Remco Evenepoel reageert voor het eerst na crash: “Ik wil nog sterker terugkomen”

maandag 17 augustus 2020 om 19:52
Remco Evenepoel reageert voor het eerst na crash: “Ik wil nog sterker terugkomen”

foto: Deceuninck-Quick-Step

Remco Evenepoel heeft voor het eerst gereageerd op zijn valpartij in de Ronde van Lombardije, waarbij hij onder meer zijn bekken brak en een kwetsuur aan zijn longen opliep. De talentvolle kopman van Deceuninck-Quick-Step zegt dat hij zijn pijlen al op 2021 richt en dat hij nog sterker wil terugkomen dan hij al was.

“Ik wil zeggen dat het op dit moment heel goed gaat met mij”, begint Evenepoel. “Ik heb een goede reis gehad naar een Belgisch ziekenhuis. Ik wil alle mensen bedanken die mij de laatste dagen geholpen hebben, van de crash tot nu. Helaas is mijn seizoen klaar. Ik heb geen haast en neem alle tijd om goed terug te keren, op fysiek vlak en alles daar omheen.”

“Ook mijn fans wil ik bedanken. Jullie steunen mij heel erg, alleen kan ik niet op alle berichten reageren. Jullie steun raakt mij echt. Dat zal mij zeker helpen op een positieve manier”, geeft de 20-jarige coureur aan. “De ploeg en ik staan positief erin en we kijken al uit naar volgend jaar. We gaan het rustig aan opbouwen. We gaan er alles aan doen om een nog betere renner te worden en om nog sterker te worden dan ik al was.”

Vanwege zijn blessure loopt Evenepoel zijn groterondedebuut in de Giro d’Italia van dit jaar mis. Ook hoopte hij te scoren op het bergachtige WK wielrennen.

Dit artikel delen:

81 Reacties

user5697 17 augustus 2020 om 19:55

Een positieve boodschap !
Jammer dat we nu zoals gewoonlijk een serie verzuurde reacties zullen krijgen van Michelangelo en co.

de_nis_ 17 augustus 2020 om 20:02

Dit is alvast de eerste zure reactie richting Michelangelo en co.

Panache 17 augustus 2020 om 20:19

Waarom zou er zuur gereageerd worden? Hij bedankt het medisch personeel en geeft aan te werken aan een volledig herstel. Succes met revalideren Remco.

boenk 17 augustus 2020 om 23:01

Jij vroeg je af waarom er zuur gereageerd zou worden, Panache? Lees de comments dan eens. Misschien komt er ooit een dag dat iedereen hier beseft hoe achterlijk er gereageerd werd op Evenepoel.

Oh, ik zie net dat je vindt dat mensen die dan toch ongegrond zuur reageren, voor jou gerust door mogen doen. Ach ja. De maskers zijn al een tijdje afgevallen, toch.

Panache 18 augustus 2020 om 07:23

Je kan de wereld niet indelen op basis van goed of slecht met als maatstaf of je Evenepoel sympathiek vindt.
Daarnaast wordt er amper zuur gereageerd op Evenepoel, maar is de zure toon 9 vd 10x het gevolg van een fan die toekomstige onoverwinnelijkheid propageert, waarna anderen dat gaan ontkrachten. Jij stoort je er aan maar door je fanatiek nationalistische wieleruitingen zie ik vooral boter op het hoofd.

Borsje 17 augustus 2020 om 20:10

Heel eerlijk gezegd vond ik dat zijn vader de verkeerde boodschap afgaf door de nadruk te leggen op de linkheid van de bocht terwijl het toch ‘gewoon’ een stuurfout was. Maakt zijn directe omgeving hem niet half gek?

Klaas Foppen 17 augustus 2020 om 20:11

Vermoedelijk wel ja

Klaver 17 augustus 2020 om 20:43

Het feit dat er bij dat muurtje ook geen stootkussen stond is onbegrijpelijk. Niet zeker dat dit wat geholpen had, maar bij uitstekend objecten die zich kort bij de lijn van de renners situeren mag dat toch het geval zijn.

boenk 17 augustus 2020 om 21:05

Als er nooit iemand een fout maakt, dan zijn er geen veiligheidsmaatregelen nodig. Als Groenewegen Jakobsen niet in de kant rijdt, zou het ook niet uitmaken dat die boarding levensgevaarlijk is. Als Casartelli zijn bocht beter inschat zou hij ook nog geleefd hebben zonder helm.

Geweldig argument. Ahja, maar het is Evenepoel, dus dan klopt het.

Romāns Vainšteins 17 augustus 2020 om 21:17

Er zit natuurlijk wel een groot verschil tussen veiliger maken en veiliger maken.

Van die urbane aankomsten met beetje te snel geplaatste hekken in dalende lijn valt snel iets beters te maken maar stootkussens en vangnetten in afdalingen overtuigen mij allerminst en kunnen het even goed nog zelfs gevaarlijker maken. Dat zou je echt moeten onderzoeken.

Klaver 17 augustus 2020 om 21:27

@RV
Stootkussens en netten maken het gevaarlijker? Uhm, heel vreemd. Een uitstekende muur waar geen seingever, geen stootkussen,geen enkele aanwijzing staan, waar renners in volle vaart rakelings langsdoor scheren is vragen voor problemen. Nogmaals, het is niet de eerste keer dat het in deze afdaling misloopt. Onaanvaardbaar, dan worden koersen in Vlaanderen wel op een andere manier georganiseerd.

djerkson 17 augustus 2020 om 23:33

@RV: eindelijk zijn we het over iets eens. Maar dan niet echt.

Jan Blokland 17 augustus 2020 om 20:14

Goed om te lezen zoals hij er in staat.
Verder moeten iedereen niet te veel zeuren en die jongen rustig laten herstellen.

Michelangelo 17 augustus 2020 om 20:15

Mooi en net statement! Ik ben overigens wel nog altijd benieuwd naar zijn eigen verklaring van de valpartij. Of heb ik die ergens gemist?

Joachim 17 augustus 2020 om 22:14

Tegen de ploeg zei hij sorry, dus hij vindt dat hij zelf in de fout ging leid ik daaruit af.

https://www.gva.be/cnt/dmf20200816_92400562/sorry-patrick-het-relaas-van-een-dramatische-dag-voor-remco-evenepoel

UrbanSteel 17 augustus 2020 om 20:34

Mooi en goed om een opgewekte Remco te zien, mijn hart had hij al gestolen met Fabio en nu helemaal na die val.

Miko1983 17 augustus 2020 om 20:43

Met zijn tweet??

Romāns Vainšteins 17 augustus 2020 om 20:49

Met dat rugnummer aan de finish snuggere, wie geeft er nou wat om tweet?

Miko1983 17 augustus 2020 om 20:58

owww…bedoelde hij dat. Wist ik niet pik :D
hahahah
En je hebt gelijk….hij gaf er zelf ook weinig om blijkt…was snel weer weg

Romāns Vainšteins 17 augustus 2020 om 21:03

Hij dacht na plaatsen, ‘nee wacht, ik doe wat anders morgen’ doe maar weg.

Straf

Miko1983 17 augustus 2020 om 21:15

Owjaa….achteraf iets weghalen of denken …nee doe toch maar niet…en dan hebben we het er niet meer over he.. Ben jij er zo eentje???

Nouja dit soort teksten krijg je dus als je iemand met onbegeleid verlof stuurt…..hopelijk komen ze je snel weer halen he :P

Romāns Vainšteins 17 augustus 2020 om 21:27

Ik ben van het vergevingsgezinde type, al helemaal als het om koers gaat.

Murcia 17 augustus 2020 om 20:40

Helder statement van Remco en ik mag hopen dat hij nu in alle rust aan zijn herstel kan werken.

Miko1983 17 augustus 2020 om 20:44

Netjes dat hij de mensen om hem heen bedankt, en goed dat hij vooruit kijkt!

skylimit 17 augustus 2020 om 20:46

Jammer dat hij de Giro en het rest van het seizoen nu mist door deze breuk.
Hij is nog jong dus de kans dat hij terugkomt en sterker is zeker mogelijk, mede gezien dat het volgens berichtgeving geen gecompliceerde breuk is.
Ben alleen benieuwd hoe hij met deze ervaring de afdalingen in de toekomst zal ingaan.
Angst is een slechte raadgever, maar ik vermoed dat er toch wel wat in zijn hoofd zal
blijven hangen hiervan, waardoor je bewust/onbewust afdalingen wat gereserveerder zult ingaan. Voor nu beterschap en we gaan het zien in 2021.
Tot die tijd zal het hier wel een stuk rustiger zijn met berichtgevingen over Remco.

VerstandOpNul 17 augustus 2020 om 20:46

Zou hij zich een klein beetje schamen voor die stuurfout? Best schlemielig om zo je seizoen te verknallen toch?
Ik had hem overigens heel graag meer zien koersen dit jaar! Kleurrijke renner, itt bijv. al die inwisselbare Bora-renners..

vocsnor 17 augustus 2020 om 21:59

Ik geloof inderdaad wel dat ie zich daarvoor schaamt. Het is wel een alfa mannetje dat een zwakte niet accepteert, schat ik zo in.
Ik vermoed dat ie wel gaat leren dalen. Pinot en Froome hebben het ook geleerd.

Mario de Vries 17 augustus 2020 om 22:15

Heel relevant idd Beer… of Bob

Bob 17 augustus 2020 om 22:29

Beer, we zijn dezelfde persoon blijkbaar!

Michelangelo 17 augustus 2020 om 22:32

Beer,

Fuglsang lacht het laatst. 2 minuten in een etappe van het rondje van Polen, boeiuhhh.

Hij heeft zijn tweede monument op zijn lijstje staan en dat is voor de eeuwigheid. De ronde van Polen is iedereen over 2 weken vergeten, behalve de iets te fanatieke remco fans…. want die moeten het doen met wat ooit was en wat misschien ooit wordt…

Bob 17 augustus 2020 om 23:00

De ronde van Polen of van Bujumbura maakt mij niet uit. Het was op een gelijkaardig parcours als LBL en tegen tegenstanders van formaat.

Romāns Vainšteins 17 augustus 2020 om 23:08

Get a B&B.

Maillot à Pois 17 augustus 2020 om 23:17

Oei oei, nu vinden jullie toch wel heel snel dat er ‘negatief geschreven’ wordt over Remco. Zich schamen is een groot woord, maar ik denk dat ie zich inderdaad wel voor zijn hoofd slaat dat ie door een stuurfout zijn seizoen om zeep geholpen heeft.

Fuglsang hoeft zich natuurlijk nergens voor te schamen.

Roglic daarentegen, die mag pas echt onder de grond kruipen, mocht straks blijken dat ie de Tour mist omdat ie zat te slapen op een stuk rechte weg. (Ik hoop trouwens dat ie er gewoon bij is hoor)

Mario de Vries 17 augustus 2020 om 20:48

Ik deins er niet voor terug om een zure reactie te geven. Had hij gezegt, Ik wil sterker terugkomen, prima, maar dat “dan ik al was” doet het hem weer. Zal wel dat ik op elke slak zout wil strooien volgens het Evenepoel kamp, maar het is toch vrij duidelijk pure narcisme en hoogmoedswaanzin bij die knul

Romāns Vainšteins 17 augustus 2020 om 20:52

Mooi wel om te zien hoe al die ziekenhuisbezoekende wielrenners normaal een laf duimpje opsteken en hij een gebalde vuist. Enige hiphop attitude valt hem niet te ontzeggen.

Borsje 17 augustus 2020 om 20:58

Mario, mee eens. Vind het het opgefokt en ongezond.

Mario de Vries 17 augustus 2020 om 21:02

Idd ook allemaal van die engnekken in die hiphop scene

Maillot à Pois 17 augustus 2020 om 21:10

Toch twee kanttekeningen bij je opmerking:
* voorstander of tegenstander, je kan moeilijk ontkennen dat hij al heel sterk was, zeker voor zijn leeftijd maar ook in het algemeen. Mag hij dan ook best zeggen vind ik.
* bij dit soort interviews kan je nooit zeker zijn dat een renner letterlijk heeft gezegd wat er staat. Kan ook een parafrasering van de journalist zijn (en dat is ook helemaal prima). Een voorbeeld uit dit artikel: ik ben vrijwel zeker dat Evenepoel niet letterlijk gezegd heeft: “Mijn seizoen is klaar.” Dat is immers een zeer onvlaamse uitdrukking.

Miko1983 17 augustus 2020 om 21:12

Ik voorzie een nieuwe carrière, in de hiphop scene is het ook veel roeptoeteren idd :D
I am the best…and try to follow the rest….
My bike is sliding and it turns in to a spin….damn what a shame i was going to win
I will come back stronger…make sure every body else gonna win no longer
A one, two, three, four, five minutes gap…if I was Hamilton i put them all on a lap

Yoo…Yoo…Ciao

Remco ft Romans

Michelangelo 17 augustus 2020 om 21:20

@ Mario,
Als "voorzitter-van-de-zure-reacties-vereniging" vond ik dit filmpje prima meevallen. Niet mijn stijl met die pet enzo (daar ben ik misschien te oud voor), maar wel gewoon netjes en niet respectloos richting zijn tegenstanders. Dus misschien iets te veel zout op de slak deze keer.

In ieder geval een hele vooruitgang vergeleken met zijn statement op de bodem van het ravijn. Hopelijk zet hij deze trend door, en komt hij volgend jaar weer terug in het peloton (op welk niveau dan ook…)

Romāns Vainšteins 17 augustus 2020 om 21:21

Wat is, Mario, precies een 'engnek'?

En de metalscene, IDM scene, indiescene ook engnekken?

Klaver 17 augustus 2020 om 21:36

Voor sommigen zal het ook nooit goed zijn.

vanSpringel 17 augustus 2020 om 21:41

Verwacht dat Remco bij z’n eerst volgende overwinning zijn eigen rugnummer met beide handen omhoog steekt.

Mario de Vries 17 augustus 2020 om 21:42

Niet waar hoor Klaver. Zoals ik al zei, als hij gewoon zegt, Ik ga sterker terugkomen, plaats ik deze reactie niet

Rendo 17 augustus 2020 om 21:42

@Mario, als je de moeite kan nemen om weer als een engnek te reageren, bekijk dan ook eens het filmpje. Om te beginnen is het in het Engels, maar ook zegt hij niet letterlijk wat er het WF bericht staat.

Klaver 17 augustus 2020 om 21:47

Ik vind dat je echt elk woord afgaat om ook maar iets negatiefs te vinden. Het wordt zelfs wat zielig om elke keer opnieuw iets te zoeken.

Mario de Vries 17 augustus 2020 om 21:53

Rendo, als hij het niet zelf heeft gezegt in die exacte bewoordingen, neem ik mijn woorden terug

boenk 17 augustus 2020 om 21:57

Zelfkennis is het begin van alle wijsheid, Mario.

Mario de Vries 17 augustus 2020 om 22:14

Beer, van Hollandsche voetballers worden al decennia lang door jaloerse Belgen alle woorden omgedraait (en verdraait vooral) om ze maar te kenne pakke op arrogantie en diknekkerij. Laat ons jaloerse Hollanders nu dan ook ff ons gang gaan joh :)
Maar hij heeft het zo niet gezegt, dus ik heb mijn woorden al terug genomen, geen paniek

Panache 17 augustus 2020 om 22:34

Al neem je de woorden niet terug Mario. Je hoeft toch geen verantwoording af te leggen indien je iemand niet sympathiek vindt. Zo lang je geen fake nieuws creëert of mensen schaadt mag je gewoon zeggen dat die renner niet tot je favorieten behoort.
Die verbazing er over is ook vreemd. Juist het feit dat Evenepoel veel fans heeft houdt automatisch in dat er ook veel mensen zijn die het niets vinden. Slechts indien je midden in een scène zit van gelijkgestemden dringt dat besef niet door. De vrienden van Valverde denken ook vast dat iedere liefhebber El Imbatido een toffe vent vindt en idem voor Thomas Dekker, Armstrong, Messi, etc. Zo gauw Evenepoel echt succes gaat boeken (Wk, Tour, Monumenten, Goud) dan zal dat alleen maar uitvergroten want dan komt de stap van het wielerwereldje naar het grote mainstream publiek.

Klaver 17 augustus 2020 om 22:38

Echt succes Panache? Flauwe opmerking. Als hij dit seizoen nog geen succes heeft gehad, wie dan wel.

Mario de Vries 17 augustus 2020 om 22:57

@Panache, oh nee, in zijn algemeenheid neem ik dat ook niet terug hoor, daar hoef ik mij idd niet voor te verontschuldigen. Maar ik viel hem nu specifiek aan op dat ene zinnetje. En als blijkt dat hij dat zelf niet zo gezegt heb, is het niet meer dan normaal, en voor mij geen enkel probleem, om dan even mijn woorden terug te nemen, over dat specifieke zinnetje dus. Over smaak valt idd verder niet te twisten. Ik snap niet waarom je dan meteen voor jaloerse Hollander word uitgemaakt. Ik heb ook nx met de persoonlijkheid van een Terpstra, een Depay of een Kjeld Nuis. En de manier waarop een Frenkie de Jong of Mathijs de Ligt verafgood worden, doet je bijna een hekel krijgen aan die gasten zelf, terwijl die 2 nou weer prima in orde zijn. Maar Evenepoel heeft last van beide vind ik. En door zijn eigen persoontje, en door de overdreven verafgoding van de fans. En verder, tsja, Belgen bleren al decennia lang over de Hollandse voetballers. Zelfde laken een pak

boenk 17 augustus 2020 om 23:07

Hij zei letterlijk: "beter dan ooit tevoren." Maar WF paraphraseert zoals altijd in "de juiste richting" en de "neutrale haters" smullen ervan. Hahaha.

Rinse, repeat.

Mario de Vries 17 augustus 2020 om 23:13

Ja, geweldige pak voetballers de laatste jaren, waarmee ze wel even EK’s en WK’s gingen pakken, wat voorlopig nog niet is uitgekomen. Ik heb de afgelopen jaren idd dezelfde diknekkerij kennen bespeuren bij de Belgen, als waar ze de Hollanders al decennia lang van beschuldigen. Maar ik wil er geen wellus-nietus discussie van maken :)

djerkson 17 augustus 2020 om 23:39

@Mario: wel eerst even de spelfoutjes uit je azijnzure reacties halen. Gezegd schrijven we nog altijd met een d, een kleine letter, passend voor jouw betoog.

klootje kriekeljon 17 augustus 2020 om 23:46

Niveautje heren.

Mario de Vries 17 augustus 2020 om 23:52

djerkson, mijn d en t kennis is idd nie zo goed, en ben ik ook nog een Rotterdammert en ben ik gewent om het niet zo nauw te neme met de nn-etjes achter woorden, pure gemakzucht, ik schrijf vaak zoals ik praat. Maar om mij daarop aan te valle vind ik altijd zo’n zwaktebod. Maar verder prima hoor, ik doet toch lekker me eige zin

djerkson 18 augustus 2020 om 09:09

@Mario: mijn post bevat inderdaad weinig nuttige inhoud. Ik paste me aan het niveau van jouw post aan. Je beschuldigt een jongen die net een doodsmak heeft gemaakt en die vanop zijn ziekenbed de hoop uitspreekt sterker terug te komen van narcisme, komaan zeg! Narcisme was ook te zien toen hij voor Fabio won zeker? Als je een hond wil slaan, vind je gemakkelijk een stok zeker? Doe maar lekker je ‘eige ding’ ja. Zucht.

Mario de Vries 18 augustus 2020 om 09:23

ok

Lalsacien 17 augustus 2020 om 21:09

Flinke tegenslag. Hoop dat hij gezond terugkomt!

Gerben Schmidt 17 augustus 2020 om 21:39

Ik vond dit ook wel een goed stukje. Hopelijk heeft ie in de zelfverzekerdheid van zijn kunnen ook een plekje voor “lessons learned”

https://www.hln.be/sport/wielrennen/jurgen-van-den-broeck-geeft-evenepoel-een-gouden-raad-bergaf-moet-je-experts-als-nibali-laten-rijden~aa7f6315/

Michelangelo 17 augustus 2020 om 22:02

+1,
En dit zou zijn ploegleider hem ook moeten vertellen….

Bob 17 augustus 2020 om 22:20

Een meesterdaler én expert met ervaring zoals Nibali die niet eens weet dat de witte lijnen op een nat wegdek zo glad zijn? https://www.youtube.com/watch?v=KIeSeSIe4c4&t=55s

yo-eddy 17 augustus 2020 om 22:32

Volgens mij was VdP de meester daler in Lombardije, liep flink in op de groep Nibali en hij had hier ook nog nooit gekoerst

Klaver 17 augustus 2020 om 22:35

Tijdens de Olympische Spelen moet je hem inderdaad zeker niet volgen. Meesterdaler vind ik persoonlijk niet een goed gekozen term voor Nibali of Alaphilipe, er was maar 1 meesterdaler… Grootste waaghals is misschien beter.

boenk 17 augustus 2020 om 23:12

Yo-eddy, Nibali zette de snelste tijd neer in die afdaling, volgens Strava.

HF2013 17 augustus 2020 om 22:54

Ik hoop het voor hem. Bij het lezen van de zin dat hij zijn grote-ronden-debuut hiermee moet uitstellen, schoot even de gedachte door m’n hoofd dat het misschien niet de enige grote ronde is die hij moet laten schieten door iets als een blessure….

Ik wil hem qua talent niet vergelijken met bijv een Kelderman, maar hoe vaak heeft die jongen nou in topvorm een grote ronde gereden.
Een andere naam waaraan ik moest denken, is Aru. Wederom: talent wil ik niet vergelijken, maar dat leek een superronde-rijder te worden, maar ook daar komt het er na een zware blessure totaal niet meer uit.

Klein Verzet 17 augustus 2020 om 23:34

Is Evenepoel samen met België de weg kwijt? Eerst verschijnt in de media dat hij een koers nog nooit zo goed verkend had, vervolgens slaat Sporza volslagen door met de retorische vraag of “Remco Lombardije nog kan verliezen?” En na een ziekenboeg-bezoekje van nonkel Patriek komt de megalomane waangedachte: “Ik zou gewonnen hebben.”

En nu dan “Sterker terugkomen?” Dan wat? Dan wie? Waar is het respect voor al die andere top-talenten in de wielersport, en voor sport in het algemeen: een wedstrijd is nooit gewonnen nog voordat hij gestreden is.

Fluistert er dan niemand in zijn oor dat bescheidenheid heus geen slechte eigenschap is?

Toen Icarus op de grond smakte, was zijn harde les over hubris geleerd.
Wolven kunnen niet vliegen, maar janken naar de maan.

Maillot à Pois 17 augustus 2020 om 23:59

Ja, de Belgische pers ging nogal los deze week en ja, Remco heeft geen gebrek aan zelfvertrouwen, om het even zacht uit te drukken.

Maar hier sla jij een beetje door hoor. Kijk eens naar het filmpje. Hij zegt: “The team and I will do everything to come back stronger than before.” Dus niet sterker dan iets of iemand anders, gewoon sterker dan voor zijn val. Een vrij standaard statement na een tegenslag.

Klein Verzet 18 augustus 2020 om 12:02

Ach Franse Bollentrui, wie op z’n rug ligt, maakt zich (in iedere sport) belachelijk door te stellen dat ie gewonnen zou hebben. Wie vervolgens in het ziekenhuis de brokstukken gelijmd krijgt, mag stilletje bidden dat en òf alles weer goed komt. Beter terugkomen dan tevoren? Hij was toch al onverslaanbaar en kon toch niet verliezen?

Hollow Knight 18 augustus 2020 om 00:01

Wat een zure reacties. Die jaloezie is echt nergens voor nodig jongens. MVDP is ook een groot talent hoor.

Achja, ik praat tegen een muur hier. Ik heb nog nooit zoveel haat gezien voor een renner die in een ravijn stuikt. En vaak zijn het dezelfde mensen die de actie van Groenewegen minimaliseren.

Dit is trouwens wat andere wielerfora denken over het niveau hier:
https://forum.cyclingnews.com/threads/32%C3%A8me-%C3%A9dition-du-tour-de-lain-2-1-august-7th-9th-2020.36103/page-5#post-2443733

Mario de Vries 18 augustus 2020 om 07:13

Sommige gaan wat ver in hun kritiek, maar door alle kritiek maar weg te zetten als jaloezie, ga je het niveau hier echt niet opkrikken, daarmee voed je de eeuwige strijd alleen maar en ben je zelf geen haar beter

Romāns Vainšteins 18 augustus 2020 om 07:25

Wat fora over fora denken? Wellicht zelfs gepusht door een tweewalletjeseter in zijn vrijdagavond outfit? Kom op Holly, wie geeft daar wat om?

Zo nu en dan schuurt het wat richting de bodem hier maar alles beter dan zo’n kool en geit sparend internationaal forum waar iedereen zijn export Engels poogt op te krikken.
Uitermate boring.

Panache 18 augustus 2020 om 07:37

Ik lees het. De moderator schrijft “ They make me wanna throw up. Overly nationalist tardism, if he’d been a foreign rider the pitchforks and torches would be out.” en in zijn comment er onder wordt Kruijswijk na zijn val Crashweak genoemd. Dus tja, wat wil dat zeggen? Het lijkt mij sowieso onverstandig om enkele persoonlijke meningen te generaliseren als de constante op een forum.

Lalsacien 18 augustus 2020 om 07:55

Ik denk dat Evenepoel best oké is maar het lijkt erop dat hij de redder is van de natie voor België en dat daarom alles wat hij doet goed is. Bij de minste kritiek springen sommigen in de hoogste boom.
Daarnaast vind ik wel dat anderen weer over analyseren en op het minste of geringste iets hebben aan te merken over Evenepoel.

Mario de Vries 18 augustus 2020 om 08:08

@Lalsacien, ik denk dat je aardig dicht bij de waarheid zit. Maar dit blijft een eeuwige discussie, en zal alleen maar erger worden.
Evenepoel zal heus wel weer op niveau terugkomen en gezien zijn talent aardig wat gaan winnen, wat zijn status nog meer zal verhogen want “zelfs na zo’n blessure is hij nog oppermachtig”.
Mocht het zo zijn dat hij de komende jaren eens een grote ronde of klassieker NIET zal winnen, zal een bepaald slag mensen roepen dat de rest enkelt heeft kennen winnen door de nasleep van dit akkefietje in Lombardije. Waar het andere kamp weer tegenin zal gaan, en vervolgens weer tot jaloerse zure lui worden uitgemaakt. Het is zo voorspelbaar allemaal

Connor 18 augustus 2020 om 08:23

Hahaha, Hollow Knight die klaagt over zure reacties. Iets van de pot verwijt de ketel misschien?

Tripodboom 18 augustus 2020 om 09:14

Obligate praat. Ik heb nog nooit een renner horen zeggen: ‘ ik kom slechter terug’.

Ligthning 18 augustus 2020 om 09:33

Edit redactie: Graag on-topic reageren.

Marik 18 augustus 2020 om 09:53

….sprak Ligthning op zure toon….

Ligthning 18 augustus 2020 om 09:58

@Marik
O ja, we weten allemaal dat jij ook tot die club behoort. Dat hebben we hier al tientallen malen kunnen lezen. Afspraak na je volgend haatberichtje ? Of ga je voortaan ook zoals gelukkig de meesten hier, over koers, ploegtactiek, spektakel, blijdschap, ontgoocheling ….. schrijven. Kortom, waarvoor dit forum bedoeld is.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair