Primoz Roglic imponeert in Romandië: “De vorm is goed”

zaterdag 4 mei 2019 om 19:31
Primoz Roglic imponeert in Romandië: “De vorm is goed”

foto: Cor Vos

Primož Roglič lijkt zijn titel in de Ronde van Romandië te gaan prolongeren. Zaterdag boekte de Sloveen in de koninginnenrit alweer zijn twee ritzege in de Zwitserse ronde door met een machtige spurt Rui Costa en Geraint Thomas voor te blijven. “De vorm is goed”, beseft Roglič zich.

“Het was een zware, natte en koude etappe”, vertelt de Sloveen, die volgende week van start gaat in de Giro d’Italia, op de website van zijn ploeg. “Ik ben blij dat ik het af heb kunnen maken, zeker na mijn slechte sprint van gisteren. Het team heeft Steven en mij in een geweldige positie aan de slotklim afgezet en vervolgens heeft Steven uitstekend werk verricht. Ik kan het team hier niet genoeg voor bedanken.”

Morgen is de laatste etappe van de Ronde van Romandië. In een tijdrit verdedigt Roglič een voorsprong van twaalf seconden op Rui Costa en een voorsprong van zestien seconden op David Gaudu.

Dit artikel delen:

21 Reacties

AZH 4 mei 2019 om 19:40

Hij laat aan Dumoulin zien hoe het ook kan. Gewoon voorjaar koersen ipv twee koersjes te rijden.

FondriestTF3 4 mei 2019 om 20:10

Dat is inderdaad een route die werkelijk nog nooit in het brein van Dumoulin is opgekomen. Briljant eigenlijk.

Mechia 4 mei 2019 om 20:13

Hangt natuurlijk ook wel van de rest van je seizoen af. Dumoulin wil ook nog goed in Tour zijn dus dan doe je in begin van het jaar wat minder.

mus van de maasstad 4 mei 2019 om 20:55

Roglic gaat de tour in met het idee om maar een beetje mee te peddelen?

Kwibus 4 mei 2019 om 23:02

Stel Roglic staat op het podium in de giro en speelt ook weer mee voor het podium in de tour dan vreet ik mn sok op. Na dit voorjaar al zoveel te hebben gereden zou dat weer alle logica omver schoppen.

Ps Dumoulin wil graag goed zijn in het voorjaar, maar dat lukt hem niet. Althans hij is niet slecht he, maar niet top idd.

Niklas 5 mei 2019 om 11:05

@Kwibus, de truc is nu juist dat Roglic nog helemaal niet zoveel heeft gereden: amper 20 koersdagen. Maar blijkbaar heb je de indruk dat hij de kleine ronden in het voorseizoen domineert. Slimme planning en opbouw naar de grote ronden!

xistnc 5 mei 2019 om 11:29

Hier een handig overzicht van verreden kms in koers.

Zes man van TJV in het onderste kwart. Roglic en Dumoulin ontlopen elkaar nauwelijks.

xistnc 4 mei 2019 om 20:15

Edit redactie: Bedankt, is aangepast.

sven241 4 mei 2019 om 20:54

Roglic 3 keer in een WT-koers van een week gestart en 3 keer gewonnen als die morgen op zn fiets blijft zitten, heel erg knap.voor iemand die pas 5 jaar fietst.

Jan Blokland 4 mei 2019 om 21:20

Dumoulin prima hoor. Het is zijn manier van voorbereiding. Maar geef mij ook maar de benadering van Roglic.
Je ziet het nu maar weer aan Bernal. Dat kan in de Giro ook gebeuren. Roglic heeft dan in elk geval drie rondes op zak. Dat moet Dumoulin eerst nog maar realiseren

Kwibus 4 mei 2019 om 23:04

Hoe vaak moet Dumoulin zeggen dat hij dat ook probeert in het voorjaar? Het is hem nog nooit gelukt om in het voorjaar super te zijn. Daarintegen is Tom i n het naseizoen altijd prima.

Wat Primoz doet kan Dumoulin ook niet.

Brummel 4 mei 2019 om 21:43

@redactie Beseffen is geen wederkerig werkwoord

https://onzetaal.nl/taaladvies/beseffen-zich-beseffen

Jean Dumas 5 mei 2019 om 02:16

‘Belle gambe’, zei Cipo altijd na een overwinning.

gerardhaan 5 mei 2019 om 04:33

Tegen deze klasbak maakt Dumoulin geen enkele kans.

RonnieG 5 mei 2019 om 07:18

De Roglic van dit seizoen moet naar de Tour ipv de Giro. Het is er nu te laat voor maar ook daar zou hij voor mij de te kloppen man zijn.

Mystery Rider 5 mei 2019 om 07:35

Hij heeft zich duidelijk klaar gestoomd voor de Giro en zal minstens voor het podium gaan.

Ik denk dat hij zijn seizoenen goed indeelt en dat hij vorig jaar beseft heeft dat de TDF te winnen valt – die 4de en 5d stek voor de ploeg was indrukwekkend. Maar dat met Geraint, Dumoulin and Froome het podium een stuk moeilijker te bereiken is dan in de Giro.

Het is ondertussen wel duidelijk aan het worden dat hij ooit een grote ronde zal winnen.

Zoals hij momenteel rondrijdt in Romandie is hij gewoon in topvorm en een topkandidaat voor de Giro, met Bernal is er alvast een podiumkandidaat minder aan de start!

Mystery Rider 5 mei 2019 om 07:29

Wow – Roglic is sterk bezig en zal zonder ongelukken de TDR winnen – KNAP!

Als je de huidige stand bekijkt zou de winnaar van de tijdrit wel eens uit het startblokje 92 tot 82 kunnen komen, daar staat wat tijdritgeweld bij elkaar gepropt: Tratnik, Kiryenka, Ganna, Kamna, Dillier, Campenaerts, der Pantzerwagen en Remco,…

SteelHorseCowboy 5 mei 2019 om 08:08

Beseffen is niet wederkerig.

Pelsluis 5 mei 2019 om 10:04

Beseft zich hè? Dat valt niet in de categorie ‘taal leeft’ maar is pertinent fout!
Ah terwijl ik typ zie ik de technische omschrijving van de cowboy…. :-)

SprintMaster 5 mei 2019 om 10:16

Is hij te vroeg in vorm? De lastige etappes in de Giro zijn over 3/4 weken. Kan hij deze vorm zo lang vasthouden?

xistnc 5 mei 2019 om 11:14

Met een midweekje pauze en de juiste aanpak in de eerste 2 weken van de Giro moet dat kunnen.

Headlines

Materiaalzone

Populair