Remco Evenepoel met kilogram minder en beste tijdritvorm ooit naar Tour de France
Foto: Cor Vos
Niels Bastiaens
zaterdag 28 juni 2025 om 19:54

Remco Evenepoel met kilogram minder en beste tijdritvorm ooit naar Tour de France

Interview Na het Belgisch kampioenschap tijdrijden staan voor Remco Evenepoel alle sterren gunstig voor La Grande Boucle. De wereldkampioen tegen de klok blies op het BK in Brasschaat de tegenstand volledig weg, waarmee de generale repetitie meteen geslaagd was. Evenepoel kan met een extra dosis zelfvertrouwen en in ideale omstandigheden toeleven naar de Tour de France, die volgende week in Lille start.

Zet Remco Evenepoel op een tijdritfiets, en je weet dat er iets moois staat te gebeuren. Dat was ook op Brasschaatse bodem weer het geval. Het bezorgde Evenepoel de opsteker die nodig was, na een lastig slotweekend in het Critérium du Dauphiné. Nadien trok de kopman van Soudal Quick-Step op hoogtestage naar Tignes, om daar zijn vorm nog eens extra aan te scherpen richting zijn grote hoofddoel van de zomer.

Remco, waarom was het zo belangrijk voor jou om vroeger van stage terug te keren en absoluut de BK’s mee te pikken?
“Het is niet zo moeilijk om me daarvoor op te laden. Door het feit dat ik er met mijn schouderblessure lange tijd uit ben geweest, hadden we meteen gezegd dat we de twee BK’s er bij gingen pakken als extra prikkel. Ik had ook al een tijdje geen lange tijdritten meer gereden: in dat opzicht was dit ook een generale repetitie voor de tijdrit in de Tour. En ik ben iemand die wel leeft van kampioenschappen. Het is leuk om eens in België te kunnen koersen voor eigen volk. Dat heeft me zeker gemotiveerd om aan de start te komen.”

Volgens analist Dirk De Wolf zat je na de Dauphiné ‘koleirig’ op stage. Was het zo erg met je gesteld, dan?
“Nee, nee. Slechte bron (lacht).”

Je hebt het daar wel iets rustiger aangepakt dan normaal.
“Omdat ik voelde dat ik wat rust nodig had na de Dauphiné. Het was een pittig slotweekend, waarin de warmte een grote rol speelde. En ook, ik denk dat ik nog altijd niet moet vergeten dat ik een behoorlijk slechte winter achter de rug heb. Ik heb daarom soms iets meer recuperatie nodig dan vorig jaar. Dat was de reden dat we het in Tignes iets rustiger hebben gedaan dan vorig jaar in Isola. In de wetenschap dat ik ook de twee Belgische kampioenschappen nog zou rijden, was het aangewezen om iets meer te herstellen.”

Op basis van het BK lijkt het ons dat er op stage ook hard gewerkt is.
“Dat klopt zeker. Ik sta nu ongeveer een kilogram lichter dan voor de Tour de France van vorig jaar. Dat is nodig, want het is weer heel veel bergop. Zeker vanaf week twee. Het was ook het plan om een beetje lichter te staan. We hadden nu ook iets meer tijd dan vorig jaar om gewicht te verliezen. Ik ben iemand die van een maand stilzitten of veel tijd doorbrengen in de gym gemakkelijk spiermassa ontwikkelt, maar dat was de afgelopen weken gelukkig niet het geval.”

Had je geen vrees dat je tijdrit daaronder zou lijden?
“Als ik de waardes van vandaag zie, denk ik van niet. Er zit in de Tour ook een klimtijdrit, daarin is gewicht belangrijker dan op het vlakke. Ik denk dat we een balans hebben gezocht van minder gewicht, maar wel met powerbehoud. Niet zoals in de Vuelta van 2022: toen stond ik nog wat lichter en had ik een beetje minder power. Het is altijd een balans zoeken en zorgen dat het goed afloopt.”

Evenepoel deed het voortreffelijk in Brasschaat – foto: Cor Vos

Je vertelde net al dat je deze tijdrit ook als een test richting de Tour ziet. Heb je daar nog iets uit geleerd?
“Het is in ieder geval een zeer vergelijkbaar parcours met de vijfde rit, al is het daar nog een beetje minder technisch dan in Brasschaat. Het was vooral een kwestie van de hele set-up waarmee ik in de Tour de France ga rijden, qua positie en zo, nog eens een laatste keer te testen. Uiteindelijk moet ik stellen dat alles is goedgekeurd. Ik heb gedaan wat ik wilde doen en het was een zo goed als perfecte tijdrit. Ik zit kortbij de beste tijdrit-Remco ooit, schat ik nu in. Dat moet ik nu vasthouden richting de drie weken in Frankrijk.”

Zit er eigenlijk nog marge op je tijdrit? Soms lijkt het wel alsof je in die discipline de perfectie benadert.
“Dat is wat we onszelf soms ook afvragen als we naar de windtunnel worden gestuurd. Waar we vaak nog het meeste op vinden, zijn materiaal-technische zaken zoals het type stuur of – zoals bijvoorbeeld nu – de helm die wordt uitgesneden en me zo helpt om nog iets dieper met mijn hoofd te liggen. Ook banden of verzetten zijn dingen waar we iets meer op testen dan op mijn eigen positie. Elk klein detail kan tellen, want ik zag dat ook Filippo Ganna met een nieuwe helm rondrijdt. Er wordt bij iedereen aan de details gewerkt en we mogen niet stil blijven staan.”

Doe je er zondag nog een tweede Belgische titel bij in de wegrit?
“We hebben twee hoofdkaarten die we kunnen uitspelen in de ploeg, met ook Tim Merlier. Maar de warmte en het parcours spelen in mijn voordeel. Het is geen zekerheid op een massasprint. We koersen ook niet het traditionele rondje van Binche, maar een andere kant met iets smallere en steilere klimmetjes. Er zal veel aangevallen worden. Maar anderzijds: het is een BK, dus er kan ook snel een goede groep wegrijden.”

RIDE Magazine
56 Reacties
28-06-2025 11:53
Het gezeur iedere keer over de kilo’s bij Evenepoel. Zo langzamerhand is hij al wel 10 kilo afgevallen en kan hij bergop nog steeds niet volgen.
    28-06-2025 12:04
    Klopt, hij heeft alleen een mogelijkheid om de tour te winnen als Pogacar, Vingegaard, Lipowitz en Almeida vallen. En zelfs dan vraag ik me af of die het gaat winnen van de rest.
    28-06-2025 12:11
    Een renner die bezig is met zijn gewicht, that's a first...
    28-06-2025 15:55
    Almeida was vorig jaar ook de beste man in koers in Zwitserland en eindigde in de Tour op 11 minuten van Evenepoel.

    Het zal me ook verbazen als Remco gelijke tred kan houden met Vingegaard - over Pogacar hoeven we het niet eens te hebben -, maar het is flauw om te doen alsof renners als Lipowitz en Almeida op hetzelfde niveau als Evenepoel zitten. Er is één renner die veel beter is dan de nummer twee, die beduidend beter is dan de nummer drie, die op zijn beurt weer veel beter is dan de rest.
    28-06-2025 21:24
    @Leonard Stiksma

    Was het niet zo dat vorig jaar, net als dit jaar, Almeida eerst moest zwoegen voor iemand anders zijn klassement en pas daarna kon werken aan zijn eigen klassement, in tegenstelling tot Evenepoel?
    28-06-2025 22:06
    Mogelijk, al kan ik me van Almeida vorig jaar slechts betekenisvol kopwerk in de rit naar Valloire herinneren.* In het gros van de overige ritten was Pogacar al zodanig vroeg vertrokken dat Almeida weinig werk in dienst hoefde te doen.

    Neemt niet weg dat ik Almeida dolgraag bij een andere ploeg voor eigen rekening zou zien gaan in de Tour. Zelfs als je het sportswashen buiten beschouwing laat is UAE's impact op de sport een treurig iets.

    *dit kan aan mij liggen: heb hier en daar best wat gemist.
    29-06-2025 01:36
    @Leonard, kijk aub even naar de (onderlinge) resultaten de afgelopen 2,5 jaar. Dan zijn er toch echt duidelijk 3 beter dan Evenepoel en niet 2. Laten we het aub wel bij de feiten houden. Verder lijkt Pogacar zoveel beter, dat ik betwijfel hoeveel Almeida gaat moeten knechten. Yates, Sivakov en Soler zijn ook prima klim knechten. Zou mij dus niet verbazen als Almeida uiteindelijk voor eigen kansen kan gaan. Dan is het niet uit te sluiten dat hij hoog eindigt. Hij kan namelijk prima tijdrijden en is heel constant. Evenepoel heeft voor nu zeker een streepje voor, maar Almeida lijkt echt een stap te hebben gemaakt. Dus als je eerst net minder bent, dan kan je nu mss gelijk zijn?
    29-06-2025 12:20
    Kan je specificeren welke resultaten je bedoelt? Qua grote rondes zie ik qua onderlinge duels vooral de Vuelta van '22, die Evenepoel won en waar Almeida op ruim 7 minuten eindigde, en de Tour van vorig jaar, waar het verschil dus dik 10 minuten was. Verder heeft Almeida vooral zijn Giro-podium achter twee geriatrici.

    Toegegeven, Almeida is het afgelopen jaar inderdaad significant beter in de eenweekse WT-rondjes, waar Evenepoel constant tegenvalt. Of dat een referentie is voor een grote ronde, lijkt me de vraag. Hij mag me verrassen; resultaten uit het verleden zijn niet per definitie de blauwdruk voor wat nog komt
    29-06-2025 12:28
    @leonard ik bedoeld dat Roglic op 3 staat en niet Evenepoel. Almeida staat voor nu idd nog onder Evenepoel. Ik ben de laatste om dat te ontkennn. Echter heeft Roglic de laatste 2,5 jaar 2 gt's gewonnnen. 1x podium en dat tegen 1 podium van Evenepoel, (waar Roglic zelfs uitviel, wie weet wie anders 3e was geworden) Roglic is de 3e ak man, niemand anders
    29-06-2025 13:38
    Ah, ik zat nog in een Almeida-tunnel. Voor Roglic valt die zaak zeker te maken, al leek hij me ook voor zijn uitvallen vorig jaar vooral op weg naar plek 4 en is zijn voorbereiding dit jaar verre van optimaal.
28-06-2025 12:40
Oei, die ziet er extreem mager uit voor zijn doen.

Wie weet is dit wat hij nog nodig had om in de bergen mee te kunnen, maar ergens komt het ook wat onnatuurlijk over bij hoe we hem kennen. Hoeveel vraagt hij van zijn lichaam om zo mager te worden en maakt hem dat niet kwetsbaar voor ziekte en put hij zichzelf zo niet te veel uit om zo 3 weken lang de strijd aan te kunnen gaan?

Hij heeft niet de natuurlijke bouw van Vinegard of andere rasklimmers, Pogacar gaat ook niet zo ver dat ie zich uitmergelt om maar harder te kunnen bergop. Ik betwijfel of dit nou wel de weg is die Remco moet bewandelen om in de Tour om de overwinning te kunnen strijden.

Dumoulin had ook meer de carrosserie van een tijdrijder en moest heel veel van zijn lichaam vragen om zo licht te staan dat hij mee kon doen om de winst in de grote rondes en dat bleek heel erg zwaar om vol te houden. En dan reed Dumoulin nog tegen gewone stervelingen, niet tegen Pogacar die van een bijna onaards niveau is.
    28-06-2025 13:08
    In de Vuelta van 22 woog hij nog een kilo minder en dat werkte ook.
    Ik denk dat het geschoren kopje zijn scherpte ook nog meer benadrukt.
    Het is wel een feit dat dit lage gewicht hem meer lijkt te vragen dan bij andere klimmers. Ook meteen de reden waarom Evenepoel, in tegenstelling tot anderen, een volledige specifieke voorbereiding nodig heeft om goed te klimmen. In de ritten wedstrijden die geen hoofddoel zijn klimt hij daardoor (in verhouding tot anderen) minder goed dan in zijn hoofddoel.
28-06-2025 15:11
Hij zou wel eens boven Vingegaard kunnen eindigen als hij meer tijd wint in de tijdritten dan tijd verliest in de bergen.
    28-06-2025 15:14
    Dat is wel een grote als. Er is slechts 1 vlakke tijdrit en er zijn veel bergritten. De verschillen in de bergritten zullen veel groter zijn dan in die ene tijdrit. Het belang van de tijdrit wordt vaak overschat.
    28-06-2025 15:35
    Vanaf dit jaar eindigt in de Tour voortaan iederéén nà Evenepoel.
    En dat 15 jaren lang.
    29-06-2025 01:41
    Niet realistich, hij is momenteel de 4e ak man en er is een groot gat tussen hem en Vingegaard. Hij komt als ak man tegen de andere 3 praktisch altijd te kort. Zie niet in hoe het nu anders gaat zijn. Roglic heeft helaas en standaard grote kans op uitval. Dus plek 3 is mogelijk, maar als Roglic niet valt, zie ik Evenepoel eerder op 4 dan op 2 eindigen.
28-06-2025 12:52
Evenepoel is natuurlijk verplicht om de kant richting de gratenbakken op te bewegen. In de bergen zal hij minder moeten gaan verliezen dan vorige jaren.
Hij is gewoon dé graadmeter op tijdritgebied maar geen absolute wereldtop in het klimwerk. Net daaronder zit hij. Dus zal het in de details zoals gewicht gezocht moeten gaan worden. Ben benieuwd wat t gaat opleveren komende Tour. Misschien weer 3de maar een plekje buiten de top 5 zou ook zo maar eens kunnen.
    28-06-2025 13:12
    Volledig mee eens.
    En als het de 'anderen' wat tegenzit zou het evengoed tourwinst kunnen opleveren.
    Maar dan moet hij rekenen op een volledige off-day, ziekte,... van Pogi en Vin.
    Die kans is niet enorm, maar ook niet onbestaande. Bovenal heeft hij dat vooral niet zelf in de hand.
    Ik hoop gewoon op een spannende tour waarin iedereen mooi op z'n fiets blijft zitten.
    28-06-2025 14:55
    @Il cavallo pazzo

    Want Remco zelf heeft natuurlijk nooit een off-day? Zeker niet in een grote ronde, nietwaar?
    28-06-2025 15:11
    Er is niemand met 21 superdagen, ze hebben allemaal wel 1 (of meerdere) slechte(re) dag(en).
    Het is gewoon hopen dat je zelf die offday hebt in een sprintetappe of rustdag, en je concurrenten in de belangrijkste klimetappes.
28-06-2025 10:19
Stiekem denk ik dat Remco die andere twee op een vette achterstand gaat rijden in de 5e rit, en daarna gaan we een zeer agressieve Tour zien. Hoop doet leven! Groeten van een Ollander.
    28-06-2025 11:26
    En met nóg een kilo minder én de heuvel van Montmartre wint Remco op zijn 25e zijn eerste Ronde van Frankrijk! Behoort hij immers niet tot de Grote Drie?
    28-06-2025 11:54
    Laat het ons hopen. Remco met een mooie voorsprong op de rest en hopelijk met een kilo lichter nog iets sterker bergop.
    Beter zo een scenario dan dat Pogi iedereen meteen zoek rijdt.
    28-06-2025 12:00
    Ik zou het nog 99 keer zeggen, midi. Dan kan je na de Tour zeggen dat zijn fans minstens 100 keer hebben gezegd dat hij zou winnen, en dat ze ongelijk hebben gekregen. De kans bestaat dat je dan een lolly krijgt van je mama.
    28-06-2025 12:06
    Vrees dat zijn basis van deze winter te smal gaat zijn om het 3 weken vol te houden, maar laat ons hopen dat hij, zoals altijd eigenlijk, voor spektakel zorgt.
    28-06-2025 15:42
    @Melkzuur

    Nu Remco inmiddels naar zijn 26e toe gaat, moeten zelfs de grootste fanatici HEEL stilaan toegeven dat hij MISSCHIEN niet het grootste wielerwonder aller tijden is? Auw!
    Nog pijnlijker: dat wielerwonder is wellicht van Remco's EIGEN generatie?
    28-06-2025 15:49
    Midi: dat wordt al heel lang toegegeven maar je moet het zelf ook wel willen zien. Het is natuurlijk makkelijker te doen alsof elke Belg Evenepoel de beste renner vindt ter wereld maar dat is allesbehalve de realiteit.
    29-06-2025 11:06
    @Gibo uiteraard overdrijft Midi een beetje, maar als ak man wordt Evenepoel wel degelijk te hoog ingeschat. Er wordt telkens over een grote 3 gepraat. Terwijl Evenepoel niet eens in de buurt komt van Pog en Ving en zelfs Roglic eigenlijk gwn beter is in dat aspect. Kijk je puur naar de laatste 2,5 jaar dan heeft zelfs een S Yates betere resultaten in gt's dan Evenepoel. Namelijk 1x gt winst en 2x top 12 tegen alleen 2x top 12. Evenepoel is de beste tijdrijder die er momenteel is. Qua klassiekers hoort die denk ik op 3? (achter Pog en MvdP) Echter puur op ak werk is hij niet zo groot als heel veel flitser en wielerflits zelf beweren. Dus ja daar moeten mensen toch echt eens eerlijk gaan toegeven hoe goed Evenepoel nou daadwerkelijk is op dat specifieke onderdeel.
    29-06-2025 11:44
    Fenneo, als het zo een lokaal probleem is op Wielerflits dat Evenepoel bij de top drie geschat wordt, waarom staat hij bij de internationale betkantoren dan op drie, ruim voor de anderen? Laten die zich allemaal leiden door Wielerflits?
    Er is een groot verschil tussen Evenepoel die een rondje start tussendoor en Evenepoel die aan de start staat van een hoofddoel.
    29-06-2025 12:22
    @Gibo je kan toch zelf wel zien dat er een groot verschil is tusssen Evenepoel wordt op plek 3 verwacht of Evenepoel is 1 van de grote 3. De grote 3 met Evenepoel bestaat gwn niet. Niet in het ak werk althans. Dat wedkantoren hem op plek 3 verwachten is prima (mijns inziens wel onterecht) maar dan ben je niet meteen 1 van de grote 3. Stel volgend jaar wordt bv Lipowitz op 3 verwacht. Is hij dan meteen 1 van de grote 3? Er is in het ak werk een immens verschil tussen vooral Pog en Ving en in mindere mate Rog en dan Evenepoel. De resultaten spreken voor zich. Als je ook kijkt hoe makkelijk Pog en Ving weg rijden van Evenepoel, dan is er toch geen grote 3? Althans niet met Evenepoel.
    29-06-2025 14:14
    @Fenno: Even advocaat van de duivel spelen, maar als je jouw logica wil volgen dan is er inderdaad sprake van "de grote 2" in het klassementswerk, zij het dan wel in de vorm van Froome en Pogacar.
    29-06-2025 14:18
    @jappe, als je naar algeheel palmares kijkt mss, maar we hebben het over huidg. En dan kijk je naar de laatste2-3 jaar. Dan valt Froome er zeker niet meer onder. En nog steeds eindigt Vingegaard eigenlijk gegarandeerd op een podium van een gt. Evenepoel niet.
    29-06-2025 14:55
    In het ronde werk staat Evenepoel heel ver achter Pogacar en Vingegaard, daar volg ik je zeker in. En dat de grote drie zo vaak aangehaald wordt heeft zeker met zijn commerciële waarde ook te maken. Maar ook wel een stukje door de grote kloof achter hem in de vorige tour en het feit dat hij op één terrein de betere is van de andere twee.
    29-06-2025 14:56
    Als je onder huidig de laatste pakweg 3 jaar verstaat en je kijkt puur naar de onderlinge resultaten, dus waar ze beide aan de start verschenen, dan moet je ook wel een beetje door de opgaves kunnen kijken. In de Vuelta van 2022 stond Roglic op 1:26 voor hij opgaf in rit 17. In de Giro van 23 stond Roglic op 0:47 voor REV uit koers moest wegens Covid in rit 10, en in de Tour van 24 stond Roglic al op 3:36 voor hij opgaf in rit 12.

    Qua erelijst doet Roglic natuurlijk beter, maar in de GT's waar ze samen aan de start stonden helt de balans toch over naar Evenepoel. Enkel in de Vuelta van 23 had Roglic de bovenhand door de inzinking van Evenepoel.

    Grootste verschil tussen beiden is natuurlijk ook dat Roglic een ronderenner pur sang is, die eigenlijk ook consequent 2 grote rondes per jaar rijdt, terwijl Evenepoel veel meer allrounder is die ook mikt op kampioenschappen, tijdritten, eendagskoersen,... en daardoor (voorlopig) maar 1 grote ronde per seizoen rijdt, tenzij hij al vroeg uitvalt.

    Ligt er dus maar aan welke parameters je hanteert om de volgorde te hanteren. Als je mij vraagt wie de mooiste erelijst heeft qua QC zeg ik Roglic, maar als je mij vraagt wie er favoriet is om boven de ander te eindigen als ze beide aan de start van een GT verschijnen, dan zeg ik Evenepoel.
    29-06-2025 15:05
    @jappe Roglic heeft Evenepoel in bijna elke onderlinge wedstrijd verslagen (buiten de gt's om) Dan is het niet logisch om te zeggen dat hij kan winnen van Roglic. In de vuelta die Evenepoel won, kwam Roglic geblesseerd binnen. Toch kwam hij weer terug (tot hij weer uitviel) In de andere Vuelta (die Kuss won) is Evenepoel er compleet afgereden, letterlijk gwn kansloos. Roglic heeft dus ook in gt's aangetoond beter te zijn dan Evenepoel. En alle rondjes van een week ook. Want die Vuelta van Kuss neem je niet mee lol. Verder stond Roglic achter in de tour omdat hij minder tijdrijd en de 1e etappe slecht deed. Die Giro stond Evenepoel voor door de tijdrijd. 1e bergetappe was die er alweer afgereden lol.
    29-06-2025 15:34
    Er staat letterlijk "Enkel in de Vuelta van 23 had Roglic de bovenhand door de inzinking van Evenepoel." dus hoe ik die 'niet meeneem' is me niet helemaal duidelijk. Tenzij ik niet kan tellen is dat 1 ronde voorsprong voor Roglic vs 3 rondes voor Evenepoel, en lijkt me 3 nog steeds meer dan 1.

    Maar jij ziet of interpreteert de zaken blijkbaar anders (en sleurt er ineens ook kleinere rondjes bij) en dat mag best, maar dan heeft het weinig zin om hierover verder te debatteren. Ik kan enkel zeggen dat mijn gevoel op dit moment zegt dat Roglic zelfs geen top-5 zal halen, tenzij er andere topfavorieten uitvallen. Ik zie Pogacar, Vingegaard, Evenepoel, Almeida en Lipowitz boven hem eindigen, als hij de finish al haalt (en ze bij Redbull Lipowitz z'n eigen koers laten rijden en niet slachtofferen).
28-06-2025 13:51
Eenvoudige mechanica: gewichtsafname - vermogensafname
28-06-2025 17:55
Ik val in herhalingen: een kopie van Erik Breukink als ronderenner. Hebben ook een tijdje gehoopt dat die het geel in Parijs zou dragen, totdat de doelen realistisch werden bijgesteld. Dat vermaledijde hooggebergte ook. Wel leuk om weer een tijdritzege mee te pikken.
    28-06-2025 20:05
    Met alle respect maar Evenepoel is wel van een ander kaliber dan Erik Breukink.
28-06-2025 12:28
Het klinkt allemaal goed, zou niet teveel risico nemen in de wegwedstrijd, beetje uitbuiken, en de beste rem in de tour graag!
28-06-2025 12:33
Het is de beste vorm ooit als je Vermeersch op een kleine minuut (20 seconden gerekend voor valpartij) rijdt?
En dat op een parcours wat niet idealer kan.
    28-06-2025 13:06
    Vermeersch is echt een steengoed tijdrijder hoor, zeker op dit parcours. Hij rijdt niet voor niets bij UAE en eindigt regelmatig in de top 5/10 in tijdritten op worldtourniveau.
    Daar rijd je op een kampioenschap echt geen 2 minuten van weg.
    28-06-2025 13:08
    Alsof vermeersh een pannenkoek is? Die klopte een paar jaar geleden MVDP nog in Parijs Roubaix en was er dit jaar ook nog top 5
    28-06-2025 13:19
    Het BK is geen waardemeter, de Dauphiné is dat wel.
    Hij heeft rekening gehouden met de tussentijden en zich niet het snot voor de ogen gereden, gaf hij ook aan in het interview en is te merken aan de tussentijden.
    28-06-2025 13:57
    @Il cavallo pazzo op basis van welke uitslagen wordt hier vastgesteld dat Vermeersch een steengoede tijdrijder en geen pannenkoek is?
    28-06-2025 14:14
    Vermeersch werd in de Baloise Belgium Tour net derde voor Baronicini (nuja, zelfde tijd) en op korte afstand van Ganna.
    In de andere tijdrit dit jaar in UAE eindigde hij ook top tien, voor nationale kampioenen Hoole en Armirail.

    Tijdritten winnen zal hij niet rap doen, veel rijdt hij er niet en als hij ze rijdt heeft hij vaak geen doel. Maar hij kan het best redelijk goed (als het vlak is).
    28-06-2025 15:17
    Strandde 4 jaar geleden ook nog op amper 11 seconden van de wereldtitel bij de beloften.
28-06-2025 14:47
Als hij dan maar niet weer afstapt als er een moto camera naast hem rijd terwijl hij toch weer net niet kan volgen.
    28-06-2025 19:12
    63 prof overwinningen voor die dat weer net niet kan volgen
28-06-2025 20:15
1e tijdrit is hij topfavoriet. In de bergen gaan de echte klimmers hem helemaal zoek rijden. Zie hem niet op het podium eindigen in Parijs, Heeft ook niet de ploeg om een goede ronde te rijden, te weinig steun gaat hem ook opbreken.
28-06-2025 15:05
Exact, als hij structureel het gedrag van een verongelijkt kind er eindelijk eens uit kan slopen - ik blijf erbij, een goed management had dat allang van hem geëist - dan maakt hij een grote stap voorwaarts. En wordt top 3 waarschijnlijker dan top 5.
    28-06-2025 15:38
    Ja dan zou hij eindelijk in staat zijn om derde te worden in de Tour, dat zou wat zijn zeg!
    28-06-2025 19:11
    Ja eindelijk podium in de Tour dan en een GT winnen of misschien zelfs een monument of een medaille op WK
28-06-2025 21:29
Ander kaliber? Misschien, maar veel slechter is hij lijkt me toch niet. En hij gaat nog 10-15 grote ronden kunnen rijden. Breukink 3e in Parijs en op een haar na de Giro gewonnen. Evenepoel weliswaar een (zwak bezette) Vuelta en ook 3e in Parijs, maar het hooggebergte nekt hem.
    28-06-2025 22:40
    Toen Breukink 3de werd in de Tour van 1990 waren er, naast 1 TTT, 3 ITT’s. Een van 61km, een van 33km en nog een van 45km. Geef dat eens aan Remco vandaag. Hij zal misschien nog derde worden maar het zou dan spannender kunnen zijn. ASO heeft de discipline tijdrijden gedevalueerd, ten onrechte voor mij.
28-06-2025 23:07
Eens.

Reacties zijn gesloten.