Remco Evenepoel heeft zijn eerste koers na een rust- en trainingspauze meteen gewonnen. In de openingsetappe van de Tour of Norway was de kopman van Quick-Step Alpha Vinyl de sterkste op de oplopende aankomst in Voss en dat leidde vanzelfsprekend tot tevredenheid.

“Ik ben heel blij. Het was vrij koud en dat maakt de koers altijd zwaar”, vertelde Evenepoel na de etappe in het flashinterview. Voor de 22-jarige renner waren het zijn eerste wedstrijdkilometers sinds Luik-Bastenaken-Luik, waar hij na een solo de overwinning pakte. “Wat een manier om terug te komen. Het voelt goed om terug te zijn.”
De aankomst in Voss was een pittige: over ruim twee kilometer liep de weg gemiddeld aan 8,4% omhoog, met een maximale stijging van 14,2%. “Het was best steil. Ik had niet verwacht dat ik me al zo goed zou voelen op de eerste dag, op zo’n explosieve finish. Ik ben blij”, haalde de Belg opgelucht adem.
Evenepoel moest op tien kilometer van de finish plots stoppen. “Ik moest hoognodig plassen. Ik moest wel tien tot vijftien keer plassen. Ik moest stoppen, anders was mijn blaas geknapt. Of ik bang was dat mijn kansen verkeken zouden zijn? Nee, helemaal niet. Ik wist dat er wat tegenwind stond en dat er nog een grote weg was om tussen de auto’s terug te komen.”
12 Reacties
Hij is goed bezig die Remco
Er zullen wel veel pissige reacties volgen…
Keurig gedaan.
Wat een b(l)aas is het toch.
En nu uren wachten totdat zijn plasje bij de dopingcontrole eruit komt.
Is gewoon een van de beste renners
Knappe prestatie ! En nu lekker uitblazen !
Ik moest wel tien tot vijftien keer plassen ? Ik dat wel mormaal ?
Hij was daags ervoor nog in de kroeg om zijn pinten achterover te werken.
Dat noem je dadendrang.
Wat een vreemd artikel.
Dit is wel ongezien denk ik. Op 10 km voor de streep is zijn ploeg tempo aan het rijden met Evenepoel in het treintje. Zonder iets te zeggen stopt hij om te plassen, waarna hij terug naar de kop rijdt en de rit gewoon nog wint. Lijkt een domme actie waarbij hij zijn ploeg in de steek laat, maar hij flikt het ook gewoon.
Zou hij tussen de auto’s minder luchtweerstand hebben dan in het peloton? Want dan kan dat de nieuwe tactiek worden. Hele dag achter de autos en op t laatst naar voren om nog even de bloemen te pakken.
Ik denk dat ik er achter ben wat het geheime middel van REV, WvA en Matje is: radler 0.0 Daar moet je enorm van zeiken.