Primoz Roglic weet dat er nog werk aan de winkel is na achtste plaats in Volta ao Algarve
foto: Cor Vos
zondag 23 februari 2025 om 18:42

Primoz Roglic weet dat er nog werk aan de winkel is na achtste plaats in Volta ao Algarve

Primož Roglič werd vooraf aangeduid als een van de topfavorieten voor de eindzege in de Volta ao Algarve, maar in de laatste tijdrit kwam de Sloveen niet in de buurt van de eindzege. Laat staan het podium, want Roglič moest het doen met een achtste plek in het klassement na de afsluitende tijdrit naar de Alto do Malhão. De Sloveen heeft dan ook verbeterpunten voor zichzelf.

Ondanks de twaalfde plaats in de klimtijdrit, waarin hij 50 seconden verloor op rit- en eindwinnaar Jonas Vingegaard, was Roglič wel vrolijk zoals alleen hij kan zijn. “Het was zwaar, maar mooi, huh. Het was een goede en zware inspanning, dat is altijd goed zo vroeg in het seizoen. Daar ben ik wel blij mee”, zei hij tegen Eurosport.

“Ik heb genoten van deze week, het was mooi. En er komt nog meer aan, maar ik vond het leuk”, aldus Roglič, die in de bergrit naar Alto da Foia ook ‘slechts’ negende werd. Het resulteerde aan het einde van de week in een achtste plaats in het eindklassement, op 53 seconden van Vingegaard.

“Ik sta echt wel waar ik moet staan, zeker”, vertelde Roglič vol overtuiging. Voor hem wacht volgende maand de Ronde van Catalonië, in aanloop naar de combinatie Giro-Tour. “Ik heb ook zeker niet gepiekt om op mijn beste niveau te zijn hier in de Algarve. Dit is echt de start van het seizoen. Er is nog veel werk te doen, dat is zo, maar we zijn op de goede weg.”

foto: Cor Vos

Shirt for OIC AK
RIDE Magazine
3 Reacties
23-02-2025 20:11
Geen paniek voor Primoz. Die komt langzaam wel weer in vorm, net op tijd voor de Giro. Daar gaat hij weer een hoofdrol spelen.
    23-02-2025 21:08
    De topfavoriet voor de Giro. Al zal het zuinig en zwaarbevochten zijn.
    24-02-2025 09:29
    Primoz hoeft niet intrinsiek beter te zijn dan anderen om te winnen.

    Sparen, strijden, sprinten. Zo doet ie het al jaren.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine