Rein Taaramäe komt met schrik vrij na valpartij: “Niet veel schade”

dinsdag 17 augustus 2021 om 18:42
Rein Taaramäe komt met schrik vrij na valpartij: “Niet veel schade”

foto: Cor Vos

Rein Taaramäe lag in de finale van de vierde etappe van de Vuelta a España plotseling op de grond. De klassementsleider viel op twee kilometer van de meet, maar behield door de 3-kilometerregel toch zijn rode trui. “Ik weet niet precies hoe ik ben gevallen. Het was erg nerveus en opeens viel ik. Maar het gaat goed”, reageert hij.

“Ik ben niet heel veel schade. Ik heb alleen wat schaafwonden”, aldus de klimmer van Intermarché-Wanty-Gobert, die voor het eerst als leider rond reed in een grote ronde. “Het was ongelooflijk om lange tijd met mijn ploeg op kop te rijden. We hebben er met z’n allen van genoten. Het was prachtig.”

Woensdag mag Taaramäe opnieuw de rode trui aantrekken. “Als er geen wind staat morgen, kan ik waarschijnlijk de trui behouden. En de dag na morgen ligt de finish op een kleine heuvel. Ik denk dat ik de benen heb om aan te haken, als ik mijzelf goed kan positioneren. Ik denk dat ik nog twee etappes heb in de trui, en dan wordt de etappe naar Alicante een groot gevecht. Waarschijnlijk is het te zwaar voor mij”, vertelt de Est.

Dit artikel delen:

9 Reacties

Willem Kieft 17 augustus 2021 om 18:57

Hij deed het toch helemaal zelf?

Turtlehead 17 augustus 2021 om 23:05

Volgens mij kreeg hij een beuk van een TJV-renner, toen het peloton als een harmonica over de weg ging, maar t was moeilijk te zien.

Titaantje 17 augustus 2021 om 19:17

Prachtig die rode trui zowel voor deze ploeg als renner. Enorm gegund. Nog twee dagen genieten hopelijk en dan weer met z’n allen ten strijde in de aanval.

TeamNL 17 augustus 2021 om 21:59

Dus je valt als enige, door eigen schuld. En mag vervolgens op je gemakje uitbollen naar de streep. Bijzonder en leerzaam tegelijkertijd.

Ward 17 augustus 2021 om 22:26

Zoals jij het zegt valt hij expres om de laatste 2km rustig te kunnen binnenlopen. Ook een beetje gek he? Het is nu eenmaal het reglement…

Titaantje 17 augustus 2021 om 23:40

Je moet wel een enorme Elissonde fan zijn om met zo’n zure reactie te komen.

Ik heb he tniet gezien, maar las toch gans dat hij viel mede door een enorme zwieper in het peloton van een Jumbo renner?

DunJay 18 augustus 2021 om 12:35

Peloton maakte idd een gekke zwieper en er reed 2 man van TJV naast Taaramae. Ze raken elkaar en uiteindelijk ligt de rode trui op de grond. Samenloop van omstandigheden, zonder erg en zeker ook zonder opzet. Dus snel verder en de rode trui vandaag weer om dezelfde schouders.

Cycleops 18 augustus 2021 om 12:31

Ook een manier om rood te behouden. Al

Cycleops 18 augustus 2021 om 12:34

Bewerken kan blijkbaar niet meer, dus opnieuw. Ook een manier om rood te behouden. Al lijkt het mij sterk dat je het risico neemt, was het wel het eerste waar ik aan dacht na het zien van zijn val.

Headlines

Materiaalzone

Populair