Remco Evenepoel voor bergrit: “Iedereen heeft nu hetzelfde doel en dit is alles op mij”

donderdag 13 mei 2021 om 12:46
Remco Evenepoel voor bergrit: “Iedereen heeft nu hetzelfde doel en dit is alles op mij”

foto: Cor Vos

Remco Evenepoel begint aan de bergetappe naar San Giacomo als de absolute kopman van Deceuninck-Quick-Step. Binnen de Belgische formatie staan alle neuzen dezelfde kant op, nadat João Almeida op weg naar Sestola minuten verloor. “Er is goed gesproken met de ploeg onderling, en iedereen heeft nu hetzelfde doel en dit is alles op mij”, zegt Evenepoel.

“Het is nog heel vroeg in de Giro”, gaat hij verder voor aanvang van de rit. “Alles zal vandaag beslist worden op die laatste klim. Als er niets moet gebeuren, dan zal er niets gebeuren want het is nog een heel lange en lastige Giro.”

‘Ook de schaduwkopman van INEOS is er van tussen’
De etappe naar Cattolica zorgde voor wat verschuivingen in het peloton. Mikel Landa viel uit en Pavel Sivakov, de tweede man van INEOS Grenadiers, moest ook opgeven. “Jammer van die valpartij van gisteren natuurlijk”, aldus Evenepoel. “Het was een superhectische finale. Het was lang geleden dat ik dit nog heb meegemaakt. Het was er echt wel over.”

“INEOS heeft nu hetzelfde voor als ons. Hun schaduwkopman is er ook van tussen. Bij hen is het nog erger dan bij ons natuurlijk”, geeft de 21-jarige Vlaams-Brabander uit. Bang was hij niet in die finale. “Met Iljo heb ik de perfecte wegkapitein. Hij loodst mij heel vlot door het peloton. Ik voel mij goed en veilig, het is gewoon leuk om terug te zijn.”

Dit artikel delen:

39 Reacties

Puncheur du Framboise 13 mei 2021 om 13:14

Wat een onsympathieke reactie zeg! Tip: eens een keer met een professional praten.

Chasse_patate 13 mei 2021 om 13:33

Kan ook niet anders Framboos.

Het is ook zo’n onsympathiek persoon. Die gun je ook gewoon helemaal niks.

Pol 13 mei 2021 om 13:37

Rijden er nog meer renners uit België mee ??? Het is op deze site al net het zelfde als in de Belgische pers. Er is maar een renner en dat is Evenepoel.

Chasse_patate 13 mei 2021 om 13:38

Ben blij dat ik me er niet als enige aan stoor. Elke dag een artikel over die misselijke gast.

Quintenri 13 mei 2021 om 13:44

Chasse patatte
Misselijke gast? Wat heeft Remco jou verkeerd gedaan? Te veel gewonnen naar jouw zin?

chiller87 13 mei 2021 om 13:58

Niemand verplicht jullie om dit artikel te lezen. Vandaag een aankomst bergop, toch logisch dat de pers vandaag de klassementsrenners bevraagd en niet de sprinters.

Pol 13 mei 2021 om 14:02

87 Dan moet je beginnen bij de renner die het best geklasseerd staat, en dat is niet jou favoriet. Maar wel een Belg.

Turtlehead 13 mei 2021 om 14:47

Weeskamer blij dat hij met ‘iedereen’ allen zijn eigen ploeg bedoelt ;)

Chasse_patate 13 mei 2021 om 14:48

Wat hij fout heeft gedaan? Wat niet. Arrogant zijn, zijn muil open trekken over Groenewegen. Denken dat hij de patron van het peloton is. Moet in doorgaan?

Mirra 13 mei 2021 om 15:04

Chasse_patate, op deze manier waan je jezelf als patron van dit forum.

RLM 13 mei 2021 om 15:41

@Pol, inderdaad, Vervaeke staat op dit moment nog 2de. Alleen verwacht iedereen dat de eerste 5 van het huidige klassement er zullen uitvallen vandaag. Remco Evenepoel is een van de kanshebbers in deze Giro, en Louis Vervaeke is dat met alle respect niet. In Frankrijk gaat men ook eerder naar Bardet dan naar Edet op dit moment neem ik aan.

Het is al 43 jaar geleden dat een belg een grote ronde won, dus vandaar dat niemand dit wil missen. Ik vond de hoeveelheid artikels tijdens zijn herstel ook wat overdreven, maar nu hij weer coureur is valt het goed mee.

antilek 13 mei 2021 om 15:46

Die evp is en blijft een verschrikkelijke …….

plattenband 13 mei 2021 om 17:48

Aan al degenen die het nu nog steeds niet snappen;

Evenepoel is een Vlaming en Vlamingen beleven wielercultuur anders en sterker dan Nederlanders! We hebben heel lang moeten wachten op een rondetalent die kans maakt om er effectief te gaan winnen en nu dat talent er is en hij toevallig ook nog niet op z’n mondje gevallen is, dan gaat de media ervan smullen met de kleinste en onnozelste artikels tot gevolg! Dat gaat nu eenmaal zo.

Die jongen kan daar niks aan doen!! Laat ons gewoon genieten van z’n prestaties!

En Nederlanders… zoals ik vroeger al opmerkte, jullie hadden er op een gegeven moment zowat 5 die plots een ronde zouden kunnen winnen. De enige die er effectief in slaagde gaat gelukkig voor jullie het straks opnieuw proberen en misschien breekt ie ook nog wel potten. Maar hou jullie jaloezie op stal en hou op om te kakken op een jongen die het straks misschien WEL gaat doen!

Michelangelo 13 mei 2021 om 17:58

@Platteband,
Als je de persverantwoordelijke van Evenepoel kent, dan weet je dat ze erg publiciteitsgeil is. Je kunt een dergelijke renner wel degelijk wat meer afschermen van de media, zodat hij ook wat minder vaak in het nieuws is met allerlei uitspraken.

Maar zolang je zelf de journalisten opbelt om te zeggen hoe laat je vertrekt op trainingskamp, moet je niet raar opkijken als er cameraploegen staan om je te filmen als je het vliegtuig pakt met je rolkoffertje in je hand.

En ik denk dat de populariteit van Evenepoel zou stijgen als hij net wat minder prominent in beeld zou zijn, en zich wat meer op zou stellen als een renner die net komt kijken en eigenlijk nog alles moet bewijzen. Want zijn manier van koersen is niks mis mee…

plattenband 13 mei 2021 om 18:16

@ Michelangelo

Dan heb je nog zoiets als sponsors. Die hebben niks liever dan in beeld komen. En dat krijgen ze met REV in overvloed. Missie geslaagd!
En met die populariteit zit het nog wel goed hoor. Er zullen véél hartjes sneller slaan bij zijn prestaties.

wimvl 13 mei 2021 om 13:38

Triestig antwoord. Waarom niet sportief blijven

ti-raleigh 13 mei 2021 om 13:39

Als hij door de val schrik heeft voor afdalen, gaan ze hem daar zeker op pakken. Niks onsympathieks aan.

Quintenri 13 mei 2021 om 13:43

Ziekelijke reactie. Onsympathieke ‘wielerliefhebber’ jij.

nasibal 13 mei 2021 om 13:53

Ik gun hem ook niets, maar daarmee dus ook zeker geen crash.

nasibal 13 mei 2021 om 13:54

“Evenepoel: ik heb vanochtend lekker gepoept. Wat een opluchting, 2 kilo kwijt voor de bergrit van vandaag. Heb er zin in!”

SoloSlim 13 mei 2021 om 14:00

Toen Campenaerts een lavement opstak om 300gr lichter te zijn stond dit nogthans wel op deze site.. REv wordt blijkbaar minder gevolgd

vocsnor 13 mei 2021 om 14:47

Beetje Vlaams leren Nasi. Als REV zegt dat ie lekker gepoept heeft, verliest ie geen 2 kg maar slechts 10cc.

nasibal 13 mei 2021 om 17:36

@Vocsnor

Je weet het niet he, het blijft wel Remco Evenepoel ;)

plattenband 13 mei 2021 om 17:52

@nasibal

goed geprobeerd met dat lolletje, maar ‘poepen’ heeft in Vlaanderen een héél andere betekenis van in Nederland. Voor zij die dat niet weten, hier betekent dat iets pikanters en daar verliest ‘m geen 2kg mee.

S'mon 13 mei 2021 om 14:25

Komaan zeg! Akkoord dat je iemand kunt haten, maar daarom moet je niet beginnen zagen op elk artikel dat over hem verschijnt. Misschien zijn het er wat veel, maar als het je echt zo hard stoort moet je: ten eerst het artikel niet lezen, en ten tweede je haatreacties voor jezelf houden. Dit is en blijft een openbaar forum.

Michelangelo 13 mei 2021 om 15:00

@S’mon,
Het blijft een openbaar forum. Maar kritische geluiden over “San Remco”, zelfs als ze inhoudelijker zijn dan simpelweg “naar mannetje”, worden niet door iedereen geaccepteerd. Zoals jij zegt dat je het artikel maar moet overslaan, zou ik ook willen voorstellen dat de “Evenepoel-politie” niet bij iedere kritische comment meteen door het lint gaat.

Want vaak zijn die reacties nog veel schofteriger dan de kritieken op Evenepoel zelf. En mocht je niet overtuigd zijn, lees dan even wat eerdere draadjes terug…

Gitan 13 mei 2021 om 15:04

Zegt de man die bij 1 op de 5 gelijkaardige reacties (maar dan t.o.v. de eigen favorietjes) van Beer roept Bannen!!

Wat is het Italiaanse woord voor hypocrisie precies?

S'mon 13 mei 2021 om 16:35

@Gitan, ik vermoed dat dat niet tegen mij was? Zo ja, blij dat je er mij op doelt, ik zal er op letten.

Michelangelo 13 mei 2021 om 15:21

Begrijpelijk maar wel jammer.

Ik had graag wat langer een beetje tweestrijd gehad binnen die ploeg, dat had de boel een stuk interessanter gemaakt. Ik had stiekem een beetje gehoopt dat Almeida mee zou sluipen in de ontsnapping vandaag, al dan niet tegen de orders in. Om op die manier toch de pikorde weer te veranderen. En dan zeggen aan tafel “Goh, ik had eigenlijk niet eens in de gaten dat ik mee zat in de ontsnapping”.

Maar met Landa eruit en ook Sivakov stijgen de kansen voor anderen….

Marcus Aurelius 13 mei 2021 om 16:12

Als Evenepoel al een behoorlijk ‘zelfinzicht’ heeft, dan wijten wij dat aan zijn mentale opleiding bij PSV als voetballer. Daar zijn er over de grens wel meer die van hun eigen kracht uitgaan maar dan wel zonder dat dit kan gemotiveerd worden. En als je in feite nog nooit een wedstrijd hebt verloren over meerdere dagen, mag je dan wat zelfvertrouwen hebben ? Als je het toch over favoritisme wil hebben, dan vind ik het pas echt zielig als men Bauke (overigens een goed renner) vier sterren toedicht in de rit van twee dagen geleden.

antilek 13 mei 2021 om 16:30

Bauke is ook veel symphatieker dan evp.

Nillus 13 mei 2021 om 17:15

Wat een gehak op Evenepoel…
Onnodig en onverdient, het talent stroomt uit zijn oren !
Vanwege een voetbal achtergrond ( jeanette sport ,maar hij heeft de fout ingezien ) minder stuur vaardig.
Maar het ontbreekt hem niet aan grinta.
Is niet bang zich uit te spreken.
Heeft natuurlijk de patron Lefevre achter zich staan.
Je kunt er voor of tegen zijn, maar geniet gewoon van de strijd!

plattenband 13 mei 2021 om 17:56

ik begrijp trouwens niet wat Nederlanders tegen een grote bek kunnen hebben. Hier hoor ik steeds weer dat Vlamingen te bescheiden zijn en Nederlanders heel open en soms te direct.

Als ik denk aan een passage uit een show van komiek Alex Agnew dan zegt ie daarin; Vlamingen zijn bang om te ademen. Als ze een kopje koffie aangeboden krijgen dan is de reactie vaak dat er geen moeite moet gedaan worden om er te zetten als er geen is terwijl Nederlanders zouden zeggen: Nou lekker, is er ook thee??

reusjen 13 mei 2021 om 21:20

Ja precies laat dat directe aan ons over. Als we dat ook al gaan delen blijft er weinig meer over waarin we ons onderscheiden.;)

Noordbiker 13 mei 2021 om 19:06

@allen

Ben een absolute MvdP-fan. Kan niet genoeg lezen over hem. Zo kan ik ook begrijpen dat er vele zuiderburen enorm WvA en/of RvE-fan zijn en dit hetzelfde ervaren. Jullie hoeven niet alles te lezen wat jullie niet aan staat of wat er over iemand geschreven wordt. Als je favoriete renner een geweldige prestatie levert, kan dat een enorm euforiegevoel en kippenvel geven, geniet daar van zou ik zeggen en deel het met mensen die dat ook ervaren.
Wielrenners zijn mensen, net als wij forummers, de 1 heeft net even meer het hart op de tong dan een ander, daar hoeft niet altijd tot extremis op gereageerd te worden.

Wat alles betreft, ben ik het dit keer grotendeels met Plattenband eens.

Blackcanyon 13 mei 2021 om 20:37

Remco deed t vandaag weer hardstikke goed, en dat in de eerste wedstrijd na die ellende. Veel ontzag voor. Jammer dat mensen zich storen aan zijn uitlatingen of hoe de belgische pers zich over hem uitlaat. Want hij maakt t toch maar weer waar tot op heden. Terwijl diverse andere kopmannen al door t ijs gezakt zijn. Zoals George Bennet niet goed genoeg … nou ja in deze ronde lang niet goed genoeg. Foss doet t daarentegen wel aardig.

Chasse_patate 13 mei 2021 om 21:11

Ik hoop dat Zeverepoel heel snel op zijn plek wordt gezet en keihard door het ijs zakt. Die jongen mag wel even op zijn plaats gezet worden. Dan wil ik zijn tweets daarna wel zien.

jph 13 mei 2021 om 21:38

Jammer voor jou chasse, maar jij zal nog eerder je eigen kont kunnen aflikken san dat REV door het ijs gaat zakken. Tjonge jonge, war komen er een hele hoop barre wielerjaren voor je aan jongen. Sterkte.

antilek 14 mei 2021 om 08:58

Helaas voor mij ook vrees ik wat die evp betreft. Bah wat een is ….dat toch

Headlines

Materiaalzone

Populair