Primoz Roglic over lange tijdrit in Dauphiné: “Het wordt een uitdaging”

dinsdag 7 juni 2022 om 18:01
Primoz Roglic over lange tijdrit in Dauphiné: “Het wordt een uitdaging”

foto: Cor Vos

Primož Roglič heeft de eerste aankomst bergop in het Critérium du Dauphiné goed doorstaan. De Sloveense kopman van Jumbo-Visma kwam in het eerste pelotonnetje als twaalfde over de finish.

Roglič zag ploegmaat Wout van Aert net naast de overwinning grijpen in Chastreix-Sancy. Even dacht de Belg dat hij de buit binnen had, maar David Gaudu reed hem met een laatste jump nog voorbij. “Hij kwam met snelheid van achteren en had daar een voordeel mee”, vertelde Roglič daarover. “Buiten dat, de hele ploeg heeft goed gepresteerd. De jongens waren supersterk. We moeten de positieve dingen onthouden en vooruitkijken.”

Ook blikte de winnaar van Parijs-Nice alvast vooruit op de individuele tijdrit over 31,9 kilometer van morgen, van Montbrison naar La Bâtie d’Urfé. “Hoe de benen voelen, dat gaan we morgen zien. Het wordt een echte uitdaging en ik heb al een tijdje niet meer zo’n lange tijdrit gereden (de laatste keer was de laatste tijdrit van de Vuelta a España 2021, red.). It will be nice“, aldus de Sloveen, die komende zomer wil schitteren in de Tour de France.

Dit artikel delen:

19 Reacties

SolitaryShell 7 juni 2022 om 18:23

Hilarisch dat tegenwoordig 31,9 kilometer al een lange tijdrit wordt genoemd.

0
Gladiool 7 juni 2022 om 19:26

Met al die hippe tijdritjes over 16km de laatste tijd snap ik dat wel. Voor mij is een lange tijdrit 40+. Maar dat schijnt niet zo spannend meer te zijn.

0
Gebruikersnaam 7 juni 2022 om 20:19

Apart, zelfs tot in Armstrong-tijden had je in de Tour vaak 2 tijdritten van rond de 50 kilometer (of meer), tot en met Wiggins. Om maar te zwijgen van Indurain, die altijd meerdere tijdritten van 60 tot 70 kilometer had.

Vanaf Froome was 't plots rond de 30 (maximum 40) en soms zelfs maar eentje per Tour. Het wordt tijd dat er een Franse equivalent van Evenepoel komt, dan zal 't wel snel terug omkeren.

0
Turtlehead 7 juni 2022 om 20:47

Zelfs op het WK mag je met die afstand blij zijn tegenwoordig.

0
Rufusvb 7 juni 2022 om 21:48

Ik kijk met weemoed terug op die lange tijdritten van 50km. En wat te denken van die geweldig lange TTT’s van boven de 50: geweldige discipline!

0
Spirit 7 juni 2022 om 22:21

Het is wel een discipline weggelegd voor enkelen.
De spanning is toch wel snel uit een ronde met zulke lange tijdritten.
Ik vind het een prima ontwikkeling, die korte tijdritten in de rondes.
Blijft het allemaal wat dichter bij elkaar staan

0
JelleNijdam88 8 juni 2022 om 00:09

In de grote rondes zijn de verschillen bergop tegenwoordig kleiner dan voorheen. Dus logisch gevolg om minder tijdrit km toe te voegen, anders wordt het klassement hoofdzakelijk in de tijdrit beslist

0
Zenon J. 7 juni 2022 om 18:25

Roglic is dik in orde, het zal me niets verbazen als hij morgen de tijdrit wint

0
TheBigShow 7 juni 2022 om 18:35

Op een vlak parcours tegen Ganna en van Aert? Dat zou mij hoogst verbazen

0
Turtlehead 7 juni 2022 om 20:48

Lijkt mij ook sterk. Maar 3e zou goed kunnen, en waarschijnlijk op niet te grote afstand.

0
Barry Batsbak 7 juni 2022 om 21:51

BigShow; we hebben het hier wel over de heersend Olympisch Kampioen hè…

0
TheBigShow 8 juni 2022 om 01:01

We hebben het hier wel over een totaal ander parcours Barry

0
Barry Batsbak 8 juni 2022 om 10:00

Ga eens op tijd naar bed BigShow. Je moet wel een beetje fit zijn voor het pelsdiervoederen :)

OT; ik geef Roglic een toch goede kans vandaag. Heeft normaal gesproken echt wel een knappe tijdrit in de poten.

0
TheBigShow 8 juni 2022 om 10:46

Haha

Hij heeft zeker een goede tijdrit in de poten, maar op een vlak parcours tegen Ganna? Ik zie het niet gebeuren. Ik zie hem maximaal een 3e plek behalen

Maar ik zit er wel vaker naast dus wie weet

0
Sven.99 7 juni 2022 om 18:45

Mooie tijdrit met veel grote namen.
Ganna, Van Aert, Cavagna, Roglic, Benjamin Thomas, McNulty, Kelderman.

0
Baard 7 juni 2022 om 20:02

Zeker! Ben benieuwd. Cavagna lijkt weer in orde.

0
Nul verstand 7 juni 2022 om 20:10

Roglic ademde vandaag niet eens. Zou me niet verbazen als hij morgen flink gaat huishouden en de concurrentie vermorzeld.

0
jooprioolpijp 7 juni 2022 om 20:56

als hij vandaag niet geademd heeft, heeft hij morgen een probleem.

0
Wim Kruithof 7 juni 2022 om 20:35

Ik hoop dat Roglic deze Dauphiné laat zien dat hij echt een Tourgegadigde is. Met een Pogacar zo ver verheven boven de rest zie ik het ook dit jaar niet gebeuren, maar hopelijk zet hij weer een mooie stap deze koers.

Met Paris – Nice en het Criterium du Dauphiné in je borstzak, is de opbouw tenminste zeer positief.

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone