:59

Moet je aan Mollema vragen. Wielerflits stuurt zelf geen reporter op pad, maar plukt dit soort berichten gewoon van sociale media. Als Mollema (of zijn ploeg) niks op sociale media zetten, geen nieuws op wielerflits. Simpel.

Wheely 4 oktober 2020 om 15:07

Duidelijk, ik zal hem volgen op Insta.

Marik 4 oktober 2020 om 14:02

Ik vind het toch fantastische reacties hoor. Wellicht raakt Wielerflits geïnspireerd en komt er een rubriek speciaal voor ironie en cabaret. Net zoals de Voetbal International vroeger en de Panorama.

harryjohan71 4 oktober 2020 om 14:05

Dit is echt geen nieuws, tenzij hij dit jaar nog de Vuelta gaat rijden. Anders maakt het niet uit of hij nu vandaag of over enkele dagen weer buiten fietst. Voor volgend jaar is hij sowieso wel weer fit.

Man met de hamer 4 oktober 2020 om 14:18

Is er niet al een livestream van de revalidatie van Evenepoel te zien ergens?

boenk 4 oktober 2020 om 15:01

Nee, maar ik kan je wel een livestream bezorgen van zure reageerders op elk nieuws over Evenepoel: https://www.ikea.com/be/nl/p/nissedal-spiegel-zwart-70320319/

Kan je een hele dag naar blijven kijken. En niet duur en scherp beeld.

Man met de hamer 4 oktober 2020 om 16:02

Iets frisser grapje zou beter zijn tegen het zuur, maar evengoed bedankt voor de inspanning.

Ivanoviclover 4 oktober 2020 om 14:22

Ik zag de beelden van zijn familie en entourage toen ze hem zagen verdwijnen in de afgrond. Wil je écht niet meemaken. Heftig. Hopelijk komt alles goed en volgend jaar dan maar oogsten.

boenk 4 oktober 2020 om 14:50

Jammer dat ik de eerste moderatie al gemist heb. Evenepoel artikels op WF zijn altijd heerlijk omwille van de gefrustreerde reacties van mensen die niet beseffen dat hun gefrustreerde reacties ervoor zorgen dat de artikels waartegen ze protesteren, nu net veel lucratiever zijn voor WF. Ik haal nog wat popcorn.

vocsnor 4 oktober 2020 om 15:27

Het probleem waar ik mee kamp is dat ik door dit stelletje triestige figuren een hekel heb gekregen aan diverse Nederlandse renners. En die kunnen er natuurlijk ook niets aan doen. Maar het is wel zover gekomen dat ik tegenwoordig supporter voor alles wat niet Hollands of Jumbo is.

Lalsacien 4 oktober 2020 om 16:01

@vocsnor ik begrijp je punt. De manier van doorzeuren over dat van Aert moet vertrekken bij JV omdat hij zijn gang niet mag gaan gaf hier ook wrevel. (Inmiddels is het rustiger geworden).
Niet reageren op berichten van Evenepoel zou voor sommige Nederlanders een hoop ergernis schelen.

Headlines

Materiaalzone

Populair