Quinn Simmons lijkt kasseiklassiekers te kunnen vergeten

Quinn Simmons lijkt kasseiklassiekers te kunnen vergeten

foto: Cor Vos

Luca Guercilena, de teammanager van Trek-Segafredo, denkt niet dat Quinn Simmons dit seizoen nog in actie zal komen. “Dat zal een moeilijk verhaal worden, met nog maar vijf koersen op de kalender”, zo vertelt de Italiaan aan Tuttobiciweb.

Trek-Segafredo houdt de 19-jarige Simmons voorlopig aan de kant. De jonge Amerikaan heeft zich op sociale media uitgelaten over zijn politieke voorkeur en naar aanleiding van polariserende uitlatingen heeft het team actie ondernomen. Aanleiding voor de discussie was een (inmiddels verwijderde) tweet van wielerjournaliste José Been over Donald Trump.

Guercilena, die inmiddels op Sicilië zit voor de start van de Giro d’Italia, is kort maar krachtig als hem gevraagd wordt naar Simmons en zijn uitlatingen. “Er zijn geen excuses als er bepaalde grenzen zijn overschreden, maar het is wel belangrijk om te beseffen dat we te maken hebben met een 19-jarige jongen. We zullen goed moeten kijken naar passende maatregelen.”

Simmons hoopt dit jaar nog zijn vuurdoop te beleven in het grote klassiekerwerk, maar zal dit seizoen wellicht niet meer in actie komen. “Hij is op dit moment geschorst en er staan nog maar vijf wedstrijden op de planning. Dat zal een moeilijk verhaal worden”, aldus Guercilena.


Lees hier meer over het incident en de ontstane ophef.

Dit artikel delen:

44 Reacties

GreenDay 1 oktober 2020 om 17:45

En nu kunnen alle extreemrechtse Edit: Denk aan je taalgebruik dat ze het grote slachtoffer zijn van hun eigen racisme en seksisme. Geef die toch geen munitie en laat hem rijden. Het is een snotneus van 19 jaar zonder intellect die hard met een fiets kan rijden. Beoordeel hem dan vooral op het laatste.

Badej 1 oktober 2020 om 18:00

Ik vraag me af wat er zo extreemrechts is aan een emoticon van een zwarte hand @GreenDay. Het gedrag van ene Nederlandse Jose Been die blijkbaar iets minder dan de helft van de Amerikaanse bevolking wegzet als “evil”, omdat ze niet op een democraat stemmen vind ik persoonlijk toch wel iets extremer dan een zogenaamde “racistische” emoticon.

On topic: jammer dat Trek zo met zijn renners omgaat. Het posten van een onbenullige emoticon zou niet moeten leiden tot op non-actief gesteld te worden. Als ik Quinn Simmons was wist ik het wel en ging ik op zoek naar een werkgever die zijn werknemers wel in bescherming neemt.

reusjen 1 oktober 2020 om 18:03

Ach, kan de tere linkse ziel hier niet tegen? Een safespace helpt misschien.

SnellePelle 1 oktober 2020 om 18:17

Het jammere is dat steeds meer sporters zich uitlaten op het politiek vlak. Ook de spelen in Soitci gingen gepaard met veel statements vanuit topsport Nederland.

In Amerika is het al even dat de Afro Amerikaanse basketbal spelers het podium pakken om BLM aandacht te vragen. En dat is wellicht effectief voor de racisme discussie, maar doodzonde dat er blijkbaar een vorm van polarisatie ontstaat gezien het feit dat Simmons aanleiding voelt om een tegenreactie te geven.

In the end helpt dat de topsport niet.

Michiel De Rooij 1 oktober 2020 om 18:48

Green Day. Je doet enge uitspraken. Ik krijg de rillingen van mensen als jij

Murcia 1 oktober 2020 om 17:54

Trek betaald zijn salaris en zij willen geen verdere schade oplopen in verkiezingstijd. Lullig voor hem, maar Jezus wat bezielt je om A: Been te volgen, en B: op haar domme tweets zo te reageren.

SnellePelle 1 oktober 2020 om 18:09

Aan Been valt weinig meer te volgen. Haar account heeft ze opgeschort en staat dus niet zo stevig op aarde als ze wellicht dacht.

Imbatido 1 oktober 2020 om 18:28

Hij volgde haar niet, maar heeft alleen ‘Bye’ gezegd en geblokkeerd.

ChefSpijker 1 oktober 2020 om 18:39

Haha classic Been. Da’s niet de eerste keer. Die keert over een tijdje wel weer terug. Té verslaafd aan Twitter/aandacht.

xistnc 1 oktober 2020 om 18:46

Zullen we eens gokken hoelang ze het volhoudt? Ik denk maximaal tot morgenochtend 10u00. Wie biedt?

KimJungPoels 1 oktober 2020 om 17:56

Treurig dat een 19-jarige puber zo behandeld moet worden omdat ie een handje in een twitter bericht zet.

Brabander 1 oktober 2020 om 17:56

Dit is discriminatie waar gaat dit over. Hou toch eens op met dat gezeur over dat racisme.

Japiejo 1 oktober 2020 om 17:57

Als ik het goed begrijp gaat het om dat zwarte handje dat hij plaatste toch? (neem aan dat zijn voorkeur voor Trump niet iets is om te schorsen).
Hij kiest natuurlijk niet voor niks voor uitgerekend een zwart handje. Maar snap eerlijk gezegd niet zo goed wat hij daarmee wilde zeggen, of hoe dit als racistisch gezien kan worden. Oprecht benieuwd wat ik over het hoofd zie.

wielrenner 1 oktober 2020 om 18:19

Pietje Bell en de Zwarte Hand….

EricV 1 oktober 2020 om 17:58

Wat een flauwekul allemaal. Met zo’n baard mag je alles zeggen

Federico Bahamontes 1 oktober 2020 om 17:58

Ach gossie, wat jammer nou voor onze extreemrechtse, racistische vriend uit Amerika.
Ben wel benieuwd hoe zijn ploeggenoten hier tegenaan kijken, mag toch hopen dat geen één van zijn ploeggenoten nog achter hem staat.

reusjen 1 oktober 2020 om 18:01

Dit is laster.

Thijs E 1 oktober 2020 om 18:05

Nee Je zelf Bahamontes noemen terwijl je helemaal geen Spaanse tourwinnaar bent, is cultural appropriation, dat is schijnbaar ook heel erg.

Federico Bahamontes 1 oktober 2020 om 18:08

Als je een extreemrechtse, racistische fascist steunt ben je zelf ook een extreemrechtse, racistische fascist. Zo werkt het nou eenmaal.

Het meeste treurige van dit hele verhaal is dat het ook weer heeft aangetoond hoe erg deze verwerpelijke gedachtegangen zijn genormaliseerd de afgelopen jaren. Niet alleen in Amerika, maar ook in Nederland en zelfs hier op Wielerflits getuige de meerderheid van de reacties in het vorige topic van mensen die zonder enige schaamte Simmons steunen..

reusjen 1 oktober 2020 om 18:26

Je bent wel stekeblind als je niet ziet dat de verschuiving precies de andere kant op is. Steeds meer mensen ontlenen rechten uit het overal door beledigd zijn. In America is dit verschrikkelijk en in Nederland is het ook aan een opmars bezig.

Michiel De Rooij 1 oktober 2020 om 18:50

Federico, je bent een geradicaliseerde engnek

Woerden 1 oktober 2020 om 18:58

Ah ik begrijp dat ik een extreemrechtse, racistische fascist ben….. mooi weet ik dat ook weer……

Ab Normaal 1 oktober 2020 om 19:55

@reusjen
+1

illu 1 oktober 2020 om 20:14

@woerden
Dan hoop ik toch dat je met een witte muts over je hoofd in de tuin staat te dansen bij een brandend kruis…

Wat de optie dat je pro-Trump zou zijn is nog een stuk erger…

grunnfred 1 oktober 2020 om 20:18

@federico bahamontes
+1

NumberSeventeen 1 oktober 2020 om 18:03

Heeft die wel mooi tijd om de verkiezingen op de voet te volgen.

Murcia 1 oktober 2020 om 18:07

Zijn staat Colorado gaat zeer waarschijnlijk voor Biden en de Democraten stemmen. Dus ik begrijp zijn frustratie wel, Jose zal nu ook wel wat minder opdrachten krijgen denk ik dus dat is in elk geval een plus voor mij.

SnellePelle 1 oktober 2020 om 18:10

Is een swing state, zou zo maar de andere kant op kunnen gaan.

SolitaryShell 1 oktober 2020 om 18:53

11 procentpunt verschil. Dat is geen swing state. Ging in 2016 ook ruim naar blauw en voor de laatste keer dat de Republikeinen er wonnen moeten we al naar 2004.

Maar jij denkt dus dat deze staat wel eens naar Trump zou kunnen gaan?

SnellePelle 1 oktober 2020 om 19:04

Correctie, Ik heb te vluchtig gekeken. Ik las 2 om 3 de afgelopen 5 verkiezingen. Maar de democraten hebben de laatste 3 gehaald.

https://www.270towin.com/states/Colorado

Emphaa 1 oktober 2020 om 18:09

En de shitshow in de comments gaat hier rustig verder

Josh 1 oktober 2020 om 18:34

Ja jezus, ga allemaal naar DDS of Geenstijl en lekker verder lullen over politiek. Kunnen we hier weer over koers praten

Joaquim Agostinho 1 oktober 2020 om 18:47

WF heeft wat in te halen, dus gooit nog maar een stuk vlees in de arena! Off-Topic doet er ook niet meer toe…

ProfrondeZevenbergen 1 oktober 2020 om 19:41

Tjemig, dit laat perfect zien hoe diep we gezakt zijn.

Ingmar T. 1 oktober 2020 om 19:45

Hoe zat het ook alweer met onze vrije meningsuiting? Toch een hoog goed, nietwaar.
Ik begreep dat hij gereageerd had met een Doei en een zwart handje.
Doei en een blank handje was wel oké geweest? Of een bruin of geel handje?
Ik weet ook niets van de verhoudingen (ik houd dus ook mijn mond).
Simmons is Amerikaan, hij zal van de situatie meer af weten als mevr. Been lijkt me.
Simmons maakt al 19 jaar de situatie daar mee. Hij zal zijn redenen wel hebben gehad.
Het is een rare wereld geworden, alles wordt op een weegschaal gelegd. Een eigen mening mag niet, behalve de mainstream mening (het zgn politieke correcte), anders wordt je verkettert. Raar.

illu 1 oktober 2020 om 20:15

Interessante discussie!

Aan de ene kant, hoe moeilijk doen we met zijn allen over een handje. Is iedereen nu echt zo snel tegen zijn schenen geschopt? En moet alles echt zo politiek correct tegenwoordig? zucht…

Aan de andere kant laat het maar weer zien hoe bizar veel supporters Trump nog heeft. Echt te belachelijk voor woorden en schrikbarend. Zegt helaas veel over onze samenleving en het gemiddelde IQ (blijkbaar helaas ook van onze flitsers).

grunnfred 1 oktober 2020 om 20:26

+1

oscarito1908 1 oktober 2020 om 23:27

Het is vooral bizar dat de Democratische partij geen betere kandidaat heeft kunnen zoeken. En zich enkel gefocust heeft op het Trump bashen. Terecht of onterecht.

VerstandOpNul 1 oktober 2020 om 20:31

Dit is dus waar ik op doelde in mijn reactie onder het andere bericht over deze zaak: een bericht wat zo snel zo veel reacties trekt gaat verder worden uitgemolken..

Dat hij niet meer in actie komt in de kasseiklassiekers lijkt me een vrij logisch gevolg van het feit dat hij geschorst is door Trek, toch??!? Dus wellicht niet zo heel nieuwswaardig voor een apart bericht?

Romāns Vainšteins 1 oktober 2020 om 21:02

Bovendien stelt ie net het allemaal niet zo bedoeld te hebben dus hopelijk weten ze er een beetje zand over heen te mikken en stellen ze die gozer gewoon op. Als je vooruit wil met zo’n talent moet je er wat mee doen in plaats van een achterlijk kuttekeningetje op een maffe ruziezoeksite je tot kapitaalvernietiging doen verleiden. Hij heeft niet in een boratsuite mein kampf pocket versies bij een blijf van mijn lijf huis pogen te slijten of zo.

kleomantre 1 oktober 2020 om 22:51

Geef ik ook nog een reactie

wacht ik even af voor het volgende moment dat ik weer kan, voor WF’s stats.

ProfrondeZevenbergen 1 oktober 2020 om 23:04

@romans
Precies dit -)

peervaneynthoven 1 oktober 2020 om 23:42

Het beste aan Wielerflits tegenwoordig is dat je echt leert wie de engnekken zijn.Ook buiten WF trouwens t.w. J.Been.

leo jansen 2 oktober 2020 om 02:56

Heel die blm en zwarte piet discussie roept bij veel mensen juist weerstand op…..Vroeger vond ik Silvana Simmons een lekker ding, Als ik haar nu zie dan gaan de haren op mijn armen overeind staan en draait mijn maag om.

PS, Ik gebruik nog steeds de term lekker ding, Ik weet dat sommigen vinden dat dit ook niet meer kan.

Headlines

Materiaalzone

Populair