Remco Evenepoel houdt zich op de vlakte: “Dag per dag bekijken”

woensdag 19 februari 2020 om 13:06
Remco Evenepoel houdt zich op de vlakte: “Dag per dag bekijken”

foto: Cor Vos

Remco Evenepoel wordt door veel mensen naar voren geschoven als een van de topfavorieten voor de eindzege in de Volta ao Algarve, maar de renner van Deceuninck-Quick-Step houdt zich op de vlakte. “Ik ga mijn best doen en dan zien we wel wat eruit komt”, zo vertelt hij vlak voor de start van de openingsetappe naar Lagos.

Evenepoel begon het seizoen met eindwinst in de Vuelta a San Juan en de 20-jarige Belg is ook in de Volta ao Algarve een van de mannen om in de gaten te houden. “Het is een mooie wedstrijd met een mooi parcours. Ik heb een goede voorbereiding gehad met nog een weekje Calpe. Ik weet dat ik goed gewerkt heb, hopelijk komt het er ook uit.”

Evenepoel weigert echter te hoog van de toren te blazen. “Het deelnemersveld is hier sterker dan in San Juan, maar dat is alleen maar mooi. Het is een mooie uitdaging. Ik heb er zin in en we zullen de hele week volle bak koersen. Welke etappes cruciaal zijn? Elke rit is belangrijk, zo hebben we vandaag ook een pittige en gevaarlijke aankomst.”

“Eerst voor Fabio werken”
“Sommige dagen zijn iets belangrijker, maar je kunt elke dag tijd verliezen. Ik ga eerst superhard voor Fabio (Jakobsen, de sprinter van de ploeg, red.) werken, aangezien we vandaag al kans maken op een ritzege. En verder gaan we het dag per dag bekijken.”

Evenepoel krijgt de komende dagen het gezelschap van Jakobsen, Iljo Keisse, Tim Declercq, Yves Lampaert, Florian Sénéchal en thuisrijder João Almeida.

Dit artikel delen:

23 Reacties

Wheely 19 februari 2020 om 13:13

Ja nu ben ik er klaar mee Remco. Gij zijt gezegend met een prachtig talent, gewoon all in gaan!

Geraint 19 februari 2020 om 13:57

Jamaar als hij zegt dat hij ze allemaal op een hoopje gaat rijden is het ook niet goed hier.

Hollow Knight 19 februari 2020 om 13:22

Hopelijk gaat hij zijn energie niet verspillen om Jakobsen te helpen…

Marik 19 februari 2020 om 16:11

Vlamingen dienend voor den Hollanders, net als een paar eeuwen geleden. Doet me deugd XD

Lalsacien 19 februari 2020 om 17:07

Is er altijd een excuus voor zijn fans mocht het tegenvallen….

Thoin 19 februari 2020 om 13:31

Uiteindelijk heeft hij gelijk.
Hij kan ook een slechte dag hebben, vallen, iets breken…
Zijn hoofddoel is de Giro, alles wat er tussen en bij komt is meegenomen.
Onnodige risico’s nemen is wat zotjes nu.

Rhohan 19 februari 2020 om 13:42

Ik krijg ook de indruk dat hij de enige WT-coureur is die hier ook daadwerkelijk een doel van heeft gemaakt. Met minder dan top 10 zou ie teleurgesteld moeten zijn

WernerFranke 19 februari 2020 om 13:47

Remco heeft een tweetal maanden geleden een clichéboek gekregen van de kerstman?

Limal 19 februari 2020 om 14:28

Niet vergeten dat in de sportjournalistiek elk clichéantwoord voorafgegaan wordt door een clichévraag…

thorsen 19 februari 2020 om 13:57

“Elke rit is belangrijk”

Waarvan akte.

Chris Van Uden 19 februari 2020 om 14:22

Gewoon een verstandig antwoord. Met zijn huidige vorm ga ik er van uit dat hij zeker wel gaat meedoen om de eindoverwinning, maar deze voorzichtigheid siert hem wel.

Jooop 19 februari 2020 om 14:34

https://sporza.be/nl/2020/02/19/remco-evenepoel-en-greg-van-avermaet-voor-start-van-ronde-van-al/

Video zegt denk ik voldoende over zijn ambitie. Die gaat voor de eerste plaats in het klassement.

Klaas Foppen 19 februari 2020 om 19:29

Hij kan beter hier voor de winst gaan, in de giro maakt hij natuurlijk geen enkele kans. Hier strijden de toppers niet voor de winst, dus zou ik hier vol voor gaan. Hij heeft geluk dat er een tijdrit is, anders had hij hier ook geen kans.

Hollow Knight 19 februari 2020 om 22:04

Lol, je wilt niet weten hoe afgunstig je overkomt.

Klaas Foppen 20 februari 2020 om 05:46

@ Hollow Night hahaha op je pikkie getrapt jochie :-) dat noem je de keiharde realiteit.

Marik 20 februari 2020 om 07:14

Je hoeft geen briljante waarzegger te zijn om te voorspellen dat EVP de Giro niet gaat winnen. Wat dat betreft heeft Klaas gelijk en hoeven de EVP-lovers niet direct in de kramp te schieten.

Ligthning 20 februari 2020 om 09:31

@Marik en Klaas Foppen

Uiteraard zal hij de Giro niet winnen….. net als op een na alle deelnemers ! Misschien moeten jullie die ook al beginnen marginaliseren. Jullie hebben nog een kleine drie maanden tijd.

Marik 20 februari 2020 om 09:38

Ach, in de voorbeschouwing komen we vast wel uit op een mannetje of 6 a 7 die kanshebber zijn om de Giro te winnen. Evenepoel staat daar niet tussen en dat weet jij zelf ook @Lightning. Maar de boodschap is duidelijk: we zullen geen kanttekening meer maken bij alles wat te maken heeft met Zijne Heiligheid Remco Evenepoel. Ik kom er nu pas achter dat ik dan blijkbaar Heiligschennis pleeg. Mijn oprechte excuses.

Romāns Vainšteins 20 februari 2020 om 09:51

Evenepoel verdient het toch tenminste om als outsider voor de zege meegenomen te worden mocht hij bivoorbeeld dit rondje op één of andere manier weten te winnen.

Dit zijn de jaren dat jeugd ineens minder uitmaakt mbt kunnen winnen dus waarom zou het zowat grootste talent dat er rondrijdt niet in die flow mee kunnen gaan?

Marik 20 februari 2020 om 10:45

@RV, wat betreft de ronde van de Algarve ben ik het met je eens. Die kan hij prima winnen. Maar de Giro is toch echt van een hele andere orde.

Klaas Foppen 20 februari 2020 om 11:54

inderdaad!

Romāns Vainšteins 20 februari 2020 om 14:38

De Giro is weliswaar van een andere orde maar het, naar verluidt, onbeschrijfelijke wattagetalent REV in een grote ronde is een onbeschreven blad. Het zwaartepunt des toppers lijkt dit jaar sterk richting de tour te hellen waardoor de kans op iets bijzonders in ieder geval niet kleiner wordt.

girardengo 20 februari 2020 om 15:06

Daarentegen vind ik zijn bouw niet lijken op die van een grote ronde winnaar (te dikke benen, niet slank genoeg – zelfs Van der Poel is slanker). We zullen het wel zien.

Headlines

Materiaalzone

Populair