Remco Evenepoel verrast door verkeerd rijden concurrenten: “Ze hebben toch een computer?”

zaterdag 28 augustus 2021 om 15:20
Remco Evenepoel verrast door verkeerd rijden concurrenten: “Ze hebben toch een computer?”

foto: Cor Vos

In volle finale van de Brussels Cycling Classic zag Remco Evenepoel zijn concurrenten verkeerd rijden. De jeugdige Belg kwam daardoor voorop te rijden met Aimé De Gendt, die hij even later van zich afschudde. Na afloop snapt Evenepoel niet hoe het heeft kunnen gebeuren: “Ze hebben toch allemaal de route op hun computer?”

“Ik was erg verrast dat ze naar rechts draaiden”, gaat hij verder in het flashinterview. “Ik wist dat we naar links moesten gaan omdat daar de kasseistrook zou beginnen. Toen ik ze naar rechts zag rijden, dacht ik: ‘Dit is niet de weg naar de strook.’ Daarna wilde ik niet wachten, want je ziet dat het peloton nog bijna bij die anderen komen.”

“Het is jammer voor het koersverloop, want iedereen was erg sterk en het had een mooie finale kunnen worden. Iedereen was beetje bij beetje zijn kracht aan het verliezen omdat het een zware koers was en iedereen werd afgemat.”

Drie dagen na zijn overwinning in de Druivenkoers Overijse won Evenepoel zo opnieuw een Belgische semiklassieker. Deze keer voelde hij echter wel zijn benen nog: “Ik was vandaag niet heel fris, maar ik ben blij dat ik deze thuiskoers op mijn palmares kan zetten.”

Dit artikel delen:

87 Reacties

Franco Ballerini 28 augustus 2021 om 15:44

Onzin, de organisatie stuurt ze met een pijl en middels de motards naar rechts, dus niet gek dat de renners die de omgeving niet zo goed kennen als REV en de Gendt volgen. Wachten was sportief geweest en had ook gemakkelijk gekund; het peloton reed op twee minuten. Geen overwinning om trots op te zijn…

Gidon 28 augustus 2021 om 16:58

De pijl, achter de seingever stond wel degelijk naar links. En ook de seingever seinde als een gek naar links. Enige foutje is dat er een gelijkaardig pijltje naar rechts stond.. Wachten had gekund maar hoefde niet. Die discussie is er altijd, ook bij valpartijen. Ik had ook liever een echte strijd gezien. Desondanks prima prestatie!

Franco Ballerini 28 augustus 2021 om 17:09

Enige foutje? En de kudde motards van de organisatie die naar rechts afslaan dan? En ja, ook ik ben er van overtuigd dat REV de sterkste in de koers was en anders waarschijnlijk (maar dat zullen we nooit weten!) ook wel gewonnen had.

guyremgabdel 28 augustus 2021 om 18:42

Het was maar één motard die rechtsaf sloeg en deze was van de TV, niet van de organisatie. Beelden kan je altijd herbekijken op Sporza

Michelangelo 28 augustus 2021 om 15:53

edit wf: dergelijke opmerkingen mag je achterwege laten

Iedereen heeft gezien dat de pijlen verkeerd stonden en de motoren verkeerd reden. En het is dat De Gendt linksaf ging, anders had die puntjepuntje van schepdaal ook gewoon rechtsaf gedraaid.

Het zou die jongen sieren als hij gewoon zou zeggen dat hij mazzel heeft gehad daarmee, en dat dit een lelijke overwinning is. Of, als hij echt een grote was, dan had ie gewoon gewacht. En dan de rest proberen te lossen. Want het peloton zat er ruim genoeg achter, ook dat zal hij vast met de moderne communicatie hebbben mee gekregen.

Maar het is zeker niet de "Grote van Schepdaal" als het gaat om dit soort dingen.

wimvl 28 augustus 2021 om 16:12

@ Michelangelo. Ten eerste is het gene kwast. Respect ken je niet zeker. Heeft De Gendt gewacht. Neen. Twee koppeltjes erachter die als ze toch zo sterk waren het gat gemakkelijk konden dicht rijden. Nee, is niet de mooiste overwinning, maar daar hij zelf niet aan doen. Remco was duidelijk de beste in koers. Maar toegeven dat Remco de beste was ga je nooit doen, dat weten we al lang.

Brent Verpaelst 28 augustus 2021 om 16:15

En wat vind je van het feit dat de voorsprong enkel groter werd? De achtervolgers hadden geen zin meer zeker toen ze 20 seconden achter lagen na de fout van de organisatie? Vind je dan ook dat het peloton stil moest gaan staan toen Van Moer verkeerd werd gestuurd in Limburg?

De Melkboer 28 augustus 2021 om 16:18

Dat is toch wel straf dat McNulty-Hirschi + Gilbert-Van der Sande, niet konden naderen op die dekselse Evenepoel.

Michelangelo 28 augustus 2021 om 16:22

Ik heb er geen enkele moeite mee om toe te geven dat Evenepoel zeer waarschijnlijk de sterkste was vooraan. Dit heb ik in het hoofdbericht ook al gedaan. En ik zou er ook geen moeite mee gehad hebben als hij niet enkel De Gendt maar ook de rest reglementair uit het wiel had gekletst.

Maar wat ik gewoon slecht pruim is zijn commentaar na afloop. Omdat hij zelf ook bijna verkeerd reed, en het te danken was aan De Gendt dat hij toch op het laatst linksaf ging.

En nee, ik ben ook niet trots op het doorrijden van De Gendt. Maar dat was degene die de weg echt kende, die zat in de vroege vlucht, en komt zelden in de kans om een wedstrijd als deze te winnen. Dus dat kan ik nog ergens wel plaatsen. Maar als je als groot(s) wielrenner de boeken in wilt, dan is zijn uitleg toch echt wel min. En dat terwijl hij gisteren hier een mooi interview heeft laten optekenen. Het is dus van korte duur!

EDIT: @Brent, als de gelegenheid daar was, had dat van mij gemogen. Hier had het gekund, bij van Moer was het lastiger. Maar dat weet jij als DE KENNER vast en zeker.

Melkzuur 28 augustus 2021 om 17:05

Mollema, Woods, Japan Cup: vond je dat ook onsportief, of was dat gewoon slim gezien van Bauke? 2 maten, 2 gewichten…

harryjohan71 28 augustus 2021 om 17:18

@Melkzuur welke rol had de organisatie dan in de Japan Cup. Woods dacht dat er nog een ronde gereden moest worden. Terwijl her hele peloton wist dat het de laatste ronde was. Ik vind het niet weten van het aantal ronden toch heel ander niveau dan het niet weten of een bocht naar links of rechts is. Oftewel zoals zo vaak appels met peren vergelijken

Cochise 28 augustus 2021 om 17:26

Je maakt jezelf elke dag een beetje meer onsterfelijk belachelijk. Zonde want als het niet over Evenepoel gaat (of als je het zelf niet richting Evenepoel stuurt ook al gaat het over het Eritrees kampioenschap tijdrijden) heb je best wel een goede mening.
Iedereen zou hier doorrijden, geen enkele concurrent zeurt dat ze hebben doorgereden en hij kent de regio even goed als De Gendt. Maar wat er ook gebeurt, je vindt altijd een manier om z’n prestaties te minimaliseren of z’n interviews te verdraaien naar een arrogante uitleg. Zelfs als niemand van zijn supporters of neutrale volgers z’n prestatie in een verkeerd perspectief plaatst (als zou hij nu wél bewezen hebben tegen toppers te kunnen winnen).
Hij heeft een B-koers gewonnen, er was wat geluk mee gemoeid, laat het los.

Melkzuur 28 augustus 2021 om 17:31

Mollema heeft Woods bewust op het verkeerde been gezet, terwijl Evenepoel hier niets verkeerd doet. En raad eens wie er in een slecht daglicht wordt geplaatst?

harryjohan71 28 augustus 2021 om 17:56

@Melkzuur volgens mij heeft Mollema altijd gezegd dat dit niet het geval is geweest. Maar ja, jij zal er wel bij aanwezig geweest zijn.

Melkzuur 28 augustus 2021 om 18:16

Als dat zo is, dan neem ik mijn woorden terug. (Ik vind nu artikels terug waarin Mollema dat inderdaad ontkent, had ik volledig gemist.)

Anton van Valouwe 28 augustus 2021 om 18:43

Marc Hirshi en Philippe Gilbert zijn echte wielrenners, die wachten niet!

MarkPeeters 28 augustus 2021 om 19:33

De gele pijl is niet van deze koers maar van De Gordel, een recreatieve fietstocht rond Brussel. Ik rijd die morgen. Hopelijk rijd ik niet verkeerd …

De Melkboer 28 augustus 2021 om 15:55

Beroepsrenners mogen verwacht te worden het parcours te kennen. Zo simpel is het.

Willem Kieft 28 augustus 2021 om 16:29

Ja en die ouders uit de toeslagenaffaire werden verondersteld alle regels 100% te kennen en geen enkele fout bij de aangifte te maken. Zo simpel is dat. Of toch niet?

Michelangelo 28 augustus 2021 om 16:32

edit wf: niet doen

harryjohan71 28 augustus 2021 om 16:37

@Melkboer Waarom staan er seingevers als alle renners het parcours op hun duimpje kennen. Deze kunnen ze beter naar huis sturen, als ze toch geen functie hebben. Ze hebben volgens jou namelijk geen toegevoegde waarde

Michelangelo 28 augustus 2021 om 16:45

En dan hoeven ze ook de pijlen niet op te hangen…. scheelt ook weer een boel tijd.

De Melkboer 28 augustus 2021 om 16:58

@Willem Kieft
Wat een onzinvergelijk. Dit is gewoon hun job. Je mag meer verwachten dan hard trappen en domweg achter de TV moto aanrijden.

@harryjohan71
Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg niet dat ze het hele parcours “op hun duimpje” kennen en ik zeg ook niet dat seingevers geen TW hebben.

harryjohan71 28 augustus 2021 om 17:02

@De Melkboer Jij zegt dat profs het parcours moeten kennen en vervolgens ontkracht je het. Wat is het nu?

Willem Kieft 28 augustus 2021 om 17:11

Je hebt gelijk: op een parcours van 200km kennen alle profs iedere bocht uit hun hoofd dus dan zie ze normaal meteen dat een motor verkeerd rijdt en de richtingspijl de andere kant op wijst. En ja, je zegt wel dat ze het parcours op hun duimpje moeten kennen.
Over onzin gesproken.

Michelangelo 28 augustus 2021 om 17:15

edit wf: dergelijke bijdragen mag je achterwege laten

De Melkboer 28 augustus 2021 om 17:19

In een klassieker zeker de laatste 100km door hebben en bij twijfel even op het schermpje kijken.

Dat is wat anders dan 200km “op het duimpje kennen”.

Is dat te bevatten voor jullie?

harryjohan71 28 augustus 2021 om 17:24

@De Melkboer Ik wist niet dat ik vandaag na een klassieker heb gekeken. Heb ik weer iets geleerd. Wel een mooie promotie van Brussels Cycling Classsic.

Willem Kieft 28 augustus 2021 om 17:28

Melkboer, als MvdP hier had gewonnen had je het dan ook een klassieker gevonden?

Michelangelo 28 augustus 2021 om 17:30

HarryJohan, deze wedstrijd is 100 jaar oud. Dus het is een echte klassieker, en het is een schande dat de renners na 100 jaar de bochten nog steeds niet kennen.

Of wacht: deze klassieker heeft inmiddels al lang een nieuwe naam. Hij gaat ook niet meer van Parijs naar Brussel, maar het is een rondje om de zendmast. En dat is eigenlijk voor het eerst, want vorig jaar was het parcours van deze “klassieker” nog compleet anders.

Zoals iedere burger de wet moet kennen, zo moet ook iedere renner het parcours kennen. Of iedere bocht en ieder bruggetje. Dat klinkt in theorie logisch, maar in de praktijk is het toch net een ander verhaal. Zeker als het geen wereldbeker wedstrijd is maar een semiklassieker….

MarkPeeters 28 augustus 2021 om 19:36

Je moet gewoon de juiste pijlen volgen. De pijlen van de koers hing juist (naar links). De ander pijl (naar rechters) is van De Gordel, een recreatieve fietstocht die ik morgen za rijden. Hopelijk rijd ik niet verkeerd …

bswinkelss 28 augustus 2021 om 15:57

Werkelijk onbegrijpelijk dat ze niet wachten. Zo wil je toch niet winnen

MarkPeeters 28 augustus 2021 om 19:37

Je wil toch ook niet verliezen omdat de anderen geen pijlen kunnen lezen (ze volgden een verkeerde pijl, van een andere organisatie).

Steven_E 28 augustus 2021 om 16:05

Sommige moeten toch eerst eens bij zichzelf denken “wat als het Van der Poel was geweest?” als ze hier iets komen typen.

Brent Verpaelst 28 augustus 2021 om 16:07

Volledig mee eens.

Alfons Haavers 28 augustus 2021 om 16:11

Het zou sommigen inderdaad sieren om prestaties iets objectiever te analyseren. Prestaties/uitspraken van renner a dus op een zelfde manier benaderen als die van renner b.

Als de analyse enkel en alleen nog ingegeven wordt door of je een renner al dan niet leuk vindt, kan die ook niet meer serieus worden genomen.

In dit geval is dit niet de grootste overwinning van Evenepoel en is het stom dat de rest verkeerd rijdt, maar was hij vandaag ook weer sterk 2 dagen na zijn lange solo in de Druivenkoers. Enkel het negatieve halen uit deze zege is even stupide als doen alsof dit een overwinning is van epische omvang.

Poeksel 28 augustus 2021 om 16:13

Weinig objectief en zeer treurig ja, sommige reacties hier.

Michelangelo 28 augustus 2021 om 16:15

En sommigen zouden moeten denken wat VdPoel aan de meet gezegd zou hebben voor ze hier beginnen te typen.

En het is “wat als…” maar ik denk niet dat VdP trots geweest zou zijn op deze zege, en hij zou dat ook zo uitspreken in het interview. Ik verwacht niet de opmerking “hadden ze maar op hun computer moeten kijken”. Sterker nog, ik denk dat hij niet doorgereden zou zijn. Maar da’s mijn persoonlijke inschatting.

En ja, ik vind wat van de sportiviteit van Evenepoel in dit soort situaties. Zeker ook omdat hij zelf ook fout gereden was als hij niet in het wiel zat van De Gendt. Maar dat zal de puntjepuntje van schepdaal wel niet toegeven.

Alfons Haavers 28 augustus 2021 om 16:19

Zoals MvdP bv. met een begrafenis-stemming de interviewer te woord staat op de cross als hij na een lekke band van Wout van Aert gewonnen heeft?

‘Sorry jongens nu even niet, ik zak door de grond van schaamte.’

De Melkboer 28 augustus 2021 om 16:20

haha Alfons ++ niks tegen in te brengen.

harryjohan71 28 augustus 2021 om 16:24

@Steven_E Van der Poel had waarschijnlijk netjes op de rest gewacht en niet gezegd dat de renners bij elke bocht op hun computer moeten kijken.

Steven_E 28 augustus 2021 om 17:14

Zei Van der Poel of iemand uit z’n entourage vorig jaar na z’n solo uit de Tirreno dat hij 3 minuten kreeg omdat Van Aert en Pogacar elkaar het wit uit de ogen keken? Neen hoor, dat was episch. Idem voor de volgers hier.

harryjohan71 28 augustus 2021 om 17:49

@Steven_E wat heeft het cadeau krijgen van minuten te maken met het verkeerd sturen van renners door een organisatie? Wat zijn de fans van Evenepoel goed in appels met peren vergelijken. Het is gewoon lachwekkend.

Steven_E 28 augustus 2021 om 18:08

Neen dat heeft er niets mee te maken. Maar de reactie na de race hadden evenveel nuance kunnen bevatten dan hier van Evenepoel wordt gevraagd.

WillySixx 28 augustus 2021 om 23:42

Wat een kleuterschool geleuter zeg, iedereen heeft toch zijn eigen karakter? Volgens mij wielrenners wel degelijk ook.

Het ene karakter ligt iemand dan het andere, ik zou jullie vrouwen/vriendinnen waarschijnlijk ook niet doen.

OT: Niet echt de overwinning op zich maar de opeenvolging van begint naar mijn mening toch weer vrij indrukkend te worden, al zal niemand zich deze herinneren.

Jammer van een verloren seizoen voor hem, hopelijk heeft hij er (vooral mentaal) veel uit geleerd.

@Michelangelo: Herpak je man, er zijn betere hobby’s dan Remco bashing.

Kelder is de Man 28 augustus 2021 om 16:08

Dan hadden ze natuurlijk ook moeten wachten op Brent van Moer eerder dit jaar.

Turtlehead 28 augustus 2021 om 17:47

Toen was er nergens tijd voor. Nu hadden ze in kunnen grijpen, ten faveure van een eerlijk en sportief koersverloop.

Kelder is de Man 28 augustus 2021 om 17:50

Dat klopt wel idd. Maar toen was het ook niet eerlijk uiteraard.

RLM 28 augustus 2021 om 16:11

Een deel van een race rijden is nu eenmaal de juiste weg volgen. Toen Van Moer verkeerd werd gestuurd moest de renner die won (ik dacht dat dat Merlier was) toch ook niet wachten? Hem hier nu al op afkraken is echt onnozel.

Wilt niet zeggen dat er geen sterretje bij moet worden geplaatst, maar Evenepoel kan hier niets aan doen.

Willem Kieft 28 augustus 2021 om 16:33

In zoverre dat het peloton in het geval Van Moer waarschijnlijk niet eens door had dat hij was fout gereden terwijl Evenepoel als een idioot begon te sprinten toen hij doorhad dat vijf man fout zat. En de andere winnaar zei na afloop niet heel trots dat Van Moer het parcours nou eenmaal moet kennen. Ik vond dat echt sneu van Evenepole, vooral omdat je zag dat hij zelf ook fout wilde rijden maar toch nog net aan maar achter De Gendt aanging. Als hij had gewacht had hij ze er ook opgelegd en had hij een foutloze overwinning gehad.

Brent Verpaelst 28 augustus 2021 om 16:18

Ik vind Michelangelo eigenlijk wel grappig. Hij heeft meestal een goed onderbouwde mening over alles, maar als het over Evenepoel gaat… Het komt best kinderachtig over.

De Melkboer 28 augustus 2021 om 16:26

edit wf: niet doen

Michiel 28 augustus 2021 om 16:30

Age ain’t nothing but a number

djerkson 28 augustus 2021 om 16:54

De teneur van het commentaar volgt steevast hetzelfde patroon: complimenten, goed onderbouwde argumentatie maar naar het einde volgt er altijd een 'wat Remco vandaag (of eerder) weer niet goed deed-kritiekje -. Hoogst bijzonder voor op het eerste zicht welbespraakte man.

Aart van Woud 28 augustus 2021 om 16:42

Wat zijn we hier toch weer lekker vriendelijk voor elkaar. Leuke sfeer zo mannen, ga zo door !

edje47 30 augustus 2021 om 00:08

edit wf: laat trollgedrag achterwege

Kelder is de Man 28 augustus 2021 om 16:59

Ik vind ook dat Remco minder trainingsuren moet maken, om zo zijn natuurlijke fysiek te compenseren. Sport is in beginsel al oneerlijk. Uiteindelijk bijna 2 min aan de meet, dus verdiende winnaar. De uitspraak nadien is wederom sullig, dat wel.

Romāns Vainšteins 28 augustus 2021 om 17:03

REV is wat arrogant en gespeeld onnozel maar als je keer op keer solo aankomt wordt dat je op termijn goed vergeven echt een bijzonder coureur

De Melkboer 28 augustus 2021 om 17:14

Wat is dat hier toch dat iedere renner wel sympathiek of arrogant moet zijn.

Ik zie veel grijze muizen. Ik zie mindere renners met een hele leuke persoonlijkheid en ik zie hele grote renners zonder persoonlijkheid en heel veel politiek correct geleuter, proficiat aan mijn concurrenten bla bla.

Een paar klootzakken ertussen, prima. Leven in de brouwerij!

Kelder is de Man 28 augustus 2021 om 20:22

Juist RV. Iedereen mag denken en vinden en ontkennen dat het een uitzonderlijk renner is, maar getuigt wel van boter op hoofd, kop in zand oid.

De Melkboer 28 augustus 2021 om 17:08

Van der Sande gaf het netjes en volwassen toe dat ze het parcours moeten kennen en niet blind achter de TV moto moeten aanrijden.

Dat sommige hier toch de dramaqueen willen zijn om toch wat te kunnen zeggen over Evenepoel hoeft niet te verrassen.

O wat zijn ze dol op ‘m. Ze spenderen er zoveel tijd aan.

Willem Kieft 28 augustus 2021 om 17:14

En oh oh oh, wat willen anderen daar altijd graag, volstrekt objectief vanzelfsprekend, op reageren.

De Melkboer 28 augustus 2021 om 17:44

Mijn rechtvaardigheidsgevoel is bijna net zo sterk als sommigen hun haat.

Aart van Woud 28 augustus 2021 om 17:50

Vast wel, maar je komt niet bepaald sympathiek over op deze manier.

De Melkboer 28 augustus 2021 om 18:31

Ben persoonlijk niet echt op zoek naar forumleden die mij sympathiek vinden.

Reiger 28 augustus 2021 om 18:34

Dan kun je heel gerust gaan slapen want je gaat er hier heel weinig vinden..

Turtlehead 28 augustus 2021 om 17:49

Als hij zijn computer meer vertrouwt dan zijn ogen die een begeleidende motor rechtsaf zien gaan, snap ik wel dat ie om de haverklap op zijn snufferd ligt.

Merlinappa 28 augustus 2021 om 21:25

hahaha +1 Turtlehead

Pascal Mortier 28 augustus 2021 om 18:28

Ik vind vele van de commentaren die ik hier weer lees veel arroganter dan wat REV zegt. Zouden de schrijvers van deze commentaren zichzelf wel eens aan zelfkritiek onderwerpen? Misschien moeten ze eens een stukje proza over hun eigen arrogantie neerpennen.
Persoonlijk ben ik gestopt met op negatieve commentaren te reageren; iedereen mag een mening hebben – positief of negatief – maar de negatieve zijn er meestal enkel en alleen om reacties, controverse of polemiek uit te lokken en hieraan doe ik liever niet mee.

Over de wedstrijd: jammer genoeg maar de laatste 22Km gezien maar wel gelezen dat REV samen met VC en PG de koers op zich hadden genomen en een grote schifting hadden doorgevoerd.
Jammer dat een aantal renners van de kopgroep de verkeerde richting werden uitgestuurd (grote kans dat REV óók de motor zou zijn gevolgd mocht hij vooraan in de groep hebben gereden, zelfs al wíst hij dat het naar links was) maar het was aan diegenen die verkeerd reden om het gat terug dicht te fietsen, daar was nog voldoende tijd voor. Zeker als je weet dat er twee koppeltjes bij zaten, die konden elk een mannetje opofferen.
Retorische vraag: Zouden Marc Hirshi en Philippe Gilbert met z’n tweetjes gewacht hebben mochten de anderen verkeerd zijn gereden?
Het feit dat REV Aimé uit het wiel kletste, en nog verder uitliep op die groep is voor mij voldoende om te concluderen dat hij de sterkste in koers was en bijgevolg ook een terechte winnaar.
Al de rest is bijzaak (ook alle commentaar achteraf).

De Melkboer 28 augustus 2021 om 18:33

Hirschi en Gilbert zouden niet gewacht hebben MAAR ze zouden tenminste heel nederig toegegeven hebben dat dit niet de mooiste overwinning was en dat ze geluk hadden.

En dat is héél belangrijk. Dat zou hun ‘groots’ maken.

Pascal Mortier 28 augustus 2021 om 18:48

Dixit REV:
“Het is jammer voor het koersverloop, met dat groepje was het wellicht nog een mooie finale geweest, iedereen was sterk. Al begon iedereen ook de beste krachten te verliezen door het zware weer en het zware parcours.”

Ik lees nergens dat hij beweert dat het zijn mooiste overwinning is.
Geluk? Zeker! Maar had Jakob Fuglsang geluk toen REV in de ravijn viel tijdens de RVL in 2020? Ik zou de renners die hun overwinning te danken hebben aan geluk (of het ongeluk van anderen) niet te eten willen geven.
En wat nederigheid betreft: ik denk eerlijk gezegd ook niet dat REV veel nederigheid te leren heeft van sommige auteurs hier.

djerkson 28 augustus 2021 om 18:55

Agreed! Jammer dat men niet kan inzien dat we met een generatie (ik reken iedereen van 20-27 daarbij) zeer uitzonderlijke renners zitten die steeds fantastische nummers opvoeren – of ze nu Evenepoel, Van der Poel, Van Aert, Pogacar, Bernal, Pidcock of straks Ayuso heten. Ik geniet volop, het wielrennen is de winnaar met zovele grootse prestaties van uitzonderlijk getalenteerde kerels.

Mwielerfan 28 augustus 2021 om 18:52

Heerlijk dat ie doorrijdt

thorsen 28 augustus 2021 om 19:17

Niet verkeerd rijden als veel anderen dat wel doen is ook een kwaliteit. Een beetje een lullige situatie, maar daar kunnen de renners die wel de goede bocht nemen niks aan doen.

Als het ver genoeg van de finish is dan wordt er meestal gewacht, maar in volle finale gaat men ook niet stoppen als er gevallen wordt, dat is nou eenmaal de koers.

Dikke vrouw 28 augustus 2021 om 19:18

Inderdaad begrijpen wie begrijpen kan als je computer links zegt ga je toch nidt naar rechts??

Kelder is de Man 28 augustus 2021 om 19:25

Als de motor rechts gaat, ga je toch niet links.

Maillot à Pois 28 augustus 2021 om 19:18

De computer-opmerking is dan misschien wel wat misplaatst, maar luister toch even naar het audiofragment.

Nergens claimt REV dit als grootse overwinning, hij herhaalt 3x dat het jammer is door het koersverloop en dat we wellicht een leuke finale hebben gemist.

Het is ook jammer voor REV zelf, want zijn prestatie van vandaag verdient beter dan de denigrerende commentaren van sommige reaguurders.

Michelangelo 28 augustus 2021 om 19:37

@maillot,
Ik heb zijn interview gezien. Het was dualistisch als altijd. Enerzijds zegt ie “jammer voor het koersverloop”. Anderzijds zegt ie dat hij het zelf heel goed wist (uit de beelden bleek toch echt wat anders en was het De Gendt die de weg wist) en maakt hij de computer opmerking.
En ook in het interview: “ze begonnen wat te demarreren waardoor de samenwerking niet altijd goed was”. Maar volgens mij was hij juist zelf degene die het meerdere keren geprobeerd heeft. En het proberen is zijn goed recht, maar zeg dan ook dat je zelf degene was die het probeerde en daarmee de samenwerking onder druk zet.

En ik vind het vooral jammer dat we nu niet hebben kunnen zien wat hij gekund had in een groepje van 8 man op een parcours als dit. Hoe had hij ze los gekregen? Of had hij ze verslagen in de sprint? En juist dat zijn de interessante vragen met het oog op een WK plek als je het mij vraagt. Dat hij zomaar iedereen net als Aime de Gendt uit het wiel had gereden op die baan, daar geloof ik niks van. Want als hij geselecteerd wordt zou dit ook zo maar eens een scenario kunnen worden…

Jammer genoeg komen te veel fans niet toe aan dat soort bespiegelingen.

harryjohan71 28 augustus 2021 om 19:39

Het was een prestatie geweest als hij zonder dat de anderen verkeerd reden had gewonnen. Bovendien had hij kunnen zeggen dat het een fout is van de organisatie dat de renners verkeerd reden, ipv hadden ze maar naar hun computer moeten kijken. Net of de renners dat bij elke bocht doen.

Pascal Mortier 28 augustus 2021 om 19:56

@ Michelangelo: misschien de beelden nog eens goed bekijken en kijken waar REV rijdt als de anderen naar rechts afslaan en Aimé de Gendt naar links rijdt. Rev rijdt als laatste van de groep rechts van een Lotto renner, houdt in en gaat – als enige – naar links om Aimé de Gendt te volgen. Als hij het kon, konden anderen het ook.

Klopt wat hij zegt over de demarrages, ook wat jij zegt over zijn aanvallen. Maar denk eerder dat die demarrages er kwamen omdat sommigen niet wilden doorrijden en hij wou voorkomen dat het peloton terug kwam (ik zal de rit later eens volledig bekijken om mijn stelling te verifiëren).

En met alle respect, je “wat als” vragen zijn zowel zinloos als zinledig. Had Romain Bardet vandaag de rit in de Vuelta gewonnen als Primož Roglič zijn zinnen op de etappe had gezet en TJV de volledige rit onder controle had laten houden? Beter stoppen met dergelijke onzinnige vragen te stellen of veronderstellingen te poneren.
Hoe dan ook verdient REV puur objectief zijn plaatsje op het WK; ik vermoed dat jij daar als weldenkend mens in je diepste zelf ook wel van overtuigd bent ;-)

Maillot à Pois 28 augustus 2021 om 20:21

@harryjohan
Als twee duo’s en een gepatenteerd hardrijder geen millimeter dichter komen kan je toch niet zeggen dat hij geen mooie prestatie neerzet?

@Michelangelo
Dat hij de rest losgereden had, ga ik niet beweren. Ik had het ook liever willen weten.
Je bent trouwens wel heel erg bezig met die WK selectie.

harryjohan71 28 augustus 2021 om 20:46

Het gat was al gemaakt toen De Gendt en Evenepoel met zijn tweeën reden. De Gendt als gepatenteerd hardrijder bleef ook voor de 5 sterke renners uitrijden. Zoals ik eerder zij liep het verschil snel op, omdat in het begin alleen Gilbert op kop reed en Evenepoel en De Gendt vol gas gaven. Dat De Gendt ook zonder problemen voor de 5 bleef wil toch wel zeggen dat de 5 niet zo hard reden. Ze reden trouwens met zijn vieren kilometers lang ivm een lekke band van Hirschi, maar ook dit heb jij waarschijnlijk over het hoofd gezien.

Martino87 28 augustus 2021 om 21:24

Raar om door te rijden. Die twee reden zelf ook eerst verkeerd maar corrigeerde nog. Duidelijk dus een onduidelijke situatie en wat vreemd om daar dan van te profiteren.

Ward 28 augustus 2021 om 22:07

Altijd doorrijden is het devies. Anders is het altijd subjectief en zal er altijd ruimte voor discussie zijn. Bij wielrennen moet je als eerste over de streep komen. De juiste weg volgen helpt daarbij, al ligt de schuld niet volledig bij de renners (dat is bij valpartijen ook niet zo) .
@ Michelangelo stel je eens voor dat je met al de negatieve energie die je in Remco Evenepoel steekt iets zinvols zou doen…

zietemgaan 28 augustus 2021 om 23:16

Aan alle zure oprispers: jullie beseffen toch dat de ket daar woont, hij is daar thuis. Hij weet dat je naar links moet etc, wat is daar nu zo vreemd aan …

WillySixx 28 augustus 2021 om 23:45

Het gaat hun vooral over het interview achteraf….

Dat hij zich maar vooral bezig houd met zichzelf, er is nog werk genoeg.

de cauwer 29 augustus 2021 om 10:45

Hij geeft ook aan dat hij wist dat ze naar links moesten omdat ze anders niet aan de volgende kasseistrook zouden geraken.
Maar dat wordt door de Remco-bashers weer vakkundig genegeerd.

Ik blijf het verbazend vinden hoe letterlijk elk woord van Evenepoel bij sommige users werkt als een rode lap op een stier. Qua karakter is het ook niet mijn favoriete coureur maar telkens wanneer hij een puik nummer uit de benen perst zijn er bepaalde personen hier die dan op totaal andere dingen beginnen te focussen om toch maar niet te moeten toegeven dat het een sterke prestatie was.

Een zeer jammerlijke evolutie vind ik…

Volg hier

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair