Remco Evenepoel: “Niet ontgoocheld dat ik het roze niet heb”

vrijdag 14 mei 2021 om 13:23
Remco Evenepoel: “Niet ontgoocheld dat ik het roze niet heb”

foto: Cor Vos

In Notaresco, de startplaats van de zevende etappe van de Giro, keek Remco Evenepoel nog even terug op de etappe van gisteren en vooruit naar de komende dagen. De Belg verwacht zondag opnieuw een gevecht tussen de klassementsrenners.

Maar eerst blikte de renner van Deceuninck-Quick-Step terug op de verregende zesde etappe naar San Giacomo. Aan de finish leek Evenepoel de roze trui te veroveren, maar het was Attila Valter die de schade wist te beperken en enigszins verrassend de macht wist te grijpen in de Ronde van Italië. Evenepoel staat nu tweede op slechts elf seconden van de Hongaar.

“Of ik dacht dat ik de roze trui had? Nee, ik wist het helemaal niet. Ik was helemaal bevroren door de kou en ik wist niet wat er gebeurde. Ik kreeg op een bepaald moment te horen dat ik naar het podium moest, aangezien ik de nieuwe drager was van de roze trui. Dat bleek echter toch niet het geval, maar ik heb me er niet druk om gemaakt. Dat wil zeggen dat ik niet ontgoocheld was.”

Roze trui
Evenepoel, die vandaag de gelegenheidsdrager is van de witte jongerentrui, kijkt al met een schuin oog naar de etappes van zaterdag en zondag. “Vandaag is het gewoon zaak om veilig de streep te bereiken. De rit van zaterdag is wellicht iets voor de vluchters, maar ik verwacht in de etappe van zondag een tweede gevecht tussen de klassementsrenners.”

En als Evenepoel de kans krijgt om de roze trui te veroveren, gaat hij er dan voor, werd hem nog gevraagd voor de start. “De Giro is nog lang, we zien wel”, houdt de Belgische rondehoop zich op de vlakte. “Er zal alleszins gevochten worden om de trui en ik denk dat de kans relatief groot is dat we aan het einde van de week een nieuwe drager hebben van de roze trui.”

Dit artikel delen:

32 Reacties

Romāns Vainšteins 14 mei 2021 om 13:38

Kijk, nu is het dus kraakhelder WF die Evenepoel als speelbal gebruikt met een artikel dat geen moer toevoegt aan wat er eerder vandaag geplaatst is. Net zoals we op sommige dagen 7 artikelen hadden waarboven de vierkante kop van MvdP prijkte met titels als ‘ik zei a’ en even later ‘o ja, en toen ook b’.

In de verte ontwaren we ondertussen de ronkende motoren van de masochistische ‘genoeg is genoeg’ers die REV hier de schuld gaan geven met het élan van een chick die de nieuwe vriendin van haar ex op de bek wil slaan.

Rufusvb 14 mei 2021 om 15:10

Verfrissende reactie dit, fijn dat je ook door hebt hoe het werkt ;-)

Wim Kruithof 14 mei 2021 om 16:04

na een topic waarin Evenpoel aangeeft dat roze niet het grootste doel was, een bulletin openen waarin staat dat hij niet ontgoocheld is, raakt inderdaad kant noch wal. Op zulke momenten komt wel scherp te staan dat clicks boven inhoud gaan, zo nu en dan. Jammer, maar niet iets dat we kunnen beïnvloeden, vrees ik.

Het is wel dit soort ‘mediagedrag’ dat het voor Evenepoel steeds moeilijker maakt om gewoon een beroepsrenner te zijn. Hij wordt voortdurend opgehemeld, tot in overtreffende trap.

Den Izzy 14 mei 2021 om 18:07

Persoonlijk heb ik er niet zo veel problemen mee.

Ik kom naar deze site omdat ze zelf zeer leuke artikels hebben en ook hun voorbeschouwingen kan ik zeker pruimen.
Maar daarnaast is het ook een verzamelplaats van zowat alle andere artikels uit andere media.
En dat is wel handig.

Dat neemt niet weg natuurlijk dat de media in het algemeen er een handje van weg heeft om het snoepje van de dag zo veel mogelijk exposure te geven, wat resulteert in 30 keer hetzelfde.

Diskob 14 mei 2021 om 13:44

Speciaal voor @michelangelo en anderen. Bekijk eens dit interview van vanochtend aan de start. (Bekijk de beelden, het neergeschreven verslag laat cruciale elementen weg.) Daar kan je toch onmogelijk iets negatief over zeggen? Hij geeft complimenten aan zowel Bernal als Valter en zijn analyse van de koerssituatie lijkt me gewoon correct en intelligent.

https://www.hln.be/giro/remco-evenepoel-in-witte-trui-verbaast-zichzelf-ik-voel-me-elke-dag-sterker-en-sterker-worden~a32adef0/

Gitan 14 mei 2021 om 13:48

‘Ja, máár hij complimenteert Mollema niet met zijn mooie aanvalspoging en zegt niet dat hij het jammer vindt dat het geen ritwinst heeft opgeleverd. Sorry, daarom moet ik deze jongen niet.’

FDJ 14 mei 2021 om 13:56

@Diskob wat maak je je toch druk om wat anderen van iemand vinden? De een vind het een prachtrenner en een sympathiek mens en de ander een minder prettig renner. Waar we het allemaal over eens zullen zijn is het feit dat het een getalenteerd wielrenner is. Ik vind hem ook niet altijd even fijn overkomen in interviews (of als hij ze niet wil geven zoals gisteren aan Renaat onder het mom van 'ik heb niets' ) , maar zie wel dat het gewoon een goede renner is.

Denk je niet dat een Thomas Dekker, wanneer hij in het huidige social media tijdperk zich zo had gedragen als in zijn beginjaren, de nodige reacties en weerstand had opgeroepen? Ik weet wel zeker van wel.

Pascal Mortier 14 mei 2021 om 14:12

@Gitan: dus omdat hij geen Nederlander complimenteert moet je hem niet? Misschien moet RE bij een volgend interview gewoon maar het volledige peloton complimenteren, kwestie van niemand te kort te doen.

Gitan 14 mei 2021 om 14:14

edit wf: niet doen

Michelangelo 14 mei 2021 om 14:46

@Diskob,
Je zou bijna denken dat hij hier wat berichten heeft gelezen, en heeft gedacht: "oei, ik was inderdaad wat vergeten gisteren in mijn statement"… Dit was een stuk prettiger dan zijn "ik en de wolven" verklaring van gisteren.

Mooi dat die jongen wat met mijn feedback doet. Wie weet word ik er nog ooit wel echt supporter van ;-)

trigger 14 mei 2021 om 15:51

@Gitan Het was dan ook geen mooie aanvalspoging: Mohoric duwde 30 km lang de gas open waardoor Mollema alle krachten verspeelde. Die Mohoric was gisteren de man met koersintelligentie.

jph 14 mei 2021 om 23:54

De aartsengel die iets positiefs gaat zeggen over Remco…? Gaat niet gebeuren vrees ik

Etika 14 mei 2021 om 13:49

Succes Remco.

Pol 14 mei 2021 om 14:00

En ik blijf er bij dat zowel op deze site als in de Belgische pers er maar een belg meerijd.
Alle Belgische renners wordt hier een groot tekort gedaan. Vroeger was het Tomeke en nog 100 keer Tomeke.

Pascal Mortier 14 mei 2021 om 14:22

Pol: over wie en waarover dient er dan volgens u te worden geschreven (voor zoverre dat nog niet is gebeurd) :-) ?

Louis Vervaecke, Pieter Serry, Tim Merlier hebben zich in beeld gefietst en zijn aan het woord gekomen. Hopelijk wint Thomas de Gendt of een andere Belg één of meerdere ritten en komen ze ook aan bod maar momenteel is hierover niet zoveel te schrijven; of zie ik dat verkeerd?

Rendo 14 mei 2021 om 14:36

Wie ga je dan verder nog interviewen? Als je hier op WF ziet hoeveel reacties er komen op de interviews van Valter en Vervaeke, en dan ziet hoeveel er voor Remco zijn… dan is de keuze logisch lijkt me. Eerst presteren en dan komen de interviews vanzelf.

Den Izzy 14 mei 2021 om 18:10

Dat is toch altijd zo.
Wie naast Rev, Merlier en de Gendt zijn er het vermelden waard?

Ze moeten al vallen of eens door een ontsnapping per toeval goed in het klassement staan, of door een auto omver gereden worden vooraleer er ook maar iets te vermelden is.

De meeste Belgen, en bij uitbreiding alle renners zijn ofwel helpers ofwel vrijbuiters.

TI Rellie 14 mei 2021 om 18:31

Grote verschil is dat Tomeke “wel” een zeer sympathieke jongen is/was. Kunnen we van Remco helaas niet zeggen.

Den Izzy 14 mei 2021 om 18:37

@TI rellie
Ik denk dat veel Vlamingen het omgekeerde denken.
Zeker in het begin van de carrière.

rennerske 14 mei 2021 om 14:34

Ons geliefde Belgie komt straks nog papier te kort voor het beschrijven van de dadendrang van Evenepoel, v Sevenant, Merlier, Philpsen, Stuyven etc.
Van harte gegund!

hjjanssen1973 14 mei 2021 om 14:51

REV is natuurlijk niet teleurgesteld, maar juist zeer blij dat hij meekon met de besten.

Gr.R. 14 mei 2021 om 14:53

Remco Evenepoel: “Niet ontgoocheld dat er weer een nietszeggend artikel over me wordt geplaatst.”

SpeedyLegs 14 mei 2021 om 15:50

RE uit zich altijd als een echte politicus, een soort fietsende Rutte. Verwacht niet dat hij ooit ook maar 1 kaart tafel laat zien. Dat laat dan weer aan ieder de mogelijkheid open over zijn reilen en zeilen te duiden. Dat wordt natuurlijk sterk bepaald door de appreciatie voor hem.

Limal 14 mei 2021 om 16:43

Je leest hier veel onzin, maar Evenepoel vergelijken met teflon Rutte, dat gaat vele bruggen te ver. Ik heb het Internationaal Strafhof op de hoogte gebracht van deze gruwelijke misdrijf tegen de menselijkheid.

#OverdrevenReactiesOpREVnieuws

Michiel 14 mei 2021 om 16:56

Rutte is tenminste sympathiek. Dat kan je niet van dat jochie zeggen

Michelangelo 14 mei 2021 om 16:57

Gelukkig staat Evenepoel niet alleen. Las zojuist de bijdrage van "teflon" Renaat Schotte. Die vindt het alleen maar goed dat San Remco geen roze heeft gepakt. Sterker nog, hij pleit ervoor dat Remco gewoon moet zorgen dat hij met 20 seconden achterstand aan de laatste tijdrit begint.

Nu kan ik best mee in het verhaal dat roze extra energie kost. En dat je zeer goed nadenkt over het moment dat je de trui echt zou willen veroveren. Maar om met 20 seconden achterstand aan de slottijdrit te beginnen? 1 schuiver, 1 lekke band en misschien een iets mindere dag (denk Roglic) en je hebt nul, noppes, niente, nada!

En daarbij: wat als de schuiver vandaag al komt? Of de man met de hamer morgen? Dan heb je leuk een weekje meegedaan zonder platte prijs. En dat past niet binnen de DQS filosofie.

Renaat klinkt dus eigenlijk net als Evenepoel zelf: we beschrijven de situatie maar zo gunstig mogelijk op. Als hij wel roze had gepakt, dan had er waarschijnlijk in het artikel gestaan dat nu roze pakken goed is voor het vertrouwen van Remco en zijn ploeg, en dat je beter net een paar seconden voor kunt staan dan achter.

Als je het mij vraagt moet Remco gewoon de trui pakken als hij kan. Dan kan hij dat vast van zijn bucketlist afstrepen, en vanaf daar weer verder kijken. De trui terug afgeven kan altijd nog. En zeker na 9 maanden zonder koersritme moet je misschien maar gewoon de dag plukken. Ook al snap ik dat zijn eigen ambities groter zijn dan dat, en dat hij droomt van Milaan. Maar wie het onderste uit de kan wil hebben, krijgt ook vaak het deksel op zijn neus. Iets wat ik dan persoonlijk weer niet erg zou vinden…

trigger 14 mei 2021 om 17:21

@michelangelo als je hem graag uit het klassement ziet donderen, probeer dan straks bij het verschijnen van het algemeen klassement eens hard op de bovenkant van je tv te kloppen, misschien dat het helpt. Misschien ook niet, dan is het nog 2 weken zweten, je kan natuurlijk ook de Ronde van Hongarije opzetten.

Pascal Mortier 14 mei 2021 om 20:55

@Trigger: schitterend :-) Veel minder prozaïsch maar lekker humoristisch en nagel op de kop :-D

Jacco van Stierop 14 mei 2021 om 18:31

Dus net zoiets als dat jij een moeilijke schooltijd hebt gehad, en nu nog steeds worstelt met de Nederlandse taal.

Den Izzy 14 mei 2021 om 20:19

Ik denk dat jij even moet stoppen met denken.
Doe je niemand een plezier mee met al dat denken van jou.

Pascal Mortier 14 mei 2021 om 21:04

Afgaande op het taalgebruik en de resultaten van “tien voor taal”, vermoed ik dat Antilek een noorderbuur moet zijn. In die hoedanigheid wens ik dan ook geen aanstoot te nemen aan zijn taalfouten, vooral omdat ik het woord “wallonier” grandioos vind :-)

RodeBaert 14 mei 2021 om 23:22

Het is gewoon een super talent en doet soms wat overmoedige uitspraken. Maar dat hoort bij zijn leeftijd. Niks raars aan.

Headlines

Materiaalzone

Populair