Remco Evenepoel: “Ik verdraag extreme warmte beter dan extreme kou”

vrijdag 23 juli 2021 om 10:01
Remco Evenepoel: “Ik verdraag extreme warmte beter dan extreme kou”

foto: Cor Vos

Remco Evenepoel ziet geen problemen in de hoge temperaturen en luchtvochtigheid in Tokio. In een dubbelinterview met Mauri Vansevenant in Het Laatste Nieuws vertelt de Belg goed tegen de omstandigheden te kunnen: “Mijn vier rittenkoersen won ik vorig jaar allemaal in de hitte. Ik verdraag extreme warmte beter dan extreme kou.”

In de maanden voorafgaand aan de Olympische Spelen reisde Evenepoel ook nog af naar het Bakala Center in Leuven om in een hittekamer alvast te wennen aan de temperaturen. “Ik wilde het eens aanvoelen”, vervolgt hij zijn verhaal. “Uiteraard sluit die test niet honderd procent aan bij wat we hier ervaren. Je zit op de rollen, vangt geen wind, je ‘verdamping’ blijft constant rond je hangen. Maar het was wel lastig. Toen ik die hittekamer nog maar betrad, parelde het zweet al op mijn voorhoofd. Pittig. Maar… voor hetzelfde geld regent het zaterdag, hé.”

Ploeggenoot Vansevenant voegt daar aan toe dat de twee tijdens hun hoogtestage in Livigno probeerden de weersomstandigheden na te bootsen. Hoe dat eruitziet? “Op de warmste dagen zochten we de vallei op, om alvast de temperatuur in Tokio te benaderen. Het zal vooral zaak worden om het lichaam zo koel mogelijk te houden. Probleem is echter dat het Japanse klimaat moeilijk elders is te simuleren. De beste aanpassing gebeurde hier, ter plekke.”

Medaille als doel
Voor de jonge renners van Deceuninck-Quick-Step is een medaille het grote doel. Evenepoel: “We hebben veel mogelijkheden. Wout, Tiesj en Mauri zijn drie superklimmers, Greg is onmisbaar met zijn ervaring. Zelf ben ik een beetje een vraagteken. Ik wissel nog altijd goede dagen met minder goede dagen af. De weg terug na mijn val is lang. Ik ga er de rest van het seizoen de tijd voor nemen, met oog op een stabiel 2022. Moeilijk te zeggen dus hoe ik ik zaterdag zal zijn, maar met dit blok is een medaille mogelijk.”

In dienende rol zal Vansevenant in ieder geval alles voor zijn ploeggenoot doen. “Ik weet wat me te doen staat”, eindigt hij. “Alles geven voor Remco en de drie andere jongens. Zij hebben allemaal al bewezen dat ze het kunnen afmaken. Hopelijk heb ik goede benen om die rol te vervullen.”

Dit artikel delen:

41 Reacties

JayJay 23 juli 2021 om 10:04

“Wout , Tiesh en Mauri zijn drie superklimmers” is enorm overdreven. Greg en Tiesh in hun huidige niveau ga je niets aanhebben. Remco is zelf de beste klimmer dus het zal van hem moeten komen. Wout moet een beetje geluk hebben zoals Greg 5 jaar geleden. Het kan zomaar gebeuren.

WoutMathieu 23 juli 2021 om 10:19

Theuns is een goeie klimmer, maar die hebben die slimme zuiderburen niet mee. Alle ballen op Wout, al kan Remco misschien op die hoogste klim met een groep wegrijden.

Fast Freddy 23 juli 2021 om 10:42

Ik neem aan dat je Teuns bedoelt? Was op bepaalde dagen in de tour zeker een goede klimmer. Beter dan de genoemde ‘superklimmers’.

Aart van Woud 23 juli 2021 om 10:51

Zelfs Harm Vanhoucke vind ik een betere klimmer dan Benoot of Vansevenant (en zeker beter dan Greg), alleen heb ik geen zicht op zijn huidige vorm.

josi 23 juli 2021 om 10:53

Da’s niets, wij hebben met Bauke, Tom, Dylan en Wilco maar liefst 4 superklimmers in de selectie.

Chippen 23 juli 2021 om 12:44

vansevenant is momenteel gewoon de beste belgische klimmer na evenepoel/van aert. mogelijk kan van wilder daar nog ergens tussen komen. vanhoucke en teuns staan toch iets lager.

er is natuurlijk nog de plus, maar ja…

Willem Kieft 23 juli 2021 om 14:22

Vansevenant begon alleraardigst aan het seizoen maar is daarna echt als een plumpudding ingezakt. Is hij geblesseerd geraakt na het Baskenland?

Remcoderksen 23 juli 2021 om 11:55

Extreme warmte, ga lekker in donker Afrika fietsen, jongen. Je hebt nog niet bewezen en bent weer aan het blaten als een grote. Eerst maar eens presteren,
***
edit wf: niet doen
Dek je je nu al in voor als het een keer 5 graden gratis en jij het weer koud hebt?

Ab Normaal 23 juli 2021 om 12:09

Laat ik vooropstellen dat ik Nederlander ben en dus niet tot de personen behoor die alles van Evenepoel geweldig vind.
Maar dit valt toch mee? Hij zegt alleen dat hij de hitte beter verdraagt dan de kou.
Pogacar gaf in de Tour juist aan dat hij de kou beter verdraagt dan de hitte.
Gaudu zegt ook dat hij moeite met de hitte heeft.
Dat is toch geen blaten?

En over presteren; de jongen heeft nu al een alleraardigste erelijst hoor.

Anatra del Gabinedto 23 juli 2021 om 12:46

Ook ik ben Nederlander (belachelijk dat je dit als disclaimer moet voeren) maar voel me genoodzaakt om op jouw kinderachtige reactie te reageren.

Die jongen is zonder enige twijfel een van de beste coureurs van het peloton, die op de weg terug is na een zware val. Voor die val won hij letterlijk iedere meerdaagse koers waar hij aan mee deed.
Dat hij hoopt een medaille te kunnen pakken is toch helemaal niet gek? Het zou eerder vreemd zijn als hij daar naar toe gaat met de boodschap “ik kom als pelotonvulling”. Fijn dat hij er achter is gekomen beter in de hitte dan in de kou te kunnen rijden. Dat hij daar in heeft geoefend getuigt alleen maar wat een top prof dit ventje is.

Je hoeft er geen fan van te zijn, maar om hem te gaan kleineren getuigt van een bijzonder laag niveau, Remco Derksen.

Marco 23 juli 2021 om 13:00

Mss zit het maken van standaard opmerkingen in de achternaam 3/4 van de uitspraken van Derksen weet ik al voor de uitzending begint

(1e domme uitspraak)
Hij dekt zich niet in tegen eventuele kou, want de kans dat het daar koud zal zijn is 0%

Verder zegt hij:
Zelf ben ik een beetje een vraagteken. Ik wissel nog altijd goede dagen met minder goede dagen af. De weg terug na mijn val is lang

Wat is daar blaten als een grote aan? (2e domme uitspraak)

“5 graden gratis” ? heb je ook 30 graden met extra korting?

disclaimer: Geen fan van Evenepoel, fan van fatsoenlijke en onderbouwde reacties

Panache 23 juli 2021 om 13:00

Remcoderksen is toch gewoon iemand die aandacht wil met zijn post? Bij deze jongen. Fijne dag en weet dat je bestaat.

Remcoderksen 23 juli 2021 om 11:56

edit wf: niet doen

Dumoulinke 23 juli 2021 om 12:20

Hoop sneue reacties weer, waar ik eigenlijk niet meer op zou moeten reageren. Maar wat ik wil zeggen: was Remco een Nederlander geweest dan hadden we hem bij al zijn opmerkingen gesteund. Maar nee, hij is een Vlaming, dus wordt er bij elke letter die er over zijn lippen komt over hem heen gekotst en is hij opeens arrogant. Wie het zich verder nog afvraagt: ik ben zelf geen Vlaming maar een Nederlander. Iemand die wél in staat is objectief te blijven. Fijne middag nog.

Willem Kieft 23 juli 2021 om 14:20

Het feit dat je een Nederlandse fanboy bent maakt je niet objectief. En ik kan geheel objectief zeggen dat jij totaal niet objectief bent als het over Evenepoel gaat.

Iets subjectiever zou ik verder willen zeggen dat remcoderksen een hoop poep praat hierboven.

Dumoulinke 23 juli 2021 om 14:57

Kijk eens aan, daar hebben we Willem Kieft weer. De man die over een glazen bol beschikt als het om Evenepoel gaat en mij leert hoe het in het leven allemaal functioneert en welke taferelen zich zullen ontvouwen. Maar weet je wat we doen, Willem, we wachten de race op de OS gewoon even af. Jouw standpunt is dat Evenepoel niet zal kunnen winnen van mannen als Roglic en Pogacar. Mijn standpunt is dat hij dat wel kan. Ik denk dat hij in de rondes veel meer tot zijn recht komt dan in eendagskoersen, maar niets wijst erop dat het goud deze OS buiten zijn bereik ligt. Pogacar wint sowieso niet. Als hij zelf al aangeeft niet in beste vorm te verkeren na de Tour weet ik genoeg. En Roglic, die wacht ik gewoon af.

Overigens verschillen we niet altijd van mening. Net als jij ben ik subjectief van mening dat remcoderksen een emmertje vol poep praat. Al zal hij daar schijt aan hebben.

Willem Kieft 23 juli 2021 om 15:09

Niet mijn uitspraken verdraaien Dumotje. Ik heb alleen gezegd dat hij wat mij betreft op het moment helemaal niet de beste renner ter wereld is. Verre van zelfs. Maar voor zijn val had hij zeker de capaciteiten om hoog te eindigen in een wedstrijd als dit en als het verloop in zijn voordeel werkt kan hij ook nu zelfs winnen. Lijkt me niet waarschijnlijk, maar ook niet onmogelijk. Ik zal niet snel zeggen dat iemand nooit kan winnen. Nou vooruit eentje dan: ik voorspel dat Rohan Dennis de wegwedstrijd dit jaar niet gaat winnen.

peervaneynthoven 23 juli 2021 om 12:23

Bij mij is het precies andersom maar het Interesseert me geen zier Remco.Graag Evengeenpoel met onbenulligheden totdat hij Olympisch kampioen is geworden.

Melkzuur 23 juli 2021 om 13:02

“Ik ben peervaneynthoven, en ik pleit ervoor dat er nooit geen interviews meer worden afgenomen vóór een sportwedstrijd. Enkel ná de wedstrijd mag er een interview zijn met de winnaar. Wel maar eentje.”
Zoiets?

jan jansen 23 juli 2021 om 13:06

Hup Remco, zet ‘m op. Laat ze allemaal maar een poepje ruiken, inclusief de wf-volgers.

Michelangelo 23 juli 2021 om 13:15

Ik ben benieuwd hoe / via welk scenario Evenepoel denkt deze wedstrijd te kunnen winnen.

Ik verwacht dat hij de beste Belgische klimmer gaat zijn, maar niet dat hij bergop beter is dan Carapaz / Pogacar / Roglic en misschien nog wat anderen. En in de sprint acht ik hem kansloos tegen deze renners (hij wint niet eens een sprint van vluchters die 200 km in de aanval hebben gereden). En ik geloof ook niet dat ze hem nog weg laten rijden zoals destijds in San Sebastian.

Van eerder beginnen? Misschien, maar dan is de vraag wie met hem door gaat rijden (ze kennen hem intussen). En ook hier zal hij alleen aan moeten komen.

Na de laatste klim een kopgroep met Van Aert? Dan neem ik aan dat hij zal moeten werken voor Wout om hem te laten sprinten.

Dan heeft Vansevenant het misschien wel makkelijker. Zijn optie voor eindwinst ligt m.i. in de vroege vlucht. Ik denk dat ze hem nog wel mee willen pakken, hij kan behoorlijk omhoog en kan ook een sprintje winnen. Andere scenario’s worden lastiger, aangezien hij dan waarschijnlijk of wordt gelost, ofwel in de knechtenrol komt.

En dan nog even de uitspraken van Remco:
Ik snap dat hij het zegt. Maar bij dergelijke uitspraken moet ik meteen terug denken aan de giro, waarbij hij zegt dat lange klimmen hem beter liggen waarna hij er op de eerste de beste lange klim af gaat. Dat hij zegt dat het hem goed ligt als er van vroeg gekoerst wordt op de Zoncolan, maar dat hij eraf vliegt zodra de gashendel werd opengedraaid. Om nog maar te zwijgen over zijn uitspraken dat hij geen angst meer heeft in afdalingen, maar de praktijk toch echt anders blijkt. Altijd positieve praatjes, alsof hij zichzelf moed in wil praten voor het oog van de hele natie.

Misschien is het beter dat hij een iets kleinere broek aan trekt. In de zin van: “ik fiets liever in de warmte dan in de kou, maar dit zijn behoorlijk pittige omstandigheden”. Als je het mij vraagt kan hij beter niet verwijzen naar zijn overwinningen die hij heeft behaald in de warmte, want zonder het zelf in de gaten te hebben schept hij daar weer het beeld dat hij ook hier wel even gaat winnen.

Er is niks mis met zelfvertrouwen, maar mocht hij hier tegen de muur van de hitte opbotsen dan begint zijn eeuwige optimisme toch echt op een gimmick te lijken….

Maillot à Pois 23 juli 2021 om 13:49

@Michelangelo
Op zich wel eens met je analyse. En grootspraak heeft hij zich ook wel eens aan bezondigd.
Maar wat betreft dit artikel begrijp ik er niets van.
Als je vindt dat hij hier het beeld schept dat hij hier “ook wel even gaat winnen”, kan het bijna niet anders dat je bent gestopt met lezen na paragraaf 1.
En dan nog. Hij gebruikt zelfs het woord ‘pittig’ over de omstandigheden in de warmtekamer, dus dat komt al dicht in de buurt van wat jij vindt wat hij moet zeggen.
Verderop noemt hij zichzelf een groot vraagteken, spreekt hij over medaillekansen voor het Belgische team, niet voor zichzelf.

Michelangelo 23 juli 2021 om 14:08

@Maillot,
In dit artikel zelf vind ik het met grootspraak ook wel mee vallen (en ja, ik heb het helemaal gelezen). Ook de twijfels wat verderop in het stukje.

Maar wat ik al zei: het refereren aan zijn overwinningen in de hitte past voor mij in het rijtje van de lange klimmen die hem beter passen en de Mortirolo-praatjes. Want hij heeft ook wedstrijden verloren in de hitte mag ik aannemen. Sterker nog, in de hitte van Lombardije is hij ook de bocht uit gevlogen.

Voor mij komt het gewoon heel vaak over alsof hij zichzelf via de microfoon van Sporza of een andere zender voor het oog van de gehele wielerwereld moed en zelfvertrouwen in wil praten. Dan heb ik toch net wat meer met pakweg de valse bescheidenheid van bijvoorbeeld VdP of de oprechte twijfels bij Dumoulin.

Het is uiteraard jouw goed recht om dat anders te bekijken, Maillot. No hard feelings daarover van mijn kant.

Marco 23 juli 2021 om 14:20

Kijk Michelangelo dit is hoe zo een krant in België uit moet pakken..

DUBBELINTERVIEW. Remco Evenepoel en Mauri Vansevenant, jonge wolven op veroveringstocht in Tokio: “Ik jaag me nog te veel op in dingen”

Brussels Ketje ‘meets’ West-Vlaamse boerenzoon. Een confrontatie van leefstijlen, mentaliteiten en karakters. Maar wel potentiële chemie op de fiets. Ploegmaats Remco Evenepoel (21) en Mauri Vansevenant (22) zijn de jonge wolven in de Belgische olympische wielerselectie. Een dubbelgesprek.

Dus die jongen die moet voor veel belgen de moed hooghouden.. Denk je dat die jongen kan zeggen, luister stel mafkezen.. je snapt toch na de giro zelf ook wel dat ik nog niet op mijn niveau ben.. ik rij hier voor de sier omdat de belgen dat willen maar ik maak totaal geen kans..

De kans is zeer groot, dat hij dit zelf weet.. hij weet of hij na de giro nog verbeterd is of niet.. en als je tussen de regels leest, die jij niet wil zien, dan zegt hij dat hij er nog niet is en heel 2021 daar nog mee bezig zal zijn..

Dus als je vier ritten in de warmte wint dan mag je dat ook gewoon zeggen omdat je iets moet.. (klein lichtpuntje)

De kans is trouwens levensgroot dat wij met een zelfde situatie zitten.. Dumoulin (waar ik fan van ben, dan weet je dat) die zie ik zonder medaille thuiskomen of hij heeft zich in Zwitserland ingehouden..

Moet trouwens vreemd op jou overkomen dat een fan zegt dat zijn renner niet gaat winnen want je bent weer aardig bezig.

“Na de laatste klim een kopgroep met Van Aert? Dan neem ik aan dat hij zal moeten werken voor Wout om hem te laten sprinten.”

en als Van Aert er niet bij zit? Mag Remco dan iets anders of is het scenario dat Van Aert er niet bij zit onmogelijk in Michelangelo zijn ogen?

In al je driften om Evenepoel “onderbouwd” onderuit te halen is Vansevenant intussen een favoriet

Het is weer een grote lap tekst zodat het lijkt of het allemaal wetenschappelijk onderbouwd is om gewoon te zeggen Wout gaat winnen en Remco moet ik niet

mss kun jij Evenepoel zijn grote broek lenen..

disclaimer: Geen fan van Evenepoel

FlecheWallonne 23 juli 2021 om 14:41

Combineer “De klim doet me erg denken aan de klim in de Vuelta a Burgos waar ik boven heb gewonnen en in San Sebastián was het ook zo steil. Een goeie Remco moet dat zeker kunnen overwinnen”, “het stuk daarna aan het meer is ook vrij vlak, dat is een tijdrijdersstuk. Die dingen spelen in het voordeel van Van Aert en mij” met “Ik verdraag extreme warmte beter dan extreme kou” en je komt uit op goud voor Remco, toch?

Marco 23 juli 2021 om 14:50

Precies FlecheWallonne en daarom zitten de belgen straks heerlijk voor de buis.. hebben ze veel geluk dan wint hij… hebben ze gewoon geluk dan is het ook goed dat Wout gewonnen heeft.. hebben ze pech dan is het de schuld van Roglic die ook het ploegbelang moest laten meetellen terwijl hij alleen voor Slovenië gereden heeft.. en intussen zijn de reclame inkomsten weer binnen.. dat is ook zo voor die krant met dit geweldige interview..

Het grootste deel van de mensen heeft ook niet door dat in de overeenkomst van criteriums staat wie er moet winnen…. Er rijden in die criteriums peloton opvullers mee voor 200 euro die graag de premie pakken maar die mogen niet rijden

Michelangelo 23 juli 2021 om 14:56

Manmanman… Marco, pak effe wat valium of zo. Als ik je zo lees ben je niet echt fan van de getypte meesterwerken van de kunstenaar Michelangelo. En is iedere bijdrage als een rode lap voor een stier.

Als ik iets post, dan kun je ook net als veel anderen gewoon je schouders erover ophalen in plaats van je te veel op te winden. Gaat je waarschijnlijk een paar jaar van je leven schelen.

En voor alle duidelijkheid slaap ik niet onder een Van Aert dekbedje. Ik denk dat je me verwart met die andere Michel.
Sterker nog, ik heb weinig met extremistische fans en hun gedrag, want die zijn vaak vóór het een maar tegen het ander. Waardoor er niet meer rationeel te discussieren valt, en ieder kritisch woord wordt versimpeld tot “haat” of een verkeerde vorm van nationalisme.

Marco, probeer me gewoon niet te serieus te nemen. Dat doe ik zelf ook niet, en dat maakt het leven een stuk makkelijker…
Oprechte fijne dag gewenst van je Italiaanse vriend!

Rendo 23 juli 2021 om 15:18

@michelangelo ach man, elke keer ik je “grote lap tekst” zie staan, kan ik al raden wat er zo gaat staan. Elke keer je ongezouten “goed” onderbouwde mening. Alleen is die mening elke keer tegen Remco. Ook heb je enkel onder artikels van Remco dergelijke mening. Moest je die ook eens geven over andere renners hun prestaties of interviews zou je al veel geloofwaardiger overkomen…

Marco 23 juli 2021 om 15:21

Michelangelo, ik vind het allemaal best.. en je weet van de chat tijdens de Tour dat ik je vijand niet ben.. (ik ben trouwens ook niet een van de mensen die jij noemt “mijn vrienden van WF waardoor ik geblokt ben”) Als ik iets kwijt moet dan doe ik dat hier.

Maar je kunt niet ontkennen, ondanks dat jij jezelf dan mss niet serieus neemt, dat je VEEL reacties krijgt van mensen die er af en toe niet goed van worden..

Je hebt gewoon twee kenmerken.. Jumbo is heilig.. dat mag maar ontken het dan niet..

Michelangelo 22 JULI 2021 OM 15:08
xxxx, Ik wist niet dat jij Van Aert een “net niet renner” vindt… Dan heb je er toch echt geen kijk op. Het is een klasbak die qua veelzijdigheid past in het rijtje Merckx, Kelly, Jalabert.

Daar staat echt Merckx hé.. van Aert is goed.. heel goed.. maar hij heeft nog niet 1 grote ronde gewonnen.. Merckx won alles wat Wout tot nu toe won.. en veel meer

Het tweede wat je doet:
DQS en alles eromheen moet de grond in.. terecht of onterecht..

en nu komt het.. Ik zie hier veel mensen met 1-3 zinnen…
Merckx =jezus en van Aert is god.. je ziet zelfs mensen die roepen, van Aert gaat vandaag winnen terwijl hij niet aan de start staat.. allemaal prima..

je ziet ook mensen die roepen Remco uit de bocht.. Remco gaat de ronde van Lutjebroek winnen… enz enz ook allemaal prima… Op al die reacties van mensen reageer ik nooit of zelden..

Maar jij zit hier te doen alsof je de beste analist van het westelijk halfrond bent en Tita tovenaar tegelijk..

Als je dan echt wilt discuteren zoals je hierboven aangeeft.. (ik zit daarom op deze site) zorg dan dat het een analyse is en geen droom/wensdenk verhaal of afbreek verhaal aangestuurd op basis van emotie..

Oprechte fijne dag gewenst van je (waar komt Marco vandaan?) vriend!

Michelangelo 23 juli 2021 om 15:29

@rendo, misschien moet je zelf eens wat andere artikelen open klikken dan alleen die met evenepoel in de titel. En dan zul je tot de conclusie komen dat mijn interesse in de wielersport breder is dan enkel die voormalige voetballer.

Of het nu gaat over pogacar of vos, iserbyt of alvarado, veldrijden of wegwielrennen, ik ventileer overal mijn mening over. Behalve bij artikelen over puck moonen, want dat heeft te weinig met wielersport te maken.

Chippen 23 juli 2021 om 21:27

michelangelo begint gewoon met zijn conclusie (evenepoel is stom) en gaat dan met terugwerkende kracht selectief uitspraken/gebeurtenissen zoeken die in dat verhaal passen, de stukjes die niet goed uitkomen, worden genegeerd als onbestaand. dan wordt het verhaal omgekeerd gebracht als een sage waarbij de enige evidente conclusie is dat evenepoel stom is, want alles wat overblijft, wijst daar toch duidelijk op, niet? zwak argumenteren wordt verpakt als sterk argumenteren, je moet het maar verkocht krijgen.

op zich nog wel vermakelijk, maar helaas bestaat zijn gehele oeuvre uit hetzelfde truukje, waardoor het entertainment-gehalte ondertussen helaas serieus is gezakt en het alleen nog aanslaat bij degenen die er nog niet zo bekend mee zijn. maar goed, hij steekt er dan tenminste nog wat moeite en energie in, je hebt hier enkele anderen die zelfs dat niet doen

Frits van Jumbo 23 juli 2021 om 14:25

@michelangelo jij zit vast niet op twitter met zn max 160 tekens per bericht

Michelangelo 23 juli 2021 om 14:35

Nee
EDIT: enkel “nee” is blijkbaar te kort ;-)

VTI 23 juli 2021 om 15:59

Prima interview. Hoop op een mooie strijd waar verschillende teams hun pionnen tactisch uitspelen.

Marco Willems 23 juli 2021 om 16:21

Ik zie niet in hoe de Belgen hier gaan winnen. Wout lijkt me net te kort komen op de Mikuni Pass en Evenepoel gaat niet genoeg voorsprong pakken om niet bijgehaald te worden in de afdaling, laat staan dat ie een sprint wint.

Ed De B 23 juli 2021 om 18:32

Waarom niet? Greg van Avermaet was in Rio ook geen favoriet. Wout van Aert is in bloed vorm en zeker een van de favorieten wat mij betreft.

Klaas Foppen 23 juli 2021 om 19:19

Ik zie hem zeker bergop ook geen voorsprong pakken op de 2 Slovenen. Slovenie heeft de beste papieren en die papieren gaan alleen naar Van Aert als die kan volgen maar dat verwacht ik niet. Evenepoel zou het van een vroege ontsnapping moeten hebben, die moeten ze niet laten rijden bergop komt die tekort

Aart van Woud 23 juli 2021 om 16:53

Rijdt Padun eigenlijk mee?

Maillot à Pois 23 juli 2021 om 21:07

Nee, Oekraine wordt vertegenwoordigd door Anatoliy Budyak…